Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Dronner

Кими Матиас Райкконен

Recommended Posts

Интервью с Хаккиненым. Про Кими говорит тоже, и я с ним полностью солидарна )

KSov8t.png ydlcat.png

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Да, у них же с Кими какая-то рекламная акция именно сейчас проходит.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Автоспринт о ЛеМане)))))

ASn35-30ago2011%20(1).jpg?psid=1ASn35-30ago2011%20(2).jpg?psid=1

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Будет кататься как частник вне зачета, типа Новикова, всего делов-то.

Новиков все эти гонки ездил за Стоббарт, а Австралию и вовсе в зачете

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Новиков все эти гонки ездил за Стоббарт, а Австралию и вовсе в зачете

Ну значит черт его знает от кого, но, думаю, проедет :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Интервью с Хаккиненым. Про Кими говорит тоже, и я с ним полностью солидарна )

и с последним высказыванием тоже?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

и с последним высказыванием тоже?

Так я всегда говорила, что возможно, Кими однажды и найдёт новый вызов в том, чтобы вернуться в ф1. И командой, которая в него поверит, будет МакЛарен.

Хотя если вернуться в реальность, это маловероятно. :) Топ команда не будет брать гонщика, не гонявшего 3-5 лет. А в слабую команду Кими не захочет, вызов превратится в тягомотину.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Интервью с Хаккиненым. Про Кими говорит тоже, и я с ним полностью солидарна )

Автоспринт о ЛеМане)))))

кроме образованных молодых людей, тут на форуме присутствуют возрастные дяди из глубинки, которые тоже хотят знать содержимое...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Автоспринт о ЛеМане)))))

они прям так раздули из мухи слона, что я теперь тоже хочу знать это время на круге. :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

кроме образованных молодых людей, тут на форуме присутствуют возрастные дяди из глубинки, которые тоже хотят знать содержимое...

+1 Хоть о чем там речь идет? Особенно заинтересовало последнее высказывание. :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

+1 Хоть о чем там речь идет? Особенно заинтересовало последнее высказывание. :)

Вопрос: "Увидим ли мы Кими в будущем в Ф1 снова?"

и ответ Мики: "Вероятно, да...это моя точка зрения"

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Вопрос: "Увидим ли мы Кими в будущем в Ф1 снова?"

и ответ Мики: "Вероятно, да...это моя точка зрения"

В МакЛарене может место освободиться

http://forum.f1news.ru/index.php?showtopic=54769&view=findpost&p=3707164

может, этот "экс-пилот" - Мика? :rolleyes:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

В МакЛарене может место освободиться

http://forum.f1news.ru/index.php?showtopic=54769&view=findpost&p=3707164

может, этот "экс-пилот" - Мика? :rolleyes:

Как будто Робертсоны, если даже и будут говорить о Кими с Маклареном, попросят меньше, чем Баттон. Смешно :haha:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
There is much to discuss, not least the "probable" return of Kimi Raikkonen to Fl, the kicking of DCs behind and a curious afternoon with James Hunt and his budgies that led Mika to ask: "What was all that about?"

Mika Ilakkincn is in a relaxed mood, which might have something to do with being on a £30milJion yacht in Monaco, surrounded by beautiful women and watching qualifying on a 50-inch HD telly. Tt's often said that being an Fl driver is a glamorous job, but it's nothing compared to being a recently retired double world champion.

Even so, Hakkinen has Lhe air of a man so at ease with life that you sense he'd be equally happy chatting away at a Little Chef somewhen off the M4. This is slightly at odds with the aloe persona he gave off during his Fl career, one of many things he addresses in an absorbing 45-minute session, where he tackles a host of your questions- "Fl takes your soul - it takes everything," he goes on to admit, tellingly.

As the action unfolds on TV, the only thing that punctures Hakkinen's breezy demeanour

is Sergio Perez's huge shunt at the chicane after the tunnel. Mika is noticeably quiet, perhaps thinking back to his own accident at Adelaide in 1995 that left him with a skull fracture and internal bleeding. He watches the screen intently as medics attend to Perez, and doesn't speak until it's announced that the Sauber driver is definitely going to be okay.

So as Lhe qualifying session comes to an end, Mika - here in his role as a brand ambassador for Johnnie Walker - picks up the question cards and smiles. "Let's do this!" he grins.

Would you ever come back to Formula 1 as a team boss?

Peter Corcoran, UK

It's a simple question and I'll give you a simple answer: no. To be a team boss is a massive responsibility; it's an extremely complicated

job to have and to do, and Formula 1 is a very specialised sport. If I took a position as a team boss, I'd like my team to win - we'd have to have the right people, the right sponsors, great designers and all the rest of it. Those are the elements you need to succeed, but it's very difficult to make it all happen. T couldn't do all of LliaL, so I don't want to even try. It's a good question though.

Why didn't Formula 1 work out in the long-term for Kimi Raikkonen?

Cesar Alvarez, Dominican Republic I don't know... I mean he was in Formula 1 for quite a few years and he did a great job in my opinion. He's a super talent, but I think Kimi probably didn't feel like he wanted to take part in Formula 1 any more. It's a very strict sport and you really have to follow the rules, and I think he maybe wants to make his own rules, so perhaps he felt like he didn't want to hang around. He has immense talent and he could have continued in Formula 1 for many years, but he wanted to do other tilings, like rallying and NASCAR. Why not? He's still a young guy - you know, why not go around the world and do tilings you want to do? Will we see him in Formula 1 again? Probably, yes... that's my opinion.

Did you ever have any ambitions to drive for Ferrari?

Barry Cosgrave, Canada I was always interested in the technical side of Fl, and simply to have understood one of their cars from a technical point of view would have been interesting. I really committed myself to working with McLaren and we had an incredible journey together: we had some accidents, we had some great victories - everything.

I decided when I first spoke to Ron Dennis about joining them that it would not be for a short amount of time; I said to Ron, "Look, this is a long-term thing, so let's do it." He said, "Mika, I maximise everything and I'll do all T can for you - I want you to be at McLaren until you want to stop." We went on an incredible road together and won two world championships. I think it was correct to commit in this way - I think if I'd been at McLaren for three years and then left to join another team like Ferrari for three years, I wouldn't have been a double world champion.

So really, my only interest in driving the Ferrari was probably to understand what it was like technically - how it handled and so forth, and in what areas it was better than my own car.

Why haven't McLaren won a constructors' championship since 1998?

R icha rd Marsh, UK

The mentality of McLaren is that they'll always make a car that's extreme: it has to be faster and have more horsepower than any other car. Everything has to be the best. When you're working with this kind of mentality, the people and the machines are on the limit, and the risk of something breaking is greater. And when something breaks, you can't win the constructors' championship. So this is the reason behind why they haven't won it for a while, although I wouldn't say it'll be like this forever.

What was your relationship with David Coulthard like, considering that team orders were sometimes used?

Steve DiMartino, UK

Me and David had a great relationship when we were team-mates - absolutely fantastic. We had a bit of a rough start though, because I'd already

been in Formula 1 for a couple of years and he was a newcomer; he was thinking he was gonna kick my arse, and I was thinking T was gonna kick his arse. So that was the situation, which meant the relationship was quite aggressive at tile beginning. But after a while we learnt to handle it... we grew up, I suppose. We understood that there was no point being negative. I think the team helped us a lot - especially Ron and Norbert Haug from Mercedes. They made us communicate better and improved how we worked with the mechanics, and that made the team stronger.

Team orders? I don't know if I'd call it that, but you have to remember it worked both ways. It was never just for me. I still speak to David now when I go to a grand prix, and we have a great time together; we haven't got that weight on our shoulders to perform any more. You know, he's got a family, I've got a family - let's all relax, enjoy the sunshine and remember the past in a positive way.

Is it true that you almost became Fernando Alonso's team-mate at McLaren in 2007?

Jorge Henley, UK

No. Was I ever close to a return to Formula 1? No, it's not true. Maybe...

What do you miss most about Formula 1?

Aaron Cawley, Ireland Well, Formula 1 makes your life quite easy. That's what I miss. Everything is organised for you ever)7 day: all you've got to do is exercise and get fit, race cars and enjoy it. Once you leave Formula 1. life gels a lot more complicated. Things change - you have to do everything for yourself! [Laughs] But I'll be honest: driving an Fl car is a beautiful experience; driving a car on the limit is a beautiful experience; getting success with a team is a beautiful experience. It's a great sport. The glamour is great, but I don't miss that so much, it's more driving the car and getting success that T miss.

What do you think of Schumacher's return and do you think he'll win again?

Sarah Bireh, UK

I believe his return in Formula 1 can be viewed in so many different ways. What I think about his return is that it is very brave decision to make a comeback to Formula 1, especially at an age when you have a lot of responsibilities in life, which you cannot avoid. To go motor racing in Formula 1 is time consuming and you really have to put your time into it, especially your mind. Your body, of course, you have to train... but your mind in particular. And you cannot easily switch on and off. Go and decide to race in a grand prix: its not easy-peasy, for me, but everyone is a different person and, like I said, it's a very big challenge for Michael. Will he win again? Certainly, in my opinion, yes. He can win again, you do need the car to be in a position to win, but he can win - although if Nico performs like he did last year, then it will be very difficult for him to win, very difficult. If somebody has a bit of bad luck, or something completely crazy

Часть о Кими в гуглопереводе, слегка отредактированное мною

Почему Формула-1 не стала долгосрочным занятием для Кими Райкконена?

Я не знаю ... Я имею в виду он был в Формуле-1 уже несколько лет, и он сделал большую работу по моему мнению. Он очень талантлив, но я думаю, что Кими, вероятно, не чувствовал, что он хотел быть частью Ф1 больше. Это очень строгий спорт и вы действительно должны следовать правилам, и я думаю, что он, может быть, хочет сделать свои собственные правила, поэтому, возможно, он чувствовал, что он не хотел терять даром время. У него огромный талант, и он мог бы продолжать в Формуле-1 в течение многих лет, но он хотел попробовать другие покрытия (или дисциплины), например, ралли и NASCAR. Почему бы и нет? Он все еще молодой парень - Вы знаете, почему бы не пойти по всему миру и попробовать себя в дисциплинах в которых вы хотите? Увидим ли мы его в Формуле-1 снова? Наверное, да ... это мое мнение.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Как будто Робертсоны, если даже и будут говорить о Кими с Маклареном, попросят меньше, чем Баттон. Смешно :haha:

После того, как они просидели на подсосе два года и того, что Кими вложился в команду в этом году, и при том, что при разводе бабки ушли, думаю, Кими не будет загибать цену. Если он хочет вернутся.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Как будто Робертсоны, если даже и будут говорить о Кими с Маклареном, попросят меньше, чем Баттон. Смешно :haha:

дык речь о том, чтобы попросить меньше Льюиса...

Уже не так смешно))

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

дык речь о том, чтобы попросить меньше Льюиса...

Уже не так смешно))

Там речь о том, чтобы попросить намного меньше Льюиса, а это уже не так смешно

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

дык речь о том, чтобы попросить меньше Льюиса...

Уже не так смешно))

это, конечно, имеет определенный смысл, если принять допущение, что мак готов расстаться с Хэмом. но что-то мне подсказывает, что пока он сам лыжи не намылит, его оттуда никто не попросит.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Будто Баттон загибал. ;) Он вроде на маленькую зп согласился.

Он сейчас хочет повышения, а они не могут из-за Хэма.

Но, 6 миллионов фунтов, что сейчас имеет Баттон, это почти 10 млн. евро.

ИМХО, если предположить, что такую могут предложить Кими, то, на данный момент, очень не плохо.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А меня тут мысль, неожиданно :hello: , посетила!

А что, если наш чухонец поперся на тесты Пежо ,что бы проверить свою скорость на кольце, что бы оценить, стоит ли рыпаться в...Ф1 или нет.

И если молчат о временах, то тут есть два вывода:

1. Я приводил в этой теме - он укатал всех Ле Мановцев и сами Пежошники не выдают инфу.

2. Он сам попросил не выдавать времена. Может он тестировал машину с немного другими настройками, что бы посмотреть, как оно ,через два то года.

Ну, чисто ИМХО, йол каман! B)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Одному богу извесно что творится с нашим лоботрясом, так помолимся же за то чтобы бог надоумил нашего лоботряса :bang:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Одному богу извесно что творится с нашим лоботрясом, так помолимся же за то чтобы бог надоумил нашего лоботряса :bang:

аминь. :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Как будто Робертсоны, если даже и будут говорить о Кими с Маклареном, попросят меньше, чем Баттон. Смешно :haha:

у Робертсонов за два года берлоги накопилась куча счетов, поддельных квитанций подорожавших услуг ЖКХ, штрафы видеофиксаций, повестки в налоговую, ипотека, кредиты под залог недостроенного гаража и дома речника, который унесла река еще весной, талой водой.

Вот и вся любовь , талая вода, будешь ты всегда, так неглубока.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Саня как всегда образно и исчерпывающе обрисовал истинное положение вещей biggrin.gif

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Но так никто не озвучил реальную версию, в какую топ-команду пойдет Кими?

Вариант: "Баттон куда-то уйдет из Макларена, потому что ему не повышают зарплату" -не предлагать. B)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...