Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Fixxxer89

McLaren Racing

Recommended Posts

что тут обсуждать?.. для Формулы жизненно необходимо иметь желание автопроизводителей делать движки и вообще вливать деньги. очевидно, что если это не будет приносить им дивиденты в виде технологий для обычных авто, то зачем им впустую тратить огромные средства на дико убыточное дело? так что, дальше будет также - движки будут все экономичнее и в чемпионате опять кто-то выиграет, а кто-то проиграет.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Не душат это неверное все таки когда нет здоровенного списка унифицированных для всех деталей )

в этом не разбираюсь, но Мерс такое преимущество над другими имеет... по моему последний раз такое было в 2003 у БМВ

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

вообще, прикольно - в Формуле главные мелькающие лица сейчас из Австрии - Матешиц, Вольф, Лауда, Марко.. кто бы мог подумать..

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ну да... Инди не смотрю, прочитал неправильно понял.

А есть данные сколько они за гонку используют?

по моему 265 л.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

что тут обсуждать?.. для Формулы жизненно необходимо иметь желание автопроизводителей делать движки и вообще вливать деньги. очевидно, что если это не будет приносить им дивиденты в виде технологий для обычных авто, то зачем им впустую тратить огромные средства на дико убыточное дело? так что, дальше будет также - движки будут все экономичнее и в чемпионате опять кто-то выиграет, а кто-то проиграет.

А если бы у этих производителей интерес вливать деньги и делать движки пропал совсем, начисто, стало бы еще и интереснее может. Такие веселые укатайки получились бы, кто во что горазд, у одних 63амг, у других от м5, и понеслась))

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

вообще, прикольно - в Формуле главные мелькающие лица сейчас из Австрии - Матешиц, Вольф, Лауда, Марко.. кто бы мог подумать..

Можно еще добавить Питер Брабек-Летмат. Австрийская мафия вообщем

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Да уж...похоже ведро а-ля 2013... :fie: :fie: :fie:

Да не.Скорее полуведро а-ля 2009

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

В Бахрейне будет подиум. :spiteful:

мне бы ТАК выпить!!

или курнуть!! :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

по моему 265 л.

Если так то

на 1 литре этанола инди проезжает примерно ~ 3км

Ф1 на литре бензина ~ 2.4км

Инди все равно эффективнее... правда там 2.2 литра и этанол. Не инженер поэтому не могу сказать как это влияет

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

много в инди овалов?

в этом сезоне, всего 4, вроде:)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Значит, Мерсу это не настолько надо было.) На данный момент в Ф1 их двиг лучший, хотя аналитики и обозреватели в межсезонье предрекали если не провал, то более худшие характеристики, чем у Рено и, как ни странно, Феррари. Ну и кто бы что не говорил, а реальные гонки дают мотористам в разы больше знаний о своём движке. Хонда будет аутсайдером, с большой долей вероятности.

Как раз таки наоборот.Все предрекали что у мерса двиг будет круче(говорили что передовые технологии и такие двигатели это конёк мерса и хонды),а поскольку имеется возможность сопрягать шасси и двиг,то и шасси будет лучшим

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Как раз таки наоборот.Все предрекали что у мерса двиг будет круче(говорили что передовые технологии и такие двигатели это конёк мерса и хонды),а поскольку имеется возможность сопрягать шасси и двиг,то и шасси будет лучшим

Про лучший у мерсов стали говорить, когда первые слухи пошли. До этого успех предрекали Рено.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Про лучший у мерсов стали говорить, когда первые слухи пошли. До этого успех предрекали Рено.

уже в 2012 все говорили об этом... что Мерс больше всех вложил в новые моторы, в конце 12 года появились слухи о их преимуществе в 100л.с.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Значит, Мерсу это не настолько надо было.) На данный момент в Ф1 их двиг лучший, хотя аналитики и обозреватели в межсезонье предрекали если не провал, то более худшие характеристики, чем у Рено и, как ни странно, Феррари. Ну и кто бы что не говорил, а реальные гонки дают мотористам в разы больше знаний о своём движке. Хонда будет аутсайдером, с большой долей вероятности.

наоборот говорили что мерс будет лучший...

что и подтвердилось...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

это минимум ,расчитываю на дубль :spiteful:

смотрите в зачет КК, у мака - Дубль, 43 очка!

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Как вы думаете, что будет на понтонах в Бахрейне?

mbiLogo.png

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

в этом сезоне, всего 4, вроде :)

6

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Инди все равно эффективнее... правда там 2.2 литра и этанол. Не инженер поэтому не могу сказать как это влияет

Этанол лучше сгорает, является более "чистым" топливом (меньше сажи при сгорании), октановое число выше.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Такое пишут в твиттере:

Petr Hlawiczka@hlawiczka 1 год.

#F1 Dennis failed to make a deal with Chinese investors recently, now searching for money elsewhere. Could #Whitmarsh be back if he fails?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

да 10 ему, конечно же. :bigwink:

AUTOSPORT's Malaysian GP driver ratings

space.gif

After a race that featured dominance, penalties, star underdogs and team rows, EDD STRAW assesses the performances of the whole F1 field in the Malaysian Grand Prixspace.gif

1396253344.jpg

1 SEBASTIAN VETTEL

Red Bull-Renault RB10

Start: 2nd

Finish: 3rd

Strategy: 3 stops (medium/medium/medium/hard)

Rating: 9

Vettel was kicking himself for not finding the 56 thousandths he needed to pip Hamilton to pole and admitted that it was probably a missed opportunity.

But it was still a good lap and he had a small margin over Ricciardo all weekend.

It was impossible Vettel could have done much better than third in the race. Although he did put a little pressure on Rosberg when the chance arose, realistically third was the maximum given the advantage the Mercedes had.

1396253361.jpg

3 DANIEL RICCIARDO

Red Bull-Renault RB10

Start: 5th

Finish: DNF

Strategy: Retired

(med/medium/hard/medium/hard/retired)

Rating: 8

Ricciardo was on course to finish fourth, just one place behind his team-mate, when he was released from his final stop with the front-left wheel not properly attached.

A 10-second penalty and a broken front wing support pillar added insult to injury and led to his retirement given points were impossible.

Pace wise, he was slightly slower than Vettel, but ran behind him in the race.

Showed his sharpness by spotting the loose wheel immediately, something many would have missed.

1396253377.jpg

6 NICO ROSBERG

Mercedes F1 W05

Start: 3rd

Finish: 2nd

Strategy: 3 stops (medium/medium/medium/hard)

Rating: 8

Throughout practice, there were hints that Rosberg didn't have Hamilton's pace, especially considering his team-mate didn't hook up three strong sectors on his fastest lap both in Friday and Saturday practice.

He was faster in intermediate conditions in Q1, but other than that didn't have the legs of Hamilton.

A disappointing first lap in qualifying led to him starting on row two, but he drove a tidy race and mostly kept Vettel at arm's length.

Good, but not as good as Hamilton.

1396253397.jpg

44 LEWIS HAMILTON

Mercedes F1 W05

Start: 1st

Finish: 1st

Strategy: 3 stops (medium/medium/medium/hard)

Rating: 10

Hamilton's speed has never been in question, but there were question marks over his ability to juggle the demands of racing 2014-style.

But in Malaysia, in difficult conditions thanks to the high track temperature, he drove absolutely immaculately and comfortably prevailed in a straight fight with his team-mate.

Utterly in control and error-free, he showed no signs of letting Rosberg back into it after pulling a two-second gap on the opening lap.

Quick, classy and unflustered and made it look easy.

1396253414.jpg

7 KIMI RAIKKONEN

Ferrari F14 T

Start: 6th

Finish: 12th

Strategy: 3 stops (medium/medium/medium/hard)

Rating: 7

Raikkonen found the front end of the Ferrari far more to his liking during practice. But in wet conditions, he once again struggled with a lack of front grip, meaning he couldn't get within a second of Alonso.

Lost a place to Hulkenberg at the start, and after being clipped by Magnussen he faced a lengthy trek back to the pits with a puncture.

Was slow thereafter, but that was down to damage to the floor.

1396254151.jpg

14 FERNANDO ALONSO

Ferrari F14 T

Start: 4th

Finish: 4th

Strategy: 3 stops (medium/medium/hard/medium)

Rating: 7

Alonso's weekend was relatively subdued as he didn't appear to be as happy with the Ferrari as Raikkonen during practice, then played his part in the collision with Kvyat during Q2 while creeping round on intermediates in the wet.

But he did do better in the wet than Raikkonen, and in the race ultimately managed to win his ongoing personal battle with Hulkenberg even though the car didn't quite have the pace to hang onto the Red Bulls.

Fine, but below his usual standards.

1396253454.jpg

8 ROMAIN GROSJEAN

Lotus-Renault E22

Start: 15th

Finish: 11th

Strategy: 3 stops (medium/medium/medium/hard)

Rating: 8

For the first time in 2014, Grosjean was able to show glimpses of his prodigious pace after a tough Friday.

Comfortably made it out of Q1 thanks to nailing a decent lap early and might have been able to squeeze into the top 10 had he stopped for fresh wets in Q2.

Drove well in a tricky car in the race and was in with a shout of challenging Kvyat for 10th when his diffuser lost downforce late on, costing as much as a second per lap.

1396253483.jpg

13 PASTOR MALDONADO

Lotus-Renault E22

Start: 16th

Finish: DNF

Strategy: 0 stops (medium/retired)

Rating: 6

Drew the short straw at Lotus, managing a grand total of 37 laps all weekend.

Problems wiped out Saturday and while Ericsson's late crash did cost Maldonado his last Q1 lap, it wouldn't have mattered had he been quicker on his first attempt.

Had no chance to make an impression in the race after first being clouted by Bianchi on the first lap and then retiring shortly afterwards with a turbo-intake problem.

For the second weekend in a row, not much to judge him on.

1396254170.jpg

22 JENSON BUTTON

McLaren-Mercedes MP4-29

Start: 10th

Finish: 6th

Strategy: 3 stops (medium/medium/medium/hard)

Rating: 9

Button rolled the dice in Q3 by going out on intermediates when everyone else, save team-mate Magnussen who then came in to switch, was on wets.

While perhaps a mistake to stick with it, this was an understandable gamble given McLaren's struggles.

Drove a wonderful race, jumping Massa then Magnussen early on and ensuring he was quick in the right places, namely out of the slow final two corners where the McLaren was strong and around the pitstops, to keep Massa at bay.

1396254186.jpg

20 KEVIN MAGNUSSEN

McLaren-Mercedes MP4-29

Start: 8th

Finish: 9th

Strategy: 3 stops (medium/medium/medium/hard)

Rating: 6

His second-lap collision with Raikkonen at the first corner, which damaged his front wing and earned him a five-second penalty, was the result of naively leaving his nose inside the Ferrari.

The time lost in the first stint thanks to the resultant front-wing damage cost him any chance of beating Button or the Williams.

But Magnussen recovered with the minimum of fuss to bank a couple of points for ninth, which considering McLaren's pace at Sepang was probably about a par return.

1396254204.jpg

27 NICO HULKENBERG

Force India-Mercedes VJM07

Start: 7th

Finish: 5th

Strategy: 2 stops (medium/medium/hard)

Rating: 9

Hulkenberg delivered exactly the kind of performance expected from him, qualifying well in wet conditions and then dragging the most out of the car in the race.

Didn't quite have the pace to beat Alonso in a straight fight, but was able to get enough life out of the mediums to pull off a two-stopper, the only driver in the top 10 to manage it.

But given Alonso was two seconds a lap quicker in the closing stages, he was powerless to keep the Ferrari behind.

1396254214.jpg

11 SERGIO PEREZ

Force India-Mercedes VJM07

Start: 14th (DNS)

Finish: DNS

Strategy: DNS

Rating: 6

On Friday, Perez lost all of FP1 with a fuel system problem.

On Saturday, he complained of a brake-balance problem that led to him repeatedly locking the rears.

On Sunday, he was unable even to make the race thanks to a gearbox-related software glitch that cropped up on a reconnaissance lap.

Very little to draw conclusions from, although it seems likely that the brake problems on Saturday were perhaps not solely responsible for his disappointing qualifying. But overall, a weekend of ill-luck.

1396254231.jpg

21 ESTEBAN GUTIERREZ

Sauber-Ferrari C33

Start: 12th

Finish: DNF

Strategy: retired (medium/medium/hard)

Rating: 6

A better weekend than Melbourne for Gutierrez, who wisely opted to reel off a couple of quick laps in the best of the conditions early in Q1 rather than take a lap off in between to charge his ERS, which allowed him to make it to Q2 ahead of his team-mate.

Drove solidly in the race, although he didn't look to have the same pace as Sutil.

His race came to an end at his final stop when a gearbox problem manifested itself.

1396254248.jpg

99 ADRIAN SUTIL

Sauber-Ferrari C33

Start: 17th

Finish: DNF

Strategy: retired (medium/hard/hard)

Rating: 6

Battling a Sauber that is both significantly overweight and not especially competitive, Sutil nonetheless should have made Q2 in wet conditions.

His first flier wasn't good enough, meaning that the late red flag cost him his chance to go through. But drove well in the race despite battling against poor grip levels.

Was probably on course to finish 12th or 13th, about par for a Sauber, before he lost electrical power and the engine shut down.

1396254263.jpg

25 JEAN-ERIC VERGNE

Toro Rosso-Renault STR9

Start: 9th

Finish: DNF

Strategy: retired (medium/hard/medium/retired)

Rating: 8

Vergne had a very strong Friday and qualified an excellent ninth in wet conditions, albeit after living dangerously in Q1 and being the slowest of the 16 cars to make it through.

An engine-related problem manifested itself at the start and he plummeted to the back, then tried to slip between Kobayashi and Bianchi and suffered front-wing damage, forcing an early stop, before eventually retiring with ongoing engine problems.

Until those issues intervened, he was doing a good job.

1396254280.jpg

26 DANIIL KVYAT

Toro Rosso-Ferrari STR9

Start: 11th

Finish: 10th

Strategy: 3 stops (medium/medium/hard/medium)

Rating: 8

Just as in Australia, belied his inexperienced by looking accomplished throughout the weekend.

While he didn't quite have the same raw pace as his team-mate, Kvyat managed to qualify right behind him a respectable quarter of a second down.

In the race, he kept out of trouble to take his second successive points finish, although Grosjean's late diffuser problem helped keep him out of range.

For a 19-year-old making the step up from GP3, this was another weekend where he looked very much at home in F1.

1396254292.jpg

19 FELIPE MASSA

Williams-Mercedes FW36

Start: 13th

Finish: 7th

Strategy: 3 stops (medium/medium/medium/hard)

Rating: 7

Massa looked the more convincing Williams driver during practice and qualifying, although the wet weather on Saturday afternoon prevented him reaching Q3.

Had to back off after being squeezed by Magnussen on the opening lap, which defined his race as it allowed Button to get past.

He could do nothing about the McLaren despite being faster, citing the traction weakness of the Williams as the reason.

Refused to yield to team orders and let Bottas past to have a go at Button late on, which was understandable but perhaps unwise.

1396254303.jpg

77 VALTTERI BOTTAS

Williams-Renault FW36

Start: 18th

Finish: 8th

Strategy: 3 stops (mediuma/medium/medium/hard)

Rating: 7

Another good first lap allowed him to get onto the back of Massa after passing the struggling Magnussen on lap two.

Extended his first stint, which proved costly and it took him a while to close back up to Massa, but he did appear quicker which is why Williams wanted to let him past to attempt to pass Button.

Massa didn't play ball, which didn't delight Bottas who had held station behind him under orders in the first stint.

1396254323.jpg

17 JULES BIANCHI

Marussia-Ferrari MR-03

Start: 19th

Finish: DNF

Strategy: retired (medium/medium/retired)

Rating: 6

Did a good job in qualifying, but his race was as good as over almost before it started.

He suffered a rear puncture after being clipped by Vergne on the approach to the first corner and then clouted Maldonado's Lotus at Turn 4.

The stewards blamed Bianchi, giving him a five-second penalty, but the Marussia driver blamed the incident on the puncture.

After pitting for a new front wing, he complained of a problem with the brakes, which led to his retirement.

1396254343.jpg

4 MAX CHILTON

Marussia-Ferrari MR-03

Start: 21st

Finish: 15th

Strategy: 3 stops (medium/medium/medium/hard)

Rating: 5

Practice suggested he was able to give Bianchi a run for his money, but things didn't go to plan during qualifying and his best time came on a lap where he didn't have the optimum available ERS.

But while that explains some of the gap to Bianchi and Kobayashi, he still didn't look anywhere near as comfortable as his team-mate in the wet.

His race pace was disappointing, leading to him losing out narrowly in a battle with Ericsson.

1396254357.jpg

9 MARCUS ERICSSON

Caterham-Renault CT05

Start: 22nd

Finish: 22nd

Strategy: 3 stops (medium/medium/medium/hard)

Rating: 7

As you would expect, he wasn't on Kobayashi's pace and in qualifying he made, in his own words, "a silly mistake" and lost it on a wet kerb.

The resulting crash, his first in F1, was unfortunate but was a classic rookie error, so it would be unfair to hold it against him too harshly.

In the race, things went much better and he beat Chilton's potentially quicker Marussia to notch up his first F1 finish. A good recovery.

1396254373.jpg

10 KAMUI KOBAYASHI

Caterham-Renault CT05

Start: 20th

Finish: 13th

Strategy: 2 stops (medium/medium/hard)

Rating: 8

As ever with Kobayashi, he didn't let the fact that he managed just five laps on Friday get on top of him and after a solid qualifying he impressed in the race.

Attrition allowed him to climb to the mid-teens, but what really impressed was his discipline in battling with quicker cars, holding his ground where necessary but not to the point where he squandered time in vain defence.

Couldn't have done better than 13th and drove an accomplished race.

Чеко столько же сколько Кевину - жесть! :rofl:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Будем реалистами, подождём Интерлагоса

Тогда уж Индианаполис. :trollface:

А вдруг, когда опять будет. :rofl:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ещё один маразматик вещает на главной :facepalm:

Даёшь расход 2 литра за гонку :clap:

Даёшь экологичные электродвигатели на солнечных батареях! :D

Особенно классно будет в ночных гонках. :trollface:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Хьюз пишет почему Мерс сейчас быстрый.. Потому что у них сейчас очень фантастическая "упаковка" болида".. Ключевое в этом, это инновационный компонет( Подробно он опишет этот компонет в журнале на этой недели) Который дает непревзойденное сочетание: прижимной силы, низкое сопротивление и лошадиных сил.

Если дело в компоновки болида, то догнать их сложно будет...

Где же наш Госс, мастер по компоновки шасси

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Такое пишут в твиттере:

Та неужели? Я про камбек Мартина

Если дело в компоновки болида, то догнать их сложно будет...

Где же наш Госс, мастер по компоновки шасси

РБ уже на равных едет с Мерсом в поворотах (а по онбоардах так даже и быстрее). Если допилят постепенно мощность двигла без повышения расхода, жуткий самовоз у РБ будет.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

РБ уже на равных едет с Мерсом в поворотах (а по онбоардах так даже и быстрее). Если допилят постепенно мощность двигла без повышения расхода, жуткий самовоз у РБ будет.

Я бы сказал так... то что Мерс имеет столько прижима как у РБ это их невероятный успех. Особенно после 2013...

А если допилят мощность то будут 2 близкие по скорости машины.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...