Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Fixxxer89

McLaren Racing (21.04.2014 - 11.12.2014)

Recommended Posts

Не доверяю никому. :-)

Ну, пока все идет к тому, что у команды в 2015 будет название SMS McLaren-Honda. Один - "многократный чемпион СМС голосований", второй - "выигравший контракт по СМС голосованиям". :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Не доверяю никому. :-)

В комментах по фильму от создателей есть, что разговор Абада и Денниса на питтлейн была на тему извинений за болтливость Хуана Карлоса. Рон сказал что все нормально :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

В комментах по фильму от создателей есть, что разговор Абада и Денниса на питтлейн была на тему извинений за болтливость Хуана Карлоса. Рон сказал что все нормально :)

Король и сам мог извиниться перед Роном то :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Король и сам мог извиниться перед Роном то :D

Король всегда прав. Зачем ему извиняться ? :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Король всегда прав. Зачем ему извиняться ? :)

За разглашение переписки :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ну, пока все идет к тому, что у команды в 2015 будет название SMS McLaren-Honda. Номер один - "многократный чемпион СМС голосований", второй - "выигравший контракт по СМС голосованиям". :D

Вот так твоя сомнительная шутка становится минимально приемлемой. :D

Король и сам мог извиниться перед Роном то :D

Ему, недостойному, и приблизиться нельзя - Рон то у вас вообще император. :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Так то оно так, но если Макларен неправильно подвеску на тестах прикрутит... :D

Тогда на сцене появится Рон и скажет что во всем виноваты гонщики: Кимми(Фернандо) и Монти( Баттон или Маг). А у Прекрасной Маркизы вме хорошо. Правда не будет уже премудрого Норберта Хауга, который с виноватой улыбкой может сказать: гонщики у нас зашибись, вот машина-дерьмо.....

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Туррини написал, что Стелла точно в МакЛарен.

Ну значит и Ал к нам

Фух, можно выдохнуть. Наконец то стало известно куда идёт Ал. В Макларен оказывается! Вот это сенсация... :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Вот так твоя сомнительная шутка становится минимально приемлемой. :D

Ему, недостойному, и приблизиться нельзя - Рон то у вас вообще император. :D

Это да, Федя пока безоговорочный нумеро уно. Но... если звезды сойдутся, смотрите, чтобы "милый, скромный, аполитичный" парень Женя не отжал это номер где-нибудь в боксах в перерывах между гонками. :D

И еще раз да. Рон - Император. Можно еще Владыка Деннис. :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Это да, Федя пока безоговорочный нумеро уно. Но... если звезды сойдутся, смотрите, чтобы "милый, скромный, аполитичный" парень Женя не отжал это номер где-нибудь в боксах в перерывах между гонками. :D

И еще раз да. Рон - Император. Можно еще Владыка Деннис. :D

Нарисуй картинку какую-нибудь, что ли? Веселенкую. :(

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

ЮраКовалев, у тебя не доступа больше?

http://plus.autospor...0912.1414329833

Craig Scarborough analysis from Autosport plus:

The public debut of the rekindled McLaren-Honda Formula 1 partnership last month offered the first glimpses of the Japanese manufacturer's new engine.

From what we've seen at the post-season Abu Dhabi F1 test and the team's filming day at Silverstone prior to that, the Honda power unit appears to be at least partly inspired by developments we saw from the other manufacturers in 2014.

Although the Abu Dhabi test was not a successful one, due to electrical problems preventing the car running anywhere near a full programme, the two outings Honda already has under its belt with this package puts it far ahead of where its rivals were at the same time last year.

Aside from changes to accommodate the Honda engine, the MP4-29H IXI (H for Honda and IXI for the engine specification), externally the car remains identical to the late-season MP4-29 racer.

Honda revealed the first image of its power unit before the Japanese GP

But underneath the bodywork the car is very different as the Honda power unit differs in many ways from the outgoing Mercedes package.

In the week of the Japanese Grand Prix Honda produced renders of its engine. Although much of the detail was edited or hidden, we now know that elements of these images were accurate from the limited view we had of the installation on the test car.

It appears that the key difference is the turbo layout. As widely expected, the Honda engine features a turbo split between the front and rear of the engine, as per the 2014 Mercedes motor.

Images of the test car appear to show the airbox ('1' on the main image, below) leads towards the front of the engine and not the rear.

The split turbo concept has benefits in packing by reducing heat transfer from the exhaust-driven turbine side of the turbo to the compressor, shortening the turbo's pipework for less turbo lag, and critically allowing space for a larger compressor.

A rear-mounted turbo is limited in diameter by the fixed gearbox mounts and space to package the MGU-H inside the V of the engine.

Having a larger compressor creates more power, but this can be compromised by the larger turbine being slower to spin up at low revs, which creates turbo lag. Mercedes appears to have countered the lag issue with use of the MGU-H and electronic control of a wastegate and pop-off valve.

In the McLaren test car and Honda's publicity images, we can tell that the turbo's charge air is cooled by an air-to-air cooler ('2' in the main image) mounted in the right sidepod. This is a mirror of McLaren's 2014 Mercedes installation where the cooler was in the left sidepod.

There's no apparent benefit to the cooler being on a particular side, so it's most likely the turbo location and the mounting of ancillaries that defines which side the outlet appears on.

The air-to-air intercooler is a bulkier but lighter solution, compared with a water-to-air cooler. It also lowers the temperature of the air entering the engine, meaning it can create more power.

Unusually for an F1 engine, the plenum that forms the intake above the engine is made from aluminium, rather than carbon fibre. This may be a solution purely for testing in order to allow access to the variable inlet trumpets, which are now allowed in 2015. The pipe exiting the intercooler can be seen running back up to the top of the engine to connect the plenum.

As the intercooler is on the right of the car, the other coolers for engine water/oil and ERS are now in the left sidepod. To ensure these cooled the power unit enough in testing, the team created large slots in the sidepod in order to vent the heat.

McLaren could opt for Red Bull-style sidepods with its 2015 car © XPB

These openings are not a legal part of the regulations for races, but in testing such solutions are allowed. As with McLaren's 2014 race car the gearbox oil cooler is mounted above the gearbox and fed by a duct from the roll-hoop.

Mounted low down at the sides of the engine are large heat-shielded items ('3' on the main image) - these are likely to be the exhausts feeding the turbo. Unlike the majority of 2014 exhaust installations they are very low - mounted at floor level.

Presumably they tuck in around the back of the engine and lead up to the turbo, which sits in the front section of the gearbox.

The only other team to run such low exhausts in 2014 was Red Bull, which mounted a very long cooler package in the sidepods, with the intercoolers sited directly above the heat-shielded exhaust. This allowed much larger coolers within slimmer sidepods for better aerodynamics. Perhaps McLaren's 2015 MP4-30 will follow Red Bull's long and narrow sidepod philosophy?

Since pre-season testing does not begin until the start of February, McLaren and Honda now have three months to work through the issues found at Silverstone and Yas Marina, and complete the 12 days of pre-season testing, ahead of the first race of the season in Australia on March 15.

**sorry guys, you might have guessed that there are some diagrams missing, there are some but it's not letting me paste them**

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Хм, Скарбс говорит, что сделали компоновку по типу Мерса и большую турбину, кто-то же выкладывал тут инфу, что компоновка как у Рено

А в общем он описывает самовозный движок :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

ЮраКовалев, у тебя не доступа больше?

http://plus.autospor...0912.1414329833

The secrets of the McLaren-Honda package

space.gifThe first proper test of the Honda-powered McLaren in Abu Dhabi was far from successful, but there were still plenty of interesting developments, as CRAIG SCARBOROUGH explains

By Craig Scarborough Technical consultant

space.gif

1417787766.jpg

The public debut of the rekindled McLaren-Honda Formula 1 partnership last month offered the first glimpses of the Japanese manufacturer's new engine.

From what we've seen at the post-season Abu Dhabi F1 test and the team's filming day at Silverstone prior to that, the Honda power unit appears to be at least partly inspired by developments we saw from the other manufacturers in 2014.

Although the Abu Dhabi test was not a successful one, due to electrical problems preventing the car running anywhere near a full programme, the two outings Honda already has under its belt with this package puts it far ahead of where its rivals were at the same time last year.

Aside from changes to accommodate the Honda engine, the MP4-29H IXI (H for Honda and IXI for the engine specification), externally the car remains identical to the late-season MP4-29 racer. 1417787861.jpg

Honda revealed the first image of its power unit before the Japanese GP

But underneath the bodywork the car is very different as the Honda power unit differs in many ways from the outgoing Mercedes package.

In the week of the Japanese Grand Prix Honda produced renders of its engine. Although much of the detail was edited or hidden, we now know that elements of these images were accurate from the limited view we had of the installation on the test car.

It appears that the key difference is the turbo layout. As widely expected, the Honda engine features a turbo split between the front and rear of the engine, as per the 2014 Mercedes motor.

Images of the test car appear to show the airbox ('1' on the main image, below) leads towards the front of the engine and not the rear.

The split turbo concept has benefits in packing by reducing heat transfer from the exhaust-driven turbine side of the turbo to the compressor, shortening the turbo's pipework for less turbo lag, and critically allowing space for a larger compressor.

A rear-mounted turbo is limited in diameter by the fixed gearbox mounts and space to package the MGU-H inside the V of the engine.

Having a larger compressor creates more power, but this can be compromised by the larger turbine being slower to spin up at low revs, which creates turbo lag. Mercedes appears to have countered the lag issue with use of the MGU-H and electronic control of a wastegate and pop-off valve.

In the McLaren test car and Honda's publicity images, we can tell that the turbo's charge air is cooled by an air-to-air cooler ('2' in the main image) mounted in the right sidepod. This is a mirror of McLaren's 2014 Mercedes installation where the cooler was in the left sidepod.

1417787639.jpg

There's no apparent benefit to the cooler being on a particular side, so it's most likely the turbo location and the mounting of ancillaries that defines which side the outlet appears on.

The air-to-air intercooler is a bulkier but lighter solution, compared with a water-to-air cooler. It also lowers the temperature of the air entering the engine, meaning it can create more power.

Unusually for an F1 engine, the plenum that forms the intake above the engine is made from aluminium, rather than carbon fibre. This may be a solution purely for testing in order to allow access to the variable inlet trumpets, which are now allowed in 2015. The pipe exiting the intercooler can be seen running back up to the top of the engine to connect the plenum.

As the intercooler is on the right of the car, the other coolers for engine water/oil and ERS are now in the left sidepod. To ensure these cooled the power unit enough in testing, the team created large slots in the sidepod in order to vent the heat. 1417788957.jpg

McLaren could opt for Red Bull-style sidepods with its 2015 car © XPB

These openings are not a legal part of the regulations for races, but in testing such solutions are allowed. As with McLaren's 2014 race car the gearbox oil cooler is mounted above the gearbox and fed by a duct from the roll-hoop.

Mounted low down at the sides of the engine are large heat-shielded items ('3' on the main image) - these are likely to be the exhausts feeding the turbo. Unlike the majority of 2014 exhaust installations they are very low - mounted at floor level.

Presumably they tuck in around the back of the engine and lead up to the turbo, which sits in the front section of the gearbox.

The only other team to run such low exhausts in 2014 was Red Bull, which mounted a very long cooler package in the sidepods, with the intercoolers sited directly above the heat-shielded exhaust. This allowed much larger coolers within slimmer sidepods for better aerodynamics. Perhaps McLaren's 2015 MP4-30 will follow Red Bull's long and narrow sidepod philosophy?

Since pre-season testing does not begin until the start of February, McLaren and Honda now have three months to work through the issues found at Silverstone and Yas Marina, and complete the 12 days of pre-season testing, ahead of the first race of the season in Australia on March 15.

1417787719.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

"И именно поэтому многие - в том числе и те, чьи имена мне бы не хотелось сейчас называть - убеждены в успешности нашего предприятия. Несмотря на все текущие проблемы, они понимают, что мы все делаем правильно"

:think:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

а можно резюме для лаиков: Хонда какМерцедес, или пази Боже, какФеррари?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

а можно резюме для лаиков: Хонда какМерцедес, или пази Боже, какФеррари?

Скарборо говорит что как у Мерса, другие говорят что как у Рено... значит посередине между "как у Рено" и "как у Мерса" а это как раз у Феррари)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Скарборо говорит что как у Мерса, другие говорят что как у Рено... значит посередине между "как у Рено" и "как у Мерса" а это как раз у Феррари)

А может действительно два варианта было? Кстати про то как у Рено говорили только форумные ыксперты или кто-то из спецов?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Судя по статье, это описание РедБулл с двигателем Мерседеса. Лютый самовоз намечается... :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Хороший вызов.Как раз по Сеньке ведро.Имхо, Хонда будет получше Рено.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А может действительно два варианта было? Кстати про то как у Рено говорили только форумные ыксперты или кто-то из спецов?

не помню кто так утверждал, да мне и не важно, Скарборо наибольшее доверие вызывает(по технической части Ф1) А он так уверено говорит про сплит турбо, что у меня даже и сомнения отпали)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Блин, Дженсон много лет в этом бизнесе. Если не продлился заранее и не ушел, значит ничего интересного для него никто ему не предложил. И команда вольна использовать фактор Баттона в переговорах по другим кандидатам.

Вообще то Мак уже один раз спас карьеру чемпиона в 2009, так что на этот раз имеет полное моральное право использовать его в своих интересах.

и как же он его карьеру спас?

Ну да..на тот момент Мак был оптимальным вариантом продолжения карьеры.

В Мерсе пришлось бы поболтаться в середине пелетона 2 года,а дальше кто знает, куда завела бы судьба. Может бы и до титула 2015.

Шуми конечно велик, но с Дженсом он бы не справился, и вполне вероятна пара Дженс Хэм воссоединилась бы именно в Мерсе в 2013, а в 2014 они бы разыграли титул только на двоих.

вообще то некоторые забыли хронологию событий, Росберга подписали на место Барика, а с Шуми переговоры начали вести, когда Дженс ушел в Мак.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Нарисуй картинку какую-нибудь, что ли? Веселенкую. :(

Вроде бы ничего особо интересного пока не происходило. Разве что Женины сторонники начали сносить Пирелли в Парагон.

d9bc04129425.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

не помню кто так утверждал, да мне и не важно, Скарборо наибольшее доверие вызывает(по технической части Ф1) А он так уверено говорит про сплит турбо, что у меня даже и сомнения отпали)

то, что Скарбс один из лучших сомнений нет, но и они иногда ошибаются) хотя когда столько общаешься с техникой определить компоновку движка наверное не так и сложно

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...