Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

Dronner

Кими Матиас Райкконен

Recommended Posts

что, всё так плохо? :laugh:

Не, все закончилось хорошо в итоге=)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Кими втискивается в новое сидение - http://twitter.com/#...9097729/photo/1

Втиснулся post-19633-0-28032300-1327685810_thumb.j

шапочка уже беленькая)) ну неужели там так холодно? хотя ему идет :)

за улыбающегося Киму спасибо!! :love:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Там были траблы с командой и с подвеской, а не с не прогретыми шинами - это как следствие задвигалова.

Истина!!!!

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Какой довольный на всех фотках)))

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Вообще, молодцы Лотус,так оперативно все сообщают - знают, как подогреть интерес)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

У Кими даже в 2005-м вего 3 победы с поула из 7-ми. Правда ёщё там были поулы, лидирование и тех.сходы. И немало штрафных позиций.

Ну не знаю. Еще с Мака вроде пошло, что Кими не нравится легкий или с пустеющими баками болид и на первый отрезок ему всегда заливали большее количество топлива xD. Но в Маке в 2005-м это не было так очевидно, потому что болид был хоть и ненадежный, но очень быстрый. А вот у красных это вполне было заметно (да еще на фоне Массы), Монца 2007-го открыла мне глаза.

Хотя может мне просто так казалось.

Вобщем, квалам Кими я придавал большое значение. :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ну не знаю. Еще с Мака вроде пошло, что Кими не нравится легкий или с пустеющими баками болид и на первый отрезок ему всегда заливали большее количество количество. Но в Маке в 2005-м это не было так очевидно, потому что болид был хоть и ненадежный, но очень быстрый. А вот у красных это вполне было заметно (да еще на фоне Массы), Монца 2007-го открыла мне глаза.

Хотя может мне просто так казалось.

Вобщем, квалам Кими я придавал большое значение. :D

Ну, поскольку сдедил за ним с 2001-го, я давно понял, что его квалы не имеют значительного веса в итоговом результате. Это не Феттель, Алонсо или Масса, где сей показатель решающий.

А в 2005-м именно из-за штрафов и траблов со стартовой позицией он и получил приставку "самый быстрый бензовоз".

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Какой довольный на всех фотках)))

а то, волнующее возвращение домой..

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Какой довольный на всех фотках)))

и это хорошо! (с) :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Какой довольный на всех фотках)))

такую радость не сыграешь, видимо пока действительно ему нравится там, и с инженером постоянно вместе, хорошо бы и в технических вопросах такой контакт наладили

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Вообще, молодцы Лотус,так оперативно все сообщают - знают, как подогреть интерес)

вообще, молодцы кимофилы, с такой скоростью несут радость в массы на форум :)

Спасибо за фотки, плюсики кончились, благодарю так :flowers1:

А эта новость была?

Lotus Would Have left the Reactive Suspension System on the Shelf

27 Januray 2012

"According to the information received by Turun Sanomat the Lotus team would not have used the reactive ride height system at the start of the season because they didn't manage to get it work properly.

This means that the team is not required to make changes to the car after FIA banned banned the system."

http://www.ts.fi/moottoriurheilu/f1/303966.html

"Согласно информации, полученной Турун Саномат Лотус не будет использовать реактивную систему дорожного просвета [как-там-она-правильно-называется] в начале сезона, потому что они не смогли наладить ее работу должным образом.

Это означает, что команде не нужно вносить изменения в машину после того как FIA запретила систему ".

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Такой радостный на фотках.Спасибо за фотки!!

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Да, такой довольной Киминой физиономии я давно не видел :) . Спасибо.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А эта новость была?

Lotus Would Have left the Reactive Suspension System on the Shelf

27 Januray 2012

"According to the information received by Turun Sanomat the Lotus team would not have used the reactive ride height system at the start of the season because they didn't manage to get it work properly.

This means that the team is not required to make changes to the car after FIA banned banned the system."

http://www.ts.fi/moo.../f1/303966.html

"Согласно информации, полученной Турун Саномат Лотус не будет использовать реактивную систему дорожного просвета [как-там-она-правильно-называется] в начале сезона, потому что они не смогли наладить ее работу должным образом.

Это означает, что команде не нужно вносить изменения в машину после того как FIA запретила систему ".

Я уже писал, что кабы они хотели всерьёз эту систему ставить, то не патентовали бы её. Это всего лишь стратегически-политические игрища, втягивание в гонку вооружений.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Кими втискивается в новое сидение

Эти шапки. Что ж такое?Помню,его как-то спросили, зачем вы подстриглись налысо, он ответил -просто периодически нужно обновлять волосы. Давно пора обновить уже. B)

Большая статья под названием " Return Of The Ice Cream Man" :)

но ничего нового

http://planet-f1.com...e-Ice-Cream-Man

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

post-19633-0-22582600-1327687279_thumb.j

Эти шапки. Что ж такое?Помню,его как-то спросили, зачем вы подстриглись налысо, он ответил -просто периодически нужно обновлять волосы. Давно пора обновить уже. B)

:newconfus: не надо налысо(

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Эти шапки.

Кими старше меня всего на несколько лет, но я сам такие шапки ношу, и весной, и даже когда солнце, и тоже белая есть.

Дело не в морозе вовсе :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Новый болид получил индекс E20

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

pothar

Отлично, 20 подиумов значит добудем в этом году.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ну если только в привязке к красной команде...

Да нет, дело не в ней. Просто из всех действующих пилотов после ухода Шума, Кими нравился больше всего. Так что не то что болел, но симпатизировал больше всего я именно ему тогда. :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

:newconfus: не надо налысо(

Ерунда, быстро отрастет. :)

Кими старше меня всего на несколько лет, но я сам такие шапки ношу, и весной, и даже когда солнце, и тоже белая есть.

Дело не в морозе вовсе :)

Я против шапок ничего не имею, я против его прически, из-за которой он не снимает ни шапки, ни кепки. Пора уже что-то постричься.

Из твиттера, фотографа, который фокал Кими во время интервью в Цюрихе

andrewferraro Andrew Ferraro

Portrait shoot with Kimi Raikkonen today in Zurich. Here's my setup. Kept it light and simple. twitpic.com/8bttup

@NemoSisu sorry, can't do that until the photos are published. I can say that kimi was relaxed and did the shoot well.

andrewferraro Andrew Ferrarо

@JesterCC there will be a piece on Kimi Raikkonen, with the photos, in the March edition of F1 Racing magazine.

Его просят показать фото, а он не имеет права, пока они не опубликованы. Появятся в мартовском Ф1 Рейсинге. Но сказал, что Кими был раслаблен и ... ?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Выложили полную версию статьи :)

перевод постараюсь сделать в течении часа.

Iltalehti 27.1.2012 (paper edition)

By Janne Palomäki

Back to Number One

Kimi Räikkönen isn't coming back to the track to cool off.

Lotus-team's press conference is arranged in a spectacular luxury hotel in Zürich.

Taking photos in joint premises is forbidden so that no stranger accidentally appears on the screen. Here they protect privacy almost as much as they protect the Nazi's gold in bank valves.

Kimi Räikkönen sits in a suite wearing a black Lotus-beanie. It remains unclear if the Finn is freezing or if the team just doesn't find any hat meant for indoor premises.

That's the only thing the Finn leaves us guessing.

- Of course my goal is a second WDC. Just like before. It would be great to get it but it's not any obsession.

- That is what we are hunting after.

- It's difficult to say who is the best. We will see that then.

Wild and free

Kimi Räikkönen won't ask for permission to drink alcohol

1. Kimi, what's on your mind?

- Nothing. Ask something for God's sake since you have come all the way here.

2. What do you expect from the next tests?

- Difficult to say. We'll see then what the new car is like. I don't think that it's terribly different. I don't know about the tyres. They say that they have changed a bit.

3. What kind of season would you yourself be satisfied with?

- I haven't really thought anything concrete. I see in the tests what the car is like and how good it is. That decides. How it feels, that's a thing you notice right from the first test. At least I have noticed it immediately earlier.

4. You are used to really big teams during your F1-career. Does it show in the operation of Lotus that it's slightly smaller than McLaren and Ferrari?

- No, it's just the same. We have all the same equipment here and hence we also have a chance to make a good car. The same gang who earlier won championships is still here. And physically the team is located in the same place. Maybe it's smaller in the sense that Lotus doesn't have a car factory behind them like Mercedes or Ferrari had.

5. During the last months a few motorbikers have passed away due to an accident. Does a professional driver think more about the sport's dangers and risks when hearing these kinds of news?

- Those are never nice news no matter if you know them or not or if they even are from your own genre's circle. Those just happen. Sadly it's part of many other sports too. Of course anything can happen and happens. Sad things but part of life.

6. You have already won your WDC in Ferrari. From where do you get motivation to continue?

- I have never had any problems with motivation, although everybody always colors things. I have always liked to race. Back in the time there were quite many factors why I started to rally. Now I got a reasonably good chance to drive in F1. I get to race against others again. I guess that's the biggest reason.

7. You have always been an excellent track-racer, but your attitude towards the media has been a bit questionable. On the scale from 1 to 10, how much do you hate these kinds of media-days?

- I don't hate them but they always ask the same questions. They won't change to anything else. If I could decide I wouldn't come here. It's definitely not the first thing that comes to my mind when waking up or something that I would be excited over. But I think it's the same for everyone else too. They probably would rather drive than do other things. If someone claims that they like these things, then I guess he is lying. Of course driving is always the number one thing. I don't have anything against these. Maybe they have made the matter a bit too big.

8. Has Jenni already healed from her riding accident?

- She is better now. She is still in pain but that's normal. It wasn't any serious matter.

9. You have probably without any cause been in the publicity because of alcohol. What is your relation to alcohol now?

- It's just the same as it was before. If I want to go out and have fun, I go. I don't have any problem with it. Nobody forbids me and I don't have to ask anyone for permission.

10. Do you think that you have changed during the years?

- I'm sure every person changes, but I don't think anything bigger has happened in me.

11. In public there is also the understanding that this Lotus-deal would only be a step to Red Bull in either 2013 or 2014. Is it correct?

- I don't have any plans. Lets see how this goes. In F1 everything can change reasonably fast. I hope that we can have fun with the team. At least I have had fun so far.

12. Do you have a two-year deal?

- Yeah, in principle.

First fun, then business

- Of course it's possible that I have to drive behind the lead.

Kimi Räikkönen is a realist. He uses the word "possible", although he knows that the word "likely" would fit in much better.

- It was possible in the same way it was possible with Ferrari the last year. That car wasn't any terribly good.

Räikkönen won Spa in 2009 with Ferrari's gloomy F60. The value of that performance has never been understood in Finland. The world championship two seasons earlier was a much smaller heroic deed in F1.

Of course Lotus can hit the golden vein and find some loophole like the double diffuser. It's not likely. Räikkönen will have to learn to drive behind others.

But it doesn't matter.

***

The second WDC is - if possible - an even smaller obsession than the first one was. Räikkönen is not coming back to the track with clenched teeth. He comes back because he loves to race wheel-to-wheel. The thing where you measure braking points and guts to turn into corners.

Adrenalin.

A relaxed man sat in a luxurious hotel in Zürich. Maybe Roger Federer's and Rafa Nadal's battle to get to the final was more interesting than the media-event, but Räikkönen didn't have time to suffer during the 19-minute interview either.

He smiled, joked, even laughed. Many would be pleased with a job like that. And perhaps about the approximately 12 million euros annual salary too.

Kimi is the Éric Cantona of track-racing. The enfant terrible who blossoms only when feeling free.

They didn't understand that in Ferrari. Even less in McLaren. There they were only used to drivers who only had room for a chequered flag in their tunnel-vision. Räikkönen is a dreamer - and he might of course dream about a chequered flag or pole position, however the difference of the nuance is clear.

I doubt even Renault/Lotus can treat Räikkönen the right way. But two years in the rally-relegation opened his eyes.

Hey, here's a guy who actually does what he wants.

- It's nice in Lotus. Some Ferrari or McLaren have a slightly different management. Here the atmosphere is more relaxed and homey although everybody is doing their best. I'm sure it's going to be fun.

***

Räikkönen returns to F1 to have fun. In the process he might of course win his 2nd WDC, but no worries if that doesn't happen.

- We drive where we can drive. It doesn't change the fact that I like to drive a racing car.

In Zürich Kimi didn't straightly commit to Lotus. He replied to the question about his contract's lenght with the word 'in principle'. The practice remains to be seen in the F1-world.

But Räikkönen doesn't even have to commit. If Lotus dares to keep the Finn in a loose enough tether, then he will most surely not want to go anywhere else. He is already a World Champion and doesn't have any obsession over a second one.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Но сказал, что Кими был раслаблен и ... ?
Не корчил рожи фотографу. :laugh:

Нормально всё прошло, это имелось ввиду.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
I can say that kimi was relaxed and did the shoot well.

может шапку снял наконец? :)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...