Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Dronner

Кими Матиас Райкконен

Recommended Posts

по-моему товарищ Терман не асилил :D

да. он))

В каком-то обзоре показывали)

DNA. Без кепки :rolleyes:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

DNA. Без кепки :rolleyes:

причесон тут как-то незачотно прилизан

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

c6e951286f01.jpg

:D У меня таких фоток штук 50)) когда первый раз видишь эту машину, просто не можешь насмотреться на неё и нафоткать.. а уже на шейке она казалась такой... дорожной) просто с наклейками спонсорскими.

Пока её не заведут. :D Тут уже осознаёшь насколько эта машина мощная, да и под капотом у неё мало что общего с серийной С4.

113eea6487f3t.jpg5ce6a5a16cdbt.jpgb347bbca2be1t.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Я - поклонник ралли-рейдов, формула 1 меня не привлекала, смотрел её только из-за Кими. Здесь весь вопрос только в том, что хорошо для него. Так вот сейчас для него лучше было бы в формулу вернуться.

ну что для него лучше он сам решит :) хотя и выбора по-моему у него нету

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

а то! :D

ааа, блин, я и забыла про эту рекламу - офигенная :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

красотулечка.

912029f66d83t.jpg

__

f1dd6ba15eb5t.jpg0de3a275cde2t.jpgc603d8c5ad27t.jpg

ef8ac7e9718dt.jpgdb37c5fea054t.jpg5db529a55f80t.jpg

cd636ef4d47ct.jpg4c29862f9cbat.jpg94ca68ca5d0ft.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

оу, что я отрыла... это до того, как бампер отвалился.

fa5698d10070t.jpg771349595990t.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

83e7be47adcat.jpg

:lol: жесть как она есть))

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

оу, что я отрыла... это до того, как бампер отвалился.

А почему дверь не закрыта? Следит за состоянием остатков колеса?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А почему дверь не закрыта? Следит за состоянием остатков колеса?

пытается сбежать от Кая :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Team boss's goal for Räikkönen: No mistakes

Citroen's junior team will go to Rally Germany with a confident mind since in the last tarmac rally in Bulgaria both Kimi Räikkönen and Sebastian Ogier were in excellent speed.

-Everyone in our team has good memories from our trip to Bulgaria. Kimi has so incredibly much to learn this year but in his first WRC tarmac rally he showed his abilities and Sebastien was also very competitive, chief of the junior team Benoit Nogier praised.

-But Rally Bulgaria was new for everyone. In Germany we will be against drivers who have a lot of experience of the circumstances. So we've given our drivers a goal of not making any mistakes, Nogier continued.

Räikkönen drives in Germany for the first time and Ogier hasn't driven the special stages with a WRC car yet either. When the German WRC rally was driven the previous time two years ago, Ogier won the juniors' WRC race with Citroen's Super 1600 car.

(MTV3)

перевод - Dracaena

Raikkonen looking ahead to the challenges of Asphalt in Germany

Jyväskylä vaisummin went, but when the World Rally Championship series will continue after a week in Germany, Kimi Raikkonen is again expected to tip the head tighter hätyyttelyä.

Germany expects Räikköstä Mosel wine region to run second asphalt rally season. Formula One After years spent in the start Räikkönen is more familiar and more pleasing than the gravel.

Räikkönen's knowledge of the German Rally route is still mainly rely on reports from other consultees. However, they have been promising.

- I'm not really sure what the German rally should be expected. My friend's team have told us that it is truly a versatile rally, which is driven by many different asphalt surface, Raikkonen says the German Rally website.

- And it is precisely these challenges I am rally!

Before the rally in Germany Raikkonen has driven test days Citroen junioriitiimiin asphalt rallies for the return Sebastien Ogierin with. The pair drove in Germany last weekend.

Ogier to drive the final season asphalt rallies alongside Räikkönen's junior team. The remaining gravel rallies (Japan and Wales), he replaces Daniel Sordon Sebastien Loeb yoked factory team's second driver.

Although the front is a return to asphalt, Raikkonen does not start dancing off to war. Bulgarian exit promising ek-time counterpart is undoubtedly still fresh in the memory.

- It is understood now how it falls on us, then in Germany, Raikkonen outlined by some websites.

Kalle Takala

перевод - luieluv

Sebastien Ogier and Kimi Raikkonen head to Rallye Deutschland

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

щас сделаю пакость. :P

Андрей мне передал фотки, но так как я щас уезжаю, я их сегодня не выложу. :D

d57a4cd72545t.jpg0b8397e625e0t.jpg :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

ну что для него лучше он сам решит :) хотя и выбора по-моему у него нету

Похоже на то... :angry:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Эх, дело было вечером, делать было нечего :) решила перевести небольшую статейку.

Макинен: асфальтовый подиум возможен для Кими

Четырехкратный чемпион мира Томми Макинен говорит, что он не будет ставить против своего соотечественника Кими Райкконена в отношении того, что тот приедет на подиум до конца текущего чемпионата мира по ралли.

Райкконен в своем первом сезоне в мировой серии примет участие в Ралли Германии на следующей неделе на своем Citroen C4 WRC.

Макинен, который тренировал экс-пилотоа Формулы во время его перехода к ралли, заявил, что ожидает, что после впечетляющих результатов на ралли Болгарии Райкконен будет отлично выглядеть на остальных асфальтовых ралли.

"Он был очень хорош в Болгирии, и я уверен, что он снова покажет себя на других асфальтовых этапах", сказал Мякинен. "Для него будет очень, очень трудно оказаться на подиуме, но если все действительно пойдет хорошо, кто знает, - это вполне возможно."

оригинал здесь

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

отсканила страничку с рекламой DNA из изрядно пожеванного журнала VM ))

http://lh5.ggpht.com/_Rm4MuLPSzCY/TGL3YngYQ-I/AAAAAAAAAsQ/-PdRI5p_bLY/VM.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

отсканила страничку с рекламой DNA из изрядно пожеванного журнала VM ))

http://lh5.ggpht.com/_Rm4MuLPSzCY/TGL3YngYQ-I/AAAAAAAAAsQ/-PdRI5p_bLY/VM.jpg

прям реклама к Гарри Поттеру :D красиво)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

И еще один перевод от меня (разошлась :D )

Штурман обещает: Кими может гораздо лучше.

Кай Линдстрем убежден в таланте бывшего пилота F1 в ралли.

- Мы прогрессируем в каждой гонке, что является для нас самой важной вещью в этом году, сказал Линдстрем в пресс-релизе для Citroen junior team.

Следующая гонка WRC пройдет на асфальтовых дорогах Германии в ближайшие выходные.

- Наша производительность в первом асфальтовом ралли в Болгарии была наиболее впечатляющей в этом сезоне. Я знаю, Кими способен на гораздо большее.

Сам Райкконен едет в Германию с осторожностью и нацелен на хорошее место.

- Это новое состязание для меня. В своем первом асфальтовом ралли с Citroen C4 WRC я сразу же нашел хорошее ощущение. Самое главное для меня это привыкнуть к вождению автомобиля на этой поверхности. Исходя из моего опыта могу сказать, что вождение на асфальте намного более естественно для меня, но за рулем раллийной машины это совершенно другое дело, нежели езда по трассе, напоминает Райкконен

источник: MTV3

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Интервью из немецкого Motorsport aktuell

a81f25f7a01bt.jpg 72a98e78215ft.jpg

You hardly lack variety, after snow and gravel you had your first WRC rally on tarmac. Satisfied?

Generally yes, our speed was good. Okay, it was disappointing though that we didn’t finish were we could have been, in the top 4. But most important was that we learned much again. On the second and third day it wasn’t easy to have the same motivation than in the beginning when we were fighting for the top places. Altogether I’m still happy.

Is the time difference to Sebastien Loeb like you expected it?

It was the first time that I did a tarmac rally against Loeb. How should I have an exact idea what to expect? On some places we were not so far off.

As an ex-F1 driver you certainly feel more comfortable on tarmac. Are you working there already more on details?

The difference is not that big although I feel more home on asphalt. But rally driving is and will remain something totally different to circuit races. When we set up the rally car it is the same procedure. You handle a programme, no matter if it’s gravel or tarmac. I’m still lacking the experience in rally. That’s why I not only trust my feeling but also listen to the tips of the team.

Is rally after half a season still passion or already daily business?

No, I still have a lot to learn, so it’s rather not daily business. I like driving rallies, it’s a great challenge for me.

How far are you with your process of learning?

Still at the beginning. In rally there is nothing like experience. Everything is very complex, that can’t be learned in some months.

In which areas you see most likely room for improvement?

Everywhere, really. Everything is new for me, I’m learning all the time. One fundamental point we have to work on is the notes. That’s something which doesn’t exist on the circuit but in rally sport it’s an important factor of success. With the right notes you can gain a lot of speed.

And where you have improved the most?

I don’t think that there is this one point. The point is to improve everything together, the whole package – to learn as much as possible. I feel now much stronger than at the beginning of the season, in all areas. But we have to continue working and learning.

Are there things in the rally championship you imagined differently?

No, basically everything is like I expected it. From last year I had a bit of experience, so I could imagine how things will come. But if you want to improve only experience counts. A circuit you can learn in some hours, with rally that will take much longer.

Where can you benefit from your experience in F1?

Like I said before, rally and circuit are actually completely different, there is no comparable point. Of course on tarmac rally there are some things which are similar like for example the quickest curve. The driving style is still pretty different, in the race car you want anything but drifting. To drive as clean as possible that applies for both.

How about your setup in WRC? You said at the beginning of the season that you will start more or less with the same setup like your team mates. Is that now different?

Actually we start every rally with a very similar setup. Later I, like the others too, let the team make little changes to have a better feeling for the car. Once we want the car to turn in better or we change the height of the car. Luckily the team has a lot of experience with the car and they can give me good advices.

How difficult is it for you to trust someone else in the car?

You mean the relationship to my co-driver? That’s very good. My co Kaj Lindström is a great guy with plenty experience, that helps me a lot. For me the point is to make good notes and to use them optimal. We are working on it and it’s getting better every rally.

Which rally has you surprised the most?

But for me all WRC rallies are new – apart from Finland. All and everything is new. But the most special event this season was Jordan. The surface and the character of the rally changed all the time. It was very important to work precisely with the notes. We got our first points there, a nice memory.

What do you know about ADAC Rallye Deutschland?

Not much. I know it is a tarmac rally with very different surfaces and that Loeb has won there several times. That’s it.

Germany is a “Racing” country. Is it a special feeling, as an ex F1 driver to contest there now with a WRC rally?

Not really. I’m not thinking about something like this. I start every rally the same way. So Germany is a rally like every other rally.

They say that in F1 the relation car to driver is 60:40. How is that in rally?

I don’t know. I don’t have the experience yet to value that exactly. It depends on so many different things, if you just look at the surfaces and the tactics. In rally there are probably more variations than in F1. When I was driving Grand Prix, the top cars were pretty close, a driver could make a big difference.

How often do you have contact with your buddy Sebastian Vettel? Do you get information about F1 from him?

From time to time we talk but that’s not so often. If, then we talk about F1, rally but also about other things, just normal things.

What would have to change that you come back to F1?

It is not so much the question what would have to change. The point is to have the right options. I had some opportunities to stay in F1 this season. But they were not the right ones. That’s why I’m now here.

The fight for the F1 championship is close. Who will be world champion?

I think it will be a duel between McLaren and Red Bull. The Red Bull is the quicker car, but they had some problems with reliability. The drivers are pretty close. McLaren also did a good job, especially Lewis Hamilton. I guess it will be very close.

What do you think can we expect from Michael Schumacher in the second half of the season?

Hard to say, I don’t know. He is a seven time world champion so obviously good. It is always also a question of the car, motivation and many other things.

How about your future? Is there a decision to continue rally?

You can be certain that as soon as I make a decision I will let everybody know. There are always options to do different things. I need to find the right one for me.

When can we expect your decision?

When I made it.

Более крупные сканы:

http://a.imageshack.us/img16/2517/p1050502z.jpg

http://a.imageshack.us/img810/3838/p1050503.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...