Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

McLarenF-1

McLaren Racing (02.02.2014 - 10.04.2015)

Recommended Posts

Дык, вроде в ЖТ его взяли.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Это те кто уже перешел? знаю только, что

работают с мая

Эти все уже в Уокинге

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
@McLarenF1 recruited two senior designers from Caterham, their head of tyres and their head of model design. 1. Peter Hewson 2. Stefano Bortesi

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Дык, вроде в ЖТ его взяли.

Надо брать всех подряд, если Макларену пользы не принесут, то хоть конкурентам не помогут. Мерседес так делал. :D Про Белла разговоры продолжаются, да и Томбасис на самом деле грамотный специалист, но только под Продрому его поставить, если будет согласен, начальником ни в коем разе его нельзя делать, это роковая ошибка Феррари была.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Эти все уже в Уокинге

Что-то этот Горан баянит новостями почти годичной давности, ему вообще можно верить?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Надеюсь, дизайнера из Катера взяли для того, чтобы новую мебель в Парагоне сконструировать.

@sborte - без обид. :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Надеюсь, дизайнера из Катера взяли для того, чтобы новую мебель в Парагоне сконструировать.

@sborte - без обид. :D

какая мебель ,ты Катер этого года видел ? :facepalm::D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Что-то этот Горан баянит новостями почти годичной давности, ему вообще можно верить?

Это просто подбивка по Autosport

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

какая мебель ,ты Катер этого года видел ? :facepalm::D

Конечно видел. Чистое творчество. :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

:facepalm: ценные кадры набираем

Все кто слепил Вильямс в 2013, слепили и машину этого года.

Главное вектор задать, а это дело для Продрому.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Все кто слепил Вильямс в 2013, слепили и машину этого года.

Главное вектор задать, а это дело для Продрому.

вектор уже задали ,если почитать Морриса

http://www.championat.com/auto/news-2022375-morris-v-sezone-2014-maklaren-izmenil-svoj-inzhenernyj-mentalitet.html

я просто не совсем понимаю ,на какую должность могут претендовать данные специалисты

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

:facepalm: ценные кадры набираем

Hewson

Tyre Modelling & Performance Team Leader

McLaren Racing

July 2014– Present (6 months)Woking

Tyre modelling. Tyre testing. Vehicle dynamics analysis.

1929e52.png

Head of Tyres

Caterham F1 Team

September 2010– July 2014(3 years 11 months)

Tyre modelling. Tyre testing. Vehicle dynamics analysis.

30eb884.png

Senior Tyre Engineer

Red Bull Racing

June 2006– June 2010(4 years 1 month)

Tyre modelling. Tyre testing. Vehicle dynamics analysis.

17cadef.png

Senior Lecturer

University of Huddersfield

June 2002– June 2006(4 years 1 month)

Lecturer in automotive studies.

Bortesi
During my time as an employee of a consulting company and as a freelancer gave me a great opportunity to obtain a good overview of different fields in a short period of time. Furthermore I gained the ability to work within and manage a group of people in many diverse areas where collaboration with professionals is essential.

I am a very good CATIA V4 and V5 user, especially for parametric models, advanced surfaces and solids. I also have a very good knowledge of SLA, SLS and DMLS rapid prototyping materials, theirs proprieties and application benefits.

Being hardworking, motivated and ambitious are, I feel, my greatest strengths. I always work to my full potential and take on any challenge given to me. I am reliable, organised and enthusiastic. Above all I am determined to succeed in whatever I do.

Experience

38c50fb.png

Deputy Team Leader - Aero Design

McLaren Racing

November 2014– Present (2 months)

Head of Model Design

Caterham F1 Team

July 2010– Present (4 years 6 months)

In my present position I am responsible for the Model Design Department, a team of sixteen designers. I manage the Department’s workload, priorities and schedule and ensure that standards and deadline are met. I am responsible for recruitment, appraisals and arranging trainings. I sign off designs, drawings, FS releases and CFD designs. I liaise with the Aero Production Manager and technical buyers to schedule the upcoming releases and the volume of parts and deal with any production queries.

I work closely with aerodynamicists, CFD engineers, FS Dept., model makers, technical buyers and suppliers for the entire wind tunnel model.

3fc0f05.png

Senior Designer Wind Tunnel Model

Toyota Motorsport GmbH

December 2006– June 2010(3 years 7 months)

I was responsible for a team of four designers. I managed all aspects of design development from aerodynamic ideas and concepts to design, legality checking and part approval.

Working closely with aerodynamicists, CFD engineers, FS Dept., model makers and production especially on the diffuser and front wing area.

This position includes the generation of advanced surfaces and corresponding mechanical assemblies specific to model parts for wind tunnel testing. (Open)4 recommendations, including:

  • 06bd93e.jpg
    Stéphane Chosse
    CEO ADESS AG
    Stefano worked in the Wind Tunnel Model Design Group at a Senior level. His extensive experience (in mechanical design and...View
  • ghost_person_40x40_v1.png
    Christian Mazot
    Group Leader - Windtunnel Model design at Toyota Motorsport GmbH
    It is a pleasure to write some words for Stefano. He is a solid member of the Aero design team in TMG. He is very motivated...View

2 more recommendations

3ca4e8a.png

Senior Designer Wind Tunnel Model

Aerolab

March 2004– November 2006(2 years 9 months)Via Ferruccio Lamborghini 16/18 40019 S. Agata Bolognese - BO

During this period I was a freelance consultant on the Toyota’s F1 project (104/105/106).

I was responsible for a team of four designers. I managed all aspects of design development from aerodynamics ideas through concept work to design, legality check and parts approval.

I worked closely with aerodynamicists, the client, CFD, model makers and production.

During this time our group worked on bodywork, rear wing and monocoque design, this role included the generation of advanced surfaces and corresponding mechanical assemblies specific to model parts for wind tunnel testing. (Open)1 recommendation

  • 30ade9e.jpg
    Richard Amunugama
    Senior Aerodynamicist and Engineering Manager
    Stefano learned Catia v5 an customer-specific design methodologies very quickly in a very demanding motorsport enviroment. He worked entuitively and efficiently and maintained a professional attitude under often difficult circumstances. he has...View

3ca4e8a.png

Model Designer Wind Tunnel Model

Aerolab

March 2003– February 2004(1 year)Via Leonardo Da Vinci 41015 Nonantola - MO

In this freelance role I worked as a designer on the Toyota’s F1 project TF103. I managed all aspects of design development from aerodynamics ideas through concept work to design, working closely with aerodynamicists, the client, CFD and model makers. At that time our group produced bodywork, rear wing and monocoque design. This role included the generation of advanced surfaces and corresponding mechanical assemblies specific to model parts for wind tunnel testing.

Model Designer

ED Group

March 1999– February 2003(4 years)

ED is a consulting company. In this period I was a designer which involved working with different companies throughout northern Italy.

Modelleria Brambilla - BMW’s V10 engine block project

Ferrari Auto S.p.a. - Ferrari’s F430 (F131 EVO) project

MV Costruzioni - Toyota’s F1 TF102 project

Centro Stile Zagato - Alfa Romeo’s New Spider (940)

Alfa Romeo - Alfa Romeo 159 (939)

Lamborghini Auto - Lamborghini Gallardo (L140)

Ferrari Auto S.p.a. - Ferrari 360 (F131)

Ferrari Auto S.p.a. - 360 Challenge Stradale (F131CHS)

Ferrari Auto S.p.a. – Enzo (F140)

Maserati Auto - Maserati 3200 GT (F338)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Hewson

Tyre Modelling & Performance Team Leader

McLaren Racing

July 2014– Present (6 months)Woking

Tyre modelling. Tyre testing. Vehicle dynamics analysis.

1929e52.png

Head of Tyres

Caterham F1 Team

September 2010– July 2014(3 years 11 months)

Tyre modelling. Tyre testing. Vehicle dynamics analysis.

30eb884.png

Senior Tyre Engineer

Red Bull Racing

June 2006– June 2010(4 years 1 month)

Tyre modelling. Tyre testing. Vehicle dynamics analysis.

17cadef.png

Senior Lecturer

University of Huddersfield

June 2002– June 2006(4 years 1 month)

Lecturer in automotive studies.

Bortesi
During my time as an employee of a consulting company and as a freelancer gave me a great opportunity to obtain a good overview of different fields in a short period of time. Furthermore I gained the ability to work within and manage a group of people in many diverse areas where collaboration with professionals is essential.

I am a very good CATIA V4 and V5 user, especially for parametric models, advanced surfaces and solids. I also have a very good knowledge of SLA, SLS and DMLS rapid prototyping materials, theirs proprieties and application benefits.

Being hardworking, motivated and ambitious are, I feel, my greatest strengths. I always work to my full potential and take on any challenge given to me. I am reliable, organised and enthusiastic. Above all I am determined to succeed in whatever I do.

Experience

38c50fb.png

Deputy Team Leader - Aero Design

McLaren Racing

November 2014– Present (2 months)

Head of Model Design

Caterham F1 Team

July 2010– Present (4 years 6 months)

In my present position I am responsible for the Model Design Department, a team of sixteen designers. I manage the Department’s workload, priorities and schedule and ensure that standards and deadline are met. I am responsible for recruitment, appraisals and arranging trainings. I sign off designs, drawings, FS releases and CFD designs. I liaise with the Aero Production Manager and technical buyers to schedule the upcoming releases and the volume of parts and deal with any production queries.

I work closely with aerodynamicists, CFD engineers, FS Dept., model makers, technical buyers and suppliers for the entire wind tunnel model.

3fc0f05.png

Senior Designer Wind Tunnel Model

Toyota Motorsport GmbH

December 2006– June 2010(3 years 7 months)

I was responsible for a team of four designers. I managed all aspects of design development from aerodynamic ideas and concepts to design, legality checking and part approval.

Working closely with aerodynamicists, CFD engineers, FS Dept., model makers and production especially on the diffuser and front wing area.

This position includes the generation of advanced surfaces and corresponding mechanical assemblies specific to model parts for wind tunnel testing. (Open)4 recommendations, including:

  • 06bd93e.jpg
    Stéphane Chosse
    CEO ADESS AG
    Stefano worked in the Wind Tunnel Model Design Group at a Senior level. His extensive experience (in mechanical design and...View
  • ghost_person_40x40_v1.png
    Christian Mazot
    Group Leader - Windtunnel Model design at Toyota Motorsport GmbH
    It is a pleasure to write some words for Stefano. He is a solid member of the Aero design team in TMG. He is very motivated...View

2 more recommendations

3ca4e8a.png

Senior Designer Wind Tunnel Model

Aerolab

March 2004– November 2006(2 years 9 months)Via Ferruccio Lamborghini 16/18 40019 S. Agata Bolognese - BO

During this period I was a freelance consultant on the Toyota’s F1 project (104/105/106).

I was responsible for a team of four designers. I managed all aspects of design development from aerodynamics ideas through concept work to design, legality check and parts approval.

I worked closely with aerodynamicists, the client, CFD, model makers and production.

During this time our group worked on bodywork, rear wing and monocoque design, this role included the generation of advanced surfaces and corresponding mechanical assemblies specific to model parts for wind tunnel testing. (Open)1 recommendation

  • 30ade9e.jpg
    Richard Amunugama
    Senior Aerodynamicist and Engineering Manager
    Stefano learned Catia v5 an customer-specific design methodologies very quickly in a very demanding motorsport enviroment. He worked entuitively and efficiently and maintained a professional attitude under often difficult circumstances. he has...View

3ca4e8a.png

Model Designer Wind Tunnel Model

Aerolab

March 2003– February 2004(1 year)Via Leonardo Da Vinci 41015 Nonantola - MO

In this freelance role I worked as a designer on the Toyota’s F1 project TF103. I managed all aspects of design development from aerodynamics ideas through concept work to design, working closely with aerodynamicists, the client, CFD and model makers. At that time our group produced bodywork, rear wing and monocoque design. This role included the generation of advanced surfaces and corresponding mechanical assemblies specific to model parts for wind tunnel testing.

Model Designer

ED Group

March 1999– February 2003(4 years)

ED is a consulting company. In this period I was a designer which involved working with different companies throughout northern Italy.

Modelleria Brambilla - BMW’s V10 engine block project

Ferrari Auto S.p.a. - Ferrari’s F430 (F131 EVO) project

MV Costruzioni - Toyota’s F1 TF102 project

Centro Stile Zagato - Alfa Romeo’s New Spider (940)

Alfa Romeo - Alfa Romeo 159 (939)

Lamborghini Auto - Lamborghini Gallardo (L140)

Ferrari Auto S.p.a. - Ferrari 360 (F131)

Ferrari Auto S.p.a. - 360 Challenge Stradale (F131CHS)

Ferrari Auto S.p.a. – Enzo (F140)

Maserati Auto - Maserati 3200 GT (F338)

товарисч аэродинамик ,видимо нанят разобратся где у Тойотовской трубы косяк :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Похоже, в Уокинге новый газон постелили. Зелененький такой... :D

Столько ценителей зеленой травы появилось. Не припомню подобного наплыва.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Похоже, в Уокинге новый газон постелили. Зелененький такой... :D

Столько ценителей зеленой травы появилось. Не припомню подобного наплыва.

ещё бы не нравился ,такая рассада :D

desktopwallpapers.org.ua-17136.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

вектор уже задали ,если почитать Морриса

http://www.championa...mentalitet.html

я просто не совсем понимаю ,на какую должность могут претендовать данные специалисты

Ето Макларен ищет нужных себе специалистов и выбирает из наличных. На должность могут претендовать люди из калибра Ньюи, Белла, Брауна.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Barrett, всё хотел спросить. Ты радовал форумчан своими фотошопными умениями. Можно где-нибудь посмотреть полную подборку твоего творчества?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Barrett, всё хотел спросить. Ты радовал форумчан своими фотошопными умениями. Можно где-нибудь посмотреть полную подборку твоего творчества?

По теме "Алонсо в Макларен" будет возможно скоро. Ну, или до начало сезона.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Barrett, всё хотел спросить. Ты радовал форумчан своими фотошопными умениями. Можно где-нибудь посмотреть полную подборку твоего творчества?

Честно говоря, я эти картинки никогда в стопочку не складывал. В основном, украл, выпил в тюрьму навеяло, нарисовал, выложил, в корзину.

Процентов 20 может быть осталось на диске, а остальное все где-то тута, на форуме. :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Честно говоря, я эти картинки никогда в стопочку не складывал. В основном, украл, выпил в тюрьму навеяло, нарисовал, выложил, в корзину.

Процентов 20 может быть осталось на диске, а остальное все где-то тута, на форуме. :D

А это не твоя работа? :D

YzKITwv.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А это не твоя работа? :D

Не, ежели педалей на шапке нет, значит настоящая. :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Не, ежели педалей на шапке нет, значит настоящая. :D

Просто эту работу уже на международном уровне обсуждают, причём некоторые верят в оригинальность фото (ну здесь и Алонсо тоже помог) хотел порадоваться за тебя. :D

https://www.reddit.com/r/formula1/comments/2qba59/alonso_and_massa_playing_in_the_snow/

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Просто эту работу уже на международном уровне обсуждают, причём некоторые верят в оригинальность фото (ну здесь и Алонсо тоже помог) хотел порадоваться за тебя. :D

https://www.reddit.c...ng_in_the_snow/

Так я и не Филяфоб ведь. Похоже, что у Федора был Хитрый План, скатиться под камеры так, чтобы его можно было позже посадить на Фелипе. Эти фото созданы друг для друга. :D

9928783389ba.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...