Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Dronner

Кими Матиас Райкконен

Recommended Posts

дровишки из частной беседы :) я тоже тут же на фотки сослалась, что везде уже Ренни. Просто этот чел https://twitter.com/#!/julien_sc представляется как второй инженер у Кими, а раньше он работал с Айо Комацу, а не с Ренни.
Кадровые ротации в команде наверное.

Так Жульен этот получается говорит, что Комацу в цепочке он-пилот остаётся, или это вывод такой кто-то сделал?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ренни везде тусил с Кими: на базе, на тестах, на подгонке сидения, даже когда Кими на асфальте сидел и то Ренни к нему нагибался. Так что тут ответ однозначен, кто будет у Кими.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Вроде же никто не собирается воду то баламутить - Ренни у Райкконена, Комацу у Грожана.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ренни везде тусил с Кими: на базе, на тестах, на подгонке сидения, даже когда Кими на асфальте сидел и то Ренни к нему нагибался. Так что тут ответ однозначен, кто будет у Кими.

Да, Жюльен Симон-Шотамж (если я не переврала фамилию) работал в бригаде Виталия, а с Кубицей и остальными работал 2-м Джонатан Маршалл. Он мог уволиться, и тогда Кими отдали "своего" Симона как более опытного, а к Грожану пошел новичок - это моя версия.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Саймон Ренни будет у Райкконена. Он был у Алонсо вместе с Пермейном и будет с Райкконеном сейчас. Пермейн тесно общается обычно с лидером команды, а пока ставка сделана на Кими (тьфу-тьфу-тьфу, чтоб не сглазить)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Вроде же никто не собирается воду то баламутить - Ренни у Райкконена, Комацу у Грожана.

Естественно, Ренни был на тестах, ответ по-моему очевиден.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Было бы весьма странно, если такое решение принято. Это будет означать бардак и никак иначе.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Всё, всё, успокойтесь, я не хотела вносить смуту, просто уточнила, вдруг я чего прошляпила :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Андрей Николаевич

уж скрестим пальцы...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Данная тема была разделена из-за своих размеров.

Как было 6 тысяч 900 с лишним страниц, так пока и осталось. Или это временно?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

После ухода из Феррари он давал подобное интервью и намекнул что дело с Алонсо не только в спортивном смысле но и финансовом...

Потом это уже было им сказано открытым текстом. :)

Ради справедливости надо сказать, что машина 2008 года не была дерьмом) Дерьмовым было кое-что другое. :rolleyes:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

значит что планы у них грандиозные, но Кими скорее всего в Лотусе долго не задержится

Всё будет зависеть от развития команды и машины - если это самое развитие будет, не уйдёт Кими из Лотуса, ИМХО, конечно.

(он сыт по горло самодовольными "грандами")

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Прямо щас говорил с человеком имеющем контакты в Вилямсе. Сказал что там полная неразбериха из за этой реструктуризации. Болид еле еле успевают достроить к первым тестам

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Данная тема была разделена из-за своих размеров. Предыдущая тема находится здесь

Тема для общения болельщиков на темы,не связанные с гонками, находится в Беседке

Факты,статьи,интервью,фото и видео о Кими Райкконене находятся в Сокровищнице 1,2,3,4

Материалы про команду Лотус можно найти по ссылке

Кимотема, если считать старую и новую, приблизилась к 14 тысячам страниц. Рекорд однако явный.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Любимый цвет Кимана-черный. Вдруг совпадет комрады ?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Любимый цвет Кимана-черный. Вдруг совпадет комрады ?

А он в болиде любого цвета "совпадает", он и на ведре в Спа побеждает, независимо от раскраски.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
он и на ведре в Спа побеждает, независимо от раскраски.

Эт понятно...))) я вообще то замахнулся на большее чем победа в СПА )

Как бы у Кими ни разу не было черного болида.А тут такое совпадение. А вдруг ...?

хотя сказок не бывает...инженеров норм нет, Ньюи нет,даже симулятора нормального, и то пока нет..(((

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Как было 6 тысяч 900 с лишним страниц, так пока и осталось. Или это временно?

Дык, да не мешает никому - пусть будет. :bigwink:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Эт понятно...))) я вообще то замахнулся на большее чем победа в СПА )

Как бы у Кими ни разу не было черного болида.А тут такое совпадение. А вдруг ...?

хотя сказок не бывает...инженеров норм нет, Ньюи нет,даже симулятора нормального, и то пока нет..(((

Блин! Ребята, достал пессимизм! Давайте хоть первых свободных заездов в Мельбурне дождёмся! Не с чего голову пеплом посыпать пока.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Не помню, было ли у нас, но сегодня буржуи выложили такую заметку. Это предисловие к интервью в печатной версии журнала "motorsport aktuell" 2005г.

Writen from Christian Eichenberger.

For a few hours, the Iceman melted

I had the privilege to experience Kimi Raikkonen once privately, 2005 during a motocross event. I knew him, like most, only from Formula 1. At the end of the day I could pretty much everything I've previously read about him and heard, get in the bin. The man then tender 25 years, was like an inverted glove. Funny, accessible, playful. Not cold, introverted, taciturn, bad mood and whatever else written about him.

Even when he noticed that a journalist was present at this private event, did not change his mood. Without - and that one musthave said here- drink alcohol. For me, the Iceman was melted in that evening. It was a pleasure to see him at once from this site.

When I saw again the next day in the paddock, the old Iceman was back.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Как было 6 тысяч 900 с лишним страниц, так пока и осталось. Или это временно?

В прошлый раз разделили тему, потому что движок не справлялся с таким количеством страниц. В новой версии такого вроде нет. Поэтому будем продолжать писать дальше:)

Перевод на английский

From Autosprint of this week (sorry for the mistakes):

Kimi is already at full throttle

You look at him, sunk into a sofa in front of the tv that is showing a match of Federer, and you wonder: why is he doing this? Kimi Raikkonen is still slim, always hazy in his look. Blond locks come out under his beanie that he wears even indoor. Why are you doing it, Kimi? You won a worldchampionship five years ago, last Ferrari driver who got it. You had fun with rallies, with Nascar, with Peugeot 908 (until it was possible). You know very well that with Lotus the chances to back to the top are few, especially at 32. And then? The money? You expect an unkind answer and instead he plays ball: “The money is just a part of the story, of course. But it’s not that I needed it. For sure it’s a work where you risk your own life, so…”

- Now you can say to have raced also in others categories. But is the F1 for you always something special?

“Special? I wouldn’t know. It’s what I have done for most of my career. But if you want to race, you try to make it at the top level. And if you can choose, you probably choose F1.”

- Can you tell us how were your negotiations with Lotus?

“Well, it didn’t work with Williams: their offer was not what I wanted. With Lotus we talked a bit about everything and it went all very fast. We easily found a deal that satisfied both.”

- Now you see at you like a rookie, who has a lot to learn, or as a champion who can teach something?

He smiles. He didn’t lose that way to speak lazy, but he seems he has more will to explain, to tell: “Uh, we’ll see how it goes. To tell the truth I didn’t think much about the results, so far. I just want to do the best I can, then I hope to make some good races too. I really don’t think that if something goes bad we’ll say: fu*k you, I give up all!”

- You come back after two years, Sch. After three…

“It’s not the case to make comparisons. I don’t know how easy or difficult was for him. I think about me.”

- You’ll find again the GPs but also the interviews with the press, the meetings, things that you hate. Do you expect something will change?

“I expect as the same as before. They say that everything changes, but I don’t believe it. And I have always said that I’m here because I like racing, the rest is part of F1 but it’s not the main thing. It’s always been like this and ever will be.

- When have you decided to give up with rallies?

“When I have tried Nascar and I felt I liked to race together with the others. And that I missed it. It’s not that I wanted to stop with rallies, I would do them even now, but I can’t. We’ll see in future.”

- Do you think that with more time you could reach Loeb’s level?

“I think that anyone hasn’t reached him yet… Rally is still one of the most difficult sport, it’s impressive how much fast some people go. But if you put them on a F1 car it’s the same story… I would have needed of two more years and maybe to make tests and to have an official team”.

- Did you follow the GPs during this time?

“Not at all in 2010, I started to watch some races last year, because I knew that I could probably come back. It doesn’t seem to me too much different. There are more overtakes but just because they often use the mobile wing. Are real overtakes these? Sure, there is more show, with the tyres and all, there are more different speeds on track. But it has always been in F1, to overtake someone you have to be more more faster.

- Did you return to win again?

“Well, winning is always good and the championship is always your main goal. But if doesn’t happen, it doesn’t change my life.” Here the old Kimi comes back… “It’s not my obsession. I think that people expect it to me, but I’m happy with my driving and if it’s not enough, it’s not enough. That’s all.”

- They said you left F1 because of the lack of motivation…

“Those who write it, don’t know me. Always these bulls*it around. What’s motivation got to do with it, when you know that your car is a sh*t and even doing the best you can, you can’t reach the result? It’s not always your fault. I never had a problem of motivation, I’m not interested in what they say.

- Is there nothing that you regret of your last period in Ferrari? Have you ever said to you “If I did so..”

“No, I have no regrets. I drove the best I have ever driven, it was the car that was not enough. If I came back, I wouldn’t change anything. Sure, you make mistakes: but they are used to learn.”

- Have you ever had the feeling that they wanted to shoot you because they were interested in taking Alonso?

“I’m not interested, really. I have no resentment. And then it was three years ago.”

- During Valencia test with the 2010 car you tried the Pirelli tyres (demo). Did you find some differences?

“I wouldn’t say. After a while the rear tyres go down, but I don’t find them so different. Even if they say me that those of this year will be different again.”

- You raced when there were fuel pit stops. Now they aren’t anymore…

“Ok, at the beginning you have 150 kg fuel. But it’s not a difference like day and night. We tried with full tank and it’s the same car, just heavier.

- You have to accustom yourself again with the buttons on the wheel. Those of R30 were not so “complete”…

“Yes, Kers was missing, but I used it in 2009 and it’s just one button. There wasn’t the DRS also, the mobile wing.. But in the end I don’t believe it will be so scary. Just more stuff to push after a bit it will be automatic.”

You will have Grosjean as teammate: would you prefer a more expert teammate?

“No. I met him before Christmas at the factory. We don’t know us so well yet but he seems to me a good guy.”

-Have you already changed your physical training?

“Yes, above all for the neck. In rallies also we have strong lateral accelerations, and the steering is even more hard. And then it’s more tiring. All the week you wake up at 5 in the morning, when in F1 you spend just a session of 1 hour half.

- About the Peugeot 908?

“Beautiful, fun. It seems big but you can drive it like a F1 car. Funny, it’s so quiet…”

- How long do you think to stay in F1?

“I had no plans before, I haven’t any now for the future. Ten years? No, I really can’t see myself in F1 so long…”

- Among the drivers now in F1, is there someone who impressed you?

“I can’t see big differences. Vettel was strong also two years ago. With the regulations, some teams can change position, but the stronger are always the same.”

- When you raced with Massa he sometimes was ahead of you. Are you surprised he had so many difficulties last year?

“Even in 2009 we had a difficult year. I don’t know if it was because of the tyres, for him or something else but sometimes it happens, even if you think to be as fast as before. For me Felipe is the same as he was years ago, there was just something that didn’t suit him well.

- In the end, were you bored at home?

“I had more time for myself, but rallying also took much time. And then I like staying at home in the freetime. But sometimes I missed travels, I had to go somewhere. It was nice to take a break, but now I think it will be all like before.”

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Кими Райкконен дал свое имя игре для мобильников http://www.f1news.ru/news/f1-72731.html

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

"Растёт" не по дням, а по часам!

Живая легенда :sun:- "лотусята" были правы, когда написали о возвращении легенды :yes3: :yu: !

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Кими Райкконен дал свое имя игре для мобильников http://www.f1news.ru...s/f1-72731.html

http://kimi.24mas.com/

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...