Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

cybervoron

GP2 Series. Том 2.

Recommended Posts

А нигде, вышел на замену в последних 4 этапах ГП3 за Джензер, а так, больше ничего.

а пилот очень талантливый. Но с финансами постоянно проблемы

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Сергей порадовал если будет в серии, может с первого раза побороться за первую десятку

А я думаю он побопется за петерку если он будет в хорошей команде первым номером.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

интересный состав намечается. Хоть и неизвестно, у кого денег на сезон хватит.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

помнишь сколько было ожиданий в этом году. Так что лучше мечтать о меньшем) как гонки будут складываться. Но в гп2 с удовольствием на него посмотрю.

топ 10 это не много

а пилот очень талантливый. Но с финансами постоянно проблемы

я посмотрел он в прошлом году был в гп2 и не плохо выступал но сезон не закончил видать деньги кончились

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Гасли просто рвет Окона, которого так и не смог одолеть ньюсенна! :trollface:

Как же ему повезло, что выбрали Сайнса, Гасли бы об него ноги вытер! :bigwink:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

вот это, понимаю, передергивание ) Гасли с опытом в сезон в 3.5 и гонок в гп2 рвет Окона (сезон в евротрешке), который впервые видит эту машину

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

вот это, понимаю, передергивание ) Гасли с опытом в сезон в 3.5 и гонок в гп2 рвет Окона (сезон в евротрешке), который впервые видит эту машину

Не впервые, он уже не первый день тестится, не передергивайте! :trollface:

Для первого дня отмазы бы прошли, но сейчас он стабильно полсекунды сливает! Это слишком много. :rtfm:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Если кому-то интересно, по информации от Фиссер, ее последнее место сегодня во второй половине связано со сломанной коробкой передач. http://forum.f1news.ru/index.php?/topic/69514-%d0%b1%d0%b5%d0%b9%d1%82%d1%81%d0%ba%d0%b5-%d0%b2%d0%b8%d1%81%d1%81%d0%b5%d1%80/page__st__80#entry6662642

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Не впервые, он уже не первый день тестится, не передергивайте! :trollface:

Для первого дня отмазы бы прошли, но сейчас он стабильно полсекунды сливает! Это слишком много. :rtfm:

куда уж мне до Вас

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

куда уж мне до Вас

Для сведения Гасли драл еще Окона в 2013 и тут очевидно будет тоже самое, если будут в одной команде! :spiteful:

П.С. Когда не хватает аргументов переходим на личности?! :trollface:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

да, я с ними говорила и в 2013 и в 2014. А кто где будет - решаем не мы

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Серёга,если отваливаться ничего не будет,в пятёрке однозначно зарубится.Место если пробьют ..нужен довольно жесткий разговор с командой перед сезоном по тех.подготовке болида и в контракте прописать.Будут неисправный тачан пихать...по зубам контрактом.По другому нельзя.Еще один сезон как в мировой и аут.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

вот это, понимаю, передергивание ) Гасли с опытом в сезон в 3.5 и гонок в гп2 рвет Окона (сезон в евротрешке), который впервые видит эту машину

Это Хардман. Добавить больше нечего )

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Гасли просто рвет Окона, которого так и не смог одолеть ньюсенна! :trollface:

Как же ему повезло, что выбрали Сайнса, Гасли бы об него ноги вытер! :bigwink:

надо же такую чушь написать, если бы на первых же тестах пилот из Ф3 был быстрее пилота который имеет опыт выступлений в Мировой и ГП2 то грош цена была такому пилоту

Если кому-то интересно, по информации от Фиссер, ее последнее место сегодня во второй половине связано со сломанной коробкой передач. http://forum.f1news....80#entry6662642

коробка передач сломалось в конце сессии

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

коробка передач сломалось в конце сессии

Это не значит, что она была исправна всю предшествующую сессию :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Топ 10 пилотов серии в 2014-м по версии Автоспорта

space.gifThe top 10 GP2 drivers of 2014

space.gifThe field was bolstered by a couple of F1-affiliated rookies, but again it was a fourth-year driver who took the GP2 title. CHARLES BRADLEY rates the top talent of 2014

By Charles Bradley GP2 correspondent

space.gif

1417693000.jpg

There was simply no stopping Jolyon Palmer in this year's GP2 Series. Granted, he possessed four years of experience of the series and was driving for its most consistent performer in the DAMS team, but given the sharp tools, he crafted a quite splendid title campaign.

He burrowed into the head of nearest rival Felipe Nasr - however, the Brazilian might have lost this battle but won the war to get into F1 first...

The battle between them threatened to boil over at the Hungaroring in July, when Palmer twice swatted Nasr aside in almost identical Turn 1 lunges. Palmer has always been a master of overtaking, but he seemed to take this to another level in 2014, pulling off moves from outlandishly far back.

"Normal racing," shrugged Palmer as Nasr cried foul. Fortunately, it didn't go any further than handbags, but did add an extra edge between the former team-mates.

Here's how the best drivers in the series stacked up in 2014.

1417693076.jpg

1. JOLYON PALMER

DAMS

Championship position: 1st (276 points)

Wins: 4 Poles: 3 Fastest laps: 3

A front-row fixture for most of the season and the best overtaker in the field. You couldn't argue past him for this number one slot - a totally deserving champion who exploited the best car on the grid to the maximum.

What Palmer knew he needed to improve this year was his qualifying form. And how. He wasn't off the front row of the grid until Hungary, not helped there by Johnny Cecotto Jr reverting to previous form and crashing into him in free practice.

He scored points in every round until the Sochi sprint race (where he spun at the second corner), by which time he'd already wrapped up the title. Even then, he charged through from the back to the top 10, and his swashbuckling style, and late-braking brilliance (swooping past Mitch Evans for the lead in Monaco at Ste Devote sticks in the mind), means he's the most exciting British talent to emerge from this series since Lewis Hamilton.

Monza was his true highlight: after being banished to the back of the grid for failing to return with enough fuel to satisfy the scrutineers after qualifying, he stormed through to his targeted eighth place. From reversed-grid pole position, he won the sprint race. Chapeau.

1417693182.jpg

2. STOFFEL VANDOORNE

ART

Championship position: 2nd (229 points)

Wins: 4 Poles: 4 Fastest laps: 3

Won on debut and his streak of four poles showed this McLaren protege is the real deal. After below-par 2013, ART Grand Prix gave its star rookie the platform to prove himself, and he did it in some style.

Winning on his GP2 debut is a feat only matched by Heikki Kovalainen, Alvaro Parent and Charles Pic. A sticky period then followed ("GP2 is much more technical than World Series," he explained), but he regained his stride in qualifying in Monaco and at the Red Bull Ring, then produced a sequence of high-flying results in the second half of the year as he felt the team really got to grips with what he wanted.

Victory in Abu Dhabi, his fourth of the season, edged him ahead of Felipe Nasr in the race for second place. His streak of four pole positions was phenomenal, especially in light of the opposition from the speedy Palmer, and if he doesn't start next year as title favourite with the promise of a big F1 career ahead of him, then something will have gone badly wrong.

1417693233.jpg

3. MITCH EVANS

Russian Time

Championship position: 4th (174 points)

Wins: 2 Poles: 0 Fastest laps: 3

On paper, this was a match made in heaven. With iSport returning to run the Russian Time machines and the former GP3 champ behind the wheel, the race wins at Silverstone and Hockenheim did not come as a surprise. But a general lack of consistency did.

There was huge upheaval at the outfit over the winter following the death of team founder Igor Mazepa and subsequent ousting of the German Motopark squad, and it took Evans and iSport a little while to recover from a poor start to the season. Then, a summer blip in Hungary truly cost any shot at the battle for second in the points.

But great wins at Silverstone and Hockenheim proved he's a GP2 A-lister right now, and will be in the title hunt next year if mentor Mark Webber keeps the faith to back him into a third campaign.

1417693265.jpg

4. FELIPE NASR

Carlin

Championship position: 3rd (224 points)

Wins: 4 Poles: 1 Fastest laps: 1

The ultimate slow burner of GP2: it took him 30 qualifying sessions to take a pole, and 50 races to score a win. He bagged another three, but his timid nature in battle meant Palmer utterly trounced him whenever they raced wheel-to-wheel.

Nasr was the scoring machine that we've come to expect from previous seasons, as he stayed with Carlin for a second year. It won't have passed him by that his tally easily outscored 2013 champion Fabio Leimer's ultimate total (as, of course, did Palmer and Vandoorne ahead of him).

At least he broke his win duck, and four victories were a decent return – his Red Bull Ring success was highly praiseworthy and showed he can do it – but he simply lacked Palmer's racecraft and pace. There just weren't enough standout moments like his pass on Tom Dillmann to win at Barcelona to truly convince you that he's a top-grade talent.

He could prove me wrong at Sauber but, on the face of it, that's a natural fit for both.

1417693309.jpg

5. JOHNNY CECOTTO JR

Trident

Championship position: 5th (140 points)

Wins: 2 Poles: 1 Fastest laps: 0

Didn't make our top 10 last year, mainly due to his occasionally reckless driving tactics rather than any lack of pace, but the Cecotto of 2014 was a much more rounded individual.

He put his crazy days behind him for his best season yet (winning from 16th on the grid at Barcelona). About time too, as he became a series centurion this year...

Constantly dogged by financial worries, he really raised his game (perhaps it was getting married in the off season) – and he's always been quick. His mental approach seemed much more focused and he doubled his win tally in the category as a result.

He lifted Trident to its best teams' championship result since 2006, so this season was a win-win for both parties.

1417693338.jpg

6. ARTHUR PIC

Campos

Championship position: 7th (124 points)

Wins: 1 Poles: 0 Fastest laps: 1

The model of consistency for much of the season, Charles's little brother scored an opportunistic victory at the Hungaroring, with another podium at Monza quickly following.

Rookie Pic struggled early on to get his head around how to use the tricky Pirelli tyres in qualifying. But his form improved in this regard, and his successive front rows at Monza and Sochi (setting exactly the same time as poleman Vandoorne at the latter) showed he could nail one-lap pace too.

A good little racer, he'll be one to keep an eye on next season to see if he can raise his game to a consistent title challenger. Re-signing for 2015, with Adrian Campos back at the helm of his old team, is a sharp move.

1417693390.jpg

7. RAFFAELE MARCIELLO

Racing Engineering

Championship position: 8th (74 points)

Wins: 1 Poles: 1 Fastest laps: 1

Entered the season with 'super rookie' status along with Vandoorne. But non-scoring in two-thirds of the races simply wasn't good enough. Victory at Spa, and three more podiums, proves he's got huge potential though.

The speed was there, but he seemed mystified sometimes by the high-degradation Pirellis after his Euro F3 success on the hardy Hankooks. A double podium at the Red Bull Ring got his season off the mark, but pole at Silverstone was wasted by a transmission failure, and he got stuck in a poor-luck rut.

Victory at Spa showed what he's truly capable of, as he out-thought Vandoorne to snatch the win, but he's going to need a big 2015 to prove to Ferrari that he's got what they're looking for. A work in progress.

1417693419.jpg

8. STEFANO COLETTI

Racing Engineering

Championship position: 6th (136 points)

Wins: 2 Poles: 0 Fastest laps: 4

As expected, he delivered a season of highs (sprint race wins at Hockenheim and Abu Dhabi, and podiums at the Red Bull Ring, Silverstone and Monza), but abject at times for a driver of such vast experience with top teams.

One heck of a trier, but four years haven't smoothed all of those rough edges. He exits the series with seven wins and 15 podiums from 86 starts, no doubt ruing that big title chance he blew last year, and this season seemed to be a hangover from that.

1417693460.jpg

9. MARCO SORENSEN

MP Motorsport

Championship position: 11th (47 points)

Wins: 1 Poles: 0 Fastest laps: 0

Missed the opening eight races, and joined MP Motorsport with little expectation on either side. But minor points came quickly and easily to him, and his Sochi sprint race win looked effortless.

Definitely worth a big team taking a punt here, as he looked more suited to a GP2 car than he did in Formula Renault 3.5, where he struggled for most of the season.

1417693489.jpg

10. TOM DILLMANN

Arden International/Caterham Racing

Championship position: 19th (18 points)

Wins: 0 Poles: 0 Fastest laps: 0

I'll admit this is a controversial choice, but there's a decent talent going to waste here.

Dropped from the Russian Time set-up (which became a sad echo of how he was ditched from the Red Bull Junior line-up years ago), he picked up odd rides with Arden and Caterham (front row start at the Hungaroring) and always showed well (apart from Spa).

The go-to man when a driver falls ill, or a seat needs to be filled at short notice – someone should give him another full-time break.

ANY OTHER BUSINESS

Apart from the general increase of talent level, thanks to the arrival of Vandoorne, Marciello and Pic, there was some excellent racing to enjoy this season throughout the field – definitely a step up from a relatively lacklustre 2013.

The decision to force all teams to run both types of tyre in the feature race certainly helped, with only early safety cars adding a random factor rather than the sprint-race sacrificing prime-prime runs of last year. A good, well-reasoned decision. But…

DRS arrives in GP2 next year. If something isn't broken, like the ability of the cars to overtake, then don't fix it. I just don't get the argument that it will train the drivers for F1 – what's so difficult about pressing a button at the right time? I think they've all played the video game by now.

At best, it will transform the racing into some late-'90s overtaking-fest like the Handford Device did for CART in America.

At worst, it will randomise events into drivers saving their tyres more than ever, in the belief that they can pull off cheap overtaking moves on those in front towards the end of races.

1417693619.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Топ 10 пилотов серии в 2014-м по версии Автоспорта

1. JOLYON PAL

на этом можно закончить читать

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

1. JOLYON PALMER

2. STOFFEL VANDOORNE

3. MITCH EVANS

4. FELIPE NASR

5. JOHNNY CECOTTO JR

6. ARTHUR PIC

7. RAFFAELE MARCIELLO

8. STEFANO COLETTI

9. MARCO SORENSEN

10. TOM DILLMANN

Топ-10 такая:

1. Вандорн - 297

2. Эванс - 245

3. Наср - 236

4. Пик - 211

5. Марчьелло - 109

6. Сёренсен - 97

7. Куэйфф-Хоббс - 85

8. Изава - 63

9. Абт - 57

10. Неграо - 55

Короче, у меня списали и аксакалами разбавили.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Короче, у меня списали и аксакалами разбавили.

Ты не офигел? Наср у тебя третий, а Палмера вообще нет? :unknw:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ты не офигел? Наср у тебя третий, а Палмера вообще нет? :unknw:

Палмер - вне конкурса. :yes:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Палмер - вне конкурса. :yes:

Выше Вандоорна Палмера, конечно, поставить сложно, но вот остальных он точно не хуже. :)

И того же Насра в концовке 2013го разделал под орех.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Выше Вандоорна Палмера, конечно, поставить сложно, но вот остальных он точно не хуже. :)

И того же Насра в концовке 2013го разделал под орех.

Не буду спорить. :no:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ты не офигел? Наср у тебя третий, а Палмера вообще нет? :unknw:

Это специально посчитанный зачёт без гонщиков, кто едет больше трёх лет )

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ты не офигел? Наср у тебя третий, а Палмера вообще нет? :unknw:

Палмер у меня и не считался, вместе со всеми, кто больше чем 3-й сезон едет :)

Если их всех повыкидывать, то топ-6 как раз полностью совпадёт: Вандорн-Эванс-Наср-Пик-Марчьелло-Сёренсен :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...