Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Тихий дедушка из Йокогамы

Угадай гонку!

Recommended Posts

Находил ещё в четырёх местах это фото, в двух говорилось, что это Сильверстоун:

http://www.f1pits.net/forum/index.php?PHPS...=8486.msg187936

А ещё было предположение, что это было перед Канадой.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Находил ещё в четырёх местах это фото, в двух говорилось, что это Сильверстоун:

http://www.f1pits.net/forum/index.php?PHPS...=8486.msg187936

А ещё было предположение, что это было перед Канадой.

Хорошо, будем знать об этом. Просто судя по самой фотке, она не похоже на Сильверстоун, сам посуди. Я не помню там вообще таких ракурсов, медленный левый поворот, да еще и со спуском...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Более того, этот голландский форум слабо развит, и возможно фото взяли откуда-то ещё.

А в другом месте, где был указан этот автодром, было сказано, что фотография имеет дурную славу. Якобы имеет место фотошоп.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

2. Скорей всего это декабрь 1995, проба 412T2 в Мюджелло:

1yn0.th.jpg2wc3.th.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Благодарю всех за помощь...вот ещё...

1. 1997f310brg7.th.jpg 2. 1997f310b2vv2.th.jpg 3. 1997ontrack01eu6.th.jpg

4. 1997ontrack02el1.th.jpg 5. 1997ontrack03va5.th.jpg 6. 1997ontrack04wi4.th.jpg

не слишком я силен в Шумахере, но

1 - барса-96

3 - австралия

4 - бразилия

5 - аргентина

6 - сан-марино

год везде 97-й

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
на сколько помню, вторая тоже Барса, но боюсь ошибиться... :huh:

Не, в Барсе он на ней не ездил.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Автомобили разительно отличаются. На втором фото, как и на моем скриншоте, присутствует логотип Agip. Нет камеры, единички на носу. Если это Мюджелло, то возможно на фото 2 прямая перед последним мадленным затяжным поворотом.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
2. Скорей всего это декабрь 1995, проба 412T2 в Мюджелло:

Мне кажется, это было 29 ноября...

А Фотка точно нее Барселона 1996. Даже степень освещенности трассы говорит об тэтом.... Да и машина Феррари просто-напросто модель 1995 года.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

NOVEMBER 13, 1995

Schumacher to test a Ferrari this week

MICHAEL SCHUMACHER flew out of Adelaide on Monday morning, bound for Europe where he is due to drive a Formula 1 Ferrari for the first term at the team's Fiorano test track on Thursday. The run in Italy is only to make sure that a seat which has been made for Michael is correct before he has his first serious run in a Ferrari 412 T2 at Estoril on Monday, November 20.

The Fiorano test will be part of a press launch for the 1996 Ferrari team, during which Schumacher and Eddie Irvine will be presented to the media.

It has yet to be decided who will be engineering Schumacher at races next year. Current race engineers are Ignazio Lunetta and Luca Balderisseri, who work under the control of Giorgio Ascanelli.

In recent weeks Ascanelli has been trying to lure McLaren engineer Pat Fry to join Ferrari to act as Schumacher's engineer. Fry and Ascanelli worked together at both Benetton and McLaren and are close friends but Pat is under contract with McLaren until the end of 1996, and says that he is not planning to break his contract. However, McLaren has recently hired Williams's top race engineer David Brown to look after David Coulthard next year, and with the vastly experienced Steve Hallam expected to engineer the second car, there would not seem to be room for Fry to stay at McLaren.

Schumacher, incidentally, seems to have convinced Ferrari's top engineer John Barnard to attend all the races next year.

__________________________________________

NOVEMBER 20, 1995

Schumacher's first Ferrari test

MICHAEL SCHUMACHER had his first laps in a Ferrari Formula 1 car last week at the team's Fiorano test track near Modena, Italy. The World Champion flew back to Europe from Australia and headed straight to the Ferrari base to complete 20 laps in a Ferrari 412 T2, fitted with the new V10 engine.

"I was quite impressed with the car," said Schumacher. "The basics seem to be right. I didn't go for lap times, the real testing will be in Estoril next week."

After the test Schumacher and his new team mate Eddie Irvine met the press and took the opportunity to warn Ferrari fans around the world not to expect any instant results.

"Expectations will certainly be high," he said after, "but like any team, we will need time to work together. I'm sure the potential is there for Ferrari to be world champions but it will take a while. I think we will use 1996 to get ready to really fight for the championship title in 1997. Right now there is just a little bit missing and it's up to me and Eddie to find that extra."

The pressure, however, will certainly be on at Ferrari - particularly from Fiat boss Cesare Romiti who wants results. The excitable Italian press has been busy building up Schumacher and Ferrari for next year and if the results do not come there is likely to be a huge press outcry. After this year's Italian Grand Prix when Jean Alesi retired from the lead with a few laps to go, there were rumors that Ferrari boss Luca di Montezemolo was going to be fired. These were so strong that Romiti formally denied them.

Montezemolo has done well in the marketplace with Ferrari selling more cars than ever before. There is little doubt that the racing program is an important marketing tool but success in F1 has been limited. The team last won the Drivers' Championship way back in 1979 - with Jody Scheckter and the team's last Constructors' title came in 1983. The years 1984-88 netted only six wins in 80 races. There was a brief revival in 1989-90 with nine wins in two seasons but since then there were no wins at all in the 1991-92-93 seasons. It was not until Gerhard Berger's lucky victory in Germany in July 1994 that the team returned to the winner's circle and this year was a similar story with Jean Alesi's Canadian victory being rather fortunate.

Montezemolo has been in charge now for four years and has gradually put together a formidable team: he recruited NikiæLauda to act as an advisor and then hired top F1 designer John Barnard in August 1992 and hired Jean Todt to be Sporting Director in July 1993. Todt's plan was for all the groundwork to be completed in time for a Championship bid in 1996. He recruited top engine men, including former Honda designer Osamo Goto and, on the chassis side, lured Gustav Brunner from Minardi, McLaren's top race engineer Giorgio Ascanelli and Benetton's aerodynamicist Willem Toet. In 1994, Todt commissioned design studies into a V8, a V10 and a V12. With the new three-liter engine regulations for 1995 it was decided that the V10 was the best bet for success.

The team should be competitive next year - there can be no excuses with the money that has been spent - and so if Ferrari does not deliver there is bound to be pressure for change. The cautious attitude of the drivers would, therefore, suggest a deliberate policy of lowering expectations - just in case things do not go to plan, rather than an honest belief that the team will not be ready.

Schumacher and Irvine are expected to begin serious testing for Ferrari at Estoril today with the new car scheduled to appear in January. We hear from Maranello, incidentally, that the aerodynamics of the new car will feature an interesting new raised nose arrangement - nicknamed Duck II inside Ferrari. Ferrari ran a duck-bill-shaped nose back in 1990.

__________________________________________

NOVEMBER 27, 1995

Testing in Estoril

MICHAEL SCHUMACHER, Jean Alesi and Gerhard Berger were all in action for their new teams at Estoril in Portugal last week, and although times from the testing are pretty meaningless because they were merely getting to know the engineers and the cars, all three were beaten by F1 new boy Jacques Villeneuve in his Williams-Renault.

Villeneuve recorded a best time of 1m20.96s - which is about half a second slower than David Coulthard's pole position at the track at the Portuguese GP in September. It was Villeneuve's first visit to Estoril, but his fifth test for Williams at different tracks, following in the footsteps of Silverstone in August, Monza in September, and Imola and Magny-Cours in October.

Villeneuve is happy with progress so far and reckons that the miles and miles of testing will give him experience which, "will allow me to start in F1 with experience no other young driver has ever had." Before the end of the year Jacques is expected to be seen in action at Barcelona as well.

Villeneuve completed only four of the five days of testing, but did a couple of hundred laps - working on Goodyear tire development as well as getting used to the track.

The weather throughout the test was changeable, with several of the sessions interrupted by rain.

Schumacher did all five days of the test with two cars: one fitted with a standard Ferrari V12 engine and the other with a new V10. He ended up second fastest to Villeneuve with a best lap of 1m21.21, using the V12. He was unable to break out of the high 1m22s with the V10, but nonetheless reported that the new engine was very good.

"It needs a lot of work on development," Michael explained, "but there is no doubt that it will be the solution for 1996. The chassis/engine package is definitely better with the V10 because it gives you a more agile car."

Benetton split the test between Jean Alesi and Gerhard Berger. The Frenchman did the first three days - recording a best lap of 1m21.44s - before handing over to Berger. Gerhard, however, was in trouble fitting his lanky frame into the cockpit of the B195. He recorded a 1m22.26s lap on Thursday, but the team then decided that there was no point in going on with the testing, and the team packed up and headed for home, the plan being to modify the chassis for Berger before the next tests at Jerez which begin in a week.

Alesi set his best lap while running with a normal fuel load, and despite a couple of spins, found the car easy to drive.

Throughout the test Schumacher continued to play down Ferrari's chances next season, constantly pointing out that there is a long way to go before the team is competitive.

"I don't think we are going to be World Champions next year," he said. "We will hopefully win some races, and we will develop and be ready in 1997 to win the Championship. We're going to be going through a tough year with the new engine which will sometimes maybe not finish the race."

"But I see light at the end of the tunnel, which will be a championship - not next year, but the year after. I have won everything with Benetton, so the challenge is to try and do it again with Ferrari."

___________________________________________

http://jeanalesi.sportmecanique.com/anecdotes.php

Estoril test, November 1995

Michael Schumacher, V12 Ferrari 412T2 1m21.21

Jean Alesi, Benetton B195 1m21.44s

Gerhard Berger, Benetton B195 1m22.26s (problems with fitting in car)

_____________________________________________

Так, что фото №2 из Португалии, а мои скриншоты из Фьорано, как и эти шесть фотографий, в подписи к которым указывалось 16 ноября 1995 года:

161119951gt6.th.jpg161119952oo6.th.jpg161119953is9.th.jpg

161119954gd8.th.jpg161119955wz9.th.jpg161119956ap6.th.jpg

Ещё это событие описано в последнем номере рейсинга.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Последнем номере - это каком?:-)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Последнем номере - это каком?:-)

В январском - уже не русская версия... <_<

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Я имел ввиду последний номер под русской редакцией.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
А ну-ка, мальчеги:-)

phcql5.th.jpg

Судя по отсвету носа похоже на Минарда-2001 года, Барселона.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Судя по отсвету носа похоже на Минарда-2001 года, Барселона.

Да, это наш мегачемпион в погоне за славой:-)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Вот ещё...

ну 5 - это Спа-97, понятно кто и на чём.

1 - тоже 97-й, может быть Бразилия.

3 - тоже 97-й, Нюрбургринг?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

2 Канада (одна из шикан. либо первая после шпильки Island либо та которая выводит к шпильке Casino)

4 Сильверстоун (сейчас проедет под мостом)

а 1 наверное Австралия

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
2 Канада (одна из шикан. либо первая после шпильки Island либо та которая выводит к шпильке Casino)

Это тот самый поворот, четвертый, где "убился" Алонсо в 2005 году.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

image1oo5.th.jpg

гадаемс...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
image1oo5.th.jpg

гадаемс...

Дэймон, 1997, Arrows... Монца?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Дэймон, 1997, Arrows... Монца?

все верно, без вопросов!

двигун у него тогда взорвался на стартовой прямой

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
все верно, без вопросов!

двигун у него тогда взорвался на стартовой прямой

Быстро народ угадал!

Хиловатые вопросы задаемс! ;):lol:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Хиловатые вопросы задаемс! ;))))))

Да уж, если уж я, дурак-дураком, ответить смог;)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...