Перейти к контенту
Гость Guest

Porsche Motor Sports

Recommended Posts

logo.svg?h=31&iar=0&w=150&rev=-1

Porsche Motorsport -- немецкая автогоночная команда, представляющая собой подразделение автомобильной компании Porsche. Команда постоянно участвует и побеждает во многих гонках, 19-кратный победитель 24 часов Ле-Мана на трассе Сартэ.

 

Изменено пользователем SareN

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
В 18.04.2016в18:15, SareN сказал:

Это когда они тестировались в Монце?

 

 

Это октябрь 2015

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

На этой неделе тестировались на Motorland Aragon. За четыре дня проехали в общей сложности 7642 км

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Porsche протестирует новую аэродинамику в Спа.

Цитата

На этапе сезона-2016 WEC в Спа команда Porsche LMP1 протестирует новую аэродинамическую конфигурацию для "24 часов Ле-Мана".

«Аэродинамические настройки, с которыми выступят обе 919 Hybrid в Спа, являются чем-то средним между спецификациями для Сильверстоуна [с максимальной прижимной силой] и Ле-Мана [с минимальной]», - сказано в заявлении немецкой команды.

Руководитель Porsche LMP1 Андреас Зайдль отметил: «Для конфигурации машины для 7-километрового кольца, которое состоит из подъемов и спусков, нужна золотая середина между достаточной прижимной силой в скоростных поворотах и малым лобовым сопротивлением на длинных прямых.

На прошлой неделе на тестах в Арагоне мы опробовали аэродинамический пакет к Ле-Ману. Его компоненты мы будем использовать в Спа».

Porsche приняла решение заблаговременно не демонстрировать фотографию машины.

В прошлом году в Спа оба экипажа Porsche проиграли трио из Audi Андре Лоттерер/Марсель Фесслер/Бенуа Трелуйе.

Toyota в Спа испробует конфигурацию с высокой прижимной силой на своих TS050 HYBRID.

Audi еще не огласила, какую именно аэродинамическую конфигурацию привезет на бельгийский автодром.

Отметим, что на тестах в Арагоне Porsche намотала больше 7600 км за четыре дня. Тесты аэродинамического пакета для Ле-Мана продолжатся на испанском автодроме и после этапа WEC в Спа.

 

Изменено пользователем SareN

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Люстры крупным планом:

 

Dagys_2016_27326.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Обзор спецификации этого года от racecar-engineering

 

Цитата

 

2016.
Porsche decided to retain the chassis of the 919 for the 2016 season but almost all of the components attached to it have been improved to some degree.
Porsche 919
Team Principal Andreas Seidl: “We have kept the car’s concept and thanks to this stability were able to develop the 919 in detail. Weight reduction and performance improvement from various components have made the 919 even more efficient. Suspension and aero development have meant better handling. For the first time we have a high downforce aero package in place for Silverstone circuit’s fast corners. In the previous years we had no resources to do that, because we focussed so much on Le Mans. Since the 2015 WEC finale in November we have covered almost 23,000 kilometres of testing with the 919 in different specifications. It was partly endurance and partly performance testing. Also as a team we have improved over the winter. We are ready for the new season and excited to see were we stand compared to our competition.”
Porsche 919
At the roll out of the 2016 car the side bodywork of the car featured the rectangular slats seen in 2015. But at Silverstone for the first race the car appeared with 2014 style curved components in this area (below).
Porsche 919
A new design of wheel was also introduced for 2016, with a deeper rim in an attempt to reduce the overall drag of the car.
Porsche 919
The 2016 specification car features new rear wing endplates, gone are the strictly illegal designs used in 2015 with a new constant section unit in place. At the base of the endplates there is a small extension plate, this is probably not considered part of the end plate instead it is part of the bodywork.
Porsche 919
The 2016 919 retains the innovate exhaust gas energy recovery system which features a single turbo charger on the right side of the engine and a turbine drive generator unit on the left. All linked together via complex exhaust arrangement.

The V4 engine fitted to the 2016 919 is not identical to the unit used in 2015. With new restrictions on energy the Porsche engineers created a lighter variant of the 2.0 litre direct injection design. The lightweight engine produces notably less power than the 2015 version which had ‘well over 500bhp’ while the lightweight unit puts out between 480-495bhp.

But conversely for 2016, the components of the electric drive have become even more powerful and efficient. That applies for the optimised electric motor at the front axle, the power electronics and the new generation of lithium-ion battery cells in the in-house developed battery.

The overall system layout remains the same with a MGU-K on the front axle and a GU-H on the turbocharger.
Porsche 919
A new and still largely secret suspension system is fitted to the 919, details of its layout remain unclear though it is as usual a double wishbone arrangement with pushrod actuated springs and dampers.
Porsche 919
The inner face of the mandatory air extractor opening on the top of the front wheel arches has a interesting turning vane mounted on its inner edge.
Porsche 919

The 2016 Porsche 919 as well as the engine concept are further detailed in an 10 page special article in the May 2016 edition of RCE – available now (below) 
RCEmay

Porsche 919
At Spa the Le Mans aerodynamic package made its public debut. It was developed in the Williams F1 wind tunnel at Grove in England at 60% scale. Full scale testing in the Porsche tunnel in Germany is done for correlation purposes only. Compare the low drag version seen at Spa (above) the the high downforce seen at Silverstone (below)
Porsche 919
A look at the low drag specification front splitter used at Spa.
Porsche 919
The front wheel arch openings have been totally redesigned on the low drag 919. They now feature a dipped section on the leading edge which is quite sculpted.
Porsche 919
The shape of the floor of the channel leading up to the opening is three dimensional and clearly the result of some optimisation in the wind tunnel.
Porsche 919
A look at the front bulkhead of the 919 in 2016 trim, it features substantially reworked suspension. Note the position of the main spring damper unit, which has been revised an relocated.
Porsche 919
A look at the low drag 919 from the rear, note the mechanic wearing shin pads.
Porsche 919
Part of the Porsche 919 Hybrid’s Le Mans specification is a new headlight system, which gives the car a fresh look. Jens Maurer, Head of Systems at the Porsche Team, names the key factors: “We have managed to improve the performance regarding the range of lighting to the side as well as the reach to the front. We have saved almost 30 per cent of weight, made the fitting easier and optimised the cooling.” The lights are cooled via small ducts in the leading edge of the fender.
Porsche 919
The system is equipped with the latest and handpicked LEDs from Osram and features three different modes of operation: pencil beam (ultra long distance light), main beam and side beam. Twelve pairs of LEDs and reflectors per headlight unit are split into seven individually controlled strings for long distance and cornering light. The control unit is integrated into the headlights. At an angle of 45 degrees, the side light performance matches the quality of a good dipped-beam headlamp of a road going car. The flashing light is operated as a switchover between maximum and reduced operation mode of the LEDs.
Porsche 919
In addition, each headlight has 20 of so called RGB-LEDs (RGB stands for the red-green-blue colour space) to make the two cars identifiable. The number 1 Porsche 919 Hybrid is illuminated in purple, the number 2 car can be recognised by its blue light.
Compared to 2015, the number of LEDs has been doubled while the weight of each headlight unit was reduced by 1.1 kilograms. The new headlight is fitted as a single component now. The pre-adjustment of the reflectors inside the headlight saves the fine-tuning procedure after fitting.

Porsche 919

 

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Слева Сильверстоун, справа Спа

 

ob_bab40a_porschelmp1-fronttop2016-low.j

 

ob_1de9eb_porschelmp1-ffend-vg2016-low.j

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Экипаж "двойки" получит к Ле Ману новое шасси. 

После долгого и безрезультатного анализа причин недостаточного темпа двойки относительно единицы в команде было принято решение о замене шасси. Во время последних тестов двойку тестировали оба экипажа, и среднее время прохождения круга было на 0,5 секунды хуже единицы.

 

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Штурвал 919-й

 

11259477_1120025681387218_51747043477478

 

13217603_1120025658053887_44002652300611

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
13 часов назад, Largo сказал:

Экипаж "двойки" получит к Ле Ману новое шасси. 

После долгого и безрезультатного анализа причин недостаточного темпа двойки относительно единицы в команде было принято решение о замене шасси. Во время последних тестов двойку тестировали оба экипажа, и среднее время прохождения круга было на 0,5 секунды хуже единицы.

 

 

 

По-моему, в том году то же самое было. И часто Ауди ещё если "второй" экипаж могла временами достать, то до "первого" было как до луны.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Команда провела 30-ти часовые тесты на Motorland Aragon

 

Ci6kV9cUgAAShoQ.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Это было в апреле. Еще до Спа.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
5 минут назад, Guderian сказал:

Это было в апреле. Еще до Спа.

 

Разве?

Обычно подобные симуляции гонки проводят как раз перед Ле Маном. Да и почему информация только сейчас появилась...?

 

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Точно. В десятых числах. Точнее скажу в понедельник. Все рабочие материалы на работе. Сомнительно, что одна и та же картинка кочует по сети уже месяц...

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Да дело даже не в картинке, а в одновременной публикации информации о тестах сразу в нескольких изданиях и Твиттере команды...

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Тогда это еще одни тесты там же. Надо проверить количество километров на картинке.)))) Само изображение тоже самое.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
53 минуты назад, Guderian сказал:

Тогда это еще одни тесты там же. Надо проверить количество километров на картинке.)))) Само изображение тоже самое.

 

Цитата

Porsche hat seine Vorbereitungen auf die 24 Stunden von Le Mans 2016 abgeschlossen. Die LMP1-Werksmannschaft aus Weissach absolvierte von Dienstag bis Freitag dieser Woche umfangreiche Probefahrten in Aragon. Beim Test in Spanien kamen in einem Porsche 919 Hybrid alle sechs Piloten zum Einsatz. Teil dieser Arbeit war ein 30-Stunden-Test, der nach Angaben des Teams ohne Probleme verlief.

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
4 часа назад, Largo сказал:

 

 

25-28 апреля. Тесты Арагон.

 

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или авторизуйтесь, чтобы оставить комментарий

Комментарии могут оставлять только зарегистрированные пользователи

Создать аккаунт

Зарегистрировать новый аккаунт в нашем сообществе. Это несложно!

Зарегистрировать новый аккаунт

Войти

Есть аккаунт? Войти.

Войти

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...