Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Iron Frank

My Williams

Recommended Posts

Свершилось!!! С деньгами и новым персоналом у нас есть шанс, надеюсь! Если серьезные деньги верят в команду..... нам сам бог велел.....

А Вебер, ну да и бог с ним.... Не интересно... Через год он начнет обхаивать RBR и иже с ними...

Надеюсь, что повторится сезон 2003, только мы будем еще ярче.......

LONG LIVE WILLIAMS!!!

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Самое долгожднная новость для меня наконецто офиширована.Теперь можно с уверенностью смотреть в будущее.Williams ВПЕРЕД!!!!! :lol::lol::lol:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Алекс Вурц: "Сегодня я простился с карьерой тест-пилота!"

Ну что ж.... Удачи Алексу и по больше подиумов! =)))

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Прессуха по свободным:

Patrick Head, Director of Engineering, WilliamsF1:

“We have done some good homework for the race, running both tyres, which both look like possible

race tyres, but we’ll be going through the data and making a decision on that tonight. We didn’t

have any mechanical problems and Alex came out well among the Friday drivers, which is good for

him. Nico had to learn the track, as he was driving here for the first time. As a team today we

gathered useful data.”

Alex Wurz:

It’s the end, no more Friday driver role for me! I’m really pleased that I had such a good last lap.

In fact, if I can squeeze some laps like that out of the car next year, where there are no mistakes

and everything was fine, I will be very happy. The work we did today was good; we completed our

usual tyre tests as well as some set-up comparisons and brake work. Now we need to get our heads

together with our engineers to make sure we have a good package for tomorrow’s qualifying and the

race on Sunday.”

Mark Webber:

“We went through our usual Friday programme and I had a few laps in the afternoon session to get

a feel for the car on this track. We did some wing comparisons here and there and checked a few

things out so we have lots of data to look through tonight from Alex’s running.”

Nico Rosberg:

“This afternoon was my first outing at Interlagos. It’s not too hard a track to learn and I found my

rhythm pretty quickly. It’s definitely a nice track, good fun and enjoyable to drive. We based

today’s sessions on tyre tests and we definitely achieved some good results and the Bridgestones

are looking strong here. We also did some aero comparisons to see what the optimum set-up will be

and have some very good results there too. It was a good job from Alex to be quickest in the second

session and I hope we can keep the pace going over the weekend.”

Chris Jilbert, Principal Engineer, F1 Race Engineering, Cosworth:

“In what is likely to be Cosworth’s final Friday practice session in Formula One for the foreseeable

future, all three CA2006 V8 engines ran flawlessly today, allowing WilliamsF1 to complete their

programme as planned. It’s going to be an emotional weekend for Cosworth, but it’s great to be

topping the time sheets today.”

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Alex Wurz:

It’s the end, no more Friday driver role for me!

Даешь Бразилию!

Уже не получается. :(

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Комменты квалы с оффсайта:

BEST TIMES:

1 F Massa Ferrari (Br) 1:10.680

2 K Raikkonen McLaren Mercedes (M) 1:11.299

3 J Trulli Toyota (Br) 1:11.328

11 M Webber WilliamsF1 1:11.650

13 N Rosberg WilliamsF1 1:11.679

Patrick Head, Director of Engineering, WilliamsF1:

“I think that’s about where we are at the moment. As it was, it was very close and a few hundredths of a second more from both cars would have pushed us into the top ten. I think we can race well from where we are, however, and what we want is a good, reliable race and, I hope, two cars finishing. If we get points, all the better.”

Mark Webber (Chassis FW28 03, engine CA2006/17, 1st GP):

“It was a reasonable qualifying session for us. It went pretty well, but I would like to have grabbed another tenth or two on my last lap. I was probably trying a little bit too much, but I think both Nico and I squeezed quite a lot out of the cars today, although there’s probably a little more left. It would have been nice to have made it into Q3 of the final qualifying session of the season, but that’s where we are and we’ll just wait for the race tomorrow.”

Nico Rosberg (Chassis FW28 05, engine CA2006/19, 2nd GP):

“My qualifying session wasn’t too bad, even if it is a bit disappointing that I didn’t make it into the third session. There was so little missing so you think: if I had braked a bit later there, or if I had been a bit smoother there, I would have made it into the top ten! It’s amazing how much you have to work on the details just to get those last hundredths out of the car; all through the session we adjusted tenths on the tyre pressures and halves on the wing holes. Despite that, I still struggled a little bit with grip during my last run and so we lost those hundredths of a second that we needed.”

Chris Jilbert, Principal Engineer, F1 Race Engineering, Cosworth:

“It was a shame not to get the cars into the final qualifying session today. We enjoyed another trouble free day with the Cosworth CA2006 V8 engines and we will be ensuring that we maximise the available race duty cycle for both drivers for what may well transpire to be our ‘grand finale’ in Formula One tomorrow.”

Morning Free Practice:

M Webber 1:13.205 (11th), 16 laps

N Rosberg 1:13.380 (12th), 13 laps

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Комменты квалы с оффсайта:

Ничего нового.....Будем надеятся

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Я понимаю, что нет разницы, 7-е или 8-е в КК (кстати, кто в курсе, сколько это по деньгам), но проигрывать РБ, который на вторую половину вообще забил, это обидно. А теперь, когда первая шестерка разошлась, так вообще очков не нарисуешь. Радует одно, что если б были надежнее, выше 7-го все-равно бы не поднялись. Радует в том смысле, что не так уж много потеряли. А сезон конечно нужно забыть.

Блин, уже в предвкушении, как же будет 29-й выглядеть (хотя больше интригуют Рэно и Маки), а главное, как будет ездить.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Блин, уже в предвкушении, как же будет 29-й выглядеть

Лишь бы опять носорога не сделали. Ну нафиг эти революции :lol:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Лишь бы опять носорога не сделали. Ну нафиг эти революции :lol:

Так казачок был засланый :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

я тут читнул новость про Сэма Майкла.... жаль, что не справляется он..талантливый мужичок...но пока еще слишком молод...если его переведут рангом пониже - может сломаться...если выдержит - обязательно подниматеся на очень высокий уровень...я в него всегда верил...

Френк говорил, что назначения технического характера еще не последние, теперь заявления про Майкла... а если принять во внимания, что Хэд вряд ли захочет возвращаться на это...все больше говорят о том, что он хочет продать свои акции...посмотрим кто же будет.....

Росс Браун-то из Феррари уходит, да?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

вот и закончился сезон 2006, не думал я, что он закончится так рано и таким образом, но с другой стороны - логичное окончание такого сезона

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Росберг - красавец! :) Жаль конечно... Хотя, с предателями только так и надо поступать - со старта в задницу ему, и гуляй в свой РБ, Марк :angry:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Росберг - красавец! :) Жаль конечно... Хотя, с предателями только так и надо поступать - со старта в задницу ему, и гуляй в свой РБ, Марк :angry:

+1. Нико показал кто тут главный :p

я тут читнул новость про Сэма Майкла.... жаль, что не справляется он..талантливый мужичок...но пока еще слишком молод...если его переведут рангом пониже - может сломаться...если выдержит - обязательно подниматеся на очень высокий уровень...я в него всегда верил...

Френк говорил, что назначения технического характера еще не последние, теперь заявления про Майкла... а если принять во внимания, что Хэд вряд ли захочет возвращаться на это...все больше говорят о том, что он хочет продать свои акции...посмотрим кто же будет.....

Росс Браун-то из Феррари уходит, да?

Судя по пресс-релизам, когда Патрик начал отвечать на все вопросы и давать интервью.... По-моему он возвращается. Лично я этому рад.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Камрады, я был шокированый таким окончанием сезона для нашей команды! =((

Растроился сильнее, чем потеря Веббером третьего места в Монако! =(((

ЗЫ: За то, вспомнились старые добрые времена, когда Ральфик и Монти играли в игру "Нестеров vs Гастелло" =)))

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Росберг - красавец! :) Жаль конечно... Хотя, с предателями только так и надо поступать - со старта в задницу ему, и гуляй в свой РБ, Марк :angry:

Ну вы теперь за эту тупость еще хвалить его будете. Мда

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Ну вы теперь за эту тупость еще хвалить его будете. Мда

Отличай тупость от иронии и здорового стеба

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Монтойя никуда не уходил, его просто искусно загримировали...

А если без шуток, я в ступоре :huh::blink:

Так надеялся хоть на пару очков... :(

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Ну вы теперь за эту тупость еще хвалить его будете. Мда

Сезон слит, болет не за что. Оттого и не стоит грузиться по поводу результата особо. Даже рад, что сезон 2006, самый ужасный для команды, закончился быстро. Повеселились и буде, пора начинать все с чистого листа...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Не знаю, кому как, но для меня этот ГП не только стал жирной, логичной точкой в мытарствах Вильмс этого года. Но почему то вселил уверенность в том что все плохое окончилось и следующий сезон будет сезоном возвращения команды. Возможно, этому посодействовали и новости о приходе серьезных спонсоров и о (на 99%) возвращении старины Хеда.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Пресуха:

Patrick Head, Director of Engineering, WilliamsF1:

“It can only get better from here, but obviously the result is massively disappointing. The Bridgestone tyre was

quite clearly superior today. It’s meaningless, but I think we could have had quite a good race. This is the

second year in a row in Brazil that we’ve been out of the race with both cars before the end of the first lap and

it’s really very disappointing for everyone in the team. However, we can now only go back and make sure we

have a much better car and look forward to a stronger season next year. Well done to Fernando and very well

done to Renault for winning both Championships. With Michael retiring today, we saw all his fighting spirit

come out in what were difficult circumstances and obviously he’ll be a major loss to the sport. It is very sad

that this is the last race for Cosworth in F1 for the immediate future. They have done a great job and have been

a pleasure to work with. I hope the Cosworth name returns to F1 very soon.”

Mark Webber (Chassis FW28 03, engine CA2006/17, 1st GP):

“Such a waste. It was an interesting first few corners, I was fighting with Jenson and Pedro going into the first

one and putting a bit of pressure on Pedro. It was shaping up to be quite fun, but I braked a bit later going into

turn four and then I was hit from behind. I lost the diffuser and that was that. It looks like Nico lost his braking

point. He was very deep going into the corner and I didn’t think he was going to make it. It wasn’t nice to see

Nico with a puncture and then colliding with the wall, but he’s ok. It’s always bad when team mates collide,

but he didn’t do it on purpose. This is the game we’re in, there are no rewind buttons, so when it goes wrong, it

goes wrong. This isn’t the result we were hoping for and it’s a real shame for the guys.”

Nico Rosberg (Chassis FW28 05, engine CA2006/19, 2nd GP):

“I was really hoping I could do something good in the last race. After the start, I was trying to get out of traffic,

gain some ground and get back the place I had just lost to Jenson so I was close behind Mark going into the

corner. I think he braked hard and maybe an extra metre too early, perhaps because something had happened

next to him, and I hit him. It probably seemed a big accident from the outside, but it didn’t feel so hard in the

cockpit and I am fine. I am sorry for the team, of course, because I wanted to finish this season in a better way.

It has been a difficult year, but I have learned a lot. We now have the winter ahead of us and we will all work

together very hard to be prepared for next season.”

Chris Jilbert, Principal Engineer, F1 Race Engineering, Cosworth:

“Not quite the way that we had envisaged our current involvement in Formula One to draw to a close, but I

guess we can genuinely say that we ran both engines at 20,000RPM for the whole race! It really does not seem

possible that there will be no Cosworth-powered cars in the F1 paddock in 2007. It is an incredibly sad day for

everyone who has been involved in making our Cosworth F1 engines so powerful, reliable and successful and

I’m sure that these comments will be echoed by the numerous people up and down the pit lane who have either

worked at, or with, Cosworth in the past. We pride ourselves on being world class and can proudly state that we

have been able to deliver what is possibly the most powerful, most reliable engine in Formula One during the

2006 season, despite not having the backing of a manufacturer. Let’s hope that Cosworth can return to its

rightful place on the grid in the future. My thanks go to everyone at Cosworth for all of their dedication,

commitment and resolve through what has been a very difficult couple of months.”

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Странное дело... Марк второй раз подряд на этом ГП не может "разойтись" в самом начале со своим партнёром..... (да и в прошлом тоже неважно выступал на фоне сотоварищей) - стоит ли винить тогда Росберга? Вряд ли.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

...а можно попросить короткий перевод самого главного для невладеющих данным иностранным? :(

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Странное дело... Марк второй раз подряд на этом ГП не может "разойтись" в самом начале со своим партнёром..... (да и в прошлом тоже неважно выступал на фоне сотоварищей) - стоит ли винить тогда

Вообще-то третий. В 2004 въехал в Клина в последней гонке Ягов, если кто не помнит. Ну а знаменитую аварию в 2003м все помнят.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...