Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Alezka

Чемпион НАВСЕГДА

Recommended Posts

Может, имелась в виду Имола-96, только там не было ни прокола, ни круга почета:), просто на последнем круге заблокировалось переднее колесо.

В 96-м у Шуми не было победы в Имоле. Была Монца. :rolleyes:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

ай, как мне нравятся такие ваши разговоры :D

я смотрю, амнезия косит наши ряды ;)

кстати, я тоже не знаю, о какой точно гонке с проколом спрашивают

но обещаю - как дойду до неё, то обязательно расскажу

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
ай, как мне нравятся такие ваши разговоры :D

я смотрю, амнезия косит наши ряды ;)

кстати, я тоже не знаю, о какой точно гонке с проколом спрашивают

но обещаю - как дойду до неё, то обязательно расскажу

Со вчерашней ночи пытаемся вспомнить:rolleyes:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Со вчерашней ночи пытаемся вспомнить:rolleyes:

:D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
В 96-м у Шуми не было победы в Имоле. Была Монца. :rolleyes:

Я знаю, что у него не было победы в Имоле :rolleyes: Но других гонок, где у Михаэля случались какие-либо проблемы с колесами на последнем круге я не помню.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Я знаю, что у него не было победы в Имоле :rolleyes: Но других гонок, где у Михаэля случались какие-либо проблемы с колесами на последнем круге я не помню.

Бум ждать огда Торнау дойдёт до неё и раскажет :rolleyes: :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Бум ждать огда Торнау дойдёт до неё и раскажет :rolleyes: :D

Он точно досмотрел Спа-95, так что Имола-96 не за горами. Я надеюсь. :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Я знаю, что у него не было победы в Имоле :rolleyes: Но других гонок, где у Михаэля случались какие-либо проблемы с колесами на последнем круге я не помню.

У него было второе место в Имоле и первое в Монцо. Проблемы с колесами была в Имоле.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Интервью с Шуми.

Переводить пока что некогда. Вечером попробую :rolleyes:

Q: Is Vettel the new Schumacher ?

Schumacher: ''No, Sebastian is the new Vettel. I never liked it when I was compared to others. Why would I know do the same with Sebastian ? He's made his career in his own way. He pulled things through in a continuous and consistent manner. You can only say: genius !''

Q: Both Ferrari drivers didn't do too well at Monza. Did you nevertheless watch the race with some joy because of Vettel ?

Schumacher: ''I didn't see too much of him. He wasn't on tv that often either because he was lapping the track on his own at the head of the field. But for us it was important to see which decisions he made. Which tyres does he mount on the car ? Do the tyres keep up ? Is it right switching to extreme wets again ? The intermediates where a possibility at that stage. When I saw that Sebastian was still doing great on extreme wets I thought: damn, wow, the guy is not just driving he's actually pulling away from the others as well.''

Q: Does credit go to the Ferrari engine also ?

Schumacher: ''People look into that a bit much. Clearly the Ferrari engine is a good one. But the fact that Sebastian was so good wasn't just down to the engine.''

Q: Were you concerned Vettel could get cold feet shortly before the end making a grave mistake ?

Schumacher: ''I was rather concerned whether or not the car would last till the end. Every now and then a Formula 1 car simply refuses to work...''

Q: Because of a broken Ferrari engine ?

Schumacher: ''Why '?''

Q: This year there have been a number of broken Ferrari aggregates. Something, for example, Mercedes didn't suffer from...

Schumacher: ''I wasn't actually so much thinking about the engine there. Clearly we've had two problems with it. But perhaps the Toro Rosso isn't as reliable as our car.''

Q: Has Vettel now reached the absolute top, or do you still see some deficits in certain areas ?

Schumacher: ''Sebastian has what it takes to become a really big one. I don't want to belittle his success but on the other hand he's still a long way away from the top. Not just in terms of his skills, also in terms of the decisions that he makes. Where will he go to ? What will he do ? How can he present himself in the way he really is ? It's a really important thing to be in the right car at the right time. Sometimes luck is involved in that too. One should simply wait and see how things develop.'''

Q: Let's assume Raikkonen and Masa would not be set at Ferrari till the end of 2010. Would Vettel have been an option for Ferrari in that case ?

Schumacher: ''The question is irrelevant for the period in which our drivers have a contract with the team.''

Q: In Monza Ferrari only collected three points. What do you have to work on most ? Or do you not have to work as hard as the result may suggest ?

Schumacher: ''We're working on the car. We always do. But at the end of the day we finished with one car in front of Hamilton, with the important one that is. That was the most important thing. It would have been nicer if we would have been able to build up the gap a little more. But it just didn't work out. The first set of tyres worked superbly on Felipe's car. At that stage he set the fastest laptime. But with the second set he no longer got to the front. In Kimi's case the first two sets of tyres didn't work. Only the intermediates in the final stint worked well. In turn, those didn't work a 100% on Felipe's car. These are things that are not always so easy to understand or to anticipate on in order to not get into such difficulties at all. The 'whats' and 'why's' have partly been cleared, but perhaps still not a 100%.''

Q: After his five spins in Silverstone Massa has been laughed at by many people. Did he redeem himself at Monza ?

Schumacher: ''In such cases people always like to to lump together and the examples that are in favour of Massa are often not looked at. Just look at Monaco: Felipe did an excellent job in the rain there. He may have had made a mistake and went off in the Sant Devote chicane, but all drivers had something like that. So you can't say Felipe has a problem driving in the rain.''

Q: Still though, things really went bad for Felipe at Silverstone...

Schumacher: ''But Silverstone was after Monaco right...''

Q: People forget things quickly in Formula 1.

Schumacher: ''Exactly. And often people talk about the bad things instead of balancing things fairly. Perhaps there's a reason why things went well the one time and didn't the next. But the guys haven't unlearnt how to drive. That goes for Kimi as well.

Q: Talking about forgetting: many people have already forgotten when Raikkonen won for the last time because this is so far behind us.

Schumacher: ''These people have also forgotten that it was Kimi becoming worldchampion last year.''

Q: Something that will be hard this year...

Schumacher: ''Very hard in fact.''

Q: When you look at Raikkonen, do you see indications that he's doubting himself or even feels desperate ?

Schumacher: ''People would like to think that. But when I look at Kimi it's what I see least of all.''

Q: So Raikkonen is mentally stable ?

Schumacher: ''That's right. You won't be able to get him out of his composure when he has won, and you won't be able to get him out of his composure when he has lost either. You don't need to worry about Kimi's psyche.''

Q: In previous races it was remarkable to see that it took Ferrari very long to get heat into the tyres. What's the reason behind that ? Does the F2008 tread the tyres too gently ?

Schumacher: ''I don't want to go into details. But there are cars with certain characteristics. Cars from other teams have different characteristics.''

Q: So for Ferrari it can't be hot enough ?

Schumacher: ''I don't want to state there's only a relation to that. This analysis is very superficial. In certain cases this may apply but it's not detailed enough.''

Q: You're part of a commision of the FIA that decides how to spend McLaren's $ 100 million fine. Are there any concrete intentions ?

Schumacher: ''The money will be used to improve the safety. And therefore to establish motorsport in countries where it hasn't gained ground yet. Infrastructure will be made there. The basic meeting (of this commision) was in Monaco and in November there will be another one.''

Q: $ 100 million is a whole lot of money.

Schumacher: ''It's a lot of money, but at the same time it's not enough in case we do everything that we try to do. You have to watch out not to waste any money.''

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
ай, как мне нравятся такие ваши разговоры :D

я смотрю, амнезия косит наши ряды ;)

кстати, я тоже не знаю, о какой точно гонке с проколом спрашивают

но обещаю - как дойду до неё, то обязательно расскажу

Кстати, иду твоими стопами... теперь и я стала счастливой обладательницей записей ВСЕХ гонок Шуми! ;)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Кстати, иду твоими стопами... теперь и я стала счастливой обладательницей записей ВСЕХ гонок Шуми! ;)

завидую белой завистью :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Кстати, иду твоими стопами... теперь и я стала счастливой обладательницей записей ВСЕХ гонок Шуми! ;)

ну, значит теперь пора заняться обладанием всех его квалификаций, практик и уорм-апов

они не менее захватывающие, чем гонки

между прочим, мне таки удалось раздобыть квалу СПА-91 :rolleyes:

з.ы. а когда отчетец будет о поездке в Монцу?

Интервью с Шуми.

Переводить пока что некогда. Вечером попробую :rolleyes:

а немецкого варианта нет?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
а немецкого варианта нет?

Частичная нарезка здесь

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Частичная нарезка здесь

да нафиг мне частичная нарезка, да еще и про Кими :D

мне про Феттеля надо

там, где ты английский вариант брал, нет опции смены языков?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Кстати, иду твоими стопами... теперь и я стала счастливой обладательницей записей ВСЕХ гонок Шуми! ;)

Здорово. А у меня всеволишь краткие записи в дневнике.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
между прочим, мне таки удалось раздобыть квалу СПА-91 :rolleyes:

с какого канала ?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
с какого канала ?

не помню... погоди, ща гляну :)

с бразильского Глобо :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Rossa, с возвращением!

Ждем продолжения рассказа о Монце из серии "остальное потом". ;)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
да нафиг мне частичная нарезка, да еще и про Кими :D

мне про Феттеля надо

там, где ты английский вариант брал, нет опции смены языков?

Нет конечно, это же Тотал B)

Похоже, что речь идет об этом: http://www.auto-motor-und-sport.de/sport/f...15687_13987.hbs

Да, точно ! :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
не помню... погоди, ща гляну :)

с бразильского Глобо :D

Нифига себе , хотя тогда бразильцы , как потом немцы в 90х , Ф-1 показывали , наверно больше и подробней всех

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Так может не просто так Шуми на байках катается ? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Ferrari_V4_1.jpg

Ferrari_V4_2.jpg

Ferrari_V4_3.jpg

Ferrari_V4_4.jpg

Ferrari_V4_5.jpg

Ferrari_V4_6.jpg

Ferrari_V4_7.jpg

Ferrari_V4_8.jpg

Ferrari_V4_9.jpg

Ferrari_V4_10.jpg

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Так может не просто так Шуми на байках катается ? :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: ...
Чума! Ты где это взял?

Гы! Заливная горловина не правильная! Надо было на обе стороны выводить :D :D :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

НУ вот, взял все испортил :D

Концептуальный красавец-мотоцикл Ferrari V4 (11 фото)

Этот концептуальный мотоцикл Ferrari V4 от израильского дизайнера Амира Глиника слишком красив, чтобы просто пройти мимо, не уделив ему хоть чуточку внимания. А началось все в 2005-м году, когда Глиник задался вопросом: «Почему Ferrari не выпускают мотоциклы?», и увлекшись этой темой, он с удивлением выяснил, что в 50-х годах Ferrari какое-то время все-таки производила мотоциклы. Дизайнер решил восполнить этот пробел в современной истории компании и предложил свой потрясающий концепт мотоцикла Ferrari V4. Он оснащен модифицированным двигателем от суперкара Ferrari Enzo и его дизайн, по мнению автора, полностью соответствует дизайну автомобилей Ferrari. Предусмотрена также версия ярко-желтого цвета .

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...