Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Edge To Life

McLaren Racing

Recommended Posts

А то каждый год одно и тоже.

Ага, сырая тачила, а смовоз у кого-то другого :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

а кстати ты зря, в том году до квалы бахрейна паники не было.

а в квале у наших паника в боксах была

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Лично я всегда против паники! Особенно не обоснованной. Ф1 - это такой спорт в котором может быть все, что угодно, впечатление об проиграше и выиграше может быть каждый раз ложным, так что я бы не советовал раньше времени нервничать и постить свои истерические посты.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

вылезла инсайдерская инфа о секрете?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

вылезла инсайдерская инфа о секрете?

нет. обычная утка... :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Лично я всегда против паники! Особенно не обоснованной. Ф1 - это такой спорт в котором может быть все, что угодно, впечатление об проиграше и выиграше может быть каждый раз ложным, так что я бы не советовал раньше времени нервничать и постить свои истерические посты.

Не ты ли в прошлом году первым в панику бросался, еще тогда под оригинальным ником "tier"? :)

вылезла инсайдерская инфа о секрете?

Вот она:

http://plus.autosport.com/premium/feature/3311/inside-testing-daily-jerez-blog/

Но там нужно подписка, чтобы ее прочитать. Тем не менее, говорят, ничего интересного там нет, обычный итог тестов.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Autosport:

РБ впереди, дальше Рено и Феррари (именно в таком порядке). Про Мак не упоминали.

Один чел спросил у автора, почему он не упомянул про Мак, и автор ответил:

"Главная причина недостатка внимания к Маку, это то, что они реально не тестились. Первые два дня они шейкдаунились, в 3-ий и 4-ый дни, программа у них пошла не по плану.

Я брал во внимания только машины, которые действительно выделялись когда за ними наблюдаешь на треке, и я не смотрел на показанное ими время. МкЛарен не получил внимания потому, что их программа не предусматривала того, что Хем и Баттон будут атаковать на этих тестах."

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

В сегодняшнем Топ Гире впервые засветилась МР4-12С, хоть и эпизодически B)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

В сегодняшнем Топ Гире впервые засветилась МР4-12С, хоть и эпизодически B)

а нету инфы мож будут тестить скоро в самой передаче??

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

маки шифруются в этом году :whistle3:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Но там нужно подписка, чтобы ее прочитать. Тем не менее, говорят, ничего интересного там нет, обычный итог тестов.

Если у кого-то есть желание - переведите полностью на русский. В кратце:

- McLaren не упоминается

- RB7 - очень эффективная машина, отлично проходит повороты с 1 по 4.

- Ferrari так же быстра

- Renault рядом с этими 2-мя командами.

Нико уже ответил, почему Гленн не упомянул о Маках, этот диалог я тоже нашел.

Вот оригинал:

Jerez test: Sunday

When you're on the ground at a Formula 1 test, the most common question you receive – from friends, colleagues, and fans – is "what can you tell about the competitive order?"

There are so many variables in F1 these days that can skew performance to a huge degree. Last year, the return of fuel tanks capable of doing a full race distance made the 2010 pre-season much harder to judge than its predecessors. This year, we have four tyre compounds from Pirelli that are more spread out performance-wise than we ever had from Bridgestone.

Timesheets can be – sorry, are – a misleading source of information at tests. So with that in mind, I ventured out trackside today to see if there was anything to be learned from seeing the cars up close.

And how's this for a stat? The car that impressed the most in sector one at Jerez (that's Turns 1 to 4, so a good variety) was only eighth fastest today. For those that haven't memorised the times yet, that car was – surprise, surprise – Red Bull's RB7.

Once you've finished groaning with disappointment, we'll move on. Sebastian Vettel was mind-blowing on corner entry into Turns 1 and 2. In comparison to its rivals, the Red Bull looked like it was accelerating towards the corners in the braking zones.

With the outrageous entry speeds dealt with, the only word to describe the RB7 once it was thinking about leaving a corner is 'planted'. The cars from Renault and Ferrari didn't seem too far behind, but neither looked like it was glued to the road.

Vettel was even able to get the adjustable rear wing slot open almost as soon as he was on the power exiting Turn 2. It then stayed open throughout Turns 3 and 4; both quick left handers.

The Renault wasn't too far behind with the use of its new toy, whereas Fernando Alonso had to wait until he was on the straight between the two quick lefts to get his slot open, and then closed it to have a bit more downforce for Turn 4.

Vettel seemed to have more than enough grip in the quick stuff, even with the wing open the whole time, which tallied with some useful information on the timing screen. Sector one ends on the exit of Turn 4, meaning we've had figures all week revealing which cars are getting spat out of the fast stuff at the highest speeds.

Only the Red Bull and the Renault could consistently clear 270kph through this speed trap. The Ferrari wasn't far behind, but you could see Fernando Alonso forcing the car to do something it would have rather not.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

маки шифруются в этом году :whistle3:

уже шифровались один раз в 2009! :D сейчас это даже незнаю скорея не активность на первых тестах для нового шассси!

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Редактор "Autosport" Steven English (TeamAnglais) так же хвалит Red Bull и Ferrari и не торопится сравнивать с ними McLaren из-за недостатка информации.

A few questions asked by viewers.

We've had a question on McLaren's progress. Graham Lamond from North Yorkshire says: "Is it just me, or is anyone else concerned by McLaren's lack of showing so far? They have missed one test (planned), but now are saying they are short of parts. Seems like a lot of lost opportunity over two tests."

AUTOSPORT.com features editor @TeamAnglais replies:

"It isn't just you, we've had quite a lot of questions this morning from folk concerned about McLaren. The team deliberately waited until Jerez to test the MP4-26 for the first time. Valencia was still used to gather useful data on tyres and some new parts, so that wasn't a total loss.

"If you remember the first couple of days at Valencia, a lot of teams didn't do much more than installation laps, systems checks and basic set-up work. It wasn't until here that we really got to see some proper comparable stints.

"So for McLaren at Jerez, it's still learning about the new car, getting over teething troubles etc. We still haven't seen anything approaching a long run, so we can't possibly know how it compares to Red Bull and Ferrari. Given the red flags so far today and forecast rain for this afternoon, it will probably be a couple of days into Barcelona before we get any indication as to where it stands."

Nicole Chatrath says: I heard that the teams had to change their set-ups to get more constant times out of the Pirelli tyres. Is that true? If it is, is the Red Bull running well because they have managed to have constant times such as 1m22s for some laps? Next question, how would you rank the different teams by what you know by know?

AUTOSPORT.com features editor @TeamAnglais answers:

"As you would expect with new cars and new tyres at the start of a season, all the teams have been trying a wide range of set-ups to A) get the best performance out of each of the four compounds, and B ) make the tyres last for as long as possible during a stint. We have seen laptimes remain much more consistent over longer runs the further we get into testing, which suggests they're having some success.

"By what I know, I wouldn't attempt to rank the teams because I'd almost certainly get it wrong. We haven't seen enough yet.

"The Red Bull has looked extremely impressive on track and has kept its fast times more consistently than anyone else so far. But Ferrari has shown similar form while posting faster outright times. As for McLaren, it is still several days behind in new car mileage, having only used its car for the first time here. We won't really be able to compare them until the end of the Barcelona test, perhaps even Bahrain."

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

С выхлопом, видимо, будут определятся в Барселоне.

А новое крыло привезут только в Бахрейн.

Я бы так сделал.

Всё идёт по плану! B)

Пусть не спешат, готовят основательно... времени вообще много до Бразилии :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

там вроде вообще не банят

:D Не поверишь!? Бывает!

3045tBs.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Что за метаморфоза случилась в 9 утра, что ты забабахал панику на аватар?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Что за метаморфоза случилась в 9 утра, что ты забабахал панику на аватар?

хз чего-то очень жутко вдруг стало :D

посмотрел покруговки сравнил с ФеАлом...

проигрыш нереальный... вот и паника...

автоспорт опять же говорит, что у РБ самовоз...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

хз чего-то очень жутко вдруг стало :D

посмотрел покруговки сравнил с ФеАлом...

проигрыш нереальный... вот и паника...

автоспорт опять же говорит, что у РБ самовоз...

Хмм...

А у наших разве есть сессии, которые можно хоть как-то сравнивать?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Хмм...

А у наших разве есть сессии, которые можно хоть как-то сравнивать?

20 кругов Дженса с 20 кругами ФеАла.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...