Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Largo

Конвергенция и Регламент LMP2 / DPi 2017

Recommended Posts

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Только что, SareN сказал:

 

Надо бы по всем машинам собрать воедино в теме техники. Я в прошлом году пробовал заморочиться, но как то не получилось красиво оформить

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Чёта меня вот это насторажило:

Цитата

Dumas admitted Onroak may not be represented on the LMP2 grid in the WEC this year, should RGR Sport’s return not materialize. The Mexican team is currently fighting funding issues, due to the country’s economic conditions. It could result in no full-season Ligier JS P217 Gibson entry. “It’s a shame because [the FIA/ACO] needs to think twice on the concept,” Dumas said, in reference to the growing number of pro-graded or manufacturer-supported LMP2 teams.

Как это без Лижье в ВЕКе?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
33 минуты назад, SareN сказал:

Чёта меня вот это насторажило:

Как это без Лижье в ВЕКе?

 

Ну кроме RGR клиентов пока нет, да и у этих не все так гладко.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Дюма об отличиях версий LMP2 и DPi

 

Цитата

 

Onroak Automotive team principal Philippe Dumas has revealed that roughly 60 percent of Tequila Patron ESM’s new Nissan Onroak DPi features different components from its LMP2-spec Ligier JS P217 Gibson.

Both of the Onroak-built DPi and LMP2 cars are set for their competition debuts in this month’s Rolex 24 at Daytona, in what’s proven to be a massive technical exercise for the French constructor.

“More or less, everything is different with the car,” Dumas told Sportscar365. “60 percent of the car [is different from the JS P217].

“The balance is different. Some parts of the gearbox are different. The engine, the floor, the sidepods, the front, the rear bonnet… everything is different.

“It was a big challenge because if you take a Mazda or Cadillac, they started the project with this and they built it after the WEC car. We did the opposite.

“It’s part of the game and its very good to have this relationship with Nissan.”

Dumas said packaging the Japanese manufacturer’s 3.8-liter twin-turbo V6 powerplant, derived from the Nissan GT-R NISMO GT3, has been one of the biggest challenges, particularly with the time constraints they’ve been up against.

The green light for the Nissan DPi program was only given in September, compared to the Cadillac and Mazda’s efforts, which have each been more than a year in development.

“It was [also] a huge challenge because it was the first time that a GT3 engine is inside a prototype,” Dumas said. “It’s quite new and probably good for the future because it’s a GT3 engine.

“Can you imagine the space with the turbocharger, the weight, and everything? That is very new.”

Dumas said weight distribution has also been a key difference between the two prototypes, with the production-based Nissan powerplant some 50kg heavier than the normally aspirated Gibson GK428 V8.

While the JS P217 carries ballast to meet the 930kg minimum weight, Dumas admitted the Nissan DPi is currently slightly overweight.

“It was a challenge but of course at the moment we have something to learn,” he said. “We have to work on our side and especially on NISMO’s side to get a competitive weight.

“When you talk about a 50-kilo difference, especially on the rear, and when you look at the engine, the weight is at the worst place. It’s very high. So, the weight distribution is so different.

“The geometry is the same, the chassis is the same, the brakes are the same. So we [share] some information [between the two cars] for sure.

“It’s new and not new at the same time because we have this nearly exact same [situation] between the JS P2 Nissan and the JS P2 Honda.”

While critics have stated the Nissan GT-R-inspired bodywork is only marginally different than the standard JS P217 aero, Dumas admitted it’s only a “first step.”

The most visible feature on the Nissan DPi is the reshaped nose and revised cooling ducts on the sidepods.

“You had to find a compromise and work together because the project was so late,” Dumas said. “IMSA needed to give us a little bit of room, the same for Nissan.

“My aim is to give confidence to Nissan that the championship is going well and they see that it’s important to be there, and I’m confident in it.

“So if it’s a case, for sure Nissan will bring more support and a little different design.”

While Dumas ruled out a design update for this year, IMSA rules allow manufacturers to submit bodywork updates or entire new designs for approval at any time, although it would have to go through the entire homologation process again.

With ESM having a two-year exclusivity contract for the Nissan Onroak DPi, Dumas is hopeful of bringing additional manufacturers into DPi fold with Onroak in the years to come.

“We were the first, and it’s true, to make a [LMP2 fully compatible] with a Judd, Nissan and HPD engine,” he said. “It would [have been] impossible to win Daytona and Sebring [without the HPD engine].

“With this experience with Nissan, I think everybody will see that we are able to work on different projects. I think it’s a good opportunity to find another one with an Onroak chassis.”

 

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
1 минуту назад, Largo сказал:

Дюма об отличиях версий LMP2 и DPi

Я так и думал, что задний выхлоп у них от Лижье-Хонды, как и воздухозаборник.

Sebring-12-Hours-36.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Только что, SareN сказал:

Я так и думал, что задний выхлоп у них от Лижье-Хонды, как и воздухозаборник.

Sebring-12-Hours-36.jpg

 

Ну он же говорит, что у них универсальное шасси, которое может быть адаптированно под разные движки

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Орека 07 и Кадиллак ДПи ВР: 

Roar-1-am_0119-13-Rebellion-Crop.jpgRoar-1-pm_8320-10-wTR-DPi.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ligier JS P217 и Onroak Nissan DPi

 

tn.jsp_-728x485.jpeg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Небольшое сравнение шасси по тестам в Дайтоне.

 

По быстрым кругам:

  • ORECA 07 (1m38.343s)
  • Mazda RT24-P (1m38.363s, -0.020s)
  • Ligier JS P217 (1m38.596s, -0.253s)
  • Cadillac DPi-V.R (1m38.693s, -0.350s)
  • Riley/Multimatic Mk 30 (1m38.922s, -0.579s)
  • Nissan Onroak DPi (1m39.608s, -1.265s)

По среднему времени:

  • ORECA 07 (1m38.839s)
  • Cadillac DPi-V.R (1m39.541s, -0.702s)
  • Mazda RT24-P (1m39.555s, -0.716s)
  • Ligier JS P217 (1m40.296s, -1.457s)
  • Riley/Multimatic Mk 30 (1m40.521s, -1.682s)
  • Nissan Onroak DPi (1m40.879s, -2.04s)

По пройденной дистанции в милях:

  • Cadillac 1947 (три машины)
  • ORECA 1812 (три машины)
  • Nissan 990 (две машины)
  • Mazda 922 (две машины)
  • Ligier 577 (одна машина)
  • Riley/Multimatic 420 (одна машина)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Joest Racing самым серьезным образом рассматривают программу DPi на 2018 год.

 

Цитата

Joest Racing has revealed to DSC that it is targeting a 2018 IMSA DPi programme. Ralf Jüttner, managing director of Joest Racing, is doing the rounds in the Daytona paddock this week, and looking very closely at the state of play with IMSA and its new-for-2017 DPi prototype breed.

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
57 минут назад, Largo сказал:

Joest Racing самым серьезным образом рассматривают программу DPi на 2018 год.

Не, если с Ауди то только в ВЕК.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
1 минуту назад, SareN сказал:

Не, если с Ауди то только в ВЕК.

Цитата

 

We are talking to a number of interested parties for a potential DPi programme but there is a long way to go just yet.

Jüttner also revealed that Audi is not on that list of interested parties for 2018. Any prospect of Joest running in the 2017 FIA WEC with either the 2016, or 2017 Audi’s in either hybrid or ‘de-hybridised’ format disappeared before the end of 2016.

 

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Итак, первый результат новых шасси:

Дайтона - 1:38.270 (было)  1:36.269 (стало) Cadillac DPi итого минус две секунды

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

"Рабочее место" Ниссана

 

16300148_1384957581575937_80756361006544

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Лучшее время на круге по производителям в Дайтоне:

 

5 Mustang Sampling Racing Cadillac DPi   - 1:36.269 Гонка
13 Rebellion Racing ORECA 07  - 1:37.123 Квалификация
22 Tequila Patron ESM Nissan DPi   - 1:37.609  Квалификация
90 VisitFlorida Racing Multimatic/Riley   - 1:38.944 Практика
52 PR1/Mathiasen Motorsports Ligier   - 1:39.149 Квалификация
55 Mazda Motorsports Mazda DPi   - 1:39.457  Гонка

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Как то в WEC пока все оч. грустно выглядит относительно ELMS

 

ELMS:

Ligier

Panis Barthez

Tockwith

Algarve Pro

IDEC

United Autosports

RLR Msport

ORECA

Graff

Dragonspeed

V8 Racing

Dallara

Villorba Corse

Racing Team Nederland

High Class Racing

 

WEC:

ORECA

Manor

Rebellion

Signatech Alpine

TDS

Dallara

Cosmos GP

ART Grand Prix

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Шейкдаун Даллары LMP2

 

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

О как интересно, если про Пенске и Хонду в DPi слухи ходят, то про Хёндэ и Йост вроде еще не было...

 

Цитата

 

Rumours doing the rounds @ Daytona (no sources) of DPis from Honda/Penske & Hyundai/Joest... Assume the 4th wil be with ORECA; who ever is the 5th raises interesting questions of a manu doing 2 different DPis

 

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...