Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

miniNexx

My Williams

Recommended Posts

1 минуту назад, MicroShket сказал:

А народ говорит, что профиль не арийский нос не такой, видите ли. А я всё равно считаю его няшным.

У Маков тоже норм смотрелся. :ь

красивый нос)))) вон даже ферры себе такой няшный носик забахали..

наша самая красивая из всех пока представленных)))

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
8 minutes ago, Викусик said:

красивый нос)))) вон даже ферры себе такой няшный носик забахали..

наша самая красивая из всех пока представленных)))

Только вот Мерсовский нос же хотят ставить в итоге, как я понял. Будет уже не торт, имхо. Дело вкуса. 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
3 часа назад, Runa сказал:

Только сейчас увидел, что машинка-то сфоткана без номеров, Женя-Юджин прав, номера действительно прифотошопили позже...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Только что, Baguslav сказал:

Ferrari SF16-H

:trollface:

И зачем Williams в красный цвет покрасили??? :nono:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
37 минуты назад, MicroShket сказал:

Только вот Мерсовский нос же хотят ставить в итоге, как я понял. Будет уже не торт, имхо. Дело вкуса. 

посмотрим как поставят

а вообще, красоту ничем не испортить)))

даже мерсовским носом

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
19 минуту назад, Ron сказал:

И зачем Williams в красный цвет покрасили??? :nono:

что, не нравится красный вилльямс?))))):rolleyes:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Терзают смутные сомнения, что на тестах окажется несколько отличная от презентации машина...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Консерватизм - не всегда плохо... Наверное... А то даже пипку сохранили...

 

Может, серьёзные изменения коснулись чего-то другого? Домкратов, гайковёртов, механиков...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
4 минуты назад, Fixxxer89 сказал:

 

Может, серьёзные изменения коснулись чего-то другого? Домкратов, гайковёртов, механиков...

Ты что еще не видел где коснулось у Феррари? Мы же 38-ю в двух вариантов показали сегодня: белую и красную.:D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Только что, YKA сказал:

Ты что еще не видел где коснулось у Феррари? Мы же 38-ю в двух вариантов показали сегодня: белую и красную.:D

А белый горб воздухозаборника Феррари - это докрасить не успели?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
6 minutes ago, Fixxxer89 said:

А белый горб воздухозаборника Феррари - это докрасить не успели?

Это Мартини.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Коровыч... *facepalm*

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Цитата

«Улучшенная в этом году система внутреннего сгорания так или иначе делает звук громче. Помимо этого изменение расположения перепускной заслонки турбонагнетателя, которая теперь находится не в выхлопной трубе, тоже повлияло на силу звука. Он станет примерно на 12 процентов громче, чем в прошлом году», - подвел итог Симондс.

Ну надо же, какая точность. Вот это я понимаю поработали.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Сначала показалось, что машина практически та же самая, что в прошлом году, лишь с небольшими обновками. Ан нет... изменения едва ли не самые большие за последние годы, особенно выделяется абсолютно другая задняя часть + измененные под неё сайдподы. Ну и новая передняя часть будет, но чуть позже.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Молодцы, что выложили раньше, хотя, хочется презентации нормальной, конечно, скучаю по ним. 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
17 час назад, Fenix77 сказал:

 Аааа..... это у нас Касатыч кверху брюхом повернулся ))  :c7a1d4c2374098d41e1cc41fbd600fa7: как будто :yes3:

 

12 часов назад, leon.blr сказал:

Коровыч... *facepalm*

 

счет 0-1! :rolleyes:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
16 час назад, MicroShket сказал:

Только вот Мерсовский нос же хотят ставить в итоге, как я понял. Будет уже не торт, имхо. Дело вкуса. 

у мерса уже другой нос!:D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Технический анализ 38-й.

http://ru.motorsport.com/f1/news/tekhnicheskij-analiz-williams-fw38-peremen-bolshe-chem-kazhetsya-674458/?s=1

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
17 час назад, AlexandrK сказал:

Только сейчас увидел, что машинка-то сфоткана без номеров, Женя-Юджин прав, номера действительно прифотошопили позже...

Я подозреваю, что там не только номера прифотошопили...

Судя по реально другой корме, настоящая носовая часть машины тоже будет другой.

Впрочем, поживем - увидим.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
1 час назад, Мика Сало сказал:

а давненько у нас ничего не копипастили. Приятно ведь!

а что у вас скопировали??

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Приятно что машина не уродливей прошлогодней)

Насчет красоты поклоннику FW19 рассуждать очень тяжело...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

ТехАнализ 38-ой от Скарбса

Скрытый текст

Technical analysis: Williams FW38

Williams has worked hard to address the specific weaknesses that held its 2015 car back, but does its '16 design contain enough new ideas to make progress beyond that, wonders CRAIG SCARBOROUGH

  • By Craig Scarborough

Last year Williams retained its pace relative to Mercedes, but Ferrari and increasingly Red Bull stepped into the gap between them.

The low drag, high top speed ethos of 2014's FW36 was carried over, but the old car's stable mechanical package appeared to lose its edge. The FW37 struggled in the wet and on low speed corners, while on other occasions appeared to inexplicably fail to get the tyres in their working range.

With these problems well understood, winter development aimed to resolve the issues and add pace to the new package.

Looking at the car, at first you could be forgiven for thinking little has changed - the strong livery and visual impact of the short nose carry over.

But there are substantial, if not visually obvious, changes to the new car around the suspension, sidepods and tail area.

4b9f57fa9886e1818b36b66d3c6d5e5c.jpg

Either the nose is a close relation of the old, short wedge-shaped, thumb-tipped version, or the rumours of an entirely new nose coming for testing are well-founded. The front wing is certainly a carry-over item from 2015 for the launch car at least.

What has changed around the front is the suspension set-up. It appears the aggressively angled wishbones of the old car have been flattened and the inboard mounts for the front wishbones seem from the images released so far to be a little lower this year.

This is the first part of the package of changes to bring mechanical grip back to the tyre and improve the chance of getting the Pirellis in their operating range. No doubt optimisation of the inboard mounted springs and dampers has gone on too.

Like all 2016 cars, the cockpit area is subtly revised with the larger side padding around the driver and pod for the FIA safety camera fitted in front of the cockpit, as now required in the rules.

b0cac6e140085b18f6e91a1f79710f50.jpg

The sidepods are the big visual change. For many years Williams adopted a unique truncated sidepod shape, with the sidepods curling in tightly to the rear of the engine and the exposed gearbox and crash structure radically lowered to encourage airflow over the diffuser and rear wing.

Now Williams has gone for a more conventional shape, with sidepods extending into the rear suspension and the outlet area formed in two bulges from the flanks of the sidepod's tail.

Changes at the front include reshaped inlets, which are higher and wider than the old shape, with extra vanes mounted atop the sidepod's shoulders to help keep the airflow attached over their longer shape.

One more unusual feature of the sidepod is the Mercedes-inspired vane that extends from the engine cover and wraps around the rear suspension. This is a clever interpretation of the rules, as the vane helps both sidepod cooling and the directing of airflow over the rear end.

It's interesting to note the rear crash structure and, more than likely, the gearbox case itself are reshaped this year. They no longer take the radically low line shape as seen on Williams's recent cars and have a more conventional shape. This change ties in with the sidepod shape rethink.

a31fdabdd98e2b4e18528ca6713e59f0.jpg

Above the gearbox, the Mercedes exhaust tailpipes emerge. As the turbo's exhaust and the wastegate exhaust need to be separate this year, Williams has a triple exhaust set-up, the larger turbo tailpipe exiting centrally through the horseshoe-shaped rear wing mounting pylon.

Then the two smaller tailpipes form each wastegate, pass around the wing mounting and exit below and to the side of the main exhaust.

These wastegate pipes will rarely blow any exhaust gasses, so their position is more a tidy packaging exercise than a means to create some performance. As the rules and the current engine strategies stand, there is almost nothing aerodynamically to be gained from blowing bodywork with the wastegate exhausts.

From what we can see so far, it's clear Williams has accepted, understood and worked on the failings of its largely excellent 2015 car.

The changes it has made should at least keep the deficit to Mercedes stable. But the fact little else on the design seems to be new means there is not much evidence this gap will significantly narrow.

It remains to be seen what other new parts will be fitted to the FW38 during testing to add more raw performance, rather than just address legacy problems.

32f59a9b860b721f3180f9075693cbc2.jpg

 

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
50 minutes ago, jurykovalev said:

ТехАнализ 38-ой от Скарбса

  Reveal hidden contents

Technical analysis: Williams FW38

Williams has worked hard to address the specific weaknesses that held its 2015 car back, but does its '16 design contain enough new ideas to make progress beyond that, wonders CRAIG SCARBOROUGH

  • By Craig Scarborough

Last year Williams retained its pace relative to Mercedes, but Ferrari and increasingly Red Bull stepped into the gap between them.

The low drag, high top speed ethos of 2014's FW36 was carried over, but the old car's stable mechanical package appeared to lose its edge. The FW37 struggled in the wet and on low speed corners, while on other occasions appeared to inexplicably fail to get the tyres in their working range.

With these problems well understood, winter development aimed to resolve the issues and add pace to the new package.

Looking at the car, at first you could be forgiven for thinking little has changed - the strong livery and visual impact of the short nose carry over.

But there are substantial, if not visually obvious, changes to the new car around the suspension, sidepods and tail area.

4b9f57fa9886e1818b36b66d3c6d5e5c.jpg

Either the nose is a close relation of the old, short wedge-shaped, thumb-tipped version, or the rumours of an entirely new nose coming for testing are well-founded. The front wing is certainly a carry-over item from 2015 for the launch car at least.

What has changed around the front is the suspension set-up. It appears the aggressively angled wishbones of the old car have been flattened and the inboard mounts for the front wishbones seem from the images released so far to be a little lower this year.

This is the first part of the package of changes to bring mechanical grip back to the tyre and improve the chance of getting the Pirellis in their operating range. No doubt optimisation of the inboard mounted springs and dampers has gone on too.

Like all 2016 cars, the cockpit area is subtly revised with the larger side padding around the driver and pod for the FIA safety camera fitted in front of the cockpit, as now required in the rules.

b0cac6e140085b18f6e91a1f79710f50.jpg

The sidepods are the big visual change. For many years Williams adopted a unique truncated sidepod shape, with the sidepods curling in tightly to the rear of the engine and the exposed gearbox and crash structure radically lowered to encourage airflow over the diffuser and rear wing.

Now Williams has gone for a more conventional shape, with sidepods extending into the rear suspension and the outlet area formed in two bulges from the flanks of the sidepod's tail.

Changes at the front include reshaped inlets, which are higher and wider than the old shape, with extra vanes mounted atop the sidepod's shoulders to help keep the airflow attached over their longer shape.

One more unusual feature of the sidepod is the Mercedes-inspired vane that extends from the engine cover and wraps around the rear suspension. This is a clever interpretation of the rules, as the vane helps both sidepod cooling and the directing of airflow over the rear end.

It's interesting to note the rear crash structure and, more than likely, the gearbox case itself are reshaped this year. They no longer take the radically low line shape as seen on Williams's recent cars and have a more conventional shape. This change ties in with the sidepod shape rethink.

a31fdabdd98e2b4e18528ca6713e59f0.jpg

Above the gearbox, the Mercedes exhaust tailpipes emerge. As the turbo's exhaust and the wastegate exhaust need to be separate this year, Williams has a triple exhaust set-up, the larger turbo tailpipe exiting centrally through the horseshoe-shaped rear wing mounting pylon.

Then the two smaller tailpipes form each wastegate, pass around the wing mounting and exit below and to the side of the main exhaust.

These wastegate pipes will rarely blow any exhaust gasses, so their position is more a tidy packaging exercise than a means to create some performance. As the rules and the current engine strategies stand, there is almost nothing aerodynamically to be gained from blowing bodywork with the wastegate exhausts.

From what we can see so far, it's clear Williams has accepted, understood and worked on the failings of its largely excellent 2015 car.

The changes it has made should at least keep the deficit to Mercedes stable. But the fact little else on the design seems to be new means there is not much evidence this gap will significantly narrow.

It remains to be seen what other new parts will be fitted to the FW38 during testing to add more raw performance, rather than just address legacy problems.

32f59a9b860b721f3180f9075693cbc2.jpg

 

 

Никаких особых инноваций, прорыва ждать не приходится.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

усыпляют бдительность?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...