Перейти к контенту
ХодОК

FIA World Endurance Championship

Recommended Posts

LDDL0Tz8r8kViyo3e5gD-P0eCbjvg-BsJtg109h2

FIA World Endurance Championship (WEC) — это чемпионат мира по гонкам на выносливость, проводимый Fédération Internationale de l'Automobile (FIA), и гонки проводятся в формате, в котором прототипы автомобилей и автомобили GT соревнуются вместе. Текущий WEC был запущен в 2012 году, а 2024 год отмечает его 12-й сезон.

В классе Hypercar, в котором соревнуются автомобили, построенные на шасси LMH, 2024 год станет вторым годом с тех пор, как к участию допускаются автомобили спецификации LMDh. Помимо марок автомобилей, которые соревнуются в классе Hypercar с прошлого года, включая Toyota, Cadillac, Ferrari, Peugeot и Porsche, в этом сезоне примут участие новые производители, такие как BMW, Lamborghini, Isotta Fraschini и Alpine. В этом сезоне в классе будут соревноваться 19 автомобилей от девяти производителей, участвующих в сезоне. Что касается класса LMP2, то он был исключен, за исключением 24 часов Ле-Мана, а классе 

LMGT3, в котором соревнуются автомобили FIA GT3, ставшие международным стандартом, заменив класс LMGTE-Am. В 2024 году будут соревноваться два класса: Гиперкары и ГТ3. Всего в этом году будет проведено восемь гонок, причем гонка в Португалии будет отменена и заменена новыми гонками в Катаре и Бразилии. Что касается Спортивного регламента, то были приняты масштабные изменения в формате квалификации, а также будет введена процедура виртуального автомобиля безопасности.

Чемпионат и его титулы

В правилах указано, что каждая гонка должна длиться не менее шести часов, а самая длинная гонка сезона — 24-часовая гонка в Ле-Мане. Сезон 2024 года будет проводиться в двух классах: классе Hypercar и классе LMGT3, с одним кубком для каждого класса. И, как показано ниже, количество присуждаемых очков чемпионата будет различаться в зависимости от продолжительности каждой гонки. Производители (автопроизводители), участвующие в чемпионате мира по гонкам на выносливость FIA Hypercar, могут заявить до двух автомобилей. Правила соревнований предусматривают, что производители, заявившие более двух автомобилей, должны участвовать в дивизионе FIA World Cup Hypercar Team Division. Для класса LMGT3 каждый производитель ограничен заявкой до двух автомобилей.

Чемпионат мира по гонкам на выносливость FIA Hypercar World Endurance Drivers Championship Чемпионат мира по гонкам на
выносливость FIA Hypercar World Endurance Manufacturer's Championship
Кубок мира FIA Hypercar Team Division
Трофей FIA по гонкам на выносливость LMGT3 Drivers Division
Трофей FIA по гонкам на выносливость LMGT3 Team Division

Место 6-часовые гонки 8-часовые и 10-часовые гонки *24 часа Ле-Мана

1 место 25 очков.38 очков.50 очков.

2 место 18 очков.27 очков.36 очков.

3 место 15 очков.23 очка.30 очков.

4 место 12 очков.18 очков.24 очка.

5 место 10 баллов.15 очков.20 очков.

6 место 8 баллов.12 очков.16 очков.

7 место 6 баллов.9 баллов.12 очков.

8 место 4 очка.6 баллов.8 баллов.

9 место 2 очка.3 очка.4 очка.

10 место 1 балл.2 очка.2 очка.

* 1812 км Катара

y4r5GqdUdc4.jpg?size=1779x890&quality=952025-CALENDAR_LANDSCAPE.jpg

 

 

Изменено пользователем SareN

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

У Ауди какие то механические проблемы с семеркой... Сегодня для продолжения тестов, в команде были вынуждены заменить шасси 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Итоговый протокол двух дней:

 

b4cf2ad49d4b.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

 

Изменено пользователем SareN

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Largo предлагаю перед каждым этапом, в шапке постеры менять:

https://pbs.twimg.com/profile_banners/426488154/1459012327/1500x500

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
10 час назад, SareN сказал:

Largo предлагаю перед каждым этапом, в шапке постеры менять:

https://pbs.twimg.com/profile_banners/426488154/1459012327/1500x500

 

Предложение принимается. :)  Я решил так делать, еще когда постер Пролога прикрепил

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

В рамках Пролога в Ле-Кастелле состоялась встреча рабочей группы частного класса LMP1. Присутствовали представители FIA, ACO,  AER, Judd, Nissan, Gibson, Rebellion, ByKolles, Strakka, SMP, Oreca и Onroak. На встрече обсуждались моменты улучшения привлекательности класса. В частности рассматривались варианты использования в будущем системы DRS, уменьшение веса шасси, отмена ограничения крутящего момента и расхода топлива на круге, увеличение мощности двигателя до 900 л.с., а так же появление полного привода.

Следующая встреча рабочей группы состоится Ле Мане. Там же ожидается и принятие каких то конкретных решений.

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Обещают новый регламент уже к следующему сезону

 

Цитата

 

The LMP1 Privateer class could have a different look and feel to it by as early as next year, with the ACO proposing a series of technical changes to the non-hybrid prototypes, in an effort to close the performance gap to the factory entries.

ACO Sporting Director Vincent Beaumesnil told Sportscar365 that it could result in the adoption of the category’s own set of regulations, that would be different from the factory, hybrid-powered prototypes.

“We are clearly dedicated to make LMP1 again attractive for private teams,” Beaumesnil told Sportscar365. “We know that today, the formula we have in place is not attractive enough.

“We have put together all potential engine and car manufacturers and are working on the technical options that we are evaluating in order to make the car competitive without adding costs.

“Everybody has been very positive. We’re trying to do it for next year. It’s going quite well.”

Current and prospective LMP1 Privateer teams and manufacturers met last week at Paul Ricard to continue discussions on a likely overhaul of the class.

The 2016 FIA World Endurance Championship season will again only see three full-season privateer entrants, with two Rebellion R-One AERs and a single CLM P1/01 AER from ByKolles Racing.

Beaumesnil said it’s their goal to attract additional competitors to the class by significantly reducing the performance gap to the factory LMP1 cars through a number of different methods.

It’s understood a considerable increase in power is being proposed, although the cars would still retain its fuel flow meters, per the FIA Endurance Committee’s recommendation.

“If you take, for example, the Rebellion [R-One] of today, what can you do to make it much closer to the Audi, Toyota and Porsche without spending more?” Beaumesnil said.

“I don’t want to mention the technical options, because it’s under evaluation; nothing is decided.”

Beaumesnil said there’s been interest from five constructors and four engine manufacturers, in what could become a destination for companies not selected for the new, largely-spec LMP2 platform.

“LMP2 is now limited to four [constructors] and you have other [constructors] that want to build cars,” he said.

“In that category they can do some development. It’s really open, so this is what they like, also.”

Both BR Engineering, through its SMP Racing outfit, and Strakka Racing have expressed interest, with the Russian squad understood to be the closest to building a new LMP1 car for next year.

Beaumesnil said they hope to finalize the proposed changes by June, in order to have them go into effect for 2017.

An all-new set of LMP1 regulations, for hybrid-powered cars, meanwhile, is set to be introduced the following year.

 

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Цитата

 

We reported late last year here on the meeting in Bahrain that effectively became a summit conference on the future of the Privateer sub class for non-Hybrid LMP1s.

Since then there has been very little news on any movement to address the performance and cost issues that have dogged the class, in particular since the advent of the big budget, huge performance factory-funded hybrids.

The week of the 2016 FIA WEC Prologue though saw another meeting take place, with the ACO hosting the two current LMP1-P teams, Rebellion Racing and ByKolles joined by representatives of Onroak Automotive, Oreca, SMP Racing, Strakka Racing, AER, Gibson and Engine Developments (Judd).

Whilst the meeting was described by several attendees as ‘constructive’ there was also frustration in evidence too over a lack of movement since Bahrain.

The principal outcome though seems to be designed to move things forward much more rapidly with all parties presented with a list of eight areas where better performance might be found, and asked to respond to the ACO in a matter of days (by next week) with an estimate of what performance improvement in those areas might be gained at accessible cost.

There is enthusiasm for the process, but rather less confidence it has to be said about the potential for a viable and sustainable solution amongst many of the concerned parties though the FIA WEC and ACO at the very highest levels continue to voice publicly the importance of supporting their privateer customers, and positivity about the potential for entries in numbers coming as a result.

Engines

The question of power levels is becoming a very real one, in particular with the looming issue of a more powerful formula for LMP2 from next year, the 2017 Gibson V8, at 600 bhp, around 100 bhp up on the current LMP2 powerplants.

Introducing hybrid power here is still a definite no, even off the shelf solutions were described to DSC by a senior industry source as inaccessibly expensive at present on privateer budgets.

One move tough that seems to have been made fairly recently is to accept the potential for factory engines in the class, a move that may well have been reinforced by the offer, DSC believes, of introducing the Cosworth designed Nissan twin turbo V6 that featured in the now cancelled GT-R LM, not just as an optional engine choice but as a ‘Spec’ engine for Privateer LMP1. That prospect has now disappeared though the Nissan V6 remains an interesting potential option.

Weight reduction – And DRS!

Reducing minimum weight remains under consideration too with several parties also mentioning the potential introduction into the debate of bringing moveable aero into the mix to reduce drag, and increase speed, not the zonal ‘overtaking assist’ DRS that features in F1, but driver selectable at any point on the circuit.

There are limiting factors though in the cocktail of available solutions, the Privateer cars look unlikely in the extreme to be allowed a package that allows them to go further on a tank of fuel than their factory competitors, that’s simply not a message that gels well with the message of efficiency that correctly underpins the factory LMP1s.

Then there’s the thorny issue of how to keep the existing teams in the game if and when another evolution of Privateer LMP1 arrives, with revised LMP1 monocoques due in 2018 and near zero likelihood of a waiver against that requirement for the Privateers another very substantial investment looms.

The responses to the call for answers is a critical point. There could indeed be a week ahead to save LMP1 Privateer.

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Larbre Competition планирует в следующем году перейти в Pro класс

 

50-Larbre-Corvette-02.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Роберто Мери закрыл последнюю вакансию в Манор

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Заявочный лист на Сильверстоун:

 

12525541_1092980290758424_49625164916001

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Новый постер

 

Ce-QjsDWEAUL96D.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

 

Изменено пользователем SareN

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

CfbEUXaW8AA-uUT.jpg

Изменено пользователем SareN

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Окончательный состав экипажей Манора:

 

# 44 - Тор Грейвс, Джеймс Джейкс, Уилл Стивенс (полный сезон WEC включая Ле Ман)

# 45 - Ричард Брэдли, Роберто Мери, Мэтт Рао (только WEC, без Ле Мана)

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А 45-ая машина, это 2-ое неиспользованное шасси КСМГ.

CfgbWPQWcAEcJs8.jpg

Изменено пользователем SareN

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Расписание уикенда МСК:

Free Practice 1           Fri 15th April - 14 h 15

Free Practice 2           Fri 15th April - 18 h 30

Free Practice 3           Sat 16th April - 11 h 00

Qualifying - LMGTE    Sat 16th April - 13 h 50

Qualifying - LMP         Sat 16th April - 14 h 20

Race                           Sun 17th April - 14 h 00

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
19 час назад, Largo сказал:

Расписание уикенда МСК:

Free Practice 1           Fri 15th April - 14 h 15

Free Practice 2           Fri 15th April - 18 h 30

Free Practice 3           Sat 16th April - 11 h 00

Qualifying - LMGTE    Sat 16th April - 13 h 50

Qualifying - LMP         Sat 16th April - 14 h 20

Race                           Sun 17th April - 14 h 00

Возможно закрепить на время этапа расписание и ссылки на трансляцию, чтоб не искать?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или авторизуйтесь, чтобы оставить комментарий

Комментарии могут оставлять только зарегистрированные пользователи

Создать аккаунт

Зарегистрировать новый аккаунт в нашем сообществе. Это несложно!

Зарегистрировать новый аккаунт

Войти

Есть аккаунт? Войти.

Войти

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...