Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Moged

Кими Райкконен

Учитывая сложившуюся ситуацию, что должен сделать Кими?  

415 голосов

  1. 1. Учитывая сложившуюся ситуацию, что должен сделать Кими?

    • Забить на Абу-Даби с таким отношением со стороны команды
    • Не поехать в Америку по той же причине
    • Довести сезон до конца
    • Мне пофиг, я жду сезона-2014


Recommended Posts

Да хоть в роли Санта Клауса, главное чтобы матч все же состоялся, иначе Ф1 меня разочарует окончательно. Противостояние Кими-Фернандо единственное действо ожидаемое в 2014-м которое интересует искушенную публику, даже сам чемпионат второстепенен :five: Главное чтобы остальные раки не лезли пока два титана буду выяснять отношения, а то :vava:

Санта-Клаус vs Дед Мороз. Тоже норм. Дед Мороз однозначно вин.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Санта-Клаус vs Дед Мороз. Тоже норм. Дед Мороз однозначно вин.

Дед Мороз это кто? Кими ясно будет Йоулупукки. Так что вот этот самый Пукки против ихнего Санты-Клауса.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Либо вот,как вариант :) Алонсо в роли Спартака поднял восстание(посмел гнать в этом сезоне на Феррари) за что Лука взял Красса(Кими) и в конце воткнул "нож",который всем там в середине сезона подарил..

т.е. алонсофилы считают подлостью со стороны Луки взять Кими?))) прикольно чо!

Да хоть в роли Санта Клауса, главное чтобы матч все же состоялся, иначе Ф1 меня разочарует окончательно. Противостояние Кими-Фернандо единственное действо ожидаемое в 2014-м которое интересует искушенную публику, даже сам чемпионат второстепенен :five: Главное чтобы остальные раки не лезли пока два титана буду выяснять отношения, а то :vava:

да не, Ф1 не причем) это ж не дядька Берни переводит его из школы в школу от плохих мальчиков подальше, это он сам бегает...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Да хоть в роли Санта Клауса, главное чтобы матч все же состоялся, иначе Ф1 меня разочарует окончательно. Противостояние Кими-Фернандо единственное действо ожидаемое в 2014-м которое интересует искушенную публику, даже сам чемпионат второстепенен :five: Главное чтобы остальные раки не лезли пока два титана буду выяснять отношения, а то :vava:

Дайте сформулировать... Класс! Не, снова не так. Ща...

А, это - весьма шикарная заготовка на сценарий главного события не то, что следующего сезона, а.. я даже бы сказал судьбоноснее - да, именно так!

Это - суть новейшей интриги в Ф-1! Мы - да, уже почти смирились с безальтернативностью побед Ньюи-Фетта. И потому это уже выпало из сферы наших интересов!

... ибо превзошли они меру терпения нашу на земле и интересов наших на небесах.

... а потому болеем мы за наших, за земных. И так, Нью-феттеле-привоз-побед у нас за рамками рассмотрения и интересов. То есть ЗА скобками.

И так, открываем свою номинацию - подиум у нас начинается со 2-го места ЗА официальной классификацией... Ага ? Оххх, пичялька :facepalm:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

я хотел спросить по этому поводу, может у кого то оригинал есть? чо то толсто как то...

Это спрашивал?

Fernando Alonso: Felipe Massa not slower in F1 than Kimi Raikkonen

By Jonathan Noble Thursday, October 10th 2013, 09:27 GMT

Fernando Alonso does not expect Kimi Raikkonen to deliver a dramatic transformation to Ferrari next season as he believes that Felipe Massa is no slower than his future team-mate.

With many in the paddock already focused on prospects for next year, Alonso suggests that the key to Ferrari's Formula 1 hopes will be on the car it produces, not what Raikkonen brings.

"For next year, with Kimi, we can do a very good championship for Ferrari, and try to again score as many points as possible," said Alonso ahead of the Japanese Grand Prix.

"But I think in terms of speed, Felipe is not any slower.

"When they were racing together, Felipe was as quick as him in a way.

"So, if we have a competitive car, we will enjoy the season, and we will do very good things.

"If we have a not very competitive car it will be very similar to this season I think."

Although Ferrari's efforts are now shifting towards 2014, Alonso thinks there is still plenty to be motivated about this year.

"Obviously when you finish the possibilities of winning the world championship, it is more difficult to motivate yourself no doubt," he said.

"But first we are fighting to be second in the world championship, which is obviously not a happy goal.

"There are another 22 drivers who are in a worse condition than you, because they are third, fourth, fifth and 10th etc., but there is a big target of second in the constructors' championship.

"I think it is very important for the team to improve its position in the constructors' championship.

"It will be important to close with Felipe the remaining races with Ferrari, and would be nice to be both in the podium, to be celebrating a victory or whatever happens.

"I think the whole team deserves this whole kind of happiness. We will work very hard and [it] will be easy to motivate in this aspect."

Алонсо считает, что Райкконен не быстрее Массы.

Фернандо Алонсо не рассчитывает, что появление Кими Райкконена разительно скажется на выступлениях Ferrari в следующем сезоне. Испанец полагает, что его новый напарник едва ли быстрее нынешнего, Фелипе Массы .

На фоне все большего внимание в паддоке к перспективам Скудерии в следующем году Алонсо считает, что ключевым фактором в борьбе за титул станут возможности новой машины, а не появление Райкконена в команде.

«В следующем году вместе с Кими мы можем провести в Ferrari очень хороший сезон и постараемся заработать как можно больше очков, - заявил Алонсо перед Гран При Японии. – Но я считаю, что с точки зрения чистой скорости Фелипе не медленнее [Кими].

Когда они выступали в одной команде, то Фелипе был столь же быстр.

И если у нас будет быстрый автомобиль, то мы получим удовольствие от следующего сезона и постараемся хорошо сделать свою работу.

Если же машина окажется не слишком конкурентоспособной, то ситуация будет сравнима с нынешним сезоном».

Несмотря на то, что команда Ferrari все больше ресурсов тратит на подготовку к 2014 году, Алонсо полагает, что Скудерия достаточно мотивирована в этом чемпионате.

«Без сомнений, когда вы заканчиваете сезон уже без шансов выиграть титул, то вам сложнее мотивировать себя, - заявил Алонсо. – Мы еще боремся за второе место по итогам года, но это, конечно, нельзя назвать приятной для нас задачей.

Но есть еще 20 гонщиков, которые находятся в худших условиях, поскольку они занимают третье, четвертое, пятое, десятое и остальные места. У нас есть и другая важная цель – сохранить вторую строчку в Кубке конструкторов.

Я думаю, что для команды важно улучшить свою позицию в споре с соперниками.

Нам с Фелипе необходимо в оставшихся гонках демонстрировать близкие результаты, постаравшись вдвоем оказаться на подиуме, отпраздновать победу или добиться иного хорошего результата.

Я думаю, что вся команда заслужила право ощутить немного радости. Мы будем много работать, и это позволит нам легче мотивировать себя».

Мда, в преддверии 2014 хочу вот что сказать. Такого мерзкого и пакостного напарничка как тот, что будет в след году, у нас еще не было. :facepalm:

Но думаю Кими знает куда идет, и зачем. И будующий напарничек знает что делает, когда ляпает такую чушь про "Кими не быстрее Массы".

Вот почему Кими никогда ни про кого и слова не сказал ? Вот почему , а ?Почему Кими есть дело только до своих результатов, а не до чужих ?

То то и оно, один пилот от Бога, а второй пилот от Банка.

Алонсо поди навострил лыжи уже в Мак или еще куда. От жеж чемпиён то, пришел титулы клепать и за третим тузом на лоб, а оно вон как, 4 годика в трубу.

Угу, 4 года без нормальной трубы, зато Дайера и Косту выгнал :D не своими руками, конечно, но "кто-то" должен отвечать за неудачи, о которых при Кими в 2007 просто не думали. И ведь могли продолжать в том же духе в следующем году, но "кой черт понес их на эту галеру", управляемую любимцем Сантандера? :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Статья свежая ,вчерашняя. Под спойлером целиком оригинал.

http://plus.autospor...ikkonen-beater/

How Grosjean has turned into a Raikkonen beater

Just a year ago, Romain Grosjean was under fire from some of his rivals for his on-track incidents. Now he is pushing his highly-regarded team-mate and his future looks brighter than ever, as JONATHAN NOBLE explains.

A year is a very long time in Formula 1.

Twelve months ago, Romain Grosjean left Suzuka with his tail between his legs, and his ears burning after a verbal bashing in the Lotus offices from Mark Webber, who had confronted the 'first lap nutcase' following their Turn 2 collision.

This weekend, Grosjean is turning up at the Japanese Grand Prix not only having banished his starting blues, but turned himself into a phenomenal package that is putting the heat on team leader Kimi Raikkonen to lift his game.

It's not been an easy journey to get here, and there have been occasions this year, especially around Monaco GP time, when even senior management inside his team had doubts that he would do it.

But he has. At last weekend's Korean Grand Prix his drive was stupendous, and it was only atrocious bad luck through the safety car eroding a massive advantage he'd built up over Raikkonen that meant the Finn was close enough to pounce on his single error.

To compound the misfortune, Grosjean's chances of responding to Raikkonen's pass were wrecked by yellow flags and DRS being disabled, leaving him fuming in the car.

Yet the fact that Grosjean was beaten to second by Raikkonen should not be taken as evidence that the Frenchman still needs to do more before he proves he has what it takes to lead the team forward. He's there now.

In the past six races - which spans a period from the German Grand Prix where team insiders suggest something clicked in Grosjean's head - he has been a mighty force.

He has outqualified Raikkonen four times and is showing that he can compete with anyone at the front end of the field.

Lotus trackside operations director Alan Permane has worked with them all at Enstone, and sings Grosjean's praises. He has no doubts he is a changed man from last year.

"Hugely," says Permane. "He ended last year in reasonable shape. He had another accident on the first lap at Suzuka with Mark, so he was finishing the season very gingerly and he started off this season really gingerly I think.

"Then we had Monaco, which was a total disaster for him. He was so quick; he was super, super quick, but just didn't get it together. He kept crashing and had a terrible qualifying.

"Then we as a team had a couple of pretty average races honestly but then, about Nurburgring time, something changed in him."

Being a successful racing driver these days goes far beyond just being quick in the car. There's the mental approach to the job; the efforts required to drive improvements and team developments - and knowing what to prioritise for maximum impact.

It's the area of focus - and not getting distracted by the wrong details – that Permane suggests has contributed to Grosjean's lift in form.

"His attitude has changed. He is much, much calmer out of the car. He is focusing on the right thing and not getting stressed and panicking, not having his hysterical moments like 'I've got no grip' or 'the brakes are terrible'.

"Whenever you drive one of these cars, there is always a problem. There is always something wrong, and you never have it 100 per cent right.

"Before, he would focus on that and that it would drag the rest of it down. But now he has the ability to say, 'that bit isn't working', so we'll put that over there for later and work on the 100 other things we really do have to worry about. When they're done, we can sort that other bit out."

Perhaps developments in his family life have played their part too.

Permane adds: "One of the things that has happened to him as a hugely life-changing event is that he's had a baby this year. It didn't coincide with the Nurburgring but it wasn't far off then.

"I wonder if it's made him realise that there's more to life than worrying about the braking into Turn 1. It's enabled him to relax a little bit. I don't know – but whatever has happened, it's for the good and he's just getting stronger and stronger and stronger."

There are also some technical issues that have played their part in allowing Grosjean to make progress.

"One area that he likes to have right in the car is his braking and that sets up the whole corner for him.

"With KERS, you have the ability to take more or less energy from the rear axle during braking, and that affects the brake balance. So we can change the shape of the mapping and affect that.

"That took a little bit of time to get absolutely to his liking. Now we've got it to his liking, and what was a big part of Fridays has gone. So he starts off at a higher level and can concentrate on getting the rest of it done."

A clear sign of the faith that Lotus has in Grosjean has been in evidence in recent grands prix, when the team has heaped tremendous pressure on him by trying to get him through Q1 without using option tyres.

It is a do-or-die-moment – and one teams will only let their drivers do if they're totally convinced they won't mess it up.

"For qualifying in Korea and in Singapore we put him under massive, massive pressure," says Permane.

"We tell him, 'You can go through Q1 on prime tyres but you can't go at the start on primes because the track evolution is so big. You're going to have to go at the end.

"And, by the way, if you get it wrong you won't have time to put a set of options on because if we put you out early enough to be able to put a set of options on after, you can't take advantage of track evolution and you're not going to be quick enough.

"So he says, 'Let's go for it', we do it and he delivers. That's a big change. Before he would have locked up, but now he is delivering."

Permane is adamant that having a driver who can deliver like that in qualifying – an area in which, for all his race craft strengths, Raikkonen has not excelled – is essential.

"I don't want to speak ill of him, because Kimi has been absolutely fantastic for us, he really has. You can see the last two races he has qualified poorly and he's been on the podium.

"But that can't happen always. You have to be able to qualify well and race well and there's no doubt he races well. But he doesn't have the greatest of qualifying speed and, if next year the tyres get a bit harder, maybe he'll struggle a little bit more."

While everyone at Lotus would have loved Raikkonen to stay, the ever-improving Grosjean has given the team genuine reason to feel confident about the future, especially if it can also win the fight for Nico Hulkenberg's services.

Raikkonen, Fernando Alonso, Sebastian Vettel and Lewis Hamilton may be the big names now. But, judging by Korea, the new generation is coming fast.

В контексте станет, может быть, яснее, на каком фоне Пермейн покритиковал Кими и поваенговал походу - чего я совсем не поняла. Ему-то что за дело до проблем Кими в Феррари, которых ещё нет и которые ,возможно ,не случатся? Как-то не лояльно, млим.

Впрочем, может ,действительно мой загон. Я не утверждаю, что часть того, что сказал Пермейн, не справедливо. Просто на все есть свои причины. И если они были прежде у Романа, то есть сейчас и у Кими. И ещё раз, в контексте, это выглядит противопоставлением Грожана и Райкконена, и мне не понравилось. Но у каждого своё мнение, и это нормально

не, ну не гад а?!?!? надо будет сделать вуду фигурку Пермейна :D . ну зарекался же читать его интервью :angry2:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Статья свежая ,вчерашняя. Под спойлером целиком оригинал.

http://plus.autospor...ikkonen-beater/

How Grosjean has turned into a Raikkonen beater

Just a year ago, Romain Grosjean was under fire from some of his rivals for his on-track incidents. Now he is pushing his highly-regarded team-mate and his future looks brighter than ever, as JONATHAN NOBLE explains.

A year is a very long time in Formula 1.

Twelve months ago, Romain Grosjean left Suzuka with his tail between his legs, and his ears burning after a verbal bashing in the Lotus offices from Mark Webber, who had confronted the 'first lap nutcase' following their Turn 2 collision.

This weekend, Grosjean is turning up at the Japanese Grand Prix not only having banished his starting blues, but turned himself into a phenomenal package that is putting the heat on team leader Kimi Raikkonen to lift his game.

It's not been an easy journey to get here, and there have been occasions this year, especially around Monaco GP time, when even senior management inside his team had doubts that he would do it.

But he has. At last weekend's Korean Grand Prix his drive was stupendous, and it was only atrocious bad luck through the safety car eroding a massive advantage he'd built up over Raikkonen that meant the Finn was close enough to pounce on his single error.

To compound the misfortune, Grosjean's chances of responding to Raikkonen's pass were wrecked by yellow flags and DRS being disabled, leaving him fuming in the car.

Yet the fact that Grosjean was beaten to second by Raikkonen should not be taken as evidence that the Frenchman still needs to do more before he proves he has what it takes to lead the team forward. He's there now.

In the past six races - which spans a period from the German Grand Prix where team insiders suggest something clicked in Grosjean's head - he has been a mighty force.

He has outqualified Raikkonen four times and is showing that he can compete with anyone at the front end of the field.

Lotus trackside operations director Alan Permane has worked with them all at Enstone, and sings Grosjean's praises. He has no doubts he is a changed man from last year.

"Hugely," says Permane. "He ended last year in reasonable shape. He had another accident on the first lap at Suzuka with Mark, so he was finishing the season very gingerly and he started off this season really gingerly I think.

"Then we had Monaco, which was a total disaster for him. He was so quick; he was super, super quick, but just didn't get it together. He kept crashing and had a terrible qualifying.

"Then we as a team had a couple of pretty average races honestly but then, about Nurburgring time, something changed in him."

Being a successful racing driver these days goes far beyond just being quick in the car. There's the mental approach to the job; the efforts required to drive improvements and team developments - and knowing what to prioritise for maximum impact.

It's the area of focus - and not getting distracted by the wrong details – that Permane suggests has contributed to Grosjean's lift in form.

"His attitude has changed. He is much, much calmer out of the car. He is focusing on the right thing and not getting stressed and panicking, not having his hysterical moments like 'I've got no grip' or 'the brakes are terrible'.

"Whenever you drive one of these cars, there is always a problem. There is always something wrong, and you never have it 100 per cent right.

"Before, he would focus on that and that it would drag the rest of it down. But now he has the ability to say, 'that bit isn't working', so we'll put that over there for later and work on the 100 other things we really do have to worry about. When they're done, we can sort that other bit out."

Perhaps developments in his family life have played their part too.

Permane adds: "One of the things that has happened to him as a hugely life-changing event is that he's had a baby this year. It didn't coincide with the Nurburgring but it wasn't far off then.

"I wonder if it's made him realise that there's more to life than worrying about the braking into Turn 1. It's enabled him to relax a little bit. I don't know – but whatever has happened, it's for the good and he's just getting stronger and stronger and stronger."

There are also some technical issues that have played their part in allowing Grosjean to make progress.

"One area that he likes to have right in the car is his braking and that sets up the whole corner for him.

"With KERS, you have the ability to take more or less energy from the rear axle during braking, and that affects the brake balance. So we can change the shape of the mapping and affect that.

"That took a little bit of time to get absolutely to his liking. Now we've got it to his liking, and what was a big part of Fridays has gone. So he starts off at a higher level and can concentrate on getting the rest of it done."

A clear sign of the faith that Lotus has in Grosjean has been in evidence in recent grands prix, when the team has heaped tremendous pressure on him by trying to get him through Q1 without using option tyres.

It is a do-or-die-moment – and one teams will only let their drivers do if they're totally convinced they won't mess it up.

"For qualifying in Korea and in Singapore we put him under massive, massive pressure," says Permane.

"We tell him, 'You can go through Q1 on prime tyres but you can't go at the start on primes because the track evolution is so big. You're going to have to go at the end.

"And, by the way, if you get it wrong you won't have time to put a set of options on because if we put you out early enough to be able to put a set of options on after, you can't take advantage of track evolution and you're not going to be quick enough.

"So he says, 'Let's go for it', we do it and he delivers. That's a big change. Before he would have locked up, but now he is delivering."

Permane is adamant that having a driver who can deliver like that in qualifying – an area in which, for all his race craft strengths, Raikkonen has not excelled – is essential.

"I don't want to speak ill of him, because Kimi has been absolutely fantastic for us, he really has. You can see the last two races he has qualified poorly and he's been on the podium.

"But that can't happen always. You have to be able to qualify well and race well and there's no doubt he races well. But he doesn't have the greatest of qualifying speed and, if next year the tyres get a bit harder, maybe he'll struggle a little bit more."

While everyone at Lotus would have loved Raikkonen to stay, the ever-improving Grosjean has given the team genuine reason to feel confident about the future, especially if it can also win the fight for Nico Hulkenberg's services.

Raikkonen, Fernando Alonso, Sebastian Vettel and Lewis Hamilton may be the big names now. But, judging by Korea, the new generation is coming fast.

В контексте станет, может быть, яснее, на каком фоне Пермейн покритиковал Кими и поваенговал походу - чего я совсем не поняла. Ему-то что за дело до проблем Кими в Феррари, которых ещё нет и которые ,возможно ,не случатся? Как-то не лояльно, млим.

Впрочем, может ,действительно мой загон. Я не утверждаю, что часть того, что сказал Пермейн, не справедливо. Просто на все есть свои причины. И если они были прежде у Романа, то есть сейчас и у Кими. И ещё раз, в контексте, это выглядит противопоставлением Грожана и Райкконена, и мне не понравилось. Но у каждого своё мнение, и это нормально

Как-то рановато Пермейн запел дифирамбы квалификационной скорости Романа... Какой у нас там счет на табло по квалификациям? Посмотрим, как оно будет дальше, учитывая проблемы с недостаточной поворачиваемостью, с которыми столкнулся Кими на новом шасси... Пока что излишний оптимизм Пермейна, а он достаточно стабильно оптимистичен о Роме, не оправдывался.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Дык, после Кореи-то теперь надо быть на чеку ;) Враг по всюду :D

:D

Чёт я как-то разнервничался....Федя нормальный гонщик, но ,порой ,рамсы путает...нашел с кем сравнивать Кимана. :facepalm:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Дайте сформулировать... Класс! Не, снова не так. Ща...

А, это - весьма шикарная заготовка на сценарий главного события не то, что следующего сезона, а.. я даже бы сказал судьбоноснее - да, именно так!

Это - суть новейшей интриги в Ф-1! Мы - да, уже почти смирились с безальтернативностью побед Ньюи-Фетта. И потому это уже выпало из сферы наших интересов!

... ибо превзошли они меру терпения нашу на земле и интересов наших на небесах.

... а потому болеем мы за наших, за земных. И так, Нью-феттеле-привоз-побед у нас за рамками рассмотрения и интересов. То есть ЗА скобками.

И так, открываем свою номинацию - подиум у нас начинается со 2-го места ЗА официальной классификацией... Ага ? Оххх, пичялька :facepalm:

Я уже вторую гонку всех поздравляю с первым ( вторым ) местом Кими, и думаю нечего не изменится. Суровая правда жизни, кто то тут выражался.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Это спрашивал?

Fernando Alonso: Felipe Massa not slower in F1 than Kimi Raikkonen

By Jonathan Noble Thursday, October 10th 2013, 09:27 GMT

Fernando Alonso does not expect Kimi Raikkonen to deliver a dramatic transformation to Ferrari next season as he believes that Felipe Massa is no slower than his future team-mate.

With many in the paddock already focused on prospects for next year, Alonso suggests that the key to Ferrari's Formula 1 hopes will be on the car it produces, not what Raikkonen brings.

"For next year, with Kimi, we can do a very good championship for Ferrari, and try to again score as many points as possible," said Alonso ahead of the Japanese Grand Prix.

"But I think in terms of speed, Felipe is not any slower.

"When they were racing together, Felipe was as quick as him in a way.

"So, if we have a competitive car, we will enjoy the season, and we will do very good things.

"If we have a not very competitive car it will be very similar to this season I think."

Although Ferrari's efforts are now shifting towards 2014, Alonso thinks there is still plenty to be motivated about this year.

"Obviously when you finish the possibilities of winning the world championship, it is more difficult to motivate yourself no doubt," he said.

"But first we are fighting to be second in the world championship, which is obviously not a happy goal.

"There are another 22 drivers who are in a worse condition than you, because they are third, fourth, fifth and 10th etc., but there is a big target of second in the constructors' championship.

"I think it is very important for the team to improve its position in the constructors' championship.

"It will be important to close with Felipe the remaining races with Ferrari, and would be nice to be both in the podium, to be celebrating a victory or whatever happens.

"I think the whole team deserves this whole kind of happiness. We will work very hard and [it] will be easy to motivate in this aspect."

Алонсо считает, что Райкконен не быстрее Массы.

Фернандо Алонсо не рассчитывает, что появление Кими Райкконена разительно скажется на выступлениях Ferrari в следующем сезоне. Испанец полагает, что его новый напарник едва ли быстрее нынешнего, Фелипе Массы .

На фоне все большего внимание в паддоке к перспективам Скудерии в следующем году Алонсо считает, что ключевым фактором в борьбе за титул станут возможности новой машины, а не появление Райкконена в команде.

«В следующем году вместе с Кими мы можем провести в Ferrari очень хороший сезон и постараемся заработать как можно больше очков, - заявил Алонсо перед Гран При Японии. – Но я считаю, что с точки зрения чистой скорости Фелипе не медленнее [Кими].

Когда они выступали в одной команде, то Фелипе был столь же быстр.

И если у нас будет быстрый автомобиль, то мы получим удовольствие от следующего сезона и постараемся хорошо сделать свою работу.

Если же машина окажется не слишком конкурентоспособной, то ситуация будет сравнима с нынешним сезоном».

Несмотря на то, что команда Ferrari все больше ресурсов тратит на подготовку к 2014 году, Алонсо полагает, что Скудерия достаточно мотивирована в этом чемпионате.

«Без сомнений, когда вы заканчиваете сезон уже без шансов выиграть титул, то вам сложнее мотивировать себя, - заявил Алонсо. – Мы еще боремся за второе место по итогам года, но это, конечно, нельзя назвать приятной для нас задачей.

Но есть еще 20 гонщиков, которые находятся в худших условиях, поскольку они занимают третье, четвертое, пятое, десятое и остальные места. У нас есть и другая важная цель – сохранить вторую строчку в Кубке конструкторов.

Я думаю, что для команды важно улучшить свою позицию в споре с соперниками.

Нам с Фелипе необходимо в оставшихся гонках демонстрировать близкие результаты, постаравшись вдвоем оказаться на подиуме, отпраздновать победу или добиться иного хорошего результата.

Я думаю, что вся команда заслужила право ощутить немного радости. Мы будем много работать, и это позволит нам легче мотивировать себя».

ага! спасиб... ни чо в общем-то особенного, чтобы обращать на это внимание... собаки лают, караван идет.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Чёт я как-то разнервничался....Федя нормальный гонщик, но ,порой ,рамсы путает...нашел с кем сравнивать Кими. :facepalm:

А ты не нервничай Колян :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

снова проблемы с передним левом в правых поворотах.... либо ошибся, либо та же история что и в корее.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

а по мне так что *** об косяк, что косяком об *** ;)

Не скажи :nono:

Если пальцем ударить по молотку, максимум -будет неприятно, ушиб. А если молотком по пальцу - то очень больно, можно даже расплющить.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

чёт тыква никак не превращается в карету((

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

чёт тыква никак не превращается в карету((

еще не воскресенье

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

1 сектор проигрыш 1 сек :unknw:

как раз зона ДРС

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

еще не воскресенье

тыква превратится в кабачок?)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

тыква превратится в кабачок?)

в кабачок она превратится в субботу, когда над ней Рома поколдует :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

уже лучший второй)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

на 2 сект, лучшее время показал пока 4 - й

Рома сразу за Кими

У Ромы первый сект, на 0,1 лучше.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

1 сектор проигрыш 1 сек :unknw:

как раз зона ДРС

патамушта на харде вообще не едет(

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

1 сектор проигрыш 1 сек :unknw:

как раз зона ДРС

Да, опять нетту максималки.

А тут она ой как нужна.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

снова проблемы с передним левом в правых поворотах.... либо ошибся, либо та же история что и в корее.

Разве это - проблемы? Вот у Пастора - это да, это - проблемы сёня в обеих сессиях.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...