rreedd Опубликовано 16.04.2015 16:12 Прижимная сила она как деньги, всегда хочется больше. не всегда, мелкий или Женя говорили зимой, что у той машины было слишком много прижимной силы, что управляемость в поворотах страдала Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Barrett Опубликовано 16.04.2015 16:19 не всегда, мелкий или Женя говорили зимой, что у той машины было слишком много прижимной силы, что управляемость в поворотах страдалаЖаловались на избыток прижима? Да че они тогда вообще понимают? Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Vt12 Опубликовано 16.04.2015 16:24 не всегда, мелкий или Женя говорили зимой, что у той машины было слишком много прижимной силы, что управляемость в поворотах страдалаВау. Так надо было крылья снять! Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Барон Самеди Опубликовано 16.04.2015 16:26 не всегда, мелкий или Женя говорили зимой, что у той машины было слишком много прижимной силы, что управляемость в поворотах страдалаНу, нашли, кому верить...) Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Джентльмен Удачи Опубликовано 16.04.2015 16:31 не всегда, мелкий или Женя говорили зимой, что у той машины было слишком много прижимной силы, что управляемость в поворотах страдалане говорили они такого, не дебилы же они в самом деле По поводу прижима, все говорят, что им не хватает, только от Мерса не слышал, да и настраивались ли наши на прижим, большой вопрос, комментаторы ская не раз говорили, что нашим приходиться жертвовать им, ради скорости на прямойКстати, выкладывали же сравнение с Мерсом в ветке Феди, у меня пару скринов осталось, да в некоторых проигрываем, в некоторых выигрываем, проигрыш в основном на входе, выигрыш на выходеПоул Хэма vs Лучший круг Ала, в Китае Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
leonid84 Опубликовано 16.04.2015 16:33 Вау. Так надо было крылья снять! Это не тот болид, что с 20-какого-то места в квалификации выигрывал? В Лонг-Бич вроде. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
rreedd Опубликовано 16.04.2015 16:40 А не так, не слишком много прижимной силы, а У прошлогоднего автомобиля было больше прижимной силы, он был более непредсказуемый, когда вы атаковали на пределе.Это приводило к определенным проблемам, особенно когда шины были уже изношены: заднюю часть машины начинало постоянно носить из стороны в сторону, да и передняя часть вела себя очень нервно.Это Кевин после того, как Фернандо "сдуло". Вообщем смысл тот же, не всегда много (больше) прижима это хорошо Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Джентльмен Удачи Опубликовано 16.04.2015 16:43 А не так, не слишком много прижимной силы, аЭто Кевин после того, как Фернандо "сдуло". Вообщем смысл тот же, не всегда много (больше) прижима это хорошо Женя более подробно объяснял, пиковый прижим был очень хороший, например заходишь в поворот все отлично, а на апексе этот адовый прижим куда-то пропадал Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Spectore Опубликовано 16.04.2015 16:44 К европейским этапам Макларен "катапультирует" http://en.f1i.com/news/9629-button-eager-for-mclaren-strides-in-europe.html Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Барон Самеди Опубликовано 16.04.2015 16:45 К европейским этапам Макларен "катапультирует" http://en.f1i.com/ne...-in-europe.htmlКого и куда?) Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
rreedd Опубликовано 16.04.2015 16:46 Кого и куда?)опять Алонсо видимо? :rofl: Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Spectore Опубликовано 16.04.2015 16:47 Кого и куда?)MP4-30. Вверх по стартовой решетке Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Barrett Опубликовано 16.04.2015 16:49 Кого и куда?)опять Алонсо видимо? :rofl:Вот же ж неучи! В подиумную даль, вестимо! Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
rreedd Опубликовано 16.04.2015 16:53 Женя более подробно объяснял, пиковый прижим был очень хороший, например заходишь в поворот все отлично, а на апексе этот адовый прижим куда-то пропадалПонятно, мелкий ниче не знает, а Дженс в стиле 2012 ничего не понимаю, но есть прижим и нет прижима Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Барт Венегор Опубликовано 16.04.2015 17:05 не всегда, мелкий или Женя говорили зимой, что у той машины было слишком много прижимной силы, что управляемость в поворотах страдалаговорил мелкий и не совсем то ,а то что (внимание )у 30 ки не хватает прижима по сравнению с 29 -й Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Vt12 Опубликовано 16.04.2015 17:08 у 30 ки не хватает прижима по сравнению с 29 -йА что у 29-ой было особенного? Осиной талии вроде не было. Блокеры на задних рычагах? Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Барт Венегор Опубликовано 16.04.2015 17:12 А что у 29-ой было особенного? Осиной талии вроде не было. Блокеры на задних рычагах?не знаю я не Магнуссен но думаю что имея могучий мотор ,машину больше загружали аэродинамически чем и займется Петя ,когда Хонда воспрянет Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
rreedd Опубликовано 16.04.2015 17:18 говорил мелкий и не совсем то ,а то что (внимание )у 30 ки не хватает прижима по сравнению с 29 -йи то что все равно 30 лучше, я нашел, вон выше часть цитаты от туда Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Барт Венегор Опубликовано 16.04.2015 17:21 и то что все равно 30 лучше, я нашел, вон выше часть цитаты от тудада помню я это интервью ,особенно часть про двигатель Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Барт Венегор Опубликовано 16.04.2015 18:17 Кстати, выкладывали же сравнение с Мерсом в ветке Феди, у меня пару скринов осталось, да в некоторых проигрываем, в некоторых выигрываем, проигрыш в основном на входе, выигрыш на выходеПоул Хэма vs Лучший круг Ала, в Китаечто то вдруг вспомнилось "главное в повороте не вход ,главное выход из него "(С) сэр Джеки Стюарт Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
jurykovalev Опубликовано 16.04.2015 18:22 Юра, если есть возможность...http://plus.autospor...0912.1414329833 Could Red Bull-Renault learn from McLaren-Honda? Neither Red Bull nor McLaren has the engine performance it wants, but their responses to that struggle are very different. BEN ANDERSON thinks it's McLaren's that will pay off Red Bull and McLaren are two of Formula 1's best teams, but both are going through a tough period at present. Having dominated Formula 1 for four consecutive seasons between 2010 and '13, Red Bull and its engine partner Renault have hit a rocky patch. Their alliance managed three wins and finished second in the constructors' championship last year, but efforts to close the gap to Mercedes over the winter have backfired and now they are struggling to even finish in the top six, let alone trouble the podium. McLaren has been in the doldrums for two seasons now. Its last victory came in the final race of the 2012 season in Brazil. Last Sunday's Chinese Grand Prix marked 41 starts since it last topped the podium - its longest losing streak since it went 49 races without a win from 1994 to the first race of '97. Having renewed an old alliance with Honda - the engine manufacturer that powered its most successful period in Formula 1 in the late '80s and early '90s - McLaren is further off the pace than at any point since 2012. What both teams have in common is the fact that their respective partners are currently struggling to produce powerful engines that don't break down. Teams are only permitted four engines per car this season, but Red Bull's Daniel Ricciardo and Daniil Kvyat are both already on their third heading into round four in Bahrain this weekend... Abiteboul and Horner's companies have been at odds © LAT Meanwhile, McLaren spent most of pre-season testing in the garage as it struggled to make its Honda engine run cleanly, and now it's got things going the package is woefully off the pace, so its losing streak looks set to extend for the foreseeable future. The situation is arguably more frustrating for Red Bull, given Renault has been racing in this new V6 hybrid turbo formula for a year already, while Honda is new to the game. But the contrast in attitude between the two teams is stark. Where Red Bull has entered into a public slanging match with its engine partner (andthreatened to quit the sport altogether if things don't improve), McLaren has kept quiet when it comes to the inadequacies of a Honda operation that clearly underestimated the challenge of returning to F1 under the current regulations. Instead of hauling Honda over the coals for failing to quickly develop a reliable ERS system, McLaren has supported its Japanese partner and presented a united front to the world. In fairness to Red Bull and Renault, they have tried to do something similar more recently (witness team chief Christian Horner and Renault boss Cyril Abiteboul jointly speaking to the media in China), but unfortunately their true feelings are already out in the open... On the face of it McLaren and its world-champion drivers should be seething with rage. We've had three races this season and so far neither MP4-30 has escaped the first part of qualifying. While Jenson Button's twice-lapped 11th place in the Australian Grand Prix (last of the classified finishers) remains McLaren's best result. It's not good for Formula 1 to have two of the sport's top drivers (and one of its top teams) driving around at the back of the field. The pressure of expectation on McLaren-Honda – given the history and the resources at play – is enormous. Yet the atmosphere there is relaxed and jovial. Brows are rarely furrowed among team members, the drivers are smiling, and there have been few – if any – of the 'our car is mega but the engine is holding it back' statements so regularly heard further along the pitlane. Alonso says he's still enjoying himself © LAT "I am enjoying this process – it's weird to hear that probably, but this job that the team is doing, every week, every race, is amazing," says famously impatient double world champion Fernando Alonso. "I'm enjoying this moment. Unfortunately we are underperforming, we are not at the level we want, but I'm enjoying being with the team and growing up together as a team. We will look at each other in a couple of months and feel proud of each other. "I've been racing 14 years now in Formula 1. Even in recent years it was more frustrating because we were fighting for the championships and we didn't get them. Now it's another new project and [i'm] much more optimistic. To beat Mercedes you need to do something different, you need to take some risks, and that is what I decided last year to do." Button, who has been at McLaren since 2010 and thus endured the pain of the recent barren run in its entirety, has good reason to be dismayed by present circumstances. Yet he too is relaxed and confident. "First of all, we knew it was not going to be an easy start to the year," he says. "But on the inside you feel the difference, you feel the way the car is developing, the engine, and also the atmosphere in the team. "As Fernando says, everybody in the team understands their roles and every man is helping the guy next to him, so there's a really good atmosphere, and it's exciting to see the change in performance and the progress that we make." Perhaps Alonso's statements carry the gloss of novelty that comes from a simple, sorely needed change of circumstances. Maybe Button is simply happy to still be a Formula 1 driver after coming close to losing his drive altogether at the end of last season. But it feels like more than that. Everyone at McLaren-Honda seems to believe in what they're doing. The present circumstances look bad, but there is strong conviction from within about what's to come. It looks as though the working atmosphere is positive, even though the results so far have been diabolical. McLaren and Honda are maintaining outward harmony © XPB "As senior management we have to lead by example," McLaren racing director Eric Boullier told AUTOSPORT. "We have to be joined at our level – me, [Honda chief Yasuhisa] Arai, and Ron [Dennis, McLaren chairman] – to make sure that people understand where we want to go. "Once you establish the leadership, it's much easier to make sure that every level of the organisation – or both organisations – are working well together. "You have to manage expectation anyway because everybody is creating one – media, fans, partners, sponsors, the team itself. At the same time I think we have been very realistic. I think the big mistake would have been to grow emotional or to try to dance faster than the music. "It was always a long-term partnership we announced with Honda. I think Honda is very much helping us, and we are very much supporting them, to try to be better as fast as possible. I think both organisations have really seriously clicked together, which is why I think you can feel it's not a relaxed atmosphere, but it's a confident working atmosphere. "Everybody is focused on their job. Everybody's got their own role and everybody understands what they have to do. This is the key to moving up quickly. "We are not panicking because we know we will be back sooner or later, and rather sooner than later to be honest. The ultimate target is one thing: to win and to be world champion again, but how fast we recover? We are quite confident." That doesn't mean McLaren and Honda are just sitting back and swallowing defeat, but this pairing is acutely aware it needs to focus on the bigger picture and accept some short-term pain for the long-term gain that a partnership such as this should yield if it is protected and nurtured properly. Mercedes is enjoying the fruits of that already, while Ferrari is getting there after a season of struggle in 2014. Both Red Bull and Renault have spoken at length about the need to move from a customer/supplier basis to an integrated 'works' relationship in order to return to the front (this is also easier said than done when certain ways of working are already established), but it seems McLaren-Honda is already living that ideal. The Woking/Sakura alliance is undoubtedly way behind Milton Keynes/Viry on the circuit right now, but in terms of a productive working relationship it already looks streets ahead. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Джентльмен Удачи Опубликовано 16.04.2015 18:25 Дженс подтвердил, что в Монако будет много новинок, мовистар имеет доступ к какому-то телу из Мака)) Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Барт Венегор Опубликовано 16.04.2015 18:28 Дженс подтвердил, что в Монако будет много новинок, мовистар имеет доступ к какому-то телу из Мака))угу почитав его можно подумать что он там чуть ли не на победу претендовать собрался Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
BreakPoints Опубликовано 16.04.2015 18:45 Почему шедевру не хватает прижима? Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Dòminoe Опубликовано 16.04.2015 18:46 Почему шедевру не хватает прижима? Шасси сырое очень Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах