Викусик Опубликовано 19.02.2016 13:58 1 минуту назад, MicroShket сказал: А народ говорит, что профиль не арийский нос не такой, видите ли. А я всё равно считаю его няшным. У Маков тоже норм смотрелся. :ь красивый нос)))) вон даже ферры себе такой няшный носик забахали.. наша самая красивая из всех пока представленных))) Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
MicroShket Опубликовано 19.02.2016 14:09 8 minutes ago, Викусик said: красивый нос)))) вон даже ферры себе такой няшный носик забахали.. наша самая красивая из всех пока представленных))) Только вот Мерсовский нос же хотят ставить в итоге, как я понял. Будет уже не торт, имхо. Дело вкуса. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
AlexandrK Опубликовано 19.02.2016 14:29 3 часа назад, Runa сказал: Если это фейк, то фейк от АМуСа http://www.auto-motor-und-sport.de/bilder/williams-fw38-fuer-die-f1-saison-2016-10557315.html Только сейчас увидел, что машинка-то сфоткана без номеров, Женя-Юджин прав, номера действительно прифотошопили позже... Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Ron Опубликовано 19.02.2016 14:29 Только что, Baguslav сказал: И зачем Williams в красный цвет покрасили??? Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Викусик Опубликовано 19.02.2016 14:46 37 минуты назад, MicroShket сказал: Только вот Мерсовский нос же хотят ставить в итоге, как я понял. Будет уже не торт, имхо. Дело вкуса. посмотрим как поставят а вообще, красоту ничем не испортить))) даже мерсовским носом Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Викусик Опубликовано 19.02.2016 14:50 19 минуту назад, Ron сказал: И зачем Williams в красный цвет покрасили??? что, не нравится красный вилльямс?))))) Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Sigma Опубликовано 19.02.2016 14:53 Терзают смутные сомнения, что на тестах окажется несколько отличная от презентации машина... Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Fixxxer89 Опубликовано 19.02.2016 17:50 Консерватизм - не всегда плохо... Наверное... А то даже пипку сохранили... Может, серьёзные изменения коснулись чего-то другого? Домкратов, гайковёртов, механиков... Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
YKA Опубликовано 19.02.2016 17:58 4 минуты назад, Fixxxer89 сказал: Может, серьёзные изменения коснулись чего-то другого? Домкратов, гайковёртов, механиков... Ты что еще не видел где коснулось у Феррари? Мы же 38-ю в двух вариантов показали сегодня: белую и красную. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Fixxxer89 Опубликовано 19.02.2016 17:59 Только что, YKA сказал: Ты что еще не видел где коснулось у Феррари? Мы же 38-ю в двух вариантов показали сегодня: белую и красную. А белый горб воздухозаборника Феррари - это докрасить не успели? Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Eudgen Опубликовано 19.02.2016 18:06 6 minutes ago, Fixxxer89 said: А белый горб воздухозаборника Феррари - это докрасить не успели? Это Мартини. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
leon.blr Опубликовано 19.02.2016 18:13 Коровыч... *facepalm* Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
NIAGAN Опубликовано 19.02.2016 18:56 Цитата «Улучшенная в этом году система внутреннего сгорания так или иначе делает звук громче. Помимо этого изменение расположения перепускной заслонки турбонагнетателя, которая теперь находится не в выхлопной трубе, тоже повлияло на силу звука. Он станет примерно на 12 процентов громче, чем в прошлом году», - подвел итог Симондс. Ну надо же, какая точность. Вот это я понимаю поработали. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
luce stellare Опубликовано 19.02.2016 19:11 Сначала показалось, что машина практически та же самая, что в прошлом году, лишь с небольшими обновками. Ан нет... изменения едва ли не самые большие за последние годы, особенно выделяется абсолютно другая задняя часть + измененные под неё сайдподы. Ну и новая передняя часть будет, но чуть позже. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
jurykovalev Опубликовано 19.02.2016 19:50 Молодцы, что выложили раньше, хотя, хочется презентации нормальной, конечно, скучаю по ним. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
cosmi Опубликовано 20.02.2016 05:30 17 час назад, Fenix77 сказал: Аааа..... это у нас Касатыч кверху брюхом повернулся )) как будто 12 часов назад, leon.blr сказал: Коровыч... *facepalm* счет 0-1! Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
cosmi Опубликовано 20.02.2016 05:31 16 час назад, MicroShket сказал: Только вот Мерсовский нос же хотят ставить в итоге, как я понял. Будет уже не торт, имхо. Дело вкуса. у мерса уже другой нос! Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
YKA Опубликовано 20.02.2016 06:28 Технический анализ 38-й. http://ru.motorsport.com/f1/news/tekhnicheskij-analiz-williams-fw38-peremen-bolshe-chem-kazhetsya-674458/?s=1 Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
foxey Опубликовано 20.02.2016 07:36 17 час назад, AlexandrK сказал: Только сейчас увидел, что машинка-то сфоткана без номеров, Женя-Юджин прав, номера действительно прифотошопили позже... Я подозреваю, что там не только номера прифотошопили... Судя по реально другой корме, настоящая носовая часть машины тоже будет другой. Впрочем, поживем - увидим. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Мика Сало Опубликовано 20.02.2016 07:53 а давненько у нас ничего не копипастили. Приятно ведь! Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
cosmi Опубликовано 20.02.2016 08:00 1 час назад, Мика Сало сказал: а давненько у нас ничего не копипастили. Приятно ведь! а что у вас скопировали?? Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Horatio Caine Опубликовано 20.02.2016 08:38 Приятно что машина не уродливей прошлогодней) Насчет красоты поклоннику FW19 рассуждать очень тяжело... Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
jurykovalev Опубликовано 20.02.2016 11:15 ТехАнализ 38-ой от Скарбса Скрытый текст Technical analysis: Williams FW38 Williams has worked hard to address the specific weaknesses that held its 2015 car back, but does its '16 design contain enough new ideas to make progress beyond that, wonders CRAIG SCARBOROUGH By Craig Scarborough News Latest News Most Read Lorenzo wants new Yamaha deal before 2016 MotoGP season starts GP2 race winner and Honda junior Matsushita gets McLaren F1 role Johnson and Hamlin lead Friday Daytona 500 practice sessions Driver line-up for first Formula 1 test of 2016 complete Mercedes' 2016 Formula 1 car makes track debut at Silverstone Formula 1 on brink of 'last chance' cut-off for 2017 rules revamp Marc Marquez: Honda made breakthrough with 2016 MotoGP bike in test New In Autosport Plus Technical analysis: Ferrari SF16-Hby Craig Scarborough Technical analysis: Williams FW38by Craig Scarborough Why Barcelona is F1's best test trackby Pedro de la Rosa Predicting NASCAR's 2016 Chase fieldby Bruce Martin Why won't Formula 1 help young drivers?by Lawrence Barretto Should we take Alfa Romeo seriously?by Dieter Rencken Don't forget F1 testing's unsung heroesby Edd Straw Facebook Twitter LinkedIn Google+ Email Last year Williams retained its pace relative to Mercedes, but Ferrari and increasingly Red Bull stepped into the gap between them. The low drag, high top speed ethos of 2014's FW36 was carried over, but the old car's stable mechanical package appeared to lose its edge. The FW37 struggled in the wet and on low speed corners, while on other occasions appeared to inexplicably fail to get the tyres in their working range. With these problems well understood, winter development aimed to resolve the issues and add pace to the new package. Looking at the car, at first you could be forgiven for thinking little has changed - the strong livery and visual impact of the short nose carry over. But there are substantial, if not visually obvious, changes to the new car around the suspension, sidepods and tail area. Either the nose is a close relation of the old, short wedge-shaped, thumb-tipped version, or the rumours of an entirely new nose coming for testing are well-founded. The front wing is certainly a carry-over item from 2015 for the launch car at least. What has changed around the front is the suspension set-up. It appears the aggressively angled wishbones of the old car have been flattened and the inboard mounts for the front wishbones seem from the images released so far to be a little lower this year. This is the first part of the package of changes to bring mechanical grip back to the tyre and improve the chance of getting the Pirellis in their operating range. No doubt optimisation of the inboard mounted springs and dampers has gone on too. Like all 2016 cars, the cockpit area is subtly revised with the larger side padding around the driver and pod for the FIA safety camera fitted in front of the cockpit, as now required in the rules. The sidepods are the big visual change. For many years Williams adopted a unique truncated sidepod shape, with the sidepods curling in tightly to the rear of the engine and the exposed gearbox and crash structure radically lowered to encourage airflow over the diffuser and rear wing. Now Williams has gone for a more conventional shape, with sidepods extending into the rear suspension and the outlet area formed in two bulges from the flanks of the sidepod's tail. Changes at the front include reshaped inlets, which are higher and wider than the old shape, with extra vanes mounted atop the sidepod's shoulders to help keep the airflow attached over their longer shape. One more unusual feature of the sidepod is the Mercedes-inspired vane that extends from the engine cover and wraps around the rear suspension. This is a clever interpretation of the rules, as the vane helps both sidepod cooling and the directing of airflow over the rear end. It's interesting to note the rear crash structure and, more than likely, the gearbox case itself are reshaped this year. They no longer take the radically low line shape as seen on Williams's recent cars and have a more conventional shape. This change ties in with the sidepod shape rethink. Above the gearbox, the Mercedes exhaust tailpipes emerge. As the turbo's exhaust and the wastegate exhaust need to be separate this year, Williams has a triple exhaust set-up, the larger turbo tailpipe exiting centrally through the horseshoe-shaped rear wing mounting pylon. Then the two smaller tailpipes form each wastegate, pass around the wing mounting and exit below and to the side of the main exhaust. These wastegate pipes will rarely blow any exhaust gasses, so their position is more a tidy packaging exercise than a means to create some performance. As the rules and the current engine strategies stand, there is almost nothing aerodynamically to be gained from blowing bodywork with the wastegate exhausts. From what we can see so far, it's clear Williams has accepted, understood and worked on the failings of its largely excellent 2015 car. The changes it has made should at least keep the deficit to Mercedes stable. But the fact little else on the design seems to be new means there is not much evidence this gap will significantly narrow. It remains to be seen what other new parts will be fitted to the FW38 during testing to add more raw performance, rather than just address legacy problems. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
leon.blr Опубликовано 20.02.2016 12:06 50 minutes ago, jurykovalev said: ТехАнализ 38-ой от Скарбса Reveal hidden contents Technical analysis: Williams FW38 Williams has worked hard to address the specific weaknesses that held its 2015 car back, but does its '16 design contain enough new ideas to make progress beyond that, wonders CRAIG SCARBOROUGH By Craig Scarborough News Latest News Most Read Lorenzo wants new Yamaha deal before 2016 MotoGP season starts GP2 race winner and Honda junior Matsushita gets McLaren F1 role Johnson and Hamlin lead Friday Daytona 500 practice sessions Driver line-up for first Formula 1 test of 2016 complete Mercedes' 2016 Formula 1 car makes track debut at Silverstone Formula 1 on brink of 'last chance' cut-off for 2017 rules revamp Marc Marquez: Honda made breakthrough with 2016 MotoGP bike in test New In Autosport Plus Technical analysis: Ferrari SF16-Hby Craig Scarborough Technical analysis: Williams FW38by Craig Scarborough Why Barcelona is F1's best test trackby Pedro de la Rosa Predicting NASCAR's 2016 Chase fieldby Bruce Martin Why won't Formula 1 help young drivers?by Lawrence Barretto Should we take Alfa Romeo seriously?by Dieter Rencken Don't forget F1 testing's unsung heroesby Edd Straw Facebook Twitter LinkedIn Google+ Email Last year Williams retained its pace relative to Mercedes, but Ferrari and increasingly Red Bull stepped into the gap between them. The low drag, high top speed ethos of 2014's FW36 was carried over, but the old car's stable mechanical package appeared to lose its edge. The FW37 struggled in the wet and on low speed corners, while on other occasions appeared to inexplicably fail to get the tyres in their working range. With these problems well understood, winter development aimed to resolve the issues and add pace to the new package. Looking at the car, at first you could be forgiven for thinking little has changed - the strong livery and visual impact of the short nose carry over. But there are substantial, if not visually obvious, changes to the new car around the suspension, sidepods and tail area. Either the nose is a close relation of the old, short wedge-shaped, thumb-tipped version, or the rumours of an entirely new nose coming for testing are well-founded. The front wing is certainly a carry-over item from 2015 for the launch car at least. What has changed around the front is the suspension set-up. It appears the aggressively angled wishbones of the old car have been flattened and the inboard mounts for the front wishbones seem from the images released so far to be a little lower this year. This is the first part of the package of changes to bring mechanical grip back to the tyre and improve the chance of getting the Pirellis in their operating range. No doubt optimisation of the inboard mounted springs and dampers has gone on too. Like all 2016 cars, the cockpit area is subtly revised with the larger side padding around the driver and pod for the FIA safety camera fitted in front of the cockpit, as now required in the rules. The sidepods are the big visual change. For many years Williams adopted a unique truncated sidepod shape, with the sidepods curling in tightly to the rear of the engine and the exposed gearbox and crash structure radically lowered to encourage airflow over the diffuser and rear wing. Now Williams has gone for a more conventional shape, with sidepods extending into the rear suspension and the outlet area formed in two bulges from the flanks of the sidepod's tail. Changes at the front include reshaped inlets, which are higher and wider than the old shape, with extra vanes mounted atop the sidepod's shoulders to help keep the airflow attached over their longer shape. One more unusual feature of the sidepod is the Mercedes-inspired vane that extends from the engine cover and wraps around the rear suspension. This is a clever interpretation of the rules, as the vane helps both sidepod cooling and the directing of airflow over the rear end. It's interesting to note the rear crash structure and, more than likely, the gearbox case itself are reshaped this year. They no longer take the radically low line shape as seen on Williams's recent cars and have a more conventional shape. This change ties in with the sidepod shape rethink. Above the gearbox, the Mercedes exhaust tailpipes emerge. As the turbo's exhaust and the wastegate exhaust need to be separate this year, Williams has a triple exhaust set-up, the larger turbo tailpipe exiting centrally through the horseshoe-shaped rear wing mounting pylon. Then the two smaller tailpipes form each wastegate, pass around the wing mounting and exit below and to the side of the main exhaust. These wastegate pipes will rarely blow any exhaust gasses, so their position is more a tidy packaging exercise than a means to create some performance. As the rules and the current engine strategies stand, there is almost nothing aerodynamically to be gained from blowing bodywork with the wastegate exhausts. From what we can see so far, it's clear Williams has accepted, understood and worked on the failings of its largely excellent 2015 car. The changes it has made should at least keep the deficit to Mercedes stable. But the fact little else on the design seems to be new means there is not much evidence this gap will significantly narrow. It remains to be seen what other new parts will be fitted to the FW38 during testing to add more raw performance, rather than just address legacy problems. Никаких особых инноваций, прорыва ждать не приходится. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
_FX_ Опубликовано 20.02.2016 12:09 усыпляют бдительность? Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах