Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Edge To Life

McLaren Racing

Recommended Posts

Как бы ожидалось) Столько обновок привезли, думали в одну калитку ;) а оказалось это и не масло совсем.....

что уж Заубер круче их... не говоря уж о ФИ.

это несомненно виноват Хэм =)

По слухам этот апгерейд им в 35 млн обошелся.

ясно-дело Лука негодуэ.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
что уж Заубер круче их... не говоря уж о ФИ.

это несомненно виноват Хэм =)

По слухам этот апгерейд им в 35 млн обошелся.

ясно-дело Лука негодуэ.

Ой, придут к ним кредиторы из Банка :lol:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Лихо они отмазываются, чтоб если что им не попало =)

ага, сами на своем сайте перепечатывают дерьмо ... и говорят, что Феррари в этом не участвует ... Итальянская логика! ;)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Черт, а я вчера удивлялся, чего это Масса помалкивает про СК...Думал, интеллигентный такой пилот, душка и бейбик, не будет показывать свои эмоции...Эх, не тут то было...)))

http://www.f1news.ru/news/f1-58950.html

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Вот и Монтеземолло высказался:

"То что случилось в Валенсии, было очень серьезно и недопустимо"

Наверное разбил не только свой телевизор, но и телевизоры у соседей! :blush:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Люди, объясните мне, СК должен собирать пилотон начиная с лидера гонки или со второго пилота? :) И дайте пункт правил по СК. Очень нужно ^_^

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
40) SAFETY CAR

40.1 The FIA safety car will be driven by an FIA appointed driver and will carry an FIA observer capable of recognising all the competing cars who is in permanent radio contact with race control.

40.2 Thirty minutes before the start of the formation lap the safety car will take up position at the front of the grid and remain there until the five minute signal is given. At this point (except under 40.14 below) it will cover a whole lap of the circuit and take up position.

40.3 The safety car may be brought into operation to neutralise a race upon the order of the clerk of the course.

It will be used only if competitors or officials are in immediate physical danger but the circumstances are not such as to necessitate suspending the race.

40.4 When the order is given to deploy the safety car the message "SAFETY CAR DEPLOYED" will be displayed on the timing monitors and all marshal's posts will display waved yellow flags and "SC" boards for the duration of the intervention.

40.5 From this time, any car being driven unnecessarily slowly, erratically or which is deemed potentially dangerous to other drivers at any time whilst the safety car is deployed will be reported to the stewards. This will apply whether any such car is being driven on the track, the pit entry or the pit lane.

40.6 The safety car will join the track with its orange lights illuminated and will do so regardless of where the race leader is.

40.7 All competing cars must then reduce speed and form up in line behind the safety car no more than ten car lengths apart. In order to ensure that drivers reduce speed sufficiently, from the time at which the “SAFETY CAR DEPLOYED” message is shown on the timing monitors until the time that each car crosses the first safety car line for the first time, drivers must stay above the minimum time set by the FIA ECU.

With the following exceptions, no car may overtake until it has passed the first safety car line for the first time when the safety car is returning to the pits. However, if the safety car is still deployed at the beginning of the last lap, or is deployed during the last lap, Article 40.13 will apply.

- if a car is signalled to do so from the safety car ;

- under 40.14 below ;

- any car entering the pits may pass another car or the safety car remaining on the track after it has crossed the first safety car line ;

- any car leaving the pits may be overtaken by another car on the track before it crosses the second safety car line ;

- when the safety car is returning to the pits it may be overtaken by cars on the track once it has crossed the first safety car line ;

- any car stopping in its designated garage area whilst the safety car is using the pit lane (see 40.10 below) may be overtaken ;

- if any car slows with an obvious problem.

40.8 When ordered to do so by the clerk of the course the observer in the car will use a green light to signal to any cars between it and the race leader that they should pass. These cars will continue at reduced speed and without overtaking until they reach the line of cars behind the safety car.

40.9 The safety car shall be used at least until the leader is behind it and all remaining cars are lined up behind him.

Once behind the safety car, the race leader must keep within ten car lengths of it (except under 40.11 below) and all remaining cars must keep the formation as tight as possible.

40.10 Whilst the safety car is in operation, competing cars may enter the pit lane, but may only rejoin the track when the green light at the end of the pit lane is on. It will be on at all times except when the safety car and the line of cars following it are about to pass or are passing the pit exit . A car rejoining the track must proceed at an appropriate speed until it reaches the end of the line of cars behind the safety car.

Under certain circumstances the clerk of the course may ask the safety car to use the pit lane. In these cases, and provided it's orange lights remain illuminated, all cars must follow it into the pit lane without overtaking. Any car entering the pit lane under these circumstances may stop at its designated garage area.

40.11 When the clerk of the course decides it is safe to call in the safety car the message "SAFETY CAR IN THIS LAP" will be displayed on the timing monitors and the car's orange lights will be extinguished This will be the signal to the teams and drivers that it will be entering the pit lane at the end of that lap.

At this point the first car in line behind the safety car may dictate the pace and, if necessary, fall more than ten car lengths behind it.

In order to avoid the likelihood of accidents before the safety car returns to the pits, from the point at which the lights on the car are turned out drivers must proceed at a pace which involves no erratic acceleration or braking nor any other manoeuvre which is likely to endanger other drivers or impede the restart.

As the safety car is approaching the pit entry the yellow flags and SC boards will be withdrawn and, other than on the last lap of the race, replaced by waved green flags with green lights at the Line. These will be displayed until the last car crosses the Line.

40.12 Each lap completed while the safety car is deployed will be counted as a race lap.

40.13 If the safety car is still deployed at the beginning of the last lap, or is deployed during the last lap, it will enter the pit lane at the end of the lap and the cars will take the chequered flag as normal without

overtaking.

40.14 Under certain circumstances the race may be started behind the safety car or resumed in accordance with Article 42.5(a). In either case, at the ten minute signal its orange lights will be illuminated, this being the signal to the drivers that the race will be started (or resumed) behind the safety car. At the same time a message confirming this will be displayed on the timing monitors.

When the green lights are illuminated the safety car will leave the grid with all cars following in grid order no more than ten car lengths apart. During a race start there will be no formation lap and race will start when the green lights are illuminated.

Overtaking, during the first lap only, is permitted if a car is delayed when leaving its grid position and cars behind cannot avoid passing it without unduly delaying the remainder of the field. In this case, drivers may only overtake to re-establish the original starting order.

Any driver who is delayed leaving the grid may not overtake another moving car if he was stationary after the remainder of the cars had crossed the Line, and must form up at the back of the line of cars behind the safety car. If more than one driver is affected, they must form up at the back of the field in the order they left the grid.

Either of the penalties under Articles 16.3a) or B) will be imposed on any driver who, in the opinion of the Stewards, unnecessarily overtook another car during the first lap.

40,6 Сейфети кар выезжает с желтыми лампочками, в не зависимости от того, где находится лидер гонки

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
40,6 Сейфети кар выезжает с желтыми лампочками, в не зависимости от того, где находится лидер гонки

Как тогда интерпретировать вот этоть пункт?

"40.9 Автомобиль безопасности должен использоваться, по крайней мере, до тех пор, пока лидер не окажется позади него, а все остальные автомобили не выстроятся в линию позади лидера. "

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Как тогда интерпретировать вот этоть пункт?

"40.9 Автомобиль безопасности должен использоваться, по крайней мере, до тех пор, пока лидер не окажется позади него, а все остальные автомобили не выстроятся в линию позади лидера. "

у кого запись гонки есть, расскажите как все было?

Себастьян и Льюис проехали еще круг и в кого они уперлись? и когда они заезжали за резиной?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
у кого запись гонки есть, расскажите как все было?

Себастьян и Льюис проехали еще круг и в кого они уперлись? и когда они заезжали за резиной?

Проехав мимо СК они направились в боксы, пока две фуры тошнили за Майландером

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Как тогда интерпретировать вот этоть пункт?

"40.9 Автомобиль безопасности должен использоваться, по крайней мере, до тех пор, пока лидер не окажется позади него, а все остальные автомобили не выстроятся в линию позади лидера. "

40.8 When ordered to do so by the clerk of the course the observer in the car will use a green light to signal to any cars between it and the race leader that they should pass. These cars will continue at reduced speed and without overtaking until they reach the line of cars behind the safety car.

Чтобы обгонять СК нужно дождатся зеленых сигналов на нем, как я понимаю. Судя по всему их не было.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Проехав мимо СК они направились в боксы, пока две фуры тошнили за Майландером

то есть быстро-быстро помчались туда? А как они оказались перед группой из 7-ми пилотов, которые не продолжили ехать за парой Феррари и Хэмильтоном, а сразу завернули в боксы когда выезжал СК?

то, что Алонсо и Масса откатились понятно, они заезжали позже и этой группы и пары лидеров. выходит СК пропстил и пару Феррари и всех 7-х, в итоге Феттель и Хэмильтон выезжая с пита встали за ним Майландером, их догнала тусовка из 7-и и из боксов выехал сначала Алонсо, а потом и Масса и все в перемешку со всеми остальными пилотами?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
А что опять был, что то я не наблюдал?! :blink:

Это племянница Прасковьи...

Белая?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
то есть быстро-быстро помчались туда? А как они оказались перед группой из 7-ми пилотов, которые не продолжили ехать за парой Феррари и Хэмильтоном, а сразу завернули в боксы когда выезжал СК?

то, что Алонсо и Масса откатились понятно, они заезжали позже и этой группы и пары лидеров. выходит СК пропстил и пару Феррари и всех 7-х, в итоге Феттель и Хэмильтон выезжая с пита встали за ним Майландером, их догнала тусовка из 7-и и из боксов выехал сначала Алонсо, а потом и Масса и все в перемешку со всеми остальными пилотами?

Масса говорит что СК пропустил всех после того, как проехали место аварии.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Черт, а я вчера удивлялся, чего это Масса помалкивает про СК...Думал, интеллигентный такой пилот, душка и бейбик, не будет показывать свои эмоции...Эх, не тут то было...)))

http://www.f1news.ru/news/f1-58950.html

Он в своем репертуаре, прям непобедимый Джо ... но только все ему мешают победить, обижают и манипулируют гонкой!

Я тут подумал, а ведь Феррари хорошо знают кухню Ф1 ... сколько лет они с Мосли манипулировали ... так что можно им верить в этом вопросе!!!

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Белая?

Ну да :blush: , в "Личной жизни пилотов" полистай где то после ГП Канады, там все фото и ссылки и т.п. должно быть...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
то есть быстро-быстро помчались туда? А как они оказались перед группой из 7-ми пилотов, которые не продолжили ехать за парой Феррари и Хэмильтоном, а сразу завернули в боксы когда выезжал СК?

то, что Алонсо и Масса откатились понятно, они заезжали позже и этой группы и пары лидеров. выходит СК пропстил и пару Феррари и всех 7-х, в итоге Феттель и Хэмильтон выезжая с пита встали за ним Майландером, их догнала тусовка из 7-и и из боксов выехал сначала Алонсо, а потом и Масса и все в перемешку со всеми остальными пилотами?

уже писали, что сразу после 14-го поворота SC начал пропускать болиды, дожидаясь лидера ... получается, что Феррари не тошнили за ним два круга, как утверждают некоторые ...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
уже писали, что сразу после 14-го поворота SC начал пропускать болиды, дожидаясь лидера ... получается, что Феррари не тошнили за ним два круга, как утверждают некоторые ...

В любом случае ни разу не ясно зачем SC ждал 14 поворота. Маки купили Майландера? :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
В любом случае ни разу не ясно зачем SC ждал 14 поворота. Маки купили Майландера? :D

Мы не покупаем, мы вербуем со словами: "You don't know the power of the Dark Side" :lol:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Черт, а я вчера удивлялся, чего это Масса помалкивает про СК...Думал, интеллигентный такой пилот, душка и бейбик, не будет показывать свои эмоции...Эх, не тут то было...)))

http://www.f1news.ru/news/f1-58950.html

Просто Алонсу громче плачет)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

друзья, где-нибудь можно почитать хронологию событий 2007 года? :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

В Феррари типичная истерия, я представляю, еслим б на месте Феррари, Маки бы снимали кино с апдейтами, тогда бы Ферры истерику еще до гонки устроили с теми же действующими лицами

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
друзья, где-нибудь можно почитать хронологию событий 2007 года? :)

что именно интересует, шпионский скандал или Хэмилтон Алонсо?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
вот это :)

..Сергей достал совковую лопату, глянул недобро в сторону силоса и неторопливо зашагал, что-то приговаривая и то и дело сплевывая, клемя судьбу и участь...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...