Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Dronner

Кими Матиас Райкконен

Recommended Posts

Четвертая часть интервью

If somebody intended to climb the Everest- which, anecdotically, is considered to be the biggest challenge of modern times-, he would not waste time in unnecessary small talk. Moreover, he would not make many conjectures about reaching the top of the mountain or not, until he were close to it. But, nevertheless, many more people have climbed the Everest than people have won the F1 World Championship.

Kimi is one of the 32 people who made it, but under circumstances that even he admits were a bit surreal. We all can remember that 3 drivers arrived to this last race with chances of winning the title, and that Kimi was the first one to win it from the 3rd position in the classification since Giuseppe Farina in 1950. An impressive feat but, paradoxically, it was simple for Kimi because the only thing he had to do was to race and win the race: there was no other condition. And that is the kind of task the Iceman can do best.

“I’m not sure about winning the title as my best memory, but for sure, it is one of the best- he says in quite a surprising manner-. We begun well and had a very hard patch in the middle of the season, but afterwards we improved again and we won. I’m sure, we could have done some things differently, but it was our first year. Even if it was the best car, it took some time to take everything out of it. This happens sometimes: in 2005, our McLaren was also very good, but it would not finish the races…”.

If Kimi comes back to F1, it’s possible that he won’t have the chance of having the best car: not a McLaren or a Ferrari or a Red Bull. But this means, he will have nothing else to think about except driving as fast as possible and show what the car can do: that would motivate, both, him and his team. One of Kimi’s most impressive seasons was his debut year in the underestimated Sauber team; the result was the best ever classification of the team in the constructors championship prior to the entry of BMW.

And if Kimi came back, maybe he would not care about having the best possible material as much as before. “Of course, you always want a winning car, a top car. But, as we could see this season, there’s only one team that has that top car- he says-. It’s not that you can chose or know it. Some teams make a good car one season; other seasons their car is not so good. There are very little differences between a good and a bad car. At the end of the day, you have to accelerate hard”.

Я, конечно, читаю с помощью гугла, но там есть что-нибудь стоящее? По мне, так какая-то вода.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Я, конечно, читаю с помощью гугла, но там есть что-нибудь стоящее? По мне, так какая-то вода.

вода от рэйсинга тоже не просто так льется...надеюсь

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Вопрос в том, чего хочет Кими от этого проекта?

А тут вообще нет вопроса.

Не надо большого ума, чтобы понять, что нужна конкурентоспособная машина.

Плата за риск - деньги. И тут по сути, неважно, Кими это, или нет, это бизнес, риск проекта, и условия примерно одинаковые, чото автогонщик, что летчик-испытатель.

в теме вильямса очередной инсайдер говорит о контракте как минимум на 2 года

А это тоже понятно.

Никто в текущем регламенте не может гарантировать попадания в "яблочко" с первого раза.

Два года - это минимум, скорее три.

И тут Кими тоже ни при чем. Таковы правила авантюр.

По мне, так какая-то вода.

Вода.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Не надо большого ума, чтобы понять, что нужна конкурентоспособная машина.

Williams?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Тут пишут что контракт подписан

http://www.fanaticf1.com/formule1/12178-Raikkonen-Williams-Transferts.html

А тут пишут что Кими прекращает выступление в WRC

http://planetemarcus.free.fr/newsrallyes2011.htm

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Williams?

Ну а вдруг?

Я-то надеюсь, что тут не будет настроений вроде "вот Браун все выиграл, Мишу подписал, Мерседесу все продал и теперь еще 7 титулов нам вынесут на радость"

То, что за Рубенса будет неприятно - забудется.. А Вилльямс коллектив закаленный и без возвращения в топы не уйдет никуда.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Тут тоже пишут что Райкконен покончил с WRC

http://www.worldrallyisfree.com/

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Тут пишут что контракт подписан

http://www.fanaticf1.com/formule1/12178-Raikkonen-Williams-Transferts.html

А тут пишут что Кими прекращает выступление в WRC

http://planetemarcus.free.fr/newsrallyes2011.htm

Эх Антоха))У тебя же теперь такой праздник жизни. Киман накнец то перестанет позорить Ситроены))Грех не проставится перед кимофилами за Чемпионство Себа и Возвращения Айсмена, вот это гулянка будет :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Эх Антоха))У тебя же теперь такой праздник жизни. Киман накнец то перестанет позорить Ситроены))Грех не проставится перед кимофилами за Чемпионство Себа и Возвращения Айсмена, вот это гулянка будет :D

Может за возвращение Кими все таки не я буду проставляться? А? :) За Себа согласен - но он еще не выиграл

Этот источник по моему ни разу не врал.

Да Аркаш - это так

Второй тоже - именно они новую окраску Сольберга обнародовали за 3 месяца до ее появления

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Может за возвращение Кими все таки не я буду проставляться? А? :) За Себа согласен - но он еще не выиграл

Уговорил, проставляйся только за Себа, обещаю поднимать тосты за Кими, только когда ты будешь выходить в туалет :haha:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Как-то подозрительно тихо.. Будто будничная новость :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Дифан?:)

Покончил с WRC круто звучит, будто контрольный в голову нанёс:).

На ""ээ фиате канечно...фиеста млин:), финку поедет....полюбому.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Икс, Прост, Менселл. Вроде никого не забыл

Угадайте, что может связать Кими с этой компанией?

Как и они выступит за 3 величайшие команды - Макларен, Феррари, Уильямс.

Тут пишут что контракт подписан

http://www.fanaticf1.com/formule1/12178-Raikkonen-Williams-Transferts.html

А тут пишут что Кими прекращает выступление в WRC

http://planetemarcus.free.fr/newsrallyes2011.htm

Тут тоже пишут что Райкконен покончил с WRC

http://www.worldrallyisfree.com/

Что-то ты кипишь поднимаешь)

Первые ссылаются на финские газеты, которые опубликовали слова японского гонщика

Вторые ссылаются на первых

А третьи напрямую ссылку на твиттер японца поставили

Короче, ничего нового, всё старое

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Не знаю почему, но ожидаю, что в четверг утром объявят.

Хотя наверное ошибаюсь.

Марат, смотрю, уже напился с радости )

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Пятая часть

Nevertheless, what Kimi values the most is his own freedom. In the moment he feels cornered, it’s over. In 2009, Kimi was the 2nd best paid athlete of the world, behind Tiger Woods, but not even that was enough to keep him in F1once he felt he was being pushed aside (remember how much he dislikes hypocrisy and unfairness). Heading to 2010, he turned down several options, among them a very lucrative one: it is not money what motivates him.

On the other hand, it does motivate him the idea of committing to a completely new challenge… that happen to be rallying. “I simply had the curiosity to know if I could keep it on the road and keep driving- he tells about his decision to go to the WRC-. It is very different to F1. So I had the curiosity to know if I also could do it, because when you see the guys who do it all the time, they make it look easy. Truth is that it’s one of the most difficult things you can do. Each curve is different, even two curves with exactly the same note- like “right two”- can be completely different. If you make a mistake, there is a tree or a rock and not a gravel trap. It is something I wanted to try, but I don’t have to take it so seriously. If it seems to me that I don’t want to do it any longer, I can just leave it right now”. Conclusion: it is even more difficult to win to Sébastien Loeb than Sebastian Vettel.

Kimi got carried away by his desire to roll on the mud when he entered an Abarth Grande Punto S2000 in the 2009 Finland Rally (the car election was imposed by his contract with the Fiat Group) and even managed to appear in the 3rd position of his category before he crashed in a spectacular way. His older brother, Rami, is a rally driver too, so it’s something that it’s in the family. The most difficult thing for Kimi was to get used to the notes. But it is not something to wonder about: when he was racing in F1, Kimi was not one of those drivers who love to get different radio messages all race long: Kimi used to consider them an annoying interference that distracted him from his real driving job. But, to be fair, that is what Kimi thinks about most of the things.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Не знаю почему, но ожидаю, что в четверг утром объявят.

Хотя наверное ошибаюсь.

Марат, смотрю, уже напился с радости )

:hello: НАСКАР. Пятилетний контракт :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Шестая

Contrary to the F1, in the WRC tests are allowed during the season. What very few people know is that, during those tests, when the teams run up and down the same road section, Kimi has comfortably been faster than his team mates... and among them are Sébastien Loeb and Sébastien Ogier, the two fastest drivers in the WRC. But it is like this because Kimi knows precisely where he’s heading to and he can rely on his incomparable reflexes instead of being dependent on another person telling him what he has to do.

Benoît Nogier, Kimi’s sport director in the rallies, notices: “with regard to the speed, I would say Kimi is extraordinary. He is not afraid of anything. He has a very instinctive feeling for the car; you can perfectly understand why he is a champion. But there are some areas where he can improve; I think this is normal for somebody with his experience level. In some senses, coming from F1 makes it more difficult, since you arrive with preconceived ideas about how to drive a car. You have to open your mind and begin from scratch again”.

That is something Kimi has always mastered in. In addition to rallying, this year he has tried Nascar and the Peugeot 908 of Le Mans, which, as he explains, was like driving a fishbowl with a lot of power. “I found the Le Mans car interesting but, to be sincere, the steering was a s*** and the windscreen was very weird; it distorted the sight… maybe because it is very rounded- Kimi says-. I can’t imagine how it must be when it is smeared with oil and dirt after racing for a while. But I enjoyed it and the car was good, even if they told me it had less power than in previous years. It had been a very long time I had not driven in a circuit, except for the Nascar races, but those took place in ovals, something totally different”.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

It is something I wanted to try, but I don’t have to take it so seriously.

"Я хотел попробовать это, но мне не нужно воспринимать ралли всерьёз".

Как-то так.

Но вообще интервью ниочём.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

It is something I wanted to try, but I don’t have to take it so seriously.

"Я хотел попробовать это, но мне не нужно воспринимать ралли всерьёз".

Как-то так.

Но вообще интервью ниочём.

забыл слово :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Седьмая часть интервью

Doing something different is what inspires Kimi at the moment: it is the chance to be himself. It doesn’t mean that he has that Casanova live-style some people have wrongly ascribed to him; it is more that, now, he has the chance to enjoy a bit of normality. Is that to much to ask for? For example, it is possible that some might be surprised to know that Kimi’s favourite means of transport is a diesel Volkswagen Caravelle. He uses it much more often than the other more exotic vehicles he owns. But that underlines that appearance and reality are not always coincident: something that should be remembered by those who criticise him without even knowing him.

There’s also been a lot of talk about motivation. You want to know the truth? At the moment, the Finn’s motivation is sky-high: he has quietly intensified his training to be in the best possible conditions and catch whatever chance it’s offered to him. “I like to face different challenges, that’s clear- Kimi adds-. I have a lot of plans, but I don’t like to talk about them, because I’m not sure any of them will materialize”. It is the story of our lives: at the end of the day, the F1 World Champions are not different to the rest of us.

Talking about F1 champions, when Sebastian Vettel won his 18th race at this year’s Italian GP, matching Kimi’s total number, he was asked what it meant for him. He answered it was a nice achievement, but that he suspected that Kimi still had the capability of getting some more victories in F1…

“I don’t know- Kimi says, laughing-. It depends of whatever happens in the future. To begin with, as we said before, in F1 you need a good package. In a s*** (Note: in Spanish it really says s***) car you’re never going to win, even if you drive better than you ever did in your whole life. That is the reality and it is impossible to escape from it”.

Заоблачная мотивация? B)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Я, конечно, читаю с помощью гугла, но там есть что-нибудь стоящее? По мне, так какая-то вода.

Ага, также показалось. Интервью конечно хорошо, но ответов на свои вопросы я там так и не нашёл))

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Зачем помидоры? :)

То, что придется доказывать, это несомненно. Но нужно еще понять, что такое топ-пилот? Я в какой-то из наших тем прочла, что это пилот, который гоняется за топ-команду. Уильямс к такой пока не относится.

что бы так утверждать,нужно понять, что такое топ-команда?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

что бы так утверждать,нужно понять, что такое топ-команда?

может, чья машина позволяет бороться за победы и подиумы?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

может, чья машина позволяет бороться за победы и подиумы?

Ни одна команда не может себе позволить всё время бороться за подиумы и победы, нельзя даже с уверенностью сказать, будут ли те же Макларен/Ферррари/Ред Булл топ-командами в следующем году

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...