Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Dronner

Кими Матиас Райкконен

Recommended Posts

Как это нет задачи? Основная и очень важная. Доехать до конца ралли. B)

Это даже не обсуждается :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Микко сказал, что поможет Латвале B)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Кого гонщиков? Ожье, похоже, не будет.

Спец участков) ужи вижу, тры осталось, трыыы СУ! :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Петтер похоже немного ошибся, 6 сек. на двух посл. сплитах

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

сегодня сплошной грвий? асфальтовых кусочков не будет? Нам бы не отпускать Метью

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Спец участков) ужи вижу, тры осталось, трыыы СУ! :D

С этим- четыре.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Петтер похоже немного ошибся, 6 сек. на двух посл. сплитах

С раллизоны

А во-вторых, один из финских болельщиков на моторспортфоруме подметил, что у Петтера несколько перегруженная информацией стенограмма, из-за чего, дескать, штурман теряется. Мол, вчерашние два разворота как раз следствие обилия деталей в бамажке.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Остберг мчит. Но не успеет до нас дотянутся

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А Филз не терялся? Как-то странно, не было проблем, тут бац, и вылезла. Лоеба вчера тоже развернуло, Елену в шею надо гнать, всю карьеру Себа запоганил :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Уилсон лучше Хеннинга проехал.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

У Чехов сайты сегодня как попало работают

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

:)

Леб-"очень трудно"

Солберг-"очень грязно"

Латвала-" было страшно"

Кими-финишировал :good:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ух, доехал. Остберг 20 сек. отыграл у Кими

Миккельсен и Кетома жгут - быстрее нас на 3 сплите

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ух, доехал. Остберг 20 сек. отыграл у Кими

Миккельсен и Кетома жгут - быстрее нас на 3 сплите

Кетома обгонит, а Микельсен нет.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ну, пока никого нет, бум болеть тут :). Задачи на сегодня особой и нет, разница по времени большая

Ну, по ситуации в чемпионате между Кими и Остбергом как раз очная борьба за 10-е место в итоговом зачёте, так что важный день. Но Кими можно сказать уже его пересидел, надо спокойно доехать теперь.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

:)

Леб-"очень трудно"

Солберг-"очень грязно"

Латвала-" было страшно"

Кими-финишировал :good:

Леб-"очень трудно"

Солберг-"очень грязно"

Латвала-" было страшно"

Кими - "было пофиг..." B)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Кетома обгонит, а Микельсен нет.

Кетома на сплитах пропал

Чехи пишут - встал

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Интересно, Донга в обзоре покажут? Стенка по китайски интересует:)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Raikkonen, the next big Welsh superstar?

Wales Rally GB - Day 2

Saturday 13 November 2010 - 21h52, by Franck Drui

Kimi Raikkonen may have won 18 Grands Prix and a Formula One World Championship, but one thing that the Red Bull driver hasn’t done yet is sell 100 million records worldwide. The route during day two of the Rally Great Britain ran close to Pontypridd, the hometown of legendary Welsh crooner Tom Jones.

It’s true that Kimi knows a lot of famous people. He’s never been a close personal friend of Elvis Presley’s though, and neither has he ever lived in a house formerly owned by Dean Martin. Tom Jones has done all these things, being the 24th most successful artist in the world - ahead of Prince, the Beach Boys, Bob Dylan and Tina Turner.

So Kimi is definitely resigned to not being the biggest superstar in Wales this weekend. Instead, his goal is firmly to get to the finish of one of the most tricky and specialised events of the year. From the very beginning, the Iceman has been in the top 10, and today he did another solid job to make up two more places and end the second day in eighth.

Rally Great Britain is made up of gravel stages that are extremely inconsistent, with the grip alternating between slippery and non-existent. To make matters even more complicated, there were several sections of asphalt on today’s stages, which soon turned into a skating rink.

Sensibly the Red Bull driver decided to take it easy and concentrate on scoring points at the end of the rally tomorrow, having steered clear of risks all day.

"I came into this rally knowing that it was going to be difficult, but I never actually thought that it would be this difficult," said Kimi. "I suppose today I had a slightly better idea of what to expect so it was less surprising but still just as tricky as yesterday. When we are driving on asphalt with gravel tyres there’s really no grip at all. But in other places, there is more grip than you think. To do well here you need a lot of experience, which is why we are just driving at our own pace and not taking any risks. I’m enjoying myself though and learning more all the time. The stages are really nice but hard to predict – a bit like the weather here!"

Kimi’s co-driver Kaj Lindstrom knows all about the weather in Wales, having finished on the podium of the Rally Great Britain in the past. There won’t be a podium this time, but Kaj was still impressed. "Considering his level of experience, which is zero here, Kimi approached the stages in a very sensible way. We said before the start that we wanted to get to the end of the event in the points and so far we are on track. Of course we can’t take anything for granted because tomorrow’s stages are probably even more difficult than today’s. But so far, we’re on the right road and that is the main thing."

Sordo hangs on, Räikkönen progresses

Wales Rally GB - Day 2

Saturday 13 November 2010 - 21h54, by Franck Drui

On slippery Welsh roads, Dani Sordo and Diego Vallejo finished the second day of the Rally Great Britain in fifth overall. Kimi Räikkönen and Kaj Lindström gained two places today and are now eighth.

With the storm system named Carmen having passed overhead, the weather in Wales was milder today – with even some sunshine. But despite these sunny spells, the roads remained extremely slippery throughout the day.

Just as was the case yesterday, the crews set off for mid-Wales at 0600 from Cardiff. Dani Sordo started day two with two fourth-fastest times, which allowed him to take his place among the leading quartet, fewer than six seconds off the provisional podium.

But the Spaniard lost some of the benefit on the following two special stages. “The engine stalled at a hairpin bend on SS10,” he explained. “Then on the next stage we went off into a field because of a mistake in the notes. We needed help from some of the spectators to get back onto the road.” The Citroen Junior Team driver ended the morning in fifth overall.

Dani remained consistent throughout the afternoon and consolidated his place despite conditions that were still marginal. He was handicapped by a broken rear damper sustained after a heavy landing in a compression on SS11 but managed to stay in contact. "The car was moving more and more with every kilometre,” he recounted. “There was a lot of understeer coming out of slow corners. I think we drove well throughout the day and I’m optimistic for tomorrow. We’re definitely going to attack!”

Kimi Räikkönen started 10th this morning and made an increasing amount of progress throughout the opening loop of stages. “The first three stages went very well,” reported the Finn. “We had a good pace I think. The final stage of the loop was a bit more complicated and so I chose to be a little more careful. On the second run, we’ll see if we can increase our pace slightly and continue the progress we’ve made.”

Kimi was competitive throughout the afternoon but he was forced to negotiate Halfway 2 (SS15) with a badly adjusted lamp pod. “I couldn’t see far enough ahead and I wasn’t able to drive the stage as I would have wanted,” he said. “Halfway is a particularly difficult stage. On the other stages we were able to set a few good times, so I’m happy enough with what we have achieved today.”

On the final stage of the day, in Cardiff Bay, Kimi was fourth-fastest overall. “There’s another difficult day ahead of us tomorrow, with a very long stage that we will drive twice,” pointed out the Finn. “We need to carry on like this and try to get close to the frontrunners.”

Team manager Benoît Nogier concluded: “Dani Sordo has shown once again that he is extremely competitive. There were two small mistakes that meant he lost contact with Latvala and Hirvonen but there’s still everything to play for. We always have a chance of a podium. As for Kimi Raikkonen, we can only be satisfied with the level of performance that he has shown today. He’s made no mistakes and was sometimes quicker than Matthew Wilson, as well as getting closer and closer to Henning Solberg.”

13 Nov 10

Wales Rally GB driver blog: Kimi Raikkonen

And after two days of wild competition on the Welsh stages, things aren’t going badly for the Finnish star, who lies eighth on his Rally GB debut.

Here’s an excerpt from Kimi’s second update, filed at the end of Saturday’s competition.

“The first day of the rally on Friday was a little bit of a shock, because while I expected it to be difficult, I didn’t expect it to be that difficult. I thought that it might be because of the rain but today was a lot drier and it was still slippery. So it must be just how these roads are.

I think the biggest difficulty is that the amount of grip that there is doesn’t really match up to the amount of grip that you think there is. So you might see a corner that you think looks OK, but in actual fact it’s like driving on a road made of banana skins. On the other hand, you might then see a corner that looks like a skating rink, but then when you get there the grip is actually OK. So how do you tell the difference? If I knew that, I suppose I would be leading the rally...”

цитаты после второго дня

Кими: "Я сюда приехал, зная, что будет трудно, но никогда не думал, что настолько. Пожалуй, сегодня я лучше представлял себе, чего ожидать, но все еще трудно как вчера. Когда мы ехали по асфальту на гравийных шинах, сцепления вообще не было. Но в других местах сцепления было больше, чем могло показаться. Чтобы хорошо выступать здесь, нужен большой опыт, поэтому мы едем в своей лиге, не рискуя. Я наслаждаюсь этим и все больше учусь. Допы хорошие, но слабо предсказуемые – прям как местная погода!"

Кай: "Учитывая, что его опыт здесь равняется нулю, Кими очень благоразумно подходил к пилотированию на СУ. Перед стартом мы сказали, что хотим добраться до финиша в очках и до сих пор мы на трассе. Конечно, ничего нельзя гарантировать, т.к. завтрашние СУ еще сложнее сегодняшних. Но в данный момент мы движемся в верном направлении."

Кими: "Первые три СУ прошли очень хорошо. Думаю, у нас была хорошая скорость. Последний доп был более сложным, поэтому я был чуть более осторожен. Во время второго прохода увидим, сможем ли мы слегка увеличить скорость и продолжить прогрессировать. Завтра будет сложный день с очень длинным СУ. Нам нужно продолжать в том же духе и попытаться приблизиться к лидерам."

Блог Кими

Первый день ралли в пятницу был слегка шокирующим, т.к. я ожидал, что будет трудно, но не на столько. Думал, так будет из-за дождя, но сегодня было гораздо суше, но все равно скользко. Похоже, таковы уж местные дороги.

Думаю, самой большой трудностью является то, что вы думаете уровень сцепления будет один, а он оказывается другим. Вы видите поворот и кажется, что все ОК, а в результате едите как по банановой кожуре. С другой стороны, перед вами поворот, похожий на каток, но в итоге сцепление оказывается вполне нормальным. Как же предвидеть эту разницу? Если б я знал, то сейчас небось лидировал бы в ралли…"

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Кетома обгонит, а Микельсен нет.

Сложные условия.

Микельсен шел в темпе Кими, но в конце концов слил 6 сек.

Кетомаа шел быстрее Кими, результат, как я понимаю, сход.

Блок и Араб медленнее Кими.

Так что можно быть вполне удовлетворенным результатом Кими.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Всем привет!!! Интересно, кто знает куда делась строка посещения.(это так из спортивного любопытства)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Кетома на сплитах пропал

Чехи пишут - встал

Кетомаа проиграл титул S-WRC Понсу......

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Кетома на сплитах пропал

Чехи пишут - встал

Значит, уже не обгонит. :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Сложные условия.

Микельсен шел в темпе Кими, но в конце концов слил 6 сек.

Кетомаа шел быстрее Кими, результат, как я понимаю, сход.

Блок и Араб медленнее Кими.

Так что можно быть вполне удовлетворенным результатом Кими.

Кетомаа нужно было объезжать Микельсена, чтобы стать чемпионом, Кими ему был совершенно до лампочки. 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Всем привет!!! Интересно, кто знает куда делась строка посещения.(это так из спортивного любопытства)

На время гоночного уик-энда отключают некоторые функции, чтобы не было нагрузки на движок. Много посетителей в это время.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...