Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

McLarenF-1

McLaren Racing (02.02.2014 - 10.04.2015)

Recommended Posts

Ну что, братья, будем подниматься с самого самого дна. В этом тоже есть своя прелесть, будет слаще триумф. Так даже интереснее, чем бороться постоянно лишь за попадание на подиум случайный. Нужны только победы.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

только не полторы а все пять)

не ,для Q2 не хватает полторы :laugh:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ну что, братья, будем подниматься с самого самого дна. В этом тоже есть своя прелесть, будет слаще триумф. Так даже интереснее, чем бороться постоянно лишь за попадание на подиум случайный. Нужны только победы.

Жаль только, что попадание в очки можно будет приравнять к этой самой победе....

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Еще и один комендантский час испоганили, мож еще понадобится в " последней четверти сезона". Блин, впервые такая херня, даж не знаю че и думать, вот же шняга.

за титул же не борятся, потому пофиг, ну дадут за сверухочный КЧ -10 мест на старте не страшно

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Кажется тут не было вчерашнего интервью Араи на родине, запощу перевод с японского на английский одного японца с автоспорта, интересно что он особо напирает что больших проблем с железом нет, но с софтом беда и электрическая часть работает как попало.

Arai post-FPs interview for Japanese press

http://www.f1-stinge...3/13/055357.php

Actually quite long, so just rough translation

---

Our usage of MGU-K and H isnt suited to this circuit at all, time is very poor, so right now doing strategy meeting reviewing data and working on various things

FP1

had problem in control data for air intake, same issue for both cars

not hardware problem

control data error that would lead to hardware problem, so decided to stop early to examine data thoroughly

FP2

(on Kevin's crash) what he told. he was running quite fast at S1, just about to up the pace but the rear broke and lost control

(on Jenson's "loss of power") it went into "power save mode". There was error in data, so no point to continue so stopped a bit early.

(on power save mode) it was not trouble. Data setting was a bit loose, or threshold setting was a bit wrong. There’s certain threshold for safety, and data wasnt optimized for this circuit, and some figures exceeded the threshold during long run, so it went into safety mode, as it should.

(PU itself not full power yet?) Not at all. Not able to use power effectively. Power allocation isnt done properly at all, so resulting in power loss somewhere in the middle.

(not being able to use ERS well?) that's right. Circuit has many corners, so we're not able to use power properly at all yet.

---

(what do you think of Merc?) Amazing. I knew they were fast in Barcelona already. For us, it's about how much closer we can get to them. Lack of preparation during testing affected us badly, so tomorrow we'll try to make proper running.

(what u regarded as most important?) Allocation of MGU-K power. How to recover and how to use it. It's like, "it's no good to spend this much with my salary of this little, isnt it?" or sth like that. We have to be able to manage the account well, otherwise cannot win the race.

(allocation of energy?) Right. After in and out, we're in red, sth like that. We're trying to find the way to better manage it by analyzing data. We're aware we have to do a lot better about it.

(lack of running during winter testing is the cause?) Yes. Also difference of characteristic b/w here and Barcelona. Drivers are figuring out how much you can late brake and still adjusting things while running. Matching bw drivers and hardware/software hasnt been done yet at all.

(any hardware trouble?) None in particular.

(so it's about polishing software side?) There's no issue in software itself, but nature of data optimization is "the more you do the better it gets" surely, so, feeling shame about the lack of running in pre-season test.

(think can finish the race) Car itself has no issue, but to make the car competitive is another and that's what needs to be done tonight and tomorrow.

(suppose u can finish the race, how many % you'll be able to complete jigsaw?) we see the whole picture in mind, but starting from 50% is team's view, we know the final picture and what to do to make it better, but for some things we need more time.

(can see car's true competitiveness in Q tomorrow?) Dont think so, we are far from 100% of performance we expect yet.

(control data can be improved with no end actually, but time is limited) Not sure how long it takes to review the whole data, but analysis is being done real time in Sakura, which is incredible. Dont feel the distance, this is so intriguing and exciting.

(on time difference) we have to work regardless of time zone. Was tough at Sakura for Barcelona, but here in Melbourne it's only 2 hours, so it's a lot easier.

Not thinking too much about lap count.

(could gather data you wanted?) Yes, enough data.

realize the importance of time and timing. You have make quick judgement on whether it's time to run now or not, the importance of the dicision making is very different between testing and GP. We lost our touch in that since 2008. Communication bw Mclaren is very good, so we're working together to advance things while chatting, so we're not so worried about that. But we realize we need more speed. If we can do that, machine should get faster too.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Без ЕРС ездим!

серьезно?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ну что, братья, будем подниматься с самого самого дна. В этом тоже есть своя прелесть, будет слаще триумф. Так даже интереснее, чем бороться постоянно лишь за попадание на подиум случайный. Нужны только победы.

Офигенно нравится Ваша аватарка с подписью статуса :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

только не полторы а все пять)

а кто помнит в прошлом сезоне сколько Росберг уступал Хему на круге, когда у него ЕРС не работал?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

больших проблем с железом нет, но с софтом беда и электрическая часть работает как попало.

Диверсия и саботаж?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Кажется тут не было вчерашнего интервью Араи на родине, запощу перевод с японского на английский одного японца с автоспорта, интересно что он особо напирает что больших проблем с железом нет, но с софтом беда и электрическая часть работает как попало.

Arai post-FPs interview for Japanese press

http://www.f1-stinge...3/13/055357.php

Actually quite long, so just rough translation

---

Our usage of MGU-K and H isnt suited to this circuit at all, time is very poor, so right now doing strategy meeting reviewing data and working on various things

FP1

had problem in control data for air intake, same issue for both cars

not hardware problem

control data error that would lead to hardware problem, so decided to stop early to examine data thoroughly

FP2

(on Kevin's crash) what he told. he was running quite fast at S1, just about to up the pace but the rear broke and lost control

(on Jenson's "loss of power") it went into "power save mode". There was error in data, so no point to continue so stopped a bit early.

(on power save mode) it was not trouble. Data setting was a bit loose, or threshold setting was a bit wrong. There’s certain threshold for safety, and data wasnt optimized for this circuit, and some figures exceeded the threshold during long run, so it went into safety mode, as it should.

(PU itself not full power yet?) Not at all. Not able to use power effectively. Power allocation isnt done properly at all, so resulting in power loss somewhere in the middle.

(not being able to use ERS well?) that's right. Circuit has many corners, so we're not able to use power properly at all yet.

---

(what do you think of Merc?) Amazing. I knew they were fast in Barcelona already. For us, it's about how much closer we can get to them. Lack of preparation during testing affected us badly, so tomorrow we'll try to make proper running.

(what u regarded as most important?) Allocation of MGU-K power. How to recover and how to use it. It's like, "it's no good to spend this much with my salary of this little, isnt it?" or sth like that. We have to be able to manage the account well, otherwise cannot win the race.

(allocation of energy?) Right. After in and out, we're in red, sth like that. We're trying to find the way to better manage it by analyzing data. We're aware we have to do a lot better about it.

(lack of running during winter testing is the cause?) Yes. Also difference of characteristic b/w here and Barcelona. Drivers are figuring out how much you can late brake and still adjusting things while running. Matching bw drivers and hardware/software hasnt been done yet at all.

(any hardware trouble?) None in particular.

(so it's about polishing software side?) There's no issue in software itself, but nature of data optimization is "the more you do the better it gets" surely, so, feeling shame about the lack of running in pre-season test.

(think can finish the race) Car itself has no issue, but to make the car competitive is another and that's what needs to be done tonight and tomorrow.

(suppose u can finish the race, how many % you'll be able to complete jigsaw?) we see the whole picture in mind, but starting from 50% is team's view, we know the final picture and what to do to make it better, but for some things we need more time.

(can see car's true competitiveness in Q tomorrow?) Dont think so, we are far from 100% of performance we expect yet.

(control data can be improved with no end actually, but time is limited) Not sure how long it takes to review the whole data, but analysis is being done real time in Sakura, which is incredible. Dont feel the distance, this is so intriguing and exciting.

(on time difference) we have to work regardless of time zone. Was tough at Sakura for Barcelona, but here in Melbourne it's only 2 hours, so it's a lot easier.

Not thinking too much about lap count.

(could gather data you wanted?) Yes, enough data.

realize the importance of time and timing. You have make quick judgement on whether it's time to run now or not, the importance of the dicision making is very different between testing and GP. We lost our touch in that since 2008. Communication bw Mclaren is very good, so we're working together to advance things while chatting, so we're not so worried about that. But we realize we need more speed. If we can do that, machine should get faster too.

т.е мелкие всё таки присутствуют

в общем надо клянчить баллы

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Кажется тут не было вчерашнего интервью Араи на родине, запощу перевод с японского на английский одного японца с автоспорта, интересно что он особо напирает что больших проблем с железом нет, но с софтом беда и электрическая часть работает как попало.

Arai post-FPs interview for Japanese press

http://www.f1-stinge...3/13/055357.php

Actually quite long, so just rough translation

---

Our usage of MGU-K and H isnt suited to this circuit at all, time is very poor, so right now doing strategy meeting reviewing data and working on various things

FP1

had problem in control data for air intake, same issue for both cars

not hardware problem

control data error that would lead to hardware problem, so decided to stop early to examine data thoroughly

FP2

(on Kevin's crash) what he told. he was running quite fast at S1, just about to up the pace but the rear broke and lost control

(on Jenson's "loss of power") it went into "power save mode". There was error in data, so no point to continue so stopped a bit early.

(on power save mode) it was not trouble. Data setting was a bit loose, or threshold setting was a bit wrong. There’s certain threshold for safety, and data wasnt optimized for this circuit, and some figures exceeded the threshold during long run, so it went into safety mode, as it should.

(PU itself not full power yet?) Not at all. Not able to use power effectively. Power allocation isnt done properly at all, so resulting in power loss somewhere in the middle.

(not being able to use ERS well?) that's right. Circuit has many corners, so we're not able to use power properly at all yet.

---

(what do you think of Merc?) Amazing. I knew they were fast in Barcelona already. For us, it's about how much closer we can get to them. Lack of preparation during testing affected us badly, so tomorrow we'll try to make proper running.

(what u regarded as most important?) Allocation of MGU-K power. How to recover and how to use it. It's like, "it's no good to spend this much with my salary of this little, isnt it?" or sth like that. We have to be able to manage the account well, otherwise cannot win the race.

(allocation of energy?) Right. After in and out, we're in red, sth like that. We're trying to find the way to better manage it by analyzing data. We're aware we have to do a lot better about it.

(lack of running during winter testing is the cause?) Yes. Also difference of characteristic b/w here and Barcelona. Drivers are figuring out how much you can late brake and still adjusting things while running. Matching bw drivers and hardware/software hasnt been done yet at all.

(any hardware trouble?) None in particular.

(so it's about polishing software side?) There's no issue in software itself, but nature of data optimization is "the more you do the better it gets" surely, so, feeling shame about the lack of running in pre-season test.

(think can finish the race) Car itself has no issue, but to make the car competitive is another and that's what needs to be done tonight and tomorrow.

(suppose u can finish the race, how many % you'll be able to complete jigsaw?) we see the whole picture in mind, but starting from 50% is team's view, we know the final picture and what to do to make it better, but for some things we need more time.

(can see car's true competitiveness in Q tomorrow?) Dont think so, we are far from 100% of performance we expect yet.

(control data can be improved with no end actually, but time is limited) Not sure how long it takes to review the whole data, but analysis is being done real time in Sakura, which is incredible. Dont feel the distance, this is so intriguing and exciting.

(on time difference) we have to work regardless of time zone. Was tough at Sakura for Barcelona, but here in Melbourne it's only 2 hours, so it's a lot easier.

Not thinking too much about lap count.

(could gather data you wanted?) Yes, enough data.

realize the importance of time and timing. You have make quick judgement on whether it's time to run now or not, the importance of the dicision making is very different between testing and GP. We lost our touch in that since 2008. Communication bw Mclaren is very good, so we're working together to advance things while chatting, so we're not so worried about that. But we realize we need more speed. If we can do that, machine should get faster too.

видимо поэтому по слухам Мак забрал к себе софтовую часть после тестов

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Кажется тут не было вчерашнего интервью Араи на родине...

krest_strelki.jpg

Но все равно спасибо. :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

я это учел

Надо бы еще учесть, что и температура трека была ниже оптимальной для шин, Мерсы свои времена показывали не на серии из прогревочный - быстрый круг. И т.д.

А еще, почему думают что сейчас Мерс едет на все деньги? Чай не тесты, двигатели ограничены в количестве, ресурс надо беречь.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

В боксах сидели не от того что стыдно было, а потому что постоянно что то ломалось. Обрубок не обрубок, а ценную информацию всё равно, думаю, получить удастся. Иначе смылс вообще было ездить в квалификации и практиках? У нас проблемы с надежностью, а не с мощностью, кроме как наматыванием кругов её не как не решить в короткие сроки.

т.е. то что мы сливаем 30 км/ч по максималке - это нет проблем с мощностью?

яснопонятно. и кстати что можно натестить в режиме закрытого парка, да еще с отключенной *ерс?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

за титул же не борятся, потому пофиг, ну дадут за сверухочный КЧ -10 мест на старте не страшно

.. ээ.. вот - да! точно) мы боролись с ФИА столько лет и победили! похрену нам все +5, +10 за все подряд)) пусть хоть копятся, хоть складываются)) ниже не поставить)))

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

тестировать кастрированный обрубок вместо движка смысла нет (да и лимит на движки есть). если от этого был бы какой смысл, то не сидели б в боксах на тестах и практиках. все уже поняли, что движка по сути еще нет.

а вот смотреть как мерс обходит макларен на 5 кругов... да что там мерс... разные эриксоны и не побоюсь этого слова насры будут круг привозить... это... ниразу не мэйкхистрои, а порнография. тем более для болельщиков команды.

да, говорят сегодня у саши грей день рождения

Тебе упаковочку платочков куда прислать?

Исключительно импортозамещающие, разумеется.

Отдельно для слёзок. Отдельно для соплей. Можно и галстухи пионэрские...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

а кто помнит в прошлом сезоне сколько Росберг уступал Хему на круге, когда у него ЕРС не работал?

вроде пол секи

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Манор ж будут юзать шасси 2014-го - значит ничего кроме Ферари не поставить в этом году

узлы крепления унифицированы, а вот компоновка другой СУ может не поместиться под кожухом прошлогодней машинки, это да.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

т.е мелкие всё таки присутствуют

в общем надо клянчить баллы

надежность можно без баллов править, а на доработку по мощности нам уже выписали 9 токенов, больше не будет

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

в первой половине 2009 часто оставались в Q1

но не последний ряд двумя болидами

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Но все равно спасибо. :D

Ну тема стала такой оживлённой, всем есть что сказать, мог и проглядеть, извините. :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

.. ээ.. вот - да! точно) мы боролись с ФИА столько лет и победили! похрену нам все +5, +10 за все подряд)) пусть хоть копятся, хоть складываются)) ниже не поставить)))

На следующий сезон могут перенести... падлы. :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Болельщики всегда надеются на лучшее, теперь очевидно что Хонде нужно было раньше принимать решение о возвращении. Мерс начал работу над регламентом 2014 в 2010-2011 а Хонда в 2013, 2 года отставания

Ну откуда тебе знать кто и когда на самом деле начал работать над СУ? Хонда может сказать что они за полгода бвиг сделали чтобы оправдаться

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Кажется тут не было вчерашнего интервью Араи на родине, запощу перевод с японского на английский одного японца с автоспорта, интересно что он особо напирает что больших проблем с железом нет, но с софтом беда и электрическая часть работает как попало.

Не соглашусь. Написано что проблемы не связаны ни с мотором ни с софтом. И корень зла в некой "оптимизации".

На вопрос про мощность и "engine performance" Араи ответил, что мы очень далеки от использования всего потенциала двигателя.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

На тестах были проблемы с изоляцией ЕРС, решить их так и не удалось. Приняли решение в Австралии ездить без ЕРС.

ты так говоришь как будто в совет директоров Мака входишь. да и Ерс это секунда-две максимум а не 5

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...