Перейти к контенту
AP-Racing

Toyota GAZOO Racing

Recommended Posts

image.thumb.jpeg.9812ca7dcb44974f17938eaf862e381c.jpeg
sns_fb.pngsns_tw.pngsns_in.pngsns_yt.png

img05_2024.jpg

 

Toyota GAZOO RACING — заводское автоспортивное подразделение компании, которое занимается разработкой и постройкой гоночных прототипов, участием в чемпионатах различного уровня, а также созданием серийной спортивной линейки Toyota.

 

Изменено пользователем SareN

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
В 09.04.2016в21:48, Largo сказал:

 Можно лишь предположить, что с более высоким напряжением - выше КПД системы...

Так это. Мощность = Напряжение * Сила тока.

Отсюда вывод - больше хочешь забирать энергии на торможении - надо поднимать множители.

Сила тока при заряде лимитирована емкостью батареи (иначе может быть конфуз).

 

Изменено пользователем Аноним

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Интересная инфа проскочила, что бюджет Тойоты что то около 107 мл. евро

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
5 минут назад, trulonso сказал:

это ж мало??

 

В 2014 был порядка 80 мил.

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

в смысле по сравнению с конкурентами

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
26 минуты назад, trulonso сказал:

в смысле по сравнению с конкурентами

 

А по конкурентам точных цифр нет. Гуляет инфа о порядка 120-130 мл. ...

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

CgFeTP3WQAAfxC_.jpgCgFeTPaWIAA63gS.jpg

Изменено пользователем SareN

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

CgGXN5fXIAEwlhq.jpgCgGWswBXIAEj1uU.jpg

Изменено пользователем SareN

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

отставание от поршей приличное, но мы на уровне аудей пока.. О победах видимо не приходится мечтать (

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Как там тойотка? :) опять не ждать успехов? 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Только 5 и 6, по итогам квалы::(

CgKY3I0WsAATJC9.jpgCgKYFljXIAAFXF0.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

То ли настройки не угадали, то ли в шины не попали, то ли трафик постоянно какой-то. Фиг знает, но я не верю, что по дождю Тойота уступает Ауди 7 секунд, это нереально) Завтра в гонке всё совсем по-другому будет.

Изменено пользователем dvboy

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

В команде говорят, что в квалификации использовали гибридную систему на 50% мощности

 

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

хреноватенько откатали..(((

ауди красавцы - шифровались.. а я надеялся на тойотовский шифр :bfba4fb51b85d87b1aadaff4cd49604b:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Шестерка пятерку опередила... А кто лучший круг на шестерке показал?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
9 часов назад, zlata сказал:

Шестерка пятерку опередила... А кто лучший круг на шестерке показал?

 

Время квалификации складывается из среднего времени двух лучших кругов двух гонщиков

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Тойота после Сильверстоуна планирует тридцати часовые тесты на Арагоне

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

гибридку доводить? Или еще какие проблемы серьезные есть?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

гы.. нормальный счет:

1st Toyota 33 pts
2nd Porsche 25 pts
3rd Audi 1 pts
:bfba4fb51b85d87b1aadaff4cd49604b::bfba4fb51b85d87b1aadaff4cd49604b:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
В 16.04.2016в18:45, trulonso сказал:

гибридку доводить? Или еще какие проблемы серьезные есть?

 

Да фиг их знает... Тесты они и есть - тесты

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Обзор TS050 от Racecar-engineering

 

Цитата

 

Toyota’s 2016 LMP1 car is called the TS050, while visually it has a clear resemblance to the TS040 it is at the same time very clearly a different car. At the heart of the new machine is an all new power unit consisting of a 2.4 litre twin-turbo direct injection V6 engine mated to an 8MJ hybrid system. The whole power unit was developed by by Toyota’s Motor Sport Unit Development Division at Higashi-Fuji Technical Centre in Japan while the rest of the car was designed and built by TMG in Cologne, Germany

The hybrid system features two MGU-Ks (Motor-generator-unit-kinetic) one at each axle. These are linked to the cockpit mounted energy store which this year for the first time uses a lithium-ion battery pack in place of the capacitors found in the TS030 and TS040.

In terms of the engine it is an all new purpose built design which is extremely compact. “The regulations for this season include a reduction in fuel flow and total fuel energy of approximately 7.5%. As motorsport engineers, we want to always increase the performance of the powertrain so it was important to compensate for this reduction with a more efficient, powerful powertrain. We believe a V6, direct injection, twin turbo engine achieves the best balance of power and efficiency considering the current regulations. Combined with our move into the 8MJ class, this will give us significantly improved torque compared to the previous powertrain; this was a key target for the new car. The new powertrain presents some challenges, particularly in terms of weight and cooling” explains Hisatake Murata, General Manager Motor Sport Unit Development Division.

Using a new power unit has given the engineers at TMG the opportunity to re-evaulate all areas of the car. Some areas have had to change due to the different performance characteristics of the new power unit, the gearbox for example has been extensively reworked to handle the significant increase in torque delivered by the turbo engine. The casing remains in metal.
Toyota TS050
As the chassis now houses a turbocharged power unit the cooling concept has of course changed with twin charge air coolers mounted in the sidepods. It is an arrangement which does not look all that different to one side of a current Formula 1 cars packaging.

The suspension concept appears similar to the TS040 in as much that it is a double wishbone arrangement with pushrod actuated internal components all round. Torsion bars are used all round and there is at leas a third element front and rear. However the real detail of the suspension system has yet to be revealed but it is known to be far more complex than it first appears.

Externally the car has a visual similarity to both the TS040 and the TS030 but on closer inspection it becomes apparent that it has been developed to a different concept. Pascal Vasselon, Technical Director: “The aerodynamic concept, and particularly the front face of the car, has changed drastically. We have spent thousands of hours refining this new concept and this time we have done more than incremental changes; we have significantly changed the way we handle the flow structure after the front downforce-generating devices.”
Toyota TS050
The nose of the car has been raised somewhat and to do this the front MGU-K had to be re-worked and relocated. Much of the work on this area has since been about air flow over the front wing and under the nose and floor. So the TS050 no has much larger openings on the nose (common with all the works LMP1 cars now) and elements within those areas to tune the airflow.
Toyota TS050
With the nose removed some of those elements can be seen (above). All of the aerodynamic development of the car was done in house at TMG’s vast R&D facility in Marsdorf, Germany.
Toyota TS050
At the leading edge of the mandatory front wheel arch the TS050 sports a small extension part. Other than that the openings on the Toyota are very conventional and the least intricate of the three works team designs.
Toyota TS050
A look at the front brake package on the Toyota. The car uses Akebono brake calipers, the same company which creates the same part for McLaren in Formula 1.
Toyota TS050
The outer edge of the front splitter on the TS050 is fairly straightforward. However the design of the diveplanes is very interesting with the swoops on the trailing edge.
Toyota TS050
A look at the rear end of the TS050, with its arrangement of air outlets above the diffuser.

 

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

:good:

ChtKa3vUUAEdN4p.jpgChtJmnpVEAE6vWn.jpg

Изменено пользователем SareN

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или авторизуйтесь, чтобы оставить комментарий

Комментарии могут оставлять только зарегистрированные пользователи

Создать аккаунт

Зарегистрировать новый аккаунт в нашем сообществе. Это несложно!

Зарегистрировать новый аккаунт

Войти

Есть аккаунт? Войти.

Войти

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...