Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Partidario

Бруну Сенна Лалли

Recommended Posts

Народ, смотрю, веселитесь вовсю. :)

А я с этим отпуском совсем от жизни отстала.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Народ, смотрю, веселитесь вовсю. :)

А я с этим отпуском совсем от жизни отстала.

Убиваем время в ожидании первых тестов.

Осталось менее трёх дней...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Народ, смотрю, веселитесь вовсю. :)

А я с этим отпуском совсем от жизни отстала.

Аха, коротаем времечко. :)

Лен, хорошо же, что отпуск. Отдыхать тоже надо! :yes3:

c Рубенсом

У него такое добродушное лицо. :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

DecoVantage_DAV.jpg

DAV_Aston.jpg

TRG va faire courir cette année une Aston Marin Vantage GT3 dans la Rolex Series -ainsi qu'une Vantage GT4 en Continental Tire Sports Car Challenge-, la division majeure du Grand-Am. Une Aston Martin Vantage GTE est également prévue en American Le Mans Series.

Le team de Kevin Buckler a lancé une sorte d'appel d'offres pour la décoration de la Vantage GT3. L'équipe a déjà retenu en interne deux concepts de décoration, mais propose aux amateurs et aux graphistes de soumettre une troisième proposition.

Les intéressés doivent partir de l'image de base de la photo en une de l'article et proposer une livrée de leur choix, en mettant l'accent sur le logo TRG-AMR.

Les propositions doivent être soumises sur le mur de la page Facebook de TRG www.facebook.com/theracersgroup avant le 20 février . Un jury de qualité, composé de Kevin Buckler, le patron de TRG et Président de TRG-AMR North America, de John Gaw, Directeur Général de Aston Martin Racing, et de Darren Turner, pilote officiel AMR, choisira le lauréat dont le nom sera connu le 28 février prochain.

La Vantage GT3 courra dans cette livrée lors d'une manche de la Rolex Series, son concepteur bénéficiant en conséquence d'une belle audience médiatique.

Kevin Buckler : « Cette compétition a être la chance de leur vie pour les fans, les artistes et les amoureux des voitures. Nous avons hâte de voir le côté créatif de nos fans et de donner le coup d'envoi de ce partenariat TRG-AMR North America de la plus belle des manières. Les gens décorent et customisent leurs propres voitures depuis des années, et nous voulons leur donner l'opportunité de le faire avec une voiture d'une des marques les plus emblématiques, avec l'un des teams d'endurance les plus titrés, et de lui donner une touche personnalisée. »

Avis aux amateurs. Une livrée TRG-AMR réalisée par un français, ce ne serait pas mal. Notre ami David Usal est sur les rangs...

Citation tirée du communiqué de TRG,

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Как с Марусей, машинки конечно красивые, но со спонсорами было бы лучше.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Маки:

706198_304447956326616_1285693706_o.jpg

416295_307624166008995_1596474572_o.jpg

177045_298618883576190_1325983972_o.jpg

Пежо

533690_299470016824410_1668297363_n.jpg

Астон

615261_298991593538919_1617090213_o.jpg

Порше

705700_301390809965664_192649443_o.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Маки:

Пежо

Астон

Порше

Рендеры? что-то ни кого кроме Пежо, в таких расрасках в гонках не видел.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

536935_10151422484595428_465970452_n.jpg

после 24 часов Дайтоны

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

после 24 часов Дайтоны

Люди тоже на износ работают.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Из свежего автоспорта:

Winning is underrated

by some people in

motor racing.

This was a deal that surprised

everyone. Bruno Senna was

still being tipped for a Force

India Formula 1 seat at the

very moment that he was putting pen

to paper on his contract for 2013. The

Silverstone-based F1 team and his new

employer are only 15 or so miles distant

geographically, but in the landscape of

world motor racing they are worlds

apart. The Brazilian will be competing

in the World Endurance Championship

for Aston Martin Racing this year.

Not in a lithe prototype at the sharp

end of the WEC grid, of course, rather

in a road-based GT car shooting for

class honours somewhere towards

the back. But that doesn’t matter to

Senna. He has put his F1 aspirations

to one side, temporarily or otherwise,

because he wants to start winning

races again. And AMR proved that its

Vantage GTE is capable of that over

the final events of last year’s WEC.

“I want to get back to winning races,”

says Senna. “The opportunities weren’t

there to do that in F1. There is no

secret that every F1 driver wants to

be a world champion or a race winner,

but there are relatively few who have

a chance to achieve that. At the end

of the day, I am in racing to win races.

Winning is underrated by some

people in motor racing, but in the

end, that’s what it’s all about.”

The time, he says, was right

to “make a few decisions about

the future”.

“I want to broaden my horizons,”

continues the 29-year-old, who

will share his Vantage GTE with

Frederic Makowiecki and, at the

Spa round and the Le Mans 24 Hours,

Rob Bell. “I am going to diversify my

driving activities and my portfolio.”

Senna points out that it wasn’t

a case of his F1 hopes coming to an

end one day and the quest to race

something else starting the next.

But he does admit that by the time

he and his management team

started to focus on life outside

F1, his options were narrowing.

“I’m lucky to get such a good

opportunity so late in the day,” says

Senna, who only started talking to

AMR six days before he was unveiled

as one of its drivers. “This was one of

those opportunities that was difficult

to turn down. When these guys called

me I thought, ‘That’s really good’.”

Senna didn’t need any explaining

about sportscars and just how

competitive GTE Pro is going to

be in the WEC and, even more so,

at the Le Mans 24 Hours.

“I’m not one of those drivers who

ignores what’s going on outside F1,”

he says. “I’m passionate about motor

racing, not only F1; I read about a lot

of other stuff. I knew the GTE class is

very competitive and that it has a very

high level of driver. That’s why I was

so excited about this opportunity.”

This isn’t Senna’s first foray into

the world of sportscars. He contested

four races, including Le Mans, in his

gap year between GP2 and F1 in 2009.

The previous year’s GP2 runner-up

was brought into the ORECA team to

drive one of its own AIM-powered LMP1 chassis that season.

His fortunes were mixed. He ended

up claiming a couple of podiums in the

Le Mans Series, while never challenging

for wins, and also had a massive shunt

at Spa. Perhaps, most significantly,

he never looked entirely happy

with his lot in 2009.

“It was a tough year: I learned

so much, but, of course, my

mind was on F1,” he says.

“I thought it would be

good experience, but I

really wanted to be in F1.

“For sure I have grown up

as a driver and as a man. This

time I’m very focused on the

programme, doing a good job

and winning races.”

The part-season with the

French ORECA squad was a

useful experience for Senna,

however. Some of the tricks he

learned served him well in F1.

“Last year I started a few races

with 10kg less fuel in my car than

my team-mate because I know how

to save fuel,” he points out.

Senna insists he isn’t saying that

he’ll never race in F1 again. Not quite

anyway. “You never say never to F1,” he

says. “You never close the door, but the

time was right to look elsewhere.”

If he never starts another grand prix,

would there be a sense of regret?

“I took a massive gamble in trying to

come from nowhere and get to F1 and

be successful,” he says. “My first full

year of racing was the season [2005]

Fernando Alonso won his first title.”

Senna reckons he didn’t do too badly

for someone who didn’t start racing

until he had already celebrated his 20th

birthday. “From 2005 to 2008, I was

able to get to the point where I finished

second in GP2, but after that it was a

bit more rocky,” he says. “I wouldn’t say

I’m satisfied, but it’s been a good run.”

There is clearly a sense of

dissatisfaction that he didn’t achieve

more in 2012 with Williams, which

was meant to be his breakthrough year

following a rookie season with HRT in

’10 and eight races with Renault in ’11.

“I would have loved to have fulfilled

my potential,” he says. “I had a good car,

but not the full programme to give me

the same chances as the other guys.”

That’s a reference to the presence

of Valtteri Bottas – then Williams

test driver and now his replacement

in the race team – in the cockpit of

the #19 FW34 in first free practice

at 15 of the 20 races.

“When you’re looking at a tenth

or half a tenth being the difference

between P10 and P15, you realise

that missing that track time puts

you on the back foot,” he says. “I was

always one step behind, or rather

one session behind, when it

came to qualifying.

“Not doing Friday

mornings meant I had no

reference of how the track

changed for qualifying

on Saturday afternoon.

Sometimes I overdrove,

sometimes I didn’t have

the right car under me.

It was really frustrating,

because I have qualified

pretty well in the past.”

Senna reckons his

performances in the races

prove that the potential

was there and could have

been unlocked in a second

full season with a decent team.

“I was always strong in the races,

so it’s clear to me that the second

year, a proper full year, would have

been much better. That’s life.”

Life now is all about racing in the

WEC with AMR, but there’s also a plan

to add to his programme, which includes

an outing with the team in the Sebring

12 Hours American Le Mans Series

opener next month. “Racing just once

a month is a bit lazy, so I’m looking

for some more opportunities,” he says.

“We’ve been looking in the States;

I’d like to do some races out there.”

Senna doesn’t really want to discuss

his future beyond this season. “I guess

it all depends on what I achieve and

how much I enjoy it. It would be

awesome to be champion, which is

something I’ve never achieved. That’s

my goal: win races and championships,

and to have a nice long career.

“I haven’t stayed with the same

team for two seasons since F3,

so I’m interested to see what

that feels like again.”

И про партнёра

If you don’t ask, you don’t get. That

was Aston Martin Racing boss John

Gaw’s philosophy when it came to

assembling the driver line-up for the

team’s expanded World Endurance

Series assault in 2013.

Gaw explains that he and his team

came up with a list of 100 potential

drivers. They were split into four

groups, including those with recent

GT experience who were already

proven to be quick. Out of this list

came Frederic Makowiecki, who over

the past two or three seasons has

come to be regarded as one of the

best GT drivers in the world.

“Fred was top of our list along

with Maxime Martin, and why

wouldn’t they be?” explains Gaw.

“I’m pretty sure that if Maxime

hadn’t gone to BMW for this year,

he would have been with us.”

Signing ‘Mako’ is a coup in itself,

because there was competition

for his signature. His starring

performances in a Luxury Racing

Ferrari 458 Italia in the first half of

last year – including pole ahead of

the works AF Corse cars at the Le

Mans 24 Hours – made him a target

for the Italian manufacturer, while

he had also impressed the right

people at McLaren while driving

a Hexis Racing MP4-12C in the

FIA GT1 World Championship.

Thirty-two-year-old Makowiecki

chose Aston for two reasons. First,

there was his long-standing links

with the marque stretching back

to 2007; and second, it ofered

the chance to chase the WEC title.

“I wanted to be in the WEC,

because we will have three big

brands [Ferrari, Porsche and Aston]

racing each other over the full

season,” he says. “It is the most

competitive championship and

I want to win it.”

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

после 24 часов Дайтоны

Ничего себе! :blink: Это даже сквозь защитные перчатки такое творится? :blink:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

перевод давай

Не, я на таком уровне языком не владею, могу токма гугловский выложить :D Надо Лену или brude просить, что бы перевели :bigwink:

Partidario постом ниже все уже выложил... :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Бруно Сенна планирует расширить свою гоночную программу в наступившем году.

http://#.#.#/news/id/3474

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ну а что, поддерживаю Бруно!

Интересно, какие варианты он рассматривает?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ну а что, поддерживаю Бруно!

Интересно, какие варианты он рассматривает?

Скорее всего это американские ALMS и GrandAm.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Скорее всего это американские ALMS и GrandAm.

ALMS хороший вариант. Лишняя практика в тех же GT.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Интересно, почему Бруно расматривает именно Америку а не Европу? В Европе чемпионаты посильнее будут, да и трассы знакомые...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Интересно, почему Бруно расматривает именно Америку а не Европу? В Европе чемпионаты посильнее будут, да и трассы знакомые...

Может спонсорам интереснее на два рынка работать?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Я думаю, он рассматривает другие варианты выступления в рамках Астон Мартин. Надо сравнить расписания - поглядеть, где он может выступить.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

В ALMS вроде как TRG (американский партнер Астон Мартин) не успевали к началу сезона, в в Grand Am (Rolex) должно все быть пучком в классе GT3. http://auto-racing.speedtv.com/article/alms-trg-aston-martin-program-delayed/

Новость недельной давности, может изменилось что...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...