Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Iron Frank

My Williams

Recommended Posts

Пусть тока попробуют не набрать очков в мельбурне'07 :angry:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Пусть тока попробуют не набрать очков в мельбурне'07 :angry:

И что тогда будет?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Коллективное ритуальное харакири... :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

да ладно, этот год можно закапывать

кстати "новый" спонсор bank of china - это хороший знак

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Williams привезет в Китай новую аэродинамику и нового спонсора

Банк Китая в качестве партнера спонсора Williams Royal Bank of Scotland, покажется всему миру на бортах машин английской команды на Гран-при Китая, поддержав свою спонсорскую программу следующих Олимпийских игр в Пекине.

Однако для команды еще важнее постараться вернуть себе форму, которую она демонстрировала в некоторых гонках в начале сезона. Технический директор Сэм Майкл надеется, что в этом помогут новые элементы аэродинамики.

«У нас были хорошие тесты в Сильверстоуне на прошлой неделе, когда Алекс тестировал обновленный аэропакет, который будет у нас в трех последних гонках. Мы к тому же концентрировались на тестах покрышек, и уверены в своем выборе».

По словам Майкла, хорошее завершение сезона станет для Williams и Cosworth благодарностью за работа в течение года.

Berni.ru

P.S. Знаю, эта новость есть на главной, но там только про спонсора, вот и решил выложить...

Оригинал с оффсайта и превьюха Китая:

BANK OF CHINA TO MAKE GRAND PRIX DEBUT WITH THE ROYAL BANK OF SCOTLAND

25th September 2006, Oxford, UK. The forthcoming Shanghai Grand Prix will see WilliamsF1 Team sponsor, The Royal Bank of Scotland Group (RBS) joining forces with its partner, Bank of China. Bank of China and the RBS brands will both be represented on the WilliamsF1 cars for this race, demonstrating the growing strength and visibility of the partnership.

In August 2005, Bank of China signed an agreement with the Royal Bank of Scotland Group and RBS China, under which RBS China purchased a 10% stake in Bank of China for $3.048bn. Alongside the investment, Bank of China and RBS agreed to cooperate in credit cards, wealth management and insurance and have close working relationships in areas including governance, risk control and financial management. The partnership has witnessed important progress so far. The two sides have completed over $0.6 billion of corporate banking transactions together and are building a joint credit card unit. Bank of China and RBS have also committed to open two private bank branches targeted at high net worth individuals by early 2007, one in Beijing and one in Shanghai.

Wang Zhaowen, Bank of China spokesman said, ”The Bank of China and RBS teams are working together very well and the relationship is moving ahead at great speed. The opportunity to partner with RBS in the dual branding of the WilliamsF1 car for Shanghai presents an excellent opportunity for Bank of China to project itself internationally. As an international bank, Bank of China’s perspective has always been international and

this, along with our sponsorship of the Olympics in Beijing in 2008, reinforces this commitment.”

Howard Moody, RBS Group Director, Communications said, “We are extremely pleased with the progress we have made to date in our business partnerships with Bank of China. The opportunity to dual brand the WilliamsF1 cars for the Shanghai Grand Prix, further demonstrates our commitment to the partnership and its visibility within China and internationally, and we are delighted to be appearing alongside them at this prestigious event in the Formula One calendar.”

The change to the car branding is one in a series of activities that RBS and the Bank of China have scheduled in the lead up to the Shanghai Grand Prix. En-route to Shanghai, WilliamsF1 driver Mark Webber and three times Formula 1 World Champion and RBS global ambassador Sir Jackie Stewart will both spend time in Hong Kong and Beijing to participate in a series of media and business engagements intended to raise RBS’s profile in Asia. Amongst the activities, a show car will be on display in Hong Kong airport and in the Bank of China’s headquarter in Shanghai. Customers and staff will be invited to the headquarters in Shanghai to meet the Team drivers and Sir Jackie Stewart.

The Event

With the European season at an end, Formula One’s next stop is Asia and the Chinese Grand Prix on Sunday 1st October. Debuted on the calendar in 2004, this year’s race will be only the third Grand Prix at the Shanghai International Circuit, one of the most remarkable venues visited all season. The state of the art facility, located in the north-western suburbs of the city, is in size and scale the most impressive venue anywhere in the world, the bold architecture unparalleled in F1. With just two races to go before the season finale in Brazil, the team is working hard in an effort to re-establish its competitive form.

Between the races

With no testing responsibilities prior to Shanghai, both Mark and Nico enjoyed a few days at home before traveling to China for a busy week of marketing engagements in the lead up to the race. Nico’s first commitment is on Tuesday in downtown Shanghai where he will be launching the first official Oris Nico Rosberg Limited Edition watch. At the same time, Mark will be joining Neil Pryde’s award-winning ship, Hi-Fi, twice the winner of the Asian Yachting Grand Prix Championship. Mark will be joined on board by skilled members of the Hong Kong Sea School for a day of sailing around Hong Kong with RBS. On Wednesday, Nico will take a trip down the financial district of Guangzhou in his Formula One car, an event arranged by Allianz, while Mark will be favouring a two-wheeled method of transport over his race car when he joins China's premier cycling squad, The Marco Polo Team, for a day of fitness challenges in Beijing. Both drivers’ final commitment en-route to the GP weekend will be their attendance at the Royal Bank of China for the official unveiling of the dual branding that RBS and the Royal Bank of China will share on the car this weekend.

Making the car go faster

The team completed a four day test at Silverstone last week with Alex Wurz and Narain Karthikeyan. Using an FW28A chassis, with the Cosworth engine, Alex concentrated on testing a new aero package that will be rolled out for the final rounds of the season and comprehensive tyre evaluations to assist the team in selection at the track. All FW28s will benefit from new front wings and barge boards in China, as well as minor bodywork modifications. Alongside preparations for China, Japan and Brazil, the test team carried out the first track test of the Toyota-powered interim Williams FW28B. Completing 745kms and experiencing only minor teething problems, the debut outing of the new engine and 2007-spec gearbox, two months’ ahead of last year’s schedule, proved promisingly successful.

Shanghai from a technical perspective

Resembling the Chinese symbol for “high”, Shanghai’s track layout is a demanding mix of straights, turns and hairpins. Over the 5.4km lap, the drivers will negotiate seven left- and seven right hand turns, the tightest of which being turn one, entered into flat out but exited in second as the corner squeezes tighter and tighter before a left-hander into turn two. With so many slow and medium speed corners over one lap, the car must have perfect balance, achieved through an efficient aero package. Although dominated by corners, Shanghai has two long straights (the longest being between turns 13 and 14 which stretches to 1,175m) which will see drivers reach speeds of 327km/h and raise the average lap speed to 205km/h. The engineers must, therefore, provide a set-up which also offers high top speeds and low drag levels without compromising the cornering stability. Similar to Istanbul Park, the track at Shanghai measures, on average, between 13 and 15 metres in width (20 metres at turn 13) so offers ample room for overtaking manoeuvres and the perfect setting for a riveting race on Sunday afternoon.

Mark Webber

“I like going to China. It’s a very nice city and the track is amazing, it’s probably one of the best we compete at all season. A Tilke-designed circuit, it’s inevitably very demanding for the drivers and the car, but I enjoy driving there. The race only made its debut on the calendar in 2004, but the fans are getting more and more interested in Formula One, which is great because it’s such an important market for us. It wasn’t a great result for the team in Monza so we’ll be looking to finish the season with some points scoring finishes.”

Nico Rosberg

“I’ve had a quiet time since Monza, just relaxing at home and concentrating on my training. I haven’t raced at Shanghai before, so I obviously don’t know the track at all. I went to the race there last year, just to see how a Grand Prix weekend goes in preparation for this year, and thought that the track looks great. I’ll have my work cut out for me on Friday to learn the circuit as quickly as I can, but overall I’m looking forward to driving there and I’m really hoping we will have a good weekend.”

Sam Michael, Technical Director, WilliamsF1

“Shanghai circuit has a unique layout, with a good mixture of corner speeds and straights. It is quite twisty in areas, particularly at the first corner where the track continues to tighten up, which can often catch some drivers out. Combined with a few straight sections around the lap, Shanghai requires a high downforce configuration on the car. The car must be well balanced and have the ability to change direction quickly. Previous races have shown that overtaking opportunities are available in China, most notably going in to the second to last corner of the lap. Strategy will most likely be two stops.

We had a positive test at Silverstone last week where Alex tested a revised aero package that we will bring with us for the final three rounds. We also concentrated on tyre testing in preparation for these races and are confident of our selection. This season has been tough for the team, so some good results in Asia and Brazil would be welcome and well deserved for everyone at Grove, and for the crew at Cosworth, who have all worked so hard this year.”

Simon Corbyn, Head of F1 Race Engineering, Cosworth

“Shanghai circuit’s most significant feature is the combination of relatively long straights and several key, tight corners which drop the engine down to low speeds, such as those seen at the hairpin at turn 14. These low, mid-corner engine speeds potentially pose drivability and traction control issues, but no problems have been flagged on our test cells in Northampton. The wide engine operating speed range of the latest CA2006 engine, coupled with Cosworth’s experience of engine tuning without the use of variable inlet trumpets, will be advantageous in Shanghai.”

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Народ не одни мы такие мазахисты ,по опросу за Вилов болеют 8%,стока же скока за Рено,мы с ними делим третье место по популярности,так что мы не одиноки.Будем верить и надеяться

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Народ не одни мы такие мазахисты ,по опросу за Вилов болеют 8%,стока же скока за Рено,мы с ними делим третье место по популярности,так что мы не одиноки.Будем верить и надеяться

Какой же тут мазохизм??? Вон, у Феррари сколько лет неудачных подряд было.... дождались ;)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Народ не одни мы такие мазахисты ,по опросу за Вилов болеют 8%,стока же скока за Рено,мы с ними делим третье место по популярности,так что мы не одиноки.Будем верить и надеяться

Все верят и надеются. Все мы каждый год тихо замираем в марте и мечтаем о возможности отпраздновать итоговую победу в сезоне. Но побеждает всегда один, и я думаю, что Williams не скоро сможет вернуться на вершину. Обидно это слышать, ясное дело, но думаю со мной многие согласятся. В команде глубокий кризис, новые спонсоры и даже новый двигатель не помогут. Поможет время и новое руководство.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

а почему тему сюда перенесли??

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Комментарии свободных заездов с оффсайта:

Circuit Data: 5.451km / 3.387 miles

First Session: Overcast, air 27C, track 30C

A Wurz 1:35.574 (1st) 21 laps

Second Session: Windy and rain, air 24C, track 26C

A Wurz 1:35.539 (1st) 26 laps

M Webber 1:38.045 (6th) 6 laps

N Rosberg 1:39.522 (23rd) 15 laps

Sam Michael, Technical Director, WilliamsF1:

“We ran a largely normal Friday programme except for compensating for the adverse weather in the second session. Alex stuck to plan checking temperatures and tyres. All the new parts on the car are working well and we have quite a bit of data now to make our tyre choice. Nico did more running than usual as he hasn’t driven here before. Unfortunately on Mark’s car we had a hydraulic leak from the fuel flap, so we will attend to this tonight.”

Alex Wurz:

“It was a good day today and driving was a lot of fun out there. I have never driven this circuit, and I attacked it right from the beginning. The car responded very well which means the aero update we have brought here is definitely a good step forward. In addition to this, both tyres we have chosen for this race are good and I think the tyre choice is going to be difficult for us, depending on how we apply our strategy tomorrow and on Sunday.”

Nico Rosberg:

“It was interesting out there, especially because of the weather conditions and also because I was learning the track as it is my first time racing here – it’s a nice track, really good fun. Tyre choice is going to be quite tough and we will have to study everything we have learnt today to see which way we will go.”

Mark Webber:

“It was obviously a pretty short day for me! We only had two runs planned anyway, but we couldn’t get out for the second run because we had a hydraulic fluid leak. It didn’t really cost us a huge amount and we still have plenty of work to do tonight to check how we can improve for tomorrow. The drizzly weather today also meant the track wasn’t in its best condition, so I’m quite happy to pick up some additional running tomorrow.”

Simon Corbyn, Head of F1 Race Engineering, Cosworth:

“The Cosworth CA2006 Series 6 engine powered Alex to fastest times in both Friday practice sessions for the 2006 Shanghai Grand Prix. We had no engine problems with any of the WilliamsF1 cars today.”

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Мда... обидно, конечно, за наших. :(

Но если посмотреть на то, что только Шумахер из всех Бриджей в 10-ке лучших, то не так уж сильно можно переживать...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

по крайней мере лучше Тойоты. но если в гонке будет дождь(а похоже, что он будет), то можно ни на что не рассчитывать.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

если в гонке будет дождь, то можно расчитывать и на победу, ибо гонка превращается практически в лотерею.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Комментари квалификации:

1 F Alonso Renault F1 (M) 1:44.360

2 G Fisichella Renault F1 (M) 1:44.992

3 R Barrichello Honda F1 (M) 1:45.503

15* M Webber WilliamsF1 (Br) 1.46.413

16* N Rosberg WilliamsF1 (Br) 1.47.419

Morning Free Practice: M Webber 1:41.286 (6th), 10 laps , N Rosberg 1:42.588 (11th), 11 laps,

* Grid M Webber 14th, N Rosberg 15th due to ten place grid penalty, F Massa

Sam Michael, Technical Director, WilliamsF1:

“Given that we have performed well in the dry sessions here, today’s qualifying in the wet was a disappointment. We managed to get through to Q2 and ran closer to Ferrari on the same tyres than we have for some while, but we will start tomorrow 14th and 15th and will have to see what we can do with strategy.”

Nico Rosberg (ChassisFW28 05 engine CA2006/025, 2nd GP):

“It was quite difficult out there in qualifying today. Our competitors’ tyres today were quicker in wet conditions. Where there was relatively less water on the racing line everything felt pretty good and I enjoyed myself, just like this morning when the track was dryer, but with the amount of rain we saw this afternoon, were not quick enough to make it into Q3. I hope tomorrow will be dry and we will perform better.”

Mark Webber (Chassis FW28 03 engine CA2006/029, 1st GP):

“Qualifying was no real surprise in today’s conditions. As we saw in Budapest it is not easy when the track is wet. It makes it tough for tomorrow, even if it is a dry race as there won’t be so much rubber on the circuit as we would have liked. Anyway, that’s how it is, so we will just have to give our best tomorrow.”

Simon Corbyn, Head of F1 Race Engineering, Cosworth:

“No engine problems today for either Mark or Nico. Cosworth had no driveability or traction control problems in difficult conditions.”

Проклятая погода. :(

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Лично я надеялся, что Бриджстоун учтёт уроки Венгрии....

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Лично я надеялся, что Бриджстоун учтёт уроки Венгрии....

Интересно, это как? Немедленно улучшить дождевые шины на 5 секунд. Есть, сэр! Через день. Пожалуйста, шины , которые быстрее на 5 секунд!

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Интересно, это как? Немедленно улучшить дождевые шины на 5 секунд. Есть, сэр! Через день. Пожалуйста, шины , которые быстрее на 5 секунд!

ГП Венгрии было более месяца назад ( даже почти два...)... Так что слово "немедленно" здесь неуместно ;)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
ГП Венгрии было более месяца назад ( даже почти два...)... Так что слово "немедленно" здесь неуместно ;)

И что, Тойота в ф1 несколько лет, а все выиграть не может.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
И что, Тойота в ф1 несколько лет, а все выиграть не может.

Бриджы и Тойота как команда вцелом - две разные песни..... Тебя вообще куда понесло-то?! :blink::lol:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Бриджы и Тойота как команда вцелом - две разные песни..... Тебя вообще куда понесло-то?! :blink::lol:

Я тока не понимаю, с какого перепуга они должны вдруг догнать Мишлен? От того, что в Венгрии ехали хреново? Какая связь? Или вы думаете у конструкторов и разработчиков основной инструмент - волшебная палочка? :blink:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Я тока не понимаю, с какого перепуга они должны вдруг догнать Мишлен? От того, что в Венгрии ехали хреново? Какая связь? Или вы думаете у конструкторов и разработчиков основной инструмент - волшебная палочка? :blink:

Ужас какой ты агрессивный.Такое ощущение будто ты сам делал эти покрышки,а теперь оправдываешься что они фиговые :lol:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
но если в гонке будет дождь(а похоже, что он будет), то можно ни на что не рассчитывать.

А ты синоптик по профессии? Или может бох? :angry:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
А ты синоптик по профессии? Или может бох? :angry:

Народ, не ссорьтесь. :) За одну команду болеем. В дождь действительно меньше шансов на очки, если только не массовые сходы. :(

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Да никто и не ссорится... Просто мне в пример приводят совершенно иной случай и хотят, чтобы я согласился...

Я не говорю, что Бриджы легко могли отыграть 5 сек. за счёт новой резины. Но отыгрывание хотя бы полсекунды - уже прогресс...., которого у них нет

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Да никто и не ссорится... Просто мне в пример приводят совершенно иной случай и хотят, чтобы я согласился...

Я не говорю, что Бриджы легко могли отыграть 5 сек. за счёт новой резины. Но отыгрывание хотя бы полсекунды - уже прогресс...., которого у них нет

Не, Andrew, я не про тебя :) . Кстати, согласен с тобой в этом вопросе, про резину, тоже думал, что Бриджстоун подтянется. Я про последний пост Monstra.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...