Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Iron Frank

My Williams

Recommended Posts

11 ГОНОК и всего 10 ОЧКОВ !...

даже в самых пессимистических прогнозах я такого не ожидал ...

Я в КК даже не заглядываю, чтоб не расстраиваться.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А я верю в лучшее...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Блин, странные ребята в пресс-службе Вильямса, целую неделю ни одной новости, сегодня выкладывают Roosberg's French Race, датированную 20-м июля. :blink:

Выложу, на всякий случай, хотя ниче особо нового там нет, ну да за неимением новостей за всю неделю - сойдет:

By the time you read this I'll be on my way to Jerez for the latest round of testing and I'm looking forward to it. There's a feeling in the team that after the low points in the US and Canada we have turned a corner now and the car is moving in the right direction.

Of course we had to change my engine this weekend which meant I was penalised ten places on the grid and started in nineteenth. That aside though, I qualified in ninth with a lot of fuel - that would have been the team's best grid position since Monaco. Mark, meanwhile, lined up in tenth, which meant that the FW28 was the fifth fastest car out there.

Magny-Cours is a notoriously difficult circuit to pass on so taking that ten place penalty really hurt my chances of a points finish, but I also took some positives out of the situation. Going into the race weekend I was using the same engine that I ran at the US Grand Prix, we thought we may have to change it and the data from free practice confirmed that.

The engine that we replaced it with has given me a lot of optimism for the German Grand Prix in two weeks' time. It is the next generation of the Cosworth V8 and as soon as I pulled off I could feel the difference it was making, there is an improvement in power and acceleration across the whole range.

On top of the revised power plant, we were also running an improved aerodynamic package in France, which improved the grip and handling. The team has been looking at the problems we've been having and I've been working very closely with the engineers to indicate exactly where improvements can be made. A lot of effort has been put in recently and, while it's hard to make really quick progress, step by step improvements have been made and we've moved forward this weekend.

Unfortunately we couldn't show our real pace in the race because we made a slight error with our setup which meant we struggled with the tyres. The combination of the heat, the Magny-Cours layout and specific corner cambers meant that the tyres overheated a little bit and went over their grip limit. While it was frustrating to know that the car could have gone a lot quicker, the problem is something that we can solve very easily. That aside, I think the performance this weekend showed that we've turned the corner and are improving again.

After the US Grand Prix, our Technical Director, Sam Michael, said that we had to go away, strip things down and re-group if we are going to move forward. It’s been a matter of everyone looking at where they've gone wrong, digging really deep and finding the problems and solutions together. Everyone has looked very hard into where the problems are and where improvements can be made. We know now exactly where the improvements need to be made and there is good work being done. I can say that we've made fundamental steps forward that I think we will carry into this week's tests in Spain, on to the German Grand Prix, and beyond.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Нико Росберг спокоен перед своим домашним Гран-При

Нико Росберг спокоен перед своим домашним Гран-При и считает, что команда смогла добиться прогресса на прошедших на прошлой неделе тестах в Хересе.

Нико Росберг: “Будет очень приятно гоняться в Германии на глазах моих знакомых и просто людей, говорящих на родном для меня языке. Я наслаждаюсь этой трассой и храню прекрасные воспоминания о победах в предыдущие годы. После многообещающих тестов в Хересе я уверен, что мы сожжем добиться хороших результатов в моей второй домашней гонке”.

f1-world.ru

Вдогонку превьюха Хоккенхайма с оффсайта:

The Event

Formula One returns to Europe for the twelfth round of the Championship this weekend and the second visit of the year to German soil. The famed Hockenheimring is the venue and will celebrate its 30th German Grand Prix on raceday having made its first appearance on the calendar in 1970. Built by Mercedes in 1939 as a dedicated test facility, Hockenheim has had a chequered history over the years, its legendary but arguably dangerous layout through the Rhine forest finally succumbing to major modifications in 2002 to improve safety standards. Williams cars have raced on the classic track a total of 27 times over its history, collecting nine victories, nine pole positions and nine fastest laps making it the most successful Formula One team to have ever competed in Hockenheim.

Between the races

The two week break between France and Germany afforded the team a four day test in Jerez, Spain, last week. Nico and Alex carried out two days apiece, during which the pair completed an intensive schedule of tyre compound testing as well as brake and cooling work and set-up options in preparation for this weekend’s event as well as the Hungarian Grand Prix. Mark, meanwhile, has enjoyed a fairly quiet week. On 19th July, he attended an RBS sponsor day at Silverstone but is now using the time before Germany to concentrate on his fitness in preparation for the Mark Webber Pure Tasmania Challenge in November and is hoping to get out on his kayak more regularly to add a new dimension to his usual training programme.

Making the car go faster

Following the tyre overheating issue experienced on Mark’s car in France, the team, together with Bridgestone, has been working hard in Jerez to resolve the problem and to eliminate any potential for a re-occurrence at future races. In conjunction with the continual development cycle, both FW28s will also benefit from updated bodywork, diffusers and front wings in Hockenheim.

Hockenheim from a technical perspective

Many would argue that the major facelift in 2002 left the 2.8 mile Hockenheimring a bland expanse of tarmac. The passage through the heart of the Rhine forest may have been re-engineered, but that which remains still demands exacting standards of driving and engineering precision. Like so many of the tracks on the calendar, the circuit is a conundrum, one at which the drivers and their engineers spend most of the weekend searching for an often elusive set-up which can accommodate the low and medium speed corners as well as the high speed straights. Measuring 1.38km, the sweeping Parabolica is the longest straight of the lap and will see the engines rev at full throttle for 17.1 seconds at speeds of 320kp/h. With the cars running at full throttle for up to 70% of each lap, Hockenheim ranks only second to Monza in the speed stakes and demands engine durability. Located in the southern part of Germany, ambient temperatures are predictably high and promote track temperatures in excess of 50°C. As a result, the thermal loads placed on the tyres, particularly the rears, will be especially high at this race, while the physical pressures exerted on the drivers are as equally demanding.

Mark Webber

“I expect we’ll experience similar temperatures in Germany to those we had in Magny-Cours. The track itself is pretty featureless and is not one of the most exciting places we visit. However, it has provided some interesting races in recent years thanks to the long back straight which flows into the hairpin and which provides good overtaking opportunities. The stadium section is obviously a famous feature of the Hockenheim circuit and, because it’s the only part of the track which hasn’t changed in the last few years, it proves a popular spot for the spectators. Given Michael Schumacher and Ferrari’s recent form, I don’t think there’ll be any shortage of German fans there to cheer them on.

Although our results didn’t reflect it at Magny-Cours because I wasn’t able to complete the Grand Prix due to a tyre issue and Nico started the race with a 10-place grid penalty, it was clear that we were just on the fringe of the points and improving our performance. Of course it is frustrating, it would be good to be running a bit closer to the front, so that is exactly what I’ll be trying my hardest to do at Hockenheim.”

Nico Rosberg

“It will be great to race in Germany in front of people that I know and people that speak my language. I really enjoy the track and have great memories of it having won many races there over the years. After a promising test in Jerez last week, I'm confident that we can achieve a good result in another of my home races.”

Sam Michael, Technical Director, WilliamsF1

“After the French Grand Prix, we've been working hard at the factory, in the wind tunnels, and at the test in Jerez, to further understand and improve the performance of the FW28. In particular, we've been working closely with Bridgestone to resolve the tyre issue we suffered in France due to excessive inside shoulder temperatures on the rear left tyres. Good progress was made on this at Jerez and we have now changed the set-up to ensure this doesn't happen again. Jerez marked the final test before the summer testing ban and we made some good progress testing various mechanical and aerodynamic parts, some of which will be run in Germany this weekend.

Hockenheim is an interesting circuit, with mainly slow and medium speed corners, leading towards a softer set-up as the requirement for high speed stability is reduced. Due to the many traction events, the circuit is also quite hard on tyres, so the tyre companies are usually wary of blistering and make adjustments to the compound accordingly. Hockenheim has a great overtaking section at the hairpin so often provides some good racing action for the fans during the Grand Prix. Strategy will either be a two or a three stop on Sunday and can play a crucial role at this event.”

Simon Corbyn, Head of F1 Race Engineering, Cosworth

“Cosworth simulations predict that the CA2006 engines will be at approximately 70% full throttle per lap at Hockenheim this year. In terms of full throttle time, we expect Hockenheim to be the second most demanding circuit on the 2006 calendar after Monza. It is therefore a track that is a tough test of engine reliability, but also one where strong engine performance can be a significant factor in overall car performance.”

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость ilyap

Друзья. Я сейчас прохожу практику в WilliamsF1 (как часть MBA программы Оксфордского Университета). Знаю, что в России много поклонников этой замечательной команды. Если у вас есть вопросы (общие) относительно Williams – задавайте, постараюсь, по возможности, на них ответить.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Друзья. Я сейчас прохожу практику в WilliamsF1 (как часть MBA программы Оксфордского Университета). Знаю, что в России много поклонников этой замечательной команды. Если у вас есть вопросы (общие) относительно Williams – задавайте, постараюсь, по возможности, на них ответить.

Хотелось бы знать, как можно связаться с представителями команды(мыло и т.п.), мы тут хотели организовать фонд в поддержку команды, в этой теме уже велся разговор по данному мероприятию..Также интересно, что происходит в команде на данный момент-т.е. общее настроение персонала, эмоциональная обстановка? ну в принципе вопросов много-все и не перечислишь-лучше расскажите сами всего понемногу, что знаете, видели и т.п. Кстати вопрос-у вас как с доступом в инет, не ограничен? Просто сейчас многих болельщиков нет на сайте, но им наверняка тоже хотелось бы что-то узнать, если не затруднит-появляйтесь тут периодически..

З.Ы. "Толстые" спонсоры не предвидятся?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Точно. Товарисч, Вам там на месте многое могут порассказать, а Вы сюда - типа колонка новостей из Williams. Нам тут все интересно.

Какие слухи про двигатель, например?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Точно. Товарисч, Вам там на месте многое могут порассказать, а Вы сюда - типа колонка новостей из Williams. Нам тут все интересно.
Вы для нас,как посланец богов,нам будут интересны все новости,которые Вы сочтётё нам рассказать.Самоё главное как Дух команды,какие ближайщие планы,как здоровье сэра Фрэнка.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Друзья. Я сейчас прохожу практику в WilliamsF1 (как часть MBA программы Оксфордского Университета). Знаю, что в России много поклонников этой замечательной команды. Если у вас есть вопросы (общие) относительно Williams – задавайте, постараюсь, по возможности, на них ответить.

У меня вопрос по поводу техники.

Тут мы часто говрим о том, что те же двигатель и КПП( и не только ) не позволяет "до ума довести" нехватка денег... Так ли это?...

И вообще, так ли плох нынешний двигатель?...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Друзья. Я сейчас прохожу практику в WilliamsF1 (как часть MBA программы Оксфордского Университета). Знаю, что в России много поклонников этой замечательной команды. Если у вас есть вопросы (общие) относительно Williams – задавайте, постараюсь, по возможности, на них ответить.

Очень интересно. Чем там занимаетесь?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Друзья. Я сейчас прохожу практику в WilliamsF1 (как часть MBA программы Оксфордского Университета). Знаю, что в России много поклонников этой замечательной команды. Если у вас есть вопросы (общие) относительно Williams – задавайте, постараюсь, по возможности, на них ответить.

Вопросов много... Все правда забыл - завидую....белой завистью.... :)

Планируете ли вы остаться в этой фирме? Не повредит ли вашей карьере такое непринужденное общение с нами (минуя пресс-центр). Просто не хотелось бы, чтоб у отзывчивого человека были проблемы из за этого.

Самая большая просьба автограф Хэда или Вильямса. Или для нас просто роспись из серии "To our russian fans"

Да, самое главное - мы все равно в вас верим !!!

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Да, самое главное - мы все равно в вас верим !!!

+100!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Друзья. Я сейчас прохожу практику в WilliamsF1 (как часть MBA программы Оксфордского Университета). Знаю, что в России много поклонников этой замечательной команды. Если у вас есть вопросы (общие) относительно Williams – задавайте, постараюсь, по возможности, на них ответить.

Хотелось бы еще узнать - как часто Вы будете здесь появляться????

....

и конечно же интересует вопрос Fenris'а по поводу связи с командой - может похлопочите как-нибудь там с возможной связью???

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Друзья. Я сейчас прохожу практику в WilliamsF1 (как часть MBA программы Оксфордского Университета). Знаю, что в России много поклонников этой замечательной команды. Если у вас есть вопросы (общие) относительно Williams – задавайте, постараюсь, по возможности, на них ответить.

Будет интересна любая информация. Прежде всего интересует настроение внутри команды.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Команда "Формулы-1" "Уильямс" подписала контракт на поставку моторов с "Тойотой". Соглашение рассчитано на три года и начнет действовать со следующего сезона, сообщает Reuters. Как заявил представитель "Уильямса", в команде рассчитывают, что новый двигатель поможет его гонщикам серьезно побороться за чемпионский титул. Напомним, что последний раз пилот "Уильямса" выиграл чемпионат мира в 1997 году, когда канадец Жак Вильнев сумел завоевать чемпионский титул.

"СПОРТ-ЭКСПРЕСС"

Команда "Формулы-1" "Уильямс" подписала контракт с концерном "Тойота" на поставку моторов для своих болидов.

Как сообщает Reuters, согласно трехлетнему соглашению, со следующего сезона "Уильямс" будет использовать моторы "Тойоты".

"Это соглашение - краеугольный камень попытки "Уильямс" завоевать чемпионство. "Тойота" - отменный промышленный гигант с феноменальной репутацией, который всегда достигает поставленных целей. Мы горды тем, что получим их поддержку в наших усилиях вернуть былую конкурентоспособность", - сказал начальник команды Фрэнк Уильямс в четверг.

На сегодняшний день "Уильямс" комплектуется моторами "Косворс" после отделения от БМВ.

Газета.ru

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А про то, что у Тойоты самой есть свои интересу в Ф1 (и их она всегда будет ставить выше интересов Williams) - ни слова.... :/

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ну вот и славненько, в нашей ситуации - определённость с моторами, тем более на три года, самая хорошая новость, теперь и титульного спонсора можно найти(главное, что не перекрашивались в белокрасные цвета).

Надеюсь что моторы будут не клиентские, а такие же как и на самой Тойоте....

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

И все-таки это как-то стремно.... <_<

Красного цвета в гамме не переживу.... :):D:(

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
А про то, что у Тойоты самой есть свои интересу в Ф1 (и их она всегда будет ставить выше интересов Williams) - ни слова.... :/

Возможно - интересы Тойоты в Ф1 уже не те, и в течении седующих трёх лет, а может и раньше, они свернут свою программу "Команда Ф1"(но это всего лишь моё мнение, сколько можно вбухивать бабла без отдачи, и выбор Уиллиамса не сучаен)

И все-таки это как-то стремно.... <_<

Красного цвета в гамме не переживу.... :):D:(

Во-во ;) Поните когда титульным спонсором стал Винфелд вместо Родмаса? И к чему это всё привело?

Красный цвет однозначно не цвет Уильемса.....

Вот что ещё пишут:

Бывшая команда-чемпион Виллиамс перейдет на двигатели Тойота на ближайшие три года, что придает им уверенности в планах вернуться в ранг топ-команд Формулы 1. "Это соглашение - краеугольный камень для команды Виллиамс в чемпионате" сказал Фрэнк Виллиамс на пресс-конференции в четверг.

"Тойота - это впечатляющий и выдающийся автомобильный гигант, с феноменальной репутацией в сфере достижения поставленных целей. Мы рады заручиться их поддержкой в нашем стремлении добиться высокой конкурентоспособности".

Виллиамс, который пользовался услугами частной компании Косворт в этом сезоне после разделения с БМВ будет использовать такой же мотор как Формульная команда Тойоты.

Долгожданное объявление о контракте перед ГП Германии означает что контракт c неконкурентоспособным аутсайдером Мидланд будет прерван.

"И Тойота и Виллиамс ждут положительных результатов от взаимного сотрудничества."

Президент Тойота-Моторспорт Джон Хауэтт добавил: "Мы рады быть избранными поставщиками для команды Виллиамс и настроены создать условия тесного сотрудничества с ними"

"В будущем наши команды будут использовать данные друг друга для того чтобы сравнить работоспособность тех или иных решений"

Виллиамс, на 70% принадлежащий тим-боссу и на 30% Патрику Хэду выиграл 113 Гран-При и 9 конструкторских кубков с 1979 года. Послдний выигранный чемпионат был в 1997, когда победил Жак Вильнев.

Тойота пришла в Формулу 1 в 2002 году, но до сих пор не выиграла ни одного Гран-При несмотря на огромный бюджет в этом спорте. Виллиамс в данный момент в кубке конструкторов на восьмом месте с 10 очками, Тойота на пятом с 21.

Виллиамс остается независимой командой, но теперь сотрудничает с автопроизводителем что служит важным реквизитом успешного развития Формулы 1 - и может привести с более близкому сотрудничеству с Тойотой.

Если что не так перевел, поправьте :rolleyes:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
И все-таки это как-то стремно....

+1

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Тойота ничего не свернет в ближайшее время.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Тойота ничего не свернет в ближайшее время.

Вот потому и стрёмно <_<

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Друзья. Я сейчас прохожу практику в WilliamsF1 (как часть MBA программы Оксфордского Университета). Знаю, что в России много поклонников этой замечательной команды. Если у вас есть вопросы (общие) относительно Williams – задавайте, постараюсь, по возможности, на них ответить.

Если это правда, то это ку-у-ул!

Старик, можешь время от времени тут постить, как это делают ребята из блога Рено?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ну что же, скоро начнётся ещё одна глава в исторри команды Фрэнка. :) Остаётся пожелать им удачи. Действительно надеюсь, что этот сезон с Косвортом стал своеобразным повторением сезонов 98-99, перед успехами с БМВ. :)

Зы вот только красного действительно не хочется. Может, что-то с серым или серебристым, а лучше с синим.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

с www.berni.ru

В соответствии с этим соглашением Williams будет получать ту же спецификацию моторов, что и Panasonic Toyota Racing.

Из новости про сотрудничество ессесено

а вот и с www.f1racing.net

After months of speculation the news finally came out this morning. WilliamsF1 and Toyota have officially announced their agreement. Toyota will supply WilliamsF1 with their engines for the upcoming three years.

Under the terms of the agreement, WilliamsF1 will use the same specification of engine as Panasonic Toyota Racing. Both Williams and Panasonic Toyota Racing see significant benefits from a relationship based on robust on-track competition and close off-track co-operation.

On the announcement of the agreement, Toyota's Executive Vice President Kazuo Okamoto said, "We are delighted to be supplying Williams with engines from 2007 and working alongside a team rich in history and Formula One spirit."

John Howett, President of Toyota Motorsport, added: "We are pleased to be selected as the engine provider to Williams and look forward to establish a strong relationship with them. We look forward to both teams using each other as a comparative benchmark from which each can improve its own performance and to competing with each other at the front of the grid."

For his part, WilliamsF1's Team Principal, Frank Williams commented, "This agreement is the cornerstone of Williams' challenge for the World Championship. Toyota is an impressive and remarkable industrial giant, with the most phenomenal reputation for achieving the goals it sets itself. We are proud to have secured their support in our efforts to return to our competitive best."

Выделил как раз то, что моторы будут одинаковые!!!)))))

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...