Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

McLarenF-1

McLaren Racing

Recommended Posts

20 часов назад, Yang сказал:

Рон там занесёт судье

Рон Ничего Никому Заносить Не Будет.
 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
2 часа назад, Vo-Va сказал:

Рон Ничего Никому Заносить Не Будет.
 

Может Зря? 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Всех с праздником! 

 

Говорят, что ТР хочет перейти на Хонду 

http://motorsport.nextgen-auto.com/Toro-Rosso-could-be-first-Honda-customer-report,103330.html

Было бы хорошо 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
34 минуты назад, Hansen сказал:

Всех с праздником! 

 

Говорят, что ТР хочет перейти на Хонду 

http://motorsport.nextgen-auto.com/Toro-Rosso-could-be-first-Honda-customer-report,103330.html

Было бы хорошо 

Тофика можно устроить. А Матешиц с Хорнером из принципа пошлют Ньюи соорудить вокруг мотора Хонды что-нибудь такое, на чём Вандорн бы сразу понял что есть хорошая жизнь и вне Макларена.:D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
1 час назад, Hansen сказал:

Всех с праздником! 

 

Говорят, что ТР хочет перейти на Хонду 

http://motorsport.nextgen-auto.com/Toro-Rosso-could-be-first-Honda-customer-report,103330.html

Было бы хорошо 

это плохо 

а как же Альфа Ромео и мечты Маркионе о превращении Феррари в команду Б при ней ?:trollface::D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

а как представляете Карлос и Вандорн в 2017?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Всё решено - место Алонсо в Макларен унаследует Сайнс. Макофилы, вы рады? Я да, тем более практически за него тоже болею, так что с вами не расстанусь.:D

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Итальяшки пишут, что новую СУ будут катать на тестах, а дебют в Канаде

http://www.f1analisitecnica.com/2016/05/gp-spagna-quante-novita-tecniche-per-la.html

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
1 час назад, Hansen сказал:

Всех с праздником! 

 

Говорят, что ТР хочет перейти на Хонду 

http://motorsport.nextgen-auto.com/Toro-Rosso-could-be-first-Honda-customer-report,103330.html

Было бы хорошо 

 

Кто нибудь знает почему Рон так рогом упёрся в Хонду что готов судится с ФИА? Был бы двиг хотя-бы на уровне Мерса, было бы понятно. Но так за это хамно целятся что грозить судом ФИА, это же глупо, тем более что если не захочет по хорошему - нагнут его в суде и делов...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
4 минуты назад, ZiLOG сказал:

 

Кто нибудь знает почему Рон так рогом упёрся в Хонду что готов судится с ФИА? Был бы двиг хотя-бы на уровне Мерса, было бы понятно. Но так за это хамно целятся что грозить судом ФИА, это же глупо, тем более что если не захочет по хорошему - нагнут его в суде и делов...

Рон упёрся только в отношении компашки Матешица, Марко, Хорнера и Ньюи. А с этими персонажами никто дела иметь не хочет, нехорошие они люди. И Рено, когда малость поправит дела в Энстоуне, тоже постарается послать их подальше, я уверен.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
8 минут назад, Ferdi сказал:

Всё решено - место Алонсо в Макларен унаследует Сайнс. Макофилы, вы рады? Я да, тем более практически за него тоже болею, так что с вами не расстанусь.:D

 

Кроме Альберта, испанцы выдумывают не хуже итальянцев))

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
4 минуты назад, ZiLOG сказал:

 

Кто нибудь знает почему Рон так рогом упёрся в Хонду что готов судится с ФИА? Был бы двиг хотя-бы на уровне Мерса, было бы понятно. Но так за это хамно целятся что грозить судом ФИА, это же глупо, тем более что если не захочет по хорошему - нагнут его в суде и делов...

по тому что так написано в контракте 

и нагнуть в суде его не могут

а значит его придут просить , а там поле для договорённостей 

 в общем , это элементарные вещи , и уж этого не понимать 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
2 минуты назад, Барт Венегор сказал:

по тому что так написано в контракте 

и нагнуть в суде его не могут

а значит его придут просить , а там поле для договорённостей 

 в общем , это элементарные вещи , и уж этого не понимать 

В контракте написано, что Мак может блокировать только одну команду по его выбору, так что Хонда скорее всего будет не только у нас в следующем году, тем более слухи про ТР уже не первый раз всплывают за последние недели

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
1 минуту назад, Hansen сказал:

В контракте написано, что Мак может блокировать только одну команду по его выбору, так что Хонда скорее всего будет не только у нас в следующем году, тем более слухи про ТР уже не первый раз всплывают за последние недели

я контракта не читал 

а Рон грит что там экслюзив и ему решать 

посмотрим что будет .

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
17 минут назад, First Lady сказал:

а как представляете Карлос и Вандорн в 2017?

В ТР очень даже возможно

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
2 минуты назад, Ferdi сказал:

Рон упёрся только в отношении компашки Матешица, Марко, Хорнера и Ньюи. А с этими персонажами никто дела иметь не хочет, нехорошие они люди. И Рено, когда малость поправит дела в Энстоуне, тоже постарается послать их подальше, я уверен.

Если эта позиция относительно РБ, то понятно. С ними никто дела не хочет.

Рено сами их послать уже не смогут, был шанс в прошлом году а сейчас уже новый регламент. Но могут довести до истерики, никто не запрещает им поставлять  не топовою версию двигателя =))

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
15 минут назад, Hansen сказал:

Итальяшки пишут, что новую СУ будут катать на тестах, а дебют в Канаде

http://www.f1analisitecnica.com/2016/05/gp-spagna-quante-novita-tecniche-per-la.html

надеюсь это будет "большой шаг "(С)

впрочем в прошлом году мы в Бельгии уже "шагнули ":D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
19 минут назад, Ferdi сказал:

Всё решено - место Алонсо в Макларен унаследует Сайнс. Макофилы, вы рады? Я да, тем более практически за него тоже болею, так что с вами не расстанусь

двояко 

по Сайнцу да , а вот по тебе , есть сомнения :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
20 минут назад, Hansen сказал:

В ТР очень даже возможно

 

Разве в ТР не берут только из дет сада РБ?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
6 минут назад, First Lady сказал:

 

Разве в ТР не берут только из дет сада РБ?

Если хотят Хонду, можно договориться 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
2 часа назад, Ferdi сказал:

Всё решено - место Алонсо в Макларен унаследует Сайнс. Макофилы, вы рады? Я да, тем более практически за него тоже болею, так что с вами не расстанусь.:D

 

 

Ну, вы поняли.)

 

maxresdefault.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
5 hours ago, First Lady said:

 

Разве в ТР не берут только из дет сада РБ?

Квята же взяли)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
14 часов назад, Ferdi сказал:

Всё решено - место Алонсо в Макларен унаследует Сайнс. Макофилы, вы рады?

 

Неа. Кто такой Сайнс?

От ревизии нас спасет только кража! (c)

Феттеля Норбертовича хочу и Квята ему в пару, шоб все нас боялись. ;)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Вот что нашел...  &/

Here is what Wazari posted on f1tech ,

 

Ah the internet and social media can be such a good resource and also can create so much misunderstanding and harm. I have made some acquaintances through this forum and even got to meet one at Melbourne. I hope he had a good time as he got a free meal at the McLaren compound, took a selfie with JB and got a tour of the pits. He sent a bottle of expensive scotch as thanks which was greatly appreciated. I have also been called an idiot, delusional, fake amongst other things from members here also. Such a strange thing this internet has become.


I did take an assignment with HRD. Things have changed at Honda and I am not sure if I made the right decision to come back. I am being well compensated for my time but the frustration and cultural changes within HRD have made it extremely mentally taxing especially for an old geezer like me. My daughter keeps on saying, “I told you so………..”

I am posting here because I believe my days here at HRD are coming to an end. I have put in many hours, HRD has my ideas and engineering work with regards to the ICE. I really don’t know if I can contribute any further. Please do not ask for any specifics or flood my inbox demanding information. I get sick and tired of people thinking they are entitled to upcoming developments without even a “please or thank you.” It’s up to McLaren, Nakamura-san and Hasegawa-san to decide what changes to make moving forward. There are many proposals on the table including mine, but now it’s up to them.

The media-journalists..haha. People, I think it is important to know that the media twists things more times than not. Also people like EB, (especially EB), Arai-san, Hasegawa-san, Ron Dennis, Toto Wolf, Christian Horner, etc. are all above anything else politicians. They speak company agenda, personal agenda and the truth in that order. For example, the “size zero” issue which seems to still garner so much discussion to this day. One of my conditions for returning back to HRD was that I have full transparency of all communications between McLaren and Honda past and present with regards to this project. This concept of mini-packaging was obviously from McLaren and it is well documented. The layout was obviously Honda’s. This concept was pushed hard to Honda and Honda with their too much pride to say no, said okay. This is a common fault of many Japanese business practices and can set them back, best case scenario or ruin them. That fact that Honda caved and said no problem was definitely Honda’s fault 100%. Then Arai-san told McLaren after the 2015 season that it might possible to rearrange the plumbing to make the bodywork even tighter and at that point McLaren said no, that’s not necessary. Somehow people take that fact out of context and start saying that “size zero” was not McLaren’s agenda. Well whether you believe me or not, “size zero” definitely came from McLaren and it was pushed hard. So it didn’t work thus far, whose fault is it? I think both, but ultimately Honda for moving ahead with such a difficult and IMO a compromised layout.

The chassis- I am not a chassis nor aero engineer. What makes a good chassis? IMO, this comprises of many different components, mainly aero work and suspension. I do know several chassis engineers and they all tell me that translating telemetry and race data and relating it to whether a component is working or not is the most difficult aspect of their work scope. I’ve also been told on numerous occasions that from concept to full development is just like a PU, a 3 to 4 year timeline. So how anyone can derive whether a chassis is good or not based on numbers based on a few races is beyond me. If a car appears well-planted what does that really mean? Compliant suspension, lots of DF, a combination of the two? I don’t know, engineers you tell me. Even driver input can be subjective and difficult to assess. Drag coefficient seems not to be discussed but an important component of aero work. Two cars can have the same drag coefficient with different amounts of DF. This is where it seems RB shines. A junior engineer at McLaren somehow tweeted, Insta-gram or Snap-chat or one of these social media portals, probably having too many ales and/or extremely frustrated called the MP4-31 “trying to move a brick” and somehow spread before taken down. I think that is an exaggeration but again made it to the internet. Obviously drag coefficient plays a part in overall top speed. This probably cost him his job.

F1 has become a fuel efficiency battle. At full fuel flow limit, our ICE makes good power. I believe that gap to Mercedes is about 5-7%. However Mercedes has done an exceptional job of extracting maximum HP at less than full fuel flow settings. Their combustion process is second to none right now. We have a very good idea at what they accomplished. This is the area that I have been focusing on. All teams are carrying max fuel load at the start of the race so far. The compressor design Honda is using is unconventional and redesigning the internal structure is very difficult. I can’t go into detail but let’s just say more conventional compressors are easier to manipulate for desired output. Honda underestimated many potential trouble factors. The amount of heat from the ERS was one area. Intercooling was another. When the initial PU was put under bodywork, a lot of people were surprised and there was no turning back at that point. The amount of progress has been massive considering the numerous trouble areas that plagued this PU last season. Heat dissipation, overall reliability and deployment have significantly improved. It obviously isn’t nowhere enough. As I mentioned, there are numerous solutions that have been worked up. As to which ones will get implemented is above my rank and paygrade. Improvements are coming. I don’t know when and I hope they’re my team’s solution. Our team is three people, not four as mentioned in previous posts.

So people, please don’t be mean to each other. It doesn’t solve anything. Discussion is great and I enjoy that aspect in this forum but personal insults serve no purpose. For the record, Sasha is definitely “an insider”, not a Honda fanboy (actually far from it) and does not drive a Civic. Actually his daily driver is a F458 and ironically has a McLaren in his garage.

If I get in trouble for this I don't care. I have no personal agenda. I hope to see the two members in Silverstone and one in Austin as planned. Wazari.....out......

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...