Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Lonesome

Scuderia Ferrari (25.11.2014 - 13.04.2015)

Recommended Posts

ну значит, плохо знаешь :)

Забавно, Массофил доказывает мне что в Макларене в 2007 было ;)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Вообще-то Фрая продлили в этом году.

Я уже начинаю бояться что Фрай в Феррари всех переживет, и в конце один будет сидеть на развалинах

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Забавно, Массофил доказывает мне что в Макларене в 2007 было ;)

разве я что-то доказывал?) Но если ты(будучи болельщиком Макларен) не знаешь, что спецом для двукратного кроили подвеску. Ну так почитай интервью тогдашнего тест-пилота Макларен, некого Педро Де Ла Роса :dry: , в котором четко говорится, что Макларен разрабатывает машину 2007 года с учетом уникального стиля пилотирования Фернандо Алонсо.

Даже цитату могу: "Практически всю переднюю подвеску они сделали, думая о Фернандо."

Ты читай, не гнушайся.. думая о Фернандо. Каково сказано-то.. ехх, красиво:)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Я уже начинаю бояться что Фрай в Феррари всех переживет, и в конце один будет сидеть на развалинах

Мы не знаем что там в реальности. Его продлили, это факт. А могли спокойно отпустить. Значит не так и плох.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Нормальный такой разворот от Sky с оценками)))

2013
Sebastian Vettel

Championship position - 1st; Points - 397; Best result - 1st (x13)

Vettel won everything in 2013 - or at least it felt that way. When the 2014 season commences in March, eight months will have passed since anyone other than Sebastian prevailed in a F1 race. A four-times World Champion who rounded off a near-faultless year with nine consecutive victories and a host of new records, Vettel has achieved a fearsome level of domination over a field oft-regarded as one of the best in the sport's history. The car matters, but so, unquestionably, has Vettel's talent, intelligence and ability to instantly adapt to the fickle but all-important Pirellis. If he's very much a PlayStation driver of his age, it's also true that he's become very much the driver of his age.

Even Mark Webber thinks so, describing Vettel and Alonso as the "two best guys of our generation" as he made his farewell from the sport. Given, on the one hand, Alonso's reputation and close affinity with Webber, and, on the other, 'Multi-21' and Vettel's infamous non-relationship with his team-mate, it was quite the stop-in-your-tracks accolade. If during the course of his record-breaking season Vettel finally won the admiration of Webber, perhaps it really is the case that he won everything in 2013. PG

2013 rating: 10/10

Kimi Raikkonen

Championship position - 5th; Points - 183; Best result - 1st

2013 was a season of sharp contrasts for Kimi. The first four races accounted for almost 40% of his overall tally, the middle period proved to be a damp squib as the Finn failed to extract any competitive qualifying pace from his Lotus, and the end of the campaign witnessed a swift and rather unseemly divorce from the team which had reignited his love affair with F1.

Ultimately, both parties were made to pay for a lack of funds - or, in the case of Kimi, not paid - and that harsh financial reality was the driving force in his decision to depart for Ferrari and surely played a pivotal role in the acrimonious nature of his exit. The story of Raikkonen's 2013 is thus one of what might have been. The feeling persisted from early summer onwards that Raikkonen, for understandable reasons, was a driver marking time after losing patience with Lotus and realising he was fighting a losing battle with Sebastian Vettel. A battle with Alonso in 2014 should be just the tonic. PG

2013 rating: 8/10

Fernando Alonso

Championship position - 2nd; Points - 242; Best result - 1st (x2)

It was another impressive season for Alonso, even though Ferrari once again failed to deliver the car the Spaniard needed to challenge Sebastian Vettel for the title - his comment of wanting "someone else's car" for his birthday sums up the Scuderia's recent offerings. He dominated the intra-team battle, finishing with over twice as many points as Felipe Massa, proving how much more he was extracting from the F138.

Moves such as the overtakes on Kimi Raikkonen and Lewis Hamilton on the opening lap in Barcelona on his way to victory also underlined that Alonso had lost none of his natural racing ability. An area where the 32-year-old needs to improve, however, is qualifying having been beaten eight times by Massa this season and failing to make it onto the front two rows of the grid between Bahrain and Brazil. WE

2013 rating: 8/10

2014
Sebastian Vettel

Championship position – 5th, 167 points; Best result – 2nd

What was it that Fernando Alonso said of the recently-crowned quadruple World Champion last November? Ahh, yes: “When he will have a car like the others, if he wins, he will have a great recognition and be one of the legends in F1. When one day he has a car like the others and he is fourth, fifth, seventh, these four titles will be bad news for him because people will take these four titles even in a worse manner than they are doing now. So there are interesting times for Sebastian coming."

How resonant those words sound a year later in the wake of Sebastian’s defeat to Daniel Ricciardo, his average finishing position of fifth, and the German’s struggles – bordering on inability – to master the rear-end instability of the RB10. Which isn’t to say that his four titles, in the RB10’s aerodynamically pitch-perfect successors, should be considered hollow triumphs, but there’s no denying that one skill every great sportsman possesses is the ability to adapt. It’s a test which Sebastian ignominiously failed in 2014.

In total, there were just four podium visits, and none at all to the top step where Ricciardo stood on three different occasions. But for the German’s bad luck on a few occasions, it could be termed a thrashing. Still, if you think 2014 has been a bad year for Vettel’s reputation because of Ricciardo’s exploits, spare a thought for what it did for Mark Webber’s and try not to wince. PG

2014 rating: 5/10

Kimi Raikkonen

Championship position – 12th, 55 points; Best result – 4th

There’s no way around it: Kimi Raikkonen’s return to Ferrari was a big disappointment. There we all were pre-season, salivating at the prospect of how the Finn – just by doing his thing, with no conscious moves behind the scenes to ‘win over’ the Scuderia – might get under the skin of Fernando Alonso.

As it turned out, however, there were times when Raikkonen seemed to go missing in action, with the momentum he built during his two seasons at Lotus sadly lost. Not that Kimi ever threw in the towel and heaven help anyone who suggested that the 2007 champion had actually lost interest. No, it was more the case that, in the F14 T, Ferrari had delivered a car that lacked grunt on the straights and, in Raikkonen’s hands at least, struggled to get round the corners.

There were signs during the summer that, in a less literal sense, he might have turned the corner with fourth place at the Belgian GP. However, that was also the race that Ferrari technical director James Allison admitted the problems he’d been having were inherent in the car’s design and that little, therefore, would change. That proved the case and with Raikkonen hinting mid-season that 2015 will be his last, it’ll be interesting to see whether both Sebastian Vettel’s arrival and the prospect of a better car can halt the slide. MW

2014 rating: 4/10

Fernando Alonso

Championship position – 6th, 161 points; Best result – 2nd

So, the partnership that was meant to dominate F1 has crumbled, two years early and without a single World Championship title to its name. That Alonso leaves Ferrari with the same status as when he arrived – a ‘mere’ two-time world champion – certainly reflects a case of Ferrari having failed Fernando, rather than Fernando failing Ferrari. Such a reality was never more the case than in 2014, with the team’s hope that a move away from an aerodynamic-dominant formula would present the springboard from which to return to winning ways proving to be as flawed as the F14 T they created to suit the new engine regulations. As a result Fernando graced the podium just twice all season – and not once the top step.

Not that such an unusually low-key run of results harmed Alonso’s standing in the sport – in fact the two podiums he did achieve, particularly his gallant tyre preservation run to second place in Hungary, only served to increase his widespread reputation as the best all-round driver in F1. The fact the Spaniard also turned what had been an eagerly-anticipated intra-team battle with Raikkonen into an effective no-contest in his favour only added further fuel to the feeling that he was still operating at his peak, even if Ferrari quite definitely weren’t. That he’s heading back to McLaren of all places shows how exasperating his time at Maranello became. JG

2014 rating: 8/10

Вот у ребят динамика :good: Один Алонсо на месте топчится :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Нормальный такой разворот от Sky с оценками)))

Вот у ребят динамика :good: Один Алонсо на месте топчится :D

И правильно - команде середняку посредственных пилотов. Алонсо, Риккардо, Хэмилтон не для вас. :trollface:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

И правильно - команде середняку посредственных пилотов. Алонсо, Риккардо, Хэмилтон не для вас. :trollface:

Не, ну зачем так?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

И правильно - команде середняку посредственных пилотов. Алонсо, Риккардо, Хэмилтон не для вас. :trollface:

А что, опять смс-голосование проводилось?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Не, ну зачем так?

Что я могу поделать, таковы факты на сегодня, в Абу-Даби машины Феррари с трудом обгоняли Катерхэм. Против правды не попрёшь.

А что, опять смс-голосование проводилось?

Скаевцы очередной рейтинг составили. Алонсо первое место не занял, врать не буду, да оно и неудивительно - Скудерия в таком печальном состоянии, что может угробить репутацию любого. Ньюи кстати, я просто не сомневаюсь, главным мотивом отказа работать в Маранелло имеет опасения что и его репутация может быть подорвана в этой команде.

Два будущих пилота Феррари в сумме набрали на один балл больше чем один Алонсо - это успех.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Два будущих пилота Феррари в сумме набрали на один балл больше чем один Алонсо - это успех.

Вот это успех так успех!

8 баллов от Ская!

Титул ЛХ этого сезона не идет ни в какое сравнение с таким достижением:D

Тогда еще немного статистики: в прошлом году Сэб по очкам в одиночку взял для РБР КК;)

Как вам такие цифры? :bigwink:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Тогда еще немного статистики: в прошлом году Сэб по очкам в одиночку взял для РБР КК ;)

Как вам такие цифры? :bigwink:

yvvuewC.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Есть малый шанс что у Хонды получится нормальный мотор, тогда ничего не изменится. 4 команды за изменение, и 5 против

в теории да. Есть такой шанс. Но за три месяца до омологации еще не было ни одного боевого круга. Сразу даже подобраться к новой версии Мерседеса со стороны Хонды будет чудо.

Кол-во команд пока не известно. Что там с Катером станет до конца не понятно. Придет ли Хаас 16? Тоже пока вопрос.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

И правильно - команде середняку посредственных пилотов. Алонсо, Риккардо, Хэмилтон не для вас. :trollface:

Ты снова все перепутал. Алонсо как раз уходит в команду - середняк))

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ты снова все перепутал. Алонсо как раз уходит в команду - середняк))

Алонсо уходит в команду, начинающую с чистого листа, будет она середняком или нет - увидим. А Феррари этот лист испортила и теперь мы будет слушать громкие крики из Маранелло признать его черновиком и выдать ещё один. Это ещё повезло итальянцам что Редбулл тоже в числе неудачников оказался, хоть и не по своей вине - остаётся вероятность что и Феррари за компанию получит вторую попытку. :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

в теории да. Есть такой шанс. Но за три месяца до омологации еще не было ни одного боевого круга. Сразу даже подобраться к новой версии Мерседеса со стороны Хонды будет чудо.

Кол-во команд пока не известно. Что там с Катером станет до конца не понятно. Придет ли Хаас 16? Тоже пока вопрос.

Вероятность успеха Хонды очень немаленькая на самом деле, трудно оценить её, но чудом это не будет. Разве что в Маранелло это покажется чудом, сами они год назад тоже собирались всех порвать своим ультракомпактным мотором из космического чугуна. :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Вероятность успеха Хонды очень немаленькая на самом деле, трудно оценить её, но чудом это не будет. Разве что в Маранелло это покажется чудом, сами они год назад тоже собирались всех порвать своим ультракомпактным мотором из космического чугуна. :D

ну хорошо, понимай как хочешь. Весна покажет) кто середняк, с чистого листа и т.д. :D Если нравится сейчас танцевать, танцуй, музыка правда начнется только в марте.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

а через месяц будет 100, я лично слышал только о 40, ну надо полагать что они не сидят на месте а работают, а Феррари с Рено ничего не делают и ноют. потому отставание с каждым днем все больше и больше, а чего спрашивается они так поздно начали работу? почему в июле а не в марте?

В марте они только поняли что то что они сваяли, мотором назвать язык не поворачивается(я про рено), ну и все силенки были потрачены на доработку мертворожденного.

В это же самое время значительная часть из 1200 сотрудников МБ уже работала над мотором 15 с учетом лимитов по доработке.

А в июле, очнувшиеся от холодного душа, глубоко осознали разницу в классе разработки. И естественно запросили увеличение лимитов. Потому как предыдущее творение в мусоропровод и начнем с чистого листа.

Ну для МБ это двойная работа, представь доработал на 48% а потом сказали давай еще 6%. Это не одно и тоже что сразу - 54%.

Ну а к осени поняв, что МБ не догнать даже если на 100% разморозить, начали копать вопрос самого дешевого движка с двумя турбинами, безо всяких рекупераций от лукавого.

На что МБ резонно заявили - у нас все готово на 2015,а для тех кто в танке объясняем - в твинтурбо забьем все затраты2015 + собственно твинтурбу..... и пусть мелкие команды САМИ СЕБЯ ОКУПАЮТ.

Падди так вообще был предельно точен:

Любые перемены в регламенте стоят денег, особенно если речь идёт о регламенте на моторы, так что это самая смешная идея по сокращению расходов, которую я когда-либо слышал

И вообще - мы за слово и дело, а не как Боря Ельцин. Договор дороже денег, и все дела.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Тогда еще немного статистики: в прошлом году Сэб по очкам в одиночку взял для РБР КК ;)

А в этом? :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

в теории да. Есть такой шанс. Но за три месяца до омологации еще не было ни одного боевого круга. Сразу даже подобраться к новой версии Мерседеса со стороны Хонды будет чудо.

Кол-во команд пока не известно. Что там с Катером станет до конца не понятно. Придет ли Хаас 16? Тоже пока вопрос.

Если образуется коалиция Мерс/Хонда, то Хонда легко перетянет одну из команд на свой мотор, тот же Заубер... в разморозке на 2016 решающую роль играет Хонда, будем надеяться на них)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Вероятность успеха Хонды очень немаленькая на самом деле, трудно оценить её, но чудом это не будет. Разве что в Маранелло это покажется чудом, сами они год назад тоже собирались всех порвать своим ультракомпактным мотором из космического чугуна. :D

Сами они пытались порвать (с)

Это как Хонда по твоим словам в 15 году?

Ты уже зарегил твинка чтоб не выглядеть посмешищем как обычно, если Хонда ничего путного не построит ( как она обычно делает) ?

Есть устойчивое подозрение, что Мельбурн для Хонды, будет копией недавних тестов:)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Странно почему болельщикам Алонсо еще интересна эта команда. Они же оформленные враги теперь, не?

Или вы всерьез воспринимаете слова Нандо на тему "Феррари навсегда в моем сердце.." ? Заметье, камрады...Сердце! а не ЖКТ и, как болельщик "худших" качеств Фернандо хочу добавить: Речь шла вовсе не о сердце а о финансовом отчете....Да, испанец хорошо отнесся к своей работе, но нам ли почивать на его лаврах?

Оставьте легенду с её легендарными чемпионами. Го лучше тролить темы худших пилотов 2014-го года )

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Хонда ничего путного не построит ( как она обычно делает) ?

Есть устойчивое подозрение, что Мельбурн для Хонды, будет копией недавних тестов :)

Пока "устойчивое подозрение" не выветрилось, предлагаю немедленно поставить на это дело квартиру, при наличии отваги, естественно. :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Пока "устойчивое подозрение" не выветрилось, предлагаю немедленно поставить на это дело квартиру, при наличии отваги, естественно. :D

Да ну ты что. Этот товарищ не рискнёт поставить даже последние штаны. А ты квартиру предлагаешь :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Пока "устойчивое подозрение" не выветрилось, предлагаю немедленно поставить на это дело квартиру, при наличии отваги, естественно. :D

Хватит и "перлов" некоторых болельщиков " неподписанного") по словам которых Хонда даже без вашего болида всем круг привезет;)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Квартиры у него уже нет, Киман постарался)))

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...