Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Dronner

Кими Матиас Райкконен

Recommended Posts

Кто-нибудь знает, Кими будет в DiRT 3? Написано что It will feature official World Rally Championship Cars and Classic Group B Rally Cars such as the Audi Quattro, а вот про гонщиков не понятно.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

"Я надеюсь, что в следующем году я поучаствую и в нескольких ралли тоже"

Значит по поводу Наскара у него серьезные намерения

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Простите народ,а хай-резы были из Иордании или еще будут???????

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

когда-то обещала выложить небольшую кучку фоток с Кими с Португалии. вот теперь руки дошли только

http://www.megaupload.com/?d=RKR2EEIJ

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Значит по поводу Наскара у него серьезные намерения

Кими вообще серьезный парень :D, по поводу ралли тоже были серьезные намерения и планов громадье... :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Кими вообще серьезный парень :D, по поводу ралли тоже были серьезные намерения и планов громадье... :)

Это называется - поматросил и бросил.

Гусар, видите ли.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Это называется - поматросил и бросил.

Гусар, видите ли.

А жену-то не бросает, видать любит больше чем гонки... :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Это с эксклюзивного контента Автоспорта. Анализ перехода Кими в Наскар. Адовое количество букв..

In month's time, Kimi Raikkonen will be making his race debut in NASCAR's Truck Series, a move that took the motorsport community by surprise. But will the Finn be able to succeed where others failed? Diego Mejia analyses the former F1 world champion's prospects

"We need all the talent we can get, it helps us broaden our fan base so we're excited about it," says Rick Hendrick.

"I think it's interesting to hear that he wants to make that step, he's obviously a very talented race driver and the chance to team up with Kyle Busch is exciting. We need more stars like that in our sport," says Roger Penske.

Nearly five years after NASCAR was taken aback with the news that Formula 1 star Juan Pablo Montoya was committing to a future in the Sprint Cup series, the racing community was surprised to learn that world champion Kimi Raikkonen is set to try his hand at America's most popular form of motor racing.

It was news worldwide, but in NASCAR circles, reports were taken initially with certain scepticism, but as AUTOSPORT was able to learn first, the Finn's plans were well underway and less than a week before the news broke in Finland, a test was already set for Raikkonen with Toyota's top outfit in the Camping World Truck Series, Kyle Busch Motorsport.

"I can't wait for him to come in [the media center] and do an interview because the one-word answers that you guys are going to get out of those questions is going to be hilarious to watch. I might come in here for that first session!" joked four-time Sprint Cup champion Jeff Gordon when asked at Martinsville about Raikkonen's arrival in NASCAR.

"I think it says a lot about NASCAR that somebody like him is considering coming here. I admire him for wanting to take the step to go Truck racing and not just jump into a Cup car. Obviously the word is out there to the best drivers in the world [that] if you think you're just going to come in here and jump in a Cup car and be competitive, you're kidding yourself," Gordon added.

"I'm excited to see how he takes to the sport," said Dale Earnhardt Jr, NASCAR's most popular driver. "It would be kind of neat if Mr. Schumacher would come over here and give it a try... So it's kind of neat to see some of those guys have an interest in our sport because there is definitely such a big difference between the two."

Although we'll probably never get to see "Mr. Schumacher" driving a stock car, it is indeed very good news for NASCAR to have yet another international star deciding to give it a go with the good ol' boys, Raikkonen being the second world champion to do so in the last few years.

Recapping, there have been several after Montoya attempting to make the move. 1997 Formula 1 world champion Jacques Villeneuve has tried it in since 2007, then came Scott Speed, Narain Karthikeyan and Nelson Piquet, without mentioning those trying the move from IndyCar, like champions Sam Hornish Jr and Dario Franchitti, and even Paul Tracy well before them.

Out of those, only Piquet has a full-time seat at the moment, driving for Sprint Cup star Kevin Harvick in the Truck series and perhaps AJ Allmendinger is the other exception, him having committed to NASCAR since 2006, currently racing in Cup for Richard Petty Motorsports.

Certainly there have been more stories of failure than success in those trying to make the transition, but Raikkonen is perceived obviously to be in another league altogether.

"I think when you're a talent like that, and again I'll compare him to Juan Pablo, I know they're a little bit different styles, but I'll compare them in the fact that they both have a tremendous amount of talent and a lot of racing experience," says Jeff Gordon.

"There's not a whole lot you can tell them because they know how to get into different race cars and adapt. But I will say that this is one type of series and vehicles that I think are far more challenging than people realise, especially when you've come out of high-downforce cars."

Raikkonen had a two-day test behind closed doors at Gresham Motorsports Park, a half-mile oval with low banking where Kyle Busch and him set identical laptimes, according to the NASCAR star, somthing that could well be the Finn's equivalent in the stock car world in terms of talent.

Raikkonen's technique impressed just as much as his speed and he was able to learn some of the truck's reactions to different set-up adjustments, placing all that knowledge in his own data recorder.

"He is very methodical with his acceleration, braking and steering and there is no doubt that he has a good feel for a race vehicle," says Rick Ren, general manager for Kyle Busch Motorsports about Raikkonen.

"We threw a lot at him over the two days. We made a lot of chassis changes to both the front and rear. Shock adjustments, air pressure adjustments and track-bar adjustments, so he could get a good feel for how these affect the handling of the truck.

"For being unfamiliar with a truck and unfamiliar with the track, he did an outstanding job. We made both race runs and qualifying runs and there is no doubt that making the truck go fast will not be a problem."

During the same week Raikkonen also tested at Rockingham, a one-mile track with steeper banking, once again impressing by going faster than the team expected.

Steve Hallam, Executive Vice President for competition for Michael Waltrip Racing, was a McLaren man when Raikkonen joined the Woking outfit in 2002 and was still there when the Finn left to drive for Ferrari.

A former race engineer, who worked closely with Mika Hakkinen before moving up the McLaren ladder, is looking forward to see Kimi making the move to NASCAR and believes his World Rally Championship experience will only make him more suitable for a smoother transition that other former open-wheel drivers.

"There is no doubt that his rally experience - driving on low grip surfaces and what have you will help him much more than someone coming into the sport from a high downforce arena or where the cars generate a lot of grip," says Hallam. "Our cars don't have a huge amount of grip and it degrades very quickly as the tyres fade during the run. I think he will be well suited for this."

Since Raikkonen left Formula 1 we haven't had the chance to see him compete in anything different than a rally car. Following his unfortunate incident in the Ronde di Andore last February, Robert Kubica said that rallying made him better and allowed him to improve his skills in certain areas.

For sure Raikkonen must be in a way a superior driver these days to who he was when he left F1. He hasn't just been racing some rally cars, but measuring himself against the best in the sport, including seven-time WRC champion Sebastian Loeb.

But one thing Raikkonen hasn't been doing lately is racing wheel-to-wheel as his main rival has been a stopwatch since he left Formula 1. His race-craft and the competitive edge evidenced many times, like in his last lap pass on Giancarlo Fisichella for victory in the 2004 Japanese Grand Prix, that should still be in him.

However, when he hits the track for his NASCAR debut and his first oval race at Charlotte on May 20, he will be among a 36-truck field featuring some young hopefuls but also a number current and former Cup drivers, plus other veterans who know all there is to know about the track, racing lines, the aero effects of racing close to others, handling, adjustments or what have you.

Also, different to his F1 and WRC experience, Raikkonen won't have any telemetry readings during his first race weekend. Data acquisition is allowed in tests but not in race meetings and he will have be the one saying what the truck is doing and what he needs it to do handling-wise. Although for someone of his experience and talent this shouldn't pose a major hurdle, stock cars have their very own nuances and inevitably there will be a learning curve for him on that front.

"He'll have to be able to communicate very quickly and precisely and that's what makes it difficult for some drivers coming over [to NASCAR]," says Hallam. "They are feeling different things to what they're used to and they have to learn how to translate them into a medium where the engineers can understand what the car is doing and what the car needs to go better.

"The absence of data certainly in the race weekends makes things difficult but If he's in a team where he's got good team-mates and a very strong technical group, then there would be no problem, I'm sure."

Montoya, Raikkonen's team-mate at McLaren in 2005 and part of 2006, agrees with Hallam in that driving for a top team in the Truck series and having Kyle Busch as a team-mate initially will make the lack of data easier to overcome, while he tips the Finn to succeed in his transition.

"The trucks don't have as much power as a Cup car and he's driving one of the best trucks, for one of the best teams," says Montoya. "They must have some very good information and data that can help him. He should be good. It may be a little hard for him at the beginning but he should be getting plenty of help from his team.

"...He has a lot of talent. It will be interesting to see when he gets to a big track, because you have to be a little more patient, but I think he will be fine. He is pretty good. If anybody can do it, it's him."

Kyle Busch has placed the bar not to high for Raikkonen's debut, expecting a top-15 finish as a successful entry into the sport. Charlotte, known as the 'Best of the Southeast', may not be the easiest track for a first race, although back in 2007 Jacques Villeneuve made his NASCAR debut in a truck race at Las Vegas, a similar layout in terms of its characteristics. He finished 21st, a lap down, while his Bill Davis Racing team-mate Johnny Benson Jr finished second. Different to Talladega or the current Daytona, handling and making the right set-up adjustments are key to performance at Charlotte.

What happens after Raikkonen's NASCAR debut is still up in the air. He may do another two to four truck races, there may be some Nationwide series outings, and even a Cup debut could eventually come sooner than many expect. His people have already had contact with some Cup teams and it wouldn't either be surprising to see a McLaren reunion at Michael Waltrip Racing, where besides Hallam, he would meet with former McLaren Chief Designer Mike Coughlan, currently working as Director of Vehicle Design.

It is still early to know if Raikkonen will make a full transition, leave the WRC behind, and move to the US to immerse himself in a completely new environment, slightly more laid-back in a way - just like him - but probably a lot more hectic than he has with his current schedule. When Montoya signed with Ganassi he was committing himself to it full-time, while Raikkonen is, for now, just testing the waters, getting his feet wet to see whether he dives in or not.

"He's very much his own person, he's very independently minded," says Hallam of Raikkonen's persona. "If he has made the decision that he wants to do come into this arena of motorsports I'm sure he would have thought through some of this issues, given them his consideration and make his own decisions.

"It is a more open environment here compared to Formula 1. I have no idea how it is in the World Rally Championship scene because I've never experienced it, only on TV. Each discipline has its own requirements. I'm sure he would have given them due consideration."

Piquet, also a former rival of Raikkonen in Formula 1, competed in a number of ARCA, Truck and Nationwide Series races last year before entering this season on a full-time basis. He expects the Finn to enjoy his NASCAR experience.

"I think Kimi's only going to start realizing how fun and how good this is after he does a few races," says the Brazilian. "It's a whole different world, a different country, mainly ovals, heavy stock cars. I think anybody in Europe would like to try it but moving here and committing yourself to it is a completely different story."

Raikkonen and his group may review their plans after his first Truck race, but all signs point at him making a very quick transition. For now he is bringing some sponsors to fund his stock car foray though his ICE 1 Racing outfit but the doors of NASCAR are already open to him.

He has the right team to be able to quickly stamp a good first impression, and things should evolve naturally from there on, counting on his people managing to close the right deals for him moving forward, but only if NASCAR is where Raikkonen really wants to let the roots grow.

What happens with his career from late May onwards will be fascinating to see.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Кими вообще серьезный парень :D, по поводу ралли тоже были серьезные намерения и планов громадье... :)

Парень понял, что ралли хорошо для души, а для работы его призвание кольцевые гонки.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Парень понял, что ралли хорошо для души, а для работы его призвание кольцевые гонки.

Угу, а потом он поймет, что не просто кольцевые гонки, а только с открытыми колесами и перейдет в Индикар, а потом поймет, что не просто с открытыми колесами, а только Ф-1, но уже будет поздно... B)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

... Адовое количество букв..

я тоже посмотрела и ужаснулась)

это вообще стоит переводить?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Парень понял, что ралли хорошо для души, а для работы его призвание кольцевые гонки.

о хосподи, Лёша.. почему ты делаешь выводы, основанные на одном предложении, которое вырвано из контекста? ;) Так смысл был вовсе не такой, а "В наскаре у меня ничего нет, а в ралли я поеду".

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Значит по поводу Наскара у него серьезные намерения

Простите за вторжение в чужую ветку, но после Шанхайской бестолковой кутерьмы на кольце начинаешь

понимать почему такие парни, как Монтойя и Райкконен, без особого сожаления покинули Формулу 1.

Почему пишу в вашу ветку? Да потому, что благодаря Райкконену и его верным болельщикам стал

интересоваться ралли, в этой ветке узнал, где и что можно посмотреть о ралли. И вот сравнил Power Stage

в Иордании с гонкой в Китае.

Это, конечно, кому как, но, по моему скромному мнению, ралли - это автоспорт, а Формула 1 - автошоу,

для полноты картинки ей не хватает обязательного проезда перед главной трибуной боком на двух колесах,

как на автородео.

Спасибо Райкконену и Монтойя, и всем их болельщикам, за то, что помогли расширить мое представление

об автогонках.

Еще раз извините за вторжение и отклонение от темы.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

я тоже посмотрела и ужаснулась)

это вообще стоит переводить?

я думаю стоит тока слова Монти и Халлама :

"The trucks don't have as much power as a Cup car and he's driving one of the best trucks, for one of the best teams," says Montoya. "They must have some very good information and data that can help him. He should be good. It may be a little hard for him at the beginning but he should be getting plenty of help from his team.

"...He has a lot of talent. It will be interesting to see when he gets to a big track, because you have to be a little more patient, but I think he will be fine. He is pretty good. If anybody can do it, it's him."

He's very much his own person, he's very independently minded," says Hallam of Raikkonen's persona. "If he has made the decision that he wants to do come into this arena of motorsports I'm sure he would have thought through some of this issues, given them his consideration and make his own decisions.

"It is a more open environment here compared to Formula 1. I have no idea how it is in the World Rally Championship scene because I've never experienced it, only on TV. Each discipline has its own requirements. I'm sure he would have given them due consideration."

всё остальное - бойан...и зы. Сузука 2005 а не 2004. :angry: :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Это, конечно, кому как, но, по моему скромному мнению, ралли - это автоспорт, а Формула 1 - автошоу,

для полноты картинки ей не хватает обязательного проезда перед главной трибуной боком на двух колесах,

как на автородео.

Спасибо Райкконену и Монтойя, и всем их болельщикам, за то, что помогли расширить мое представление

об автогонках.

Еще раз извините за вторжение и отклонение от темы.

Нюансы есть и в Ралли и в Наскаре и в Ф1. Почему так много лидерам проиграл Мико, он что слабак?

Равных условий нет ни где и нигде их не будет. Тут мне один товарищ втирал, что в лыжах все по честному и там все в равных условиях, ага, особенно когда одна сервис бригада лучше другой справиться со своей работой все честно до невозможности и все равны как никогда, у одного лыжи несут, а у другого не едут.

Хотя это, я тут тоже вторгся в чужую ветку, прошу меня простить. :blush:

Да и в Наскаре такой порой цирк устраивают ради зрелищности, мама не горюй, но все эти кривотолки пустая болтовня, в итоге всегда есть лишь одно, понравилось тебе или нет, гонка в Шанхая мне понравилась ибо люблю трудовые победы, также как и Сузука 2005 отличная гонка, хотя квала та еще клоунада, но кто бы эту гонку вспоминал, если бы Кими взял поул и легко выиграл бы гонку?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

я думаю стоит тока слова Монти и Халлама :

всё остальное - бойан...и зы. Сузука 2005 а не 2004. :angry: :D

да это тоже баян. переливают из пустого в порожнее.

«Грузовики не обладают такой же большой мощностью, как машины из Спринт Капа, и Кими будет управлять одним из лучших пикапов, в одной из лучших команд», говорит Мотнойя. «Они должны быть очень хорошо информированы и обладать данными, которые могут помочь Кими. Он должен справиться. Это может оказаться немного сложным для него в самом начале, но он должен получать много поддержки от своей команды.»

«У него большой талант. Будет интересно взглянуть на него, когда он попадет в грузовик, потому что надо иметь немного больше терпения, но я думаю, что он справится. Он довольно хорош. Если кто и может сделать это, то это – Кими».

«Кими – очень оригинальная персона, он мыслит совершенно независимо», сказал Халлам про Райкконена. «Если он принял решение о том, что хочет прийти в эту область автоспорта, я уверен, что он обдумал некоторые вопросы, оценил их и принял собственное решение».

«По сравнению с формулой, здесь более открытая среда. Я не имею понятия, как с этим обстоят дела в ВРЦ, потому что я никогда не бывал там, только видел по ТВ. Каждая дисциплина имеет свои собственные требования. Я уверен, что Кими уделил этим вопросам должное внимание».

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Простите за вторжение в чужую ветку, но после Шанхайской бестолковой кутерьмы на кольце начинаешь

понимать почему такие парни, как Монтойя и Райкконен, без особого сожаления покинули Формулу 1.

Еще раз извините за вторжение и отклонение от темы.

Хороший пост, но, конечно, спорный для поклонников Формулы.У меня в Формуле нет интересов, поэтому смотрю ее только как шоу и чем больше кутерьмы, там для меня интереснее.

Но что касается ралли и Наскара, вот тут меня посещали мысли немного схожие с вашими. Смотрю на пауэр стейдж, на эти кадры с вертолета и онборда и не могу понять, как можно променять эти сумашедшие гонки, по непредсказуемым дорогам в окружении таких красивых и неповторимых пейзажей, на однообразную езду среди кучи машин по одной и той же траектории, окруженной бетонной стеной. Да, и там и там требуется мастерство гонщика, но где оно проявляется в большей степени?

И почему вы извиняетесь за свой пост и какое-то вторжение? Тема открыта и писать здесь могут все желающие, не только болельщики Райконена. :)

Хотя это, я тут тоже вторгся в чужую ветку, прошу меня простить. :blush:

Ну, Леша! Мы что такие негостеприимные? :blush:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

И почему вы извиняетесь за свой пост и какое-то вторжение? Тема открыта и писать здесь могут все желающие, не только болельщики Райконена. :)

+1. Если не с целью бессмысленной ругани, то welcome все!

Из статьи Автоспорта полезно перевести слова Рика Рена про результаты тестов Кими.

Я никак не могу их скопировать (что-то с компом), если кто-то в личку кинет эти три абзаца, буду вельми благодарна.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

у меня такой вопросик есть .кто нибудь в курсе , у трассы что в Сочах строят , есть уже название ??

если нет , то может накатаем телегу собрем подписи на каком-нибудь ресурсе покрупнее и отправим куда следует ??

будем лучшими болелами в мире ! :)

з.ы. если кто не понял , то предлагаю назвать в честь Кими :blush:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

у меня такой вопросик есть .кто нибудь в курсе , у трассы что в Сочах строят , есть уже название ??

если нет , то может накатаем телегу собрем подписи на каком-нибудь ресурсе покрупнее и отправим куда следует ??

будем лучшими болелами в мире ! :)

з.ы. если кто не понял , то предлагаю назвать в честь Кими :blush:

лучше отправить петицию бельгийцам, чтобы поворотик в спа должным образом нарекли. :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Raikkonen: Jordan my best rally yet

By David Evans Tuesday, April 19th 2011, 12:19 GMT

Kimi Raikkonen labeled his sixth place on last week's Jordan Rally as his best performance in the World Rally Championship.

Citroen-driving Raikkonen was looking likely to equal his best ever WRC result - fifth on last year's Rally of Turkey - until a penultimate-stage puncture dropped him behind Matthew Wilson's Ford at the finish.

"I have been pushing harder on this rally and trying to be quicker," said Raikkonen. "The driving has felt better. On the final morning, it didn't start very well, but I was happy with the afternoon. Okay, it was a shame for the puncture, but we're moving forward now, this felt like my best event."

Raikkonen will now miss the next two WRC rounds, returning to the series in time for the Acropolis Rally in June.

"We have a test before then," said Raikkonen. "I'm not worried about the gap, it is what it is, we didn't do any [driving] over the winter."

Last week's Jordan Rally was Raikkonen's 15th World Rally Championship outing and the eighth on which he's scored points. The Finn has scored on all three WRC rounds he has contested this season.

Я сильнее атаковал на этом ралли и старался быть быстрее. Пилотирование по ощущением лучше. Утром финального дня я стартовал не очень хорошо, но я был доволен стартом после обеда.Окей, было досадно схватить прокол, но теперь мы продвинулись вперёд и кажется, это было лучшее моё выступление.

Перед Акрополисом у нас будут тесты. Я не волнуюсь насчёт перерыва, это то, что есть, зимой мы тоже не гонялись.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Я не волнуюсь насчёт перерыва, это то, что есть, зимой мы тоже не гонялись.

Вместо тебя волнуются твои болельщики B)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...