Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Оля

My Williams (12.11.14-6.08.15)

Recommended Posts

финскому пилоту придется разделить машину с напарником – Фелипе Масса сядет за руль с утра, а Боттас – днем.

http://www.f1news.ru/news/f1-101323.html

а мне нравится. Масса внесет свою полноценную лепту в машину этого года, так что можно ожидать после борьбы за победу в 2014, хорошей борьбы за подиум в 2015 году :)

хочется надеяться, что все же Боттаса не будут так притеснять

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

хочется надеяться, что все же Боттаса не будут так притеснять

вся надежда токмо на него. должен же парень уже победить наконец.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

хочется надеяться, что все же Боттаса не будут так притеснять

Так там и не притеснение, наоборот, делают смену так, чтобы в дождь не пропал день Боттаса и в Воскресенье он получит его полноценный и на сухой трассе, как и Масса сегодня.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Анализ длинных сессий сегодня. У Мерса самовоз (возможно даже самовознее прошлого), мы быстрее РБР. Фуры пока симуляцию гонки не катали.

space.gifThe real winner on F1 testing day two

space.gifDaniel Ricciardo set the pace at Barcelona on Friday, but SCOTT MITCHELL crunches the long-run numbers and explains where the real winner was on the timesheets

By Scott Mitchell AUTOSPORT features editor

space.gif

1424465444.jpg

Leaderboards lie. Trust them at the end of the season, but at this stage they are not to be believed.

Even amid the smoke and mirrors of pre-season testing, it might seem churlish to discount the team that topped the times and the driver who clocked the most laps. After all, aren't they two of the most sought after gains from testing?

But dig a bit deeper and you can discard the timesheet from the second day at Barcelona. Red Bull was not the winner.

Pacesetter Ricciardo outscored every other driver in terms of laps completed, but Red Bull did not rack up the most mileage. That was achieved by Mercedes, thanks to the race simulation completed by Lewis Hamilton in the afternoon allied to Nico Rosberg's work in the morning. 1424465460.jpg

Ricciardo topped the timesheets and logged a lot of laps for Red Bull © LAT

And while Ricciardo's test-topping 1m24.574s on the soft-compound Pirellis was the best lap of the day, Hamilton's fifth-fastest time was far more impressive.

That the Australian only outpaced the hard-tyred Mercedes by 0.3s shows how misleading a headline time can be. And Ricciardo is aware there is work to be done.

"Obviously I'm happy with the amount of laps we did today, but in terms of performance I'm aware we can still definitely improve a few things," he admitted. "There's more to find."

Given the performance advantage Mercedes enjoyed last year, Ricciardo outpacing Kimi Raikkonen's Ferrari, the Williams of Felipe Massa and Sergio Perez in the old Force India collectively by little more than a tenth is nothing to write home about.

Mercedes being just three-tenths back on the hard tyre is ominous. And the race simulation completed by Hamilton in comparison to Ricciardo's? Another matter entirely.

First, let's take Ricciardo's 18-lap run on the medium tyre. It was the second stint in his race simulation, spent mostly in the 1m31s with a best lap of 1m30.645s.

At the same time, Hamilton was completing a 22-lap stint on the hard tyre. His outlap was 0.6s faster than Ricciardo managed all run.

The Mercedes driver dipped twice into the 1m29s bracket (with a best time of 1m29.391s) and was generally quicker for most of it.

Of course, there are variables at play. We don't know the exact condition of the tyres but, it being a race simulation, new rubber is a fair assumption.

The red flag caused by Carlos Sainz's spinning Toro Rosso will have hit Ricciardo's next stint hard because it occurred two laps after the Red Bull had pitted for a fresher set of mediums. But the pattern holds as the run gets longer.

It was after that red flag that Hamilton underlined the potential of the new Mercedes. During that 21-lap stint he managed 14 laps in the 1m29s, four in the 1m28s and a 1m30s before slowing down prior to his inlap.

Ricciardo resumed his run a little later, but again on mediums. And it was solid, but slower than Hamilton's; a near 50-50 split between 1m29s and 1m30s. The pace dropped when he pitted again for fresh tyres but the stint was also a lot shorter.

And then came Hamilton's flier towards the end. It was far beyond anything the Red Bull, Ferrari or Williams looked capable of on mediums. Not that Hamilton would not be drawn on any potential advantage. 1424465538.jpg

Hamilton on hard tyres - an ominous combination on Friday © XPB

"We've not spoken about where we stand compared to the others, we're just focusing on our own job and just making sure that we find any creases and we iron them out and get lots of mileage on the car to prove everything," he said.

"The first test is just lots and lots of laps, and today was lots of laps, so I'm not really dialing the car into how I would like to perfect it. But it feels good. It feels very similar to last year, but better.

"I definitely think that we're going to be in a position to fight the others. I've not looked at where we are, but I think others have taken a good step so I guess time will tell."

It's all the more significant for Mercedes that it delivered a warning shot on day two after an opening day that suggested a perfect storm was gathering to destabilise the dominant force of 2014 at a crucial time. And when Hamilton, whose first day ended after 11 laps due to a fever, spoke afterwards, he was clearly still not feeling 100 per cent.

Despite that, this was the strongest hint we've seen of the W06's real performance so far. While its rivals have not shown their hands, the Mercedes was so impressive today that it becomes the benchmark in all but laptime (and even then it's not far off at all).

You won't hear that from Mercedes yet, though.

"It's clear that the others have really stepped up their game," said Rosberg. "The lap times are surprising to us, and in relation, it seems Ferrari have made the biggest step at the moment."

But does he think the rival threat is real? "Yes. Our eyes are wide open at the moment."

Quite where the pretenders stand remains up in the air. Williams remains the real unknown quantity at this stage simply because it ran a programme focused on evaluating tyres across stints of varying lengths.

Clearly its one-lap pace is encouraging, as Massa's late soft-tyre run showed. But the Williams long-run performance remains unclear.

While Massa did complete two long runs, neither was a race stint. These two runs, just in excess of 20 laps, were completed less than half an hour apart. And they suggested the Williams is ahead of Red Bull as well.

Both runs were carried out on Pirelli's special 'winter' hard tyres, and compared favorably to Ricciardo when he was on the mediums.

The differing compounds make like-for-like comparisons even more difficult than usual in testing, but it was a positive day for Williams.

Raikkonen, on the other hand, admitted Ferrari was frustrated it didn't properly add to its morning tally until late on in the afternoon session. This has been billed as Ferrari's acid test; the way of knowing whether its Jerez-topping pace was a flash in the pan or a statement of intent.

Ferrari itself wanted answers, and today was an obstacle to that thanks to the need to replace engine components nearing the end of their life. And with the team not planning to perform race simulations until the final test next week, where Ferrari stands becomes even more difficult to gauge. 1424465628.jpg

Alonso had a 'beautiful day' as McLaren focused on mileage © LAT

But its one-lap pace remains encouraging, with Raikkonen matching Ricciardo on the soft tyre despite the team believing it was carrying more fuel than the Red Bull.

Greater running is also crucial to establishing where McLaren-Honda will slot into the pecking order when it gets its house in order.

Fernando Alonso amassed the renewed partnership's most encouraging lap tally of testing to date, but it was achieved through a number of small runs.

"It has been a beautiful day for me - driving the car and exploring some of the potential," said Alonso.

"Definitely we had a better day today - we could complete some runs and we started running at 9 o'clock and finish at 5:45, which is good news, finally."

The Spaniard, though, knows McLaren needed to do to get its car to the official end of the day, and how that tally of 59 laps was reached: the longest he was on track for was seven laps, and that includes leaving and entering the pits.

The replacement MGU-K seal could define the second test for McLaren - problems fading and potential shining through, or the latest technical setback in a race against time for Melbourne? For all the positives, doubt remains. It's the same with Ferrari and Red Bull.

Was it as clear-cut as the timing screens suggested? Of course not, because you only need a small window of performance to nail a lap in testing.

If you're only three-tenths quicker on softs than someone on hards, you do not have the fastest car.

That's why there was only one real winner from the second day, and it's the team that ended it fifth.

1424465711.jpg

space.gif

Плохо.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Анализ длинных сессий сегодня. У Мерса самовоз (возможно даже самовознее прошлого), мы быстрее РБР. Фуры пока симуляцию гонки не катали.

Скажите мне одно, краску уже снимали с болида, чтобы БК поставить, или пока просто на парах тошним??!

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Скажите мне одно, краску уже снимали с болида, чтобы БК поставить, или пока просто на парах тошним??!

Тссс. Сказано же, 200 кг на борту. А он, свинтус, все равно чуть не спалил самовозище :(

:)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Плохо.

наши лонграны делали на некой эксперементальной хард резине. ишо непонятно медленнее она или быстрее медиума

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

наши лонграны делали на некой эксперементальной хард резине. ишо непонятно медленнее она или быстрее медиума

Каким бы экспериментальным не был хард, он по определению должен быть дубовее, а значит и медленнее медиума, я так считаю. Вопрос только в том, на сколько он медленнее.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Каким бы экспериментальным не был хард, он по определению должен быть дубовее, а значит и медленнее медиума, я так считаю. Вопрос только в том, на сколько он медленнее.

Это не совсем Хард. вроде, это спецрезина для холодной погоды

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Короче, пока белого мишку FW37 будут кликать всякими белухами и альбатросами - будет ведро. Так что ведро. Безнадёжное.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Погнали

B-WnyqDIAAAvnQH.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
По словам Валттери Боттаса, команда Williams с первых гонок сезона намерена навязать борьбу лидерам. Отвечая на вопрос, кто в Мельбурне окажется в числе наиболее вероятных соперников Williams, финский гонщик заявил, что это команды, которые считаются фаворитами чемпионата.

Спросите, откуда цитата? Отвечаю: отсюда. Да, да!

Выводы? Их пока нет. Но что-то я уже волнуюсь...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Короче, пока белого мишку FW37 будут кликать всякими белухами и альбатросами - будет ведро. Так что ведро. Безнадёжное.

Нужен компромисс. Белутрос. Ну или Альбухыч :crazy:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Нужен компромисс. Белутрос. Ну или Альбухыч :crazy:

Альбухыч ничего так :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Плохо.

Почему?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Почему?

Мы на софте сливаем Мерину на медиуме больше секунды!!!

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

v

Мы на софте сливаем Мерину на медиуме больше секунды!!!

пока меньше +0.770

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Короче, пока белого мишку FW37 будут кликать всякими белухами и альбатросами - будет ведро. Так что ведро. Безнадёжное.

Вот из-за того что такие как ты не признают в Белухыче Белухыча он и не едет на две секунды быстрее всех. Впрочем ты то красный еретик, что от тебя ожидать.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Почему?

Потому что если Мерс отрыв только увеличивает то никакого смысла в этих покатушках нет.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Вот из-за того что такие как ты не признают в Белухыче Белухыча он и не едет на две секунды быстрее всех. Впрочем ты то красный еретик, что от тебя ожидать.

Вот как раз из-за таких как вы, быстрая птица не летит, а уныло плывет... хорошо еще, что не к верху брюхом...

Потому что если Мерс отрыв только увеличивает то никакого смысла в этих покатушках нет.

Мы ВСЕ умрем?... или все таки кто-то выживет ?

Короче, пока белого мишку FW37 будут кликать всякими белухами и альбатросами - будет ведро. Так что ведро. Безнадёжное.

Зовите унитазом !!! Они тоже в большинстве своем белые и замысловатой формы... :dry:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Вот как раз из-за таких как вы, быстрая птица не летит, а уныло плывет... хорошо еще, что не к верху брюхом...

Курица летать не может!!!!

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

:facepalm:

sistema_dlya_sozdaniya_pribylnyh_brendov_2.png

Курица летать не может!!!!

Курица не может, а вот альбатрос может - доказано Каримом.... Не даром Патрика Хэда на аватаре носит....

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

:facepalm:

sistema_dlya_sozdaniya_pribylnyh_brendov_2.png

Курица не может, а вот альбатрос может - доказано Каримом.... Не даром Патрика Хэда на аватаре носит....

Альбатрос есмь морская курица!!!

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...