Mysteerin Опубликовано 16.12.2013 11:32 А так, очень даже интересна история этого снимка. Когда и где это было? Почему только Кими? В рамках какой акции сей факт имел место быть?http://www.kissonlin...rchive/200803/5 Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Шалом Опубликовано 16.12.2013 12:17 http://www.kissonlin...rchive/200803/5Спс. Порылся еще дополнительно, почитал. Так сказать, сподвигнула меня зад от дивана оторвать. Так только и не понял, кто был инициатором фотосета. Сдается что менеджеры обеих сторон с согласия участников. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
yuriman Опубликовано 16.12.2013 13:15 Перед подписанием контракта с Кими: Кими в конце сезона: Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Archangel-Idris Опубликовано 16.12.2013 14:34 Из за бугорного сайта, может кто уже встречал эту статью, может переведёт кто.В двух словах Rob WIlson имел возможность работать за рулём с некоторыми гонщиками , очень высокая оценка Люсе и Кими и небольшой анализ вождения :unknw:Here's an interesting read from Rob WIlson on driving. A driver coach who has coached many F1 drivers on the grid, and is highly respected.The extract has been translated, so the structure isn't perfect, but it is perfectly understandable. Among the drivers he has coached are Lewis and Kimi, which is the more interesting part so i've highlighted it in bold:Lewis and Kimi - a world unto itselfI work with drivers from all categories of auto sports, including rally, and so far I'm still on a one-on-one probably worked with about two thousands of drivers over the years. I must say that I work quite unique in the world there is no one in this way, in such conditions, addressing each (professional) driver individually.All we need are two miles of asphalt, some plastic cones and plain rented road car, something like a Skoda Octavia and Opel Astra. I worked for many years on the track at Goodwood, but the last 15 years mainly drive the Bruntingthorpe airfield, about two hours north of London. Also, travel and training in various parts of the world, mostly in the United States and Australia.The principle of operation is not very complicated. First, sit in the car and I give a lecture on my dynamic manipulation of mass car around corners. It takes more than two hours, and not so boring as it seems, especially for drivers who do know exactly what I mean. Then the driver gets into the passenger seat, and I'm behind the wheel. One round heated clutch and brake (yes, this should be done on an ordinary road car ...) and then I drove one quick lap, in which we measure time. Then we stop, change places and then begins the most interesting part of the training: working on the driving style of each driver.Drivers usually do not have a particular opinion and not specially excited when I drove one a quick lap. They all have very deep into the sport and are not particularly impressed or scared. But, most of them are very surprised when later in that same car alone take a quick lap, and eventually discover that there were three or four seconds slower than me (within lap which lasts about a minute and a half ) . Of course, most of them are convinced that they made a mistake somewhere, and insist that you try again. But usually only now somewhere ahead and time is usually even slower ...The secret is not great. Dynamic manipulation of the curves is no trick. It is more about physics and logic, and a fairly deep understanding of the way the key parts of the car, such as engine and brake, and also the ways in which physical forces act in any, even the smallest segment of each curve on the track.The vast majority of drivers, whether it is about those still in Formula 3 or a Grand Prix driver, your skills are honed instinct. Their careers are usually so intense and dynamic that, in fact, rarely engaged in perfecting the techniques of driving. Because substantially all learned (or think they have learned) still in karting and in Formula Ford and Renault, and then adapting to each new talent and advanced category of the competition. Simply, they never stopped to address the deeper the technique of driving, at least in the aspect that I am trying to draw attention.I worked, of course, with many F1 drivers in these almost 25 years. They are all, of course, very, very good drivers. But they are all still with me had the opportunity to fix a lot. Among other things, and also because they wanted to, they had indeed surpass my time per round! Mills is the fact that this mode is excellent: when someone comes to Formula 1 must, by default, is already considered to be a pretty good driver. Then he sees me, who does not look like Mr. Universe, and think ˝ This would be too easy. ˝ and then, clearly, there is a little landing. But also, it forces them to work on themselves and their run, and become better drivers.Exactly half of this year's F1 grid, then twelve drivers have undergone training so far with me. Some only once or twice, some, such as Bruno Senna and Pastor Maldonado, a dozen or more times. With drivers coming constantly, like Bruno before a day or two, we are working on certain curve simulations for these races. In this particular case, we worked on the simulation curve of 90 degrees, which is one of the hallmarks of trails in Singapore. (Pastor is a very good driver, I have to say a lot faster than Bruno Senna. Course, has to work on his patience ... and coexistence with other drivers on the track. Bruno is much calmer, and perhaps more systematic. On the long run, if he had the chance, he be in Formula 1, and could have gone further ...)two drivers came to me once, in the very beginning of his F1 career, and i said to both of them that they no longer have to come. One, Lewis Hamilton, he immediately improved my time, second, Kimi Räikkönen, drove nearly the same time and then at the end he greatly improved my time.The two men are the drivers with the most natural talent who have worked with me in this quarter century. Their pure, raw speed, their coordination of the head and arms and legs, their reflexes and their control during cornering dynamics of car - this is something truly unique, something I'm trying to learn all the riders who come to me, and as these two have, I guess from birth. Comparison of the two? I think that Lewis by one circle of the fastest driver in the world today, though in recent times, as the older, shows that he is able to connect a lot of those rounds into a whole. Kimi is definitely the fastest race car driver in the world today.With Kimi I worked in 2001 as soon as he came into Formula 1, and I think that, with the passage of years,he is getting better and better. The only change now is that, I think, much more mature and more thoughtful. Lotus which drives this season is a good F1 car, but apparently not so good when there is not much gasoline. From there is problems in qualifying, and from there are problems with overtaking in the final stages of the race. Overtaking Kimi understands very simple: get close to someone, look at how it is best to do, and overtake him. The fact that he wasn't good this year in the final stages of the race, is telling me that team has a problem that something is not quite processed about the car he drives.Hamilton show how everything should be done in 2007. Now it's just faster. Of course, in the last three years the McLaren car was not worthy of his skills. Now the situation is a little better and I think he is the biggest favorite to win the championship this year. Certainly, by pure his speed it would be totally deserved. But, as you know, things are never quite simple. other factors can still get involved in the game.I think Hamilton and Räikkönen will always be faster than anyone else in similar circumstances, that is, in the same car. So it would be wonderful to see them on the same team, but it is, I suspect, will not happen. Pity. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Archangel-Idris Опубликовано 16.12.2013 14:41 Мнение форумчанина почему Кими нужна была короткая база (при Кимином стиле пилотирования короткая база позволяла лучше загружать передок ) :I find it interesting that Raikkonen has reverted to the old wheelbase. Given that the since-Hungary Pirelli tyres are weaker under compound loads, it makes a lot of sense, really. Kimi needs a lot of compound grip as he likes to trail brake deep into the apex, and the shorter wheelbase means more weight shift under braking, meaning more loaded fronts which should help the fronts grip more when he needs the compound grip there. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Nataly Опубликовано 16.12.2013 15:13 Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Kortess Опубликовано 16.12.2013 15:18 Всем нумерологам, конспиратологам, поклонникам Санта-Барбары и прочее, и прочее, и прочее Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Dronner Опубликовано 16.12.2013 15:48 Из за бугорного сайта, может кто уже встречал эту статью, может переведёт кто.В двух словах Rob WIlson имел возможность работать за рулём с некоторыми гонщиками , очень высокая оценка Люсе и Кими и небольшой анализ вождения :unknw:Here's an interesting read from Rob WIlson on driving. A driver coach who has coached many F1 drivers on the grid, and is highly respected.The extract has been translated, so the structure isn't perfect, but it is perfectly understandable. Among the drivers he has coached are Lewis and Kimi, which is the more interesting part so i've highlighted it in bold:Lewis and Kimi - a world unto itselfI work with drivers from all categories of auto sports, including rally, and so far I'm still on a one-on-one probably worked with about two thousands of drivers over the years. I must say that I work quite unique in the world there is no one in this way, in such conditions, addressing each (professional) driver individually.All we need are two miles of asphalt, some plastic cones and plain rented road car, something like a Skoda Octavia and Opel Astra. I worked for many years on the track at Goodwood, but the last 15 years mainly drive the Bruntingthorpe airfield, about two hours north of London. Also, travel and training in various parts of the world, mostly in the United States and Australia.The principle of operation is not very complicated. First, sit in the car and I give a lecture on my dynamic manipulation of mass car around corners. It takes more than two hours, and not so boring as it seems, especially for drivers who do know exactly what I mean. Then the driver gets into the passenger seat, and I'm behind the wheel. One round heated clutch and brake (yes, this should be done on an ordinary road car ...) and then I drove one quick lap, in which we measure time. Then we stop, change places and then begins the most interesting part of the training: working on the driving style of each driver.Drivers usually do not have a particular opinion and not specially excited when I drove one a quick lap. They all have very deep into the sport and are not particularly impressed or scared. But, most of them are very surprised when later in that same car alone take a quick lap, and eventually discover that there were three or four seconds slower than me (within lap which lasts about a minute and a half ) . Of course, most of them are convinced that they made a mistake somewhere, and insist that you try again. But usually only now somewhere ahead and time is usually even slower ...The secret is not great. Dynamic manipulation of the curves is no trick. It is more about physics and logic, and a fairly deep understanding of the way the key parts of the car, such as engine and brake, and also the ways in which physical forces act in any, even the smallest segment of each curve on the track.The vast majority of drivers, whether it is about those still in Formula 3 or a Grand Prix driver, your skills are honed instinct. Their careers are usually so intense and dynamic that, in fact, rarely engaged in perfecting the techniques of driving. Because substantially all learned (or think they have learned) still in karting and in Formula Ford and Renault, and then adapting to each new talent and advanced category of the competition. Simply, they never stopped to address the deeper the technique of driving, at least in the aspect that I am trying to draw attention.I worked, of course, with many F1 drivers in these almost 25 years. They are all, of course, very, very good drivers. But they are all still with me had the opportunity to fix a lot. Among other things, and also because they wanted to, they had indeed surpass my time per round! Mills is the fact that this mode is excellent: when someone comes to Formula 1 must, by default, is already considered to be a pretty good driver. Then he sees me, who does not look like Mr. Universe, and think ˝ This would be too easy. ˝ and then, clearly, there is a little landing. But also, it forces them to work on themselves and their run, and become better drivers.Exactly half of this year's F1 grid, then twelve drivers have undergone training so far with me. Some only once or twice, some, such as Bruno Senna and Pastor Maldonado, a dozen or more times. With drivers coming constantly, like Bruno before a day or two, we are working on certain curve simulations for these races. In this particular case, we worked on the simulation curve of 90 degrees, which is one of the hallmarks of trails in Singapore. (Pastor is a very good driver, I have to say a lot faster than Bruno Senna. Course, has to work on his patience ... and coexistence with other drivers on the track. Bruno is much calmer, and perhaps more systematic. On the long run, if he had the chance, he be in Formula 1, and could have gone further ...)two drivers came to me once, in the very beginning of his F1 career, and i said to both of them that they no longer have to come. One, Lewis Hamilton, he immediately improved my time, second, Kimi Räikkönen, drove nearly the same time and then at the end he greatly improved my time.The two men are the drivers with the most natural talent who have worked with me in this quarter century. Their pure, raw speed, their coordination of the head and arms and legs, their reflexes and their control during cornering dynamics of car - this is something truly unique, something I'm trying to learn all the riders who come to me, and as these two have, I guess from birth. Comparison of the two? I think that Lewis by one circle of the fastest driver in the world today, though in recent times, as the older, shows that he is able to connect a lot of those rounds into a whole. Kimi is definitely the fastest race car driver in the world today.With Kimi I worked in 2001 as soon as he came into Formula 1, and I think that, with the passage of years,he is getting better and better. The only change now is that, I think, much more mature and more thoughtful. Lotus which drives this season is a good F1 car, but apparently not so good when there is not much gasoline. From there is problems in qualifying, and from there are problems with overtaking in the final stages of the race. Overtaking Kimi understands very simple: get close to someone, look at how it is best to do, and overtake him. The fact that he wasn't good this year in the final stages of the race, is telling me that team has a problem that something is not quite processed about the car he drives.Hamilton show how everything should be done in 2007. Now it's just faster. Of course, in the last three years the McLaren car was not worthy of his skills. Now the situation is a little better and I think he is the biggest favorite to win the championship this year. Certainly, by pure his speed it would be totally deserved. But, as you know, things are never quite simple. other factors can still get involved in the game.I think Hamilton and Räikkönen will always be faster than anyone else in similar circumstances, that is, in the same car. So it would be wonderful to see them on the same team, but it is, I suspect, will not happen. Pity."Я думаю, что Льюис на одном круге один из самых быстрых пилотов в современном мире, хотя в последнее время, став старше, показывает, что он может выдать много таких кругов в совокупности. Кими, безусловно, самый быстрый в пилот в гоночных условиях в современном мире.Обгон Кими понимает очень просто: быть рядом с кем-то, посмотреть, как это лучше сделать, и обогнать. Тот факт, что он не был хорош в этом году в заключительных этапах чемпионата,говорит мне, что у команды есть проблемы, что не совсем доведённую машину Кими пилотирует." Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
138th Опубликовано 16.12.2013 15:58 На ежегодной Рождественской открытке от Берни, найти Кими оказалось совсем уж легко :cool: Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
yuriman Опубликовано 16.12.2013 16:11 На ежегодной Рождественской открытке от БерниДаже тут Массе "досталось"... Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
ФиМиКи Опубликовано 16.12.2013 16:14 "Я думаю, что Льюис на одном круге один из самых быстрых пилотов в современном мире, хотя в последнее время, став старше, показывает, что он может выдать много таких кругов в совокупности. Кими, безусловно, самый быстрый в пилот в гоночных условиях в современном мире.Обгон Кими понимает очень просто: быть рядом с кем-то, посмотреть, как это лучше сделать, и обогнать. Тот факт, что он не был хорош в этом году в заключительных этапах чемпионата,говорит мне, что у команды есть проблемы, что не совсем доведённуюнную машину Кими пилотирует."там выше еще поясняется, что ,похоже ,проблемы у машины с малой загрузкой топлива.....поэтому были проблемы в квалах и в финальных частях гонки ,когда догнал, но обогнать было тяжко. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Док Опубликовано 16.12.2013 16:16 там выше еще поясняется, что ,похоже ,проблемы у машины с малой загрузкой топлива.....поэтому были проблемы в квалах и в финальных частях гонки ,когда догнал, но обогнать было тяжко.а то мы про это не терли на каждом углу.Но диванных экспертов кто слушает Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Nataly Опубликовано 16.12.2013 16:35 там выше еще поясняется, что ,похоже ,проблемы у машины с малой загрузкой топлива.....поэтому были проблемы в квалах и в финальных частях гонки ,когда догнал, но обогнать было тяжко.А у Ромы? :ph34r: Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Guamoko Опубликовано 16.12.2013 16:40 А у Ромы? :ph34r:А шо, Рома сильно наобгонялся ближе к коцу гонки (когда загрузка похуже)? я проспала все Ромкины обгоныПрибавку в квалах можно же объяснить разноакцентированными настройками, не?фигню спорола? Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Nataly Опубликовано 16.12.2013 16:44 А шо, Рома сильно наобгонялся ближе к коцу гонки (когда загрузка похуже)? я проспала все Ромкины обгоныПрибавку в квалах можно же объяснить разноакцентированными настройками, не?фигню спорола?Не помню, концы то гонки были или нет, но помню, что Рома вообще,в большинстве своем, хорошо обгоняет. Чисто и быстро. :ph34r: Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Guamoko Опубликовано 16.12.2013 16:46 Не помню, концы то гонки были или нет, но помню, что Рома вообще,в большинстве своем, хорошо обгоняет. Чисто и быстро. :ph34r:Так Кими тож вроде не последний парень в пелетоне по обгонам :bigwink: Дело ж не в технике выполнения маневра, а в сложности произведения дейсвия и количестве последовательных итераций, нэ? Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
дизель Опубликовано 16.12.2013 16:56 Так Кими тож вроде не последний парень в пелетоне по обгонам :bigwink:Дело ж не в технике выполнения маневра, а в сложности произведения дейсвия и количестве последовательных итераций, нэ?Каждая последующая, не зависит от предъидущей. По этому, дело в технике выполнения маневра. имхо. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Заубер Опубликовано 16.12.2013 17:18 Не помню, концы то гонки были или нет, но помню, что Рома вообще,в большинстве своем, хорошо обгоняет. Чисто и быстро. :ph34r:У Ромы гораздо меньше обгонов, и у него с этим емнип были проблемы. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
138th Опубликовано 16.12.2013 17:19 Кими произвел в этом сезоне 66 обгонов, 20 раз обогнали его.Роман произвел 47 обгонов, 36 раз обгоняли его. У Романа было преимущество для обгонов фактически в 3 гонкиТак же Кими 4 раза обгонял Грожана, 2 раза Роман проходил Кими. Что касается квалификаций и разговоров, что Роман квалифицировался выше:Средняя позиция Кими в квалификации по Индию включительно (Абу-Даби учитывать не стал, так как он был исключен из протоколов квалификации) - 7.50. У Романа - 8.69. В среднем напарник стартовал ниже и имел больше возможностей для улучшения статистики.Вот так Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
pohan64 Опубликовано 16.12.2013 17:22 Не помню, концы то гонки были или нет, но помню, что Рома вообще,в большинстве своем, хорошо обгоняет. Чисто и быстро. :ph34r:Ну да, когда промахивается по чужой машине. "Грожан: мои походы к психологу — не показатель слабости" http://www.championat.comПонятно, что это показатель силы. :bleh: Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Bugeisha Опубликовано 16.12.2013 17:30 Ну да, когда промахивается по чужой машине. "Грожан: мои походы к психологу — не показатель слабости" http://www.championat.comПонятно, что это показатель силы. :bleh:Вообще-то это показатель осознания своих проблем и намерения их решать.Многие высококлассные спортсмены постоянно работают с психологом и ничего зазорного в этом нет. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Monegasque Опубликовано 16.12.2013 17:57 Вообще-то это показатель осознания своих проблем и намерения их решать.Многие высококлассные спортсмены постоянно работают с психологом и ничего зазорного в этом нет.Ну, Роме явно психиатр был нужен, особенно по прошлому году))А так - да.. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
vikki Опубликовано 16.12.2013 18:10 На повестке дня... Гмм...Нумерология... Жюль Бьянки хочет выступать под номером 7 http://www.f1news.ru/news/f1-91240.htmlАяяяй началась охота на нумера Кими... Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
дизель Опубликовано 16.12.2013 18:12 Жюль Бьянки хочет выступать под номером 7 http://www.f1news.ru...s/f1-91240.htmlАяяяй началась охота на нумера Кими...Что значит - хочет? Это теперь Кимин номер, или еще нет? Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Bugeisha Опубликовано 16.12.2013 18:15 Ну, Роме явно психиатр был нужен, особенно по прошлому году))А так - да.. Ну, да, у пилотов Формулы обычно с обязанностями психолога справляются тренеры-физиотерапевты, а для Ромы надо было подкрепление вызывать. Жюль Бьянки хочет выступать под номером 7 http://www.f1news.ru...s/f1-91240.htmlАяяяй началась охота на нумера Кими...Так пока до Бьянки дойдёт очередь, не то что семёрки не останется.... Семёрку у Кими тока кореш Себушка может увести, про запас на эксчемпионские времена. Наверх Поделиться этим сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах