Перейти к контенту

В архиве

Эта тема в настоящий момент находится в архиве и закрыта для публикации сообщений.

jurykovalev

Даниил Квят

Recommended Posts

3 часа назад, dell сказал:

Ты думаешь Квят и тодт прошляпили все варианты и придётся идти опять на симулятор ? 

Квят же сам сказал что не вели переговоров до Бельгии, ну вот и результат

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
7 часов назад, JinDevil сказал:

 Квят может и вовсе без места остаться. Это Ф1 и тут не кому ни чего не гарантировано, если у тебя нет очень хороших спонсоров или хорошей медийной раскрутки. У Квята нет ни чего из этого.

Это да , раскрутки нет . На медни в Питер приезжал так никто не пришел , никто автографы не брал . То ли дело тапок например, аж целых 50 чел на трибунах в оранжевых  майках , вот это я понимаю раскрутка )

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
4 часа назад, WAKKO сказал:

Квят же сам сказал что не вели переговоров до Бельгии, ну вот и результат

Теперь их надо форсировать на максимум, можно и без места остаться. Но я надеюсь на то, что Тодт хороший менеджер и он все заранее продумал.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
8 часов назад, grot111 сказал:

Тогда вопрос: а что остается для Квята в 20 году? Рено - Окон, Хаас - Хюльк. У меня очень большое сомнения, что его оставят еще на год в ТР.

 

      Еще год в ТР для Квята, будет большой удачей. Про РБ можно забыть.  Мотивы перевода Албона в старшую команду понятны уже всем:  мощный финансовый спонсор и обкатка тайца перед сезоном 20 года. Даже если результаты Албона будут не лучше чем у Гасли, он останется в Ред Буле.  

 Перспективы на Альфу, - мне кажется, что они надуманы. Хотелось бы, чтобы они имели под собой почву, но как - то сомнительно.  Есть только один вариант, но и он фантастичен: уход из Феррари Феттеля и тогда Рик в красном, а Квят в рено, или наоборот: Рик остается в рено, а Квят получает контракт с красными.  Но думаю, что Феттель откатает следующий сезон в Феррари, а потом либо на пенсию, либо в Ред Бул напарником к Албону, если Макс не станет чемпионом мира.:)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
17 часов назад, papaklass сказал:

Почему именно Себ? Есть аргументы?

Старый конь борозды не испортит :) Если смотреть с колокольни Др.Марко Феттель единственный кто приносил титулы РБ. Получается дримтим ...4 кратный и потенциальный претендент на титул в ЛЗ и КК почти в кармане.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
17 часов назад, Sandy_Wizard сказал:

 

Посмотрел, им надо сажать: мексиканца или каннадца или китайца. Что то хаас делает неправильно. 

Да они пока ничего не делают.....В команде два откровенных лузера.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ничего себе тут настроения !) Нужно подождать всего лишь немного. Смысла нет отслеживать все движения в паддоке, все ждут до последнего как всегда

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Сколько пересмотрел фильмов про спорт, там везде после хорошего выступления менеджер начинает суетиться и выбивать контракт с лучшими условиями. Я думал, что Тодт не отстанет от руководства Феррари после безупречного пилотирования и подиума Даниила, но, оказывается, даже переговоров ещё ни с кем не было.. 

Это, конечно, немного напрягает.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
9 минут назад, AceMan сказал:

Да они пока ничего не делают.....В команде два откровенных лузера.

Ну а Квят не лузер, да?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
6 часов назад, WAKKO сказал:

Квят же сам сказал что не вели переговоров до Бельгии, ну вот и результат

Он не говорил, что не вели переговоры. Конкретных решений нет, но это не значит, что и вариантов нет. Думаю, что они либо ждут ответа от РБ после первых гонок Албона, либо от Альфы/Феррари (в случае ухода Феттеля). Посадка в красные, кстати, не кажется мне такой уж и фантастической. С первым номером Феррари определились, поэтому чемпион с амбициями им не нужен будет. Нужен опытный, неконфликтный напарник, который будет подбирать подиумы в течении двух лет до прихода Шумы младшего. 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
6 минут назад, MGS сказал:

Нужен опытный, неконфликтный напарник, который будет подбирать подиумы в течении двух лет до прихода Шумы младшего

И это Райкконен, который ещё и чемпион. Шансов на Феррари у Квята нет сейчас. Ну только если в GT.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
18 минут назад, MGS сказал:

 Думаю, что они либо ждут ответа от РБ после первых гонок Албона, либо от Альфы/Феррари (в случае ухода Феттеля).

Если красные ждут потенциального ухода Феттеля, то и РБ его ждет, а значит ответа после первых гонок Албона не будет. :smile:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
12 минут назад, jurykovalev сказал:

И это Райкконен, который ещё и чемпион. Шансов на Феррари у Квята нет сейчас. Ну только если в GT.

Райкку осталось 2020 погоняться и все, на пенсию или в другую серию. Какая ему Феррари, все, поезд уже ушел под названием "время".

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
1 минуту назад, Raven4uk сказал:

Райкку осталось 2020 погоняться и все, на пенсию или в другую серию. Какая ему Феррари, все, поезд уже ушел под названием "время".

Я это уже лет 5 слышу)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Если кому интересно, рейтинг жёсткости решений о потере места в командах РБ в Ф1 от Автоспорта. Первое место предсказуемо.

Скрытый текст

12. Scott Speed's mid-season 2007 sacking

cbaa8db540c0b9898bb5d74761cd4d11.jpg

What happened: Speed was dropped by Toro Rosso halfway through 2007 after 1.5 seasons and replaced by Vettel

Harshness scale: 1.4

Glenn Freeman: Red Bull was right that Speed hadn't performed well enough. And he was replaced by Vettel. How can you argue with how that turned out?!

Edd Straw: Speed was the less convincing Toro Rosso driver when paired with Tonio Liuzzi in 2006/7 and didn't endear himself to the team with his attitude.

Stuart Codling: Being a slightly abrasive character is just about tolerable if you're winning grands prix, but teams are less ready to tolerate chippiness when a driver isn't delivering. That said, this was a pre-Vettel era in which the Red Bull driver-development programme hadn't produced a superstar yet after several years of trying - so the default approach seemed to be to scream at whichever drivers were coming up short.

11. Daniil Kvyat's 2017 Toro Rosso exit

3f821a796c74ca565cbf5da64661587c.jpg

What happened: Kvyat was dropped by Toro Rosso in favour of Gasly late in 2017, recalled once when Gasly had a Super Formula clash, and then jettisoned completely (temporarily)

Harshness scale: 3.0

Valentin Khorounzhiy: This should've happened sooner, and he should've got the chance to rediscover his form with another F1 team. As it is, Kvyat's post-Red Bull Toro Rosso career remains a treadmill exercise - the recent German GP high point notwithstanding.

GF: By this point he was just filling a seat at Toro Rosso, and it was right for Red Bull to cut him loose and freshen things up.

James Newbold: Ejecting Kvyat was perhaps unwise given Carlos Sainz Jr was about to move to Renault, which left Toro Rosso scrambling around for a replacement and ending up with a driver in Brendon Hartley without recent single-seater experience. Kvyat had been close to Sainz on pace, if not results.

10. Brendon Hartley being dropped after 2018

18a89b03585340f0e51819fbf8c16459.jpg

What happened: Hartley's recall to the Red Bull ranks and F1 world fizzled out when he wasn't retained for 2019 after a season-and-a-bit with Toro Rosso

Harshness scale: 3.4

SM: Hartley was fortunate to get a chance in F1 when he did and to his credit had decent pace, but rarely strung it together when it counted and started to irk Red Bull with his attitude.

VK: Close enough to Gasly on pace if not points, Hartley proved he could've made for quite a useful F1 driver. That wasn't enough for Red Bull, so his departure is in line with its previous modus operandi, but that does raise the question of what exactly was expected of him?

SC: My impression was that he was a stopgap solution for Red Bull and that he was always treated as such. So it's little wonder that Toro Rosso didn't get the best out of him. Pace-wise he was usually there or thereabouts.

ES: He started well with his 2017 opportunities, but struggled to live with the oversteery Toro Rosso in the first half of '18 and let his head drop too easily at times.

9. Robert Doornbos's shortlived Red Bull run

471083a0b5d6186a9994a7fd9541b866.jpg

What happened: Red Bull slotted Doornbos in instead of Klien for the final part of 2006 but his seat was always destined for Webber in '07

Harshness scale: 3.7

ES: I actually think Doornbos had one of the roughest Red Bull experiences. In his three late-season races at Red Bull in 2006, he outpaced Coulthard in qualifying in two of them but never had a chance of a full-time seat given Webber had signed before Doornbos even raced the car.

GF: He was only ever a sub so it wasn't too harsh, but he might have expected to be in the mix for a drive at Toro Rosso the following year so he could stay on board.

SM: It seems so bizarre that he was ever a Red Bull driver.

8. Christian Klien losing his seat in 2006

30b9d867e80f3b34bef096554c5610f3.jpg

What happened: After a Red Bull-backed Jaguar season in 2004, Klien stayed on into the RBR era but Webber was signed to replace him for '07 and he was stood down for the final few races of '06

Harshness scale: 3.8

SM: While not as impressive in F1 as in his short junior career, his rapid graduation and point-scoring performances deserved more than to be turfed out to make way for an aged driver line-up that was the antithesis of what Red Bull was meant to be (and still is today): a company that invests in youth and gives it opportunities to succeed. A victim of Red Bull's early identity uncertainty.

JN: It's often forgotten that only a gearbox failure while running ahead of Coulthard in Monaco in 2006 meant Klien missed out on scoring Red Bull's first F1 podium, and he generally bore the brunt of the team's reliability issues.

GF: Klien was given a fair crack at it by the time Red Bull decided to sign Webber, and was offered a paid-for Champ Car drive for after F1, so he couldn't have any complaints.

ES: Had ample opportunity in 2005-6, not to mention a full Red Bull-funded season with Jaguar in 2004, to show how good he was. Proved conclusively he was a solid grand prix driver, but no more than that.

7. Vitantonio Liuzzi loses his Toro Rosso seat

1c0a5787ffffb35e4de19e7523f417c3.jpg

What happened: Having (briefly) alternated with Klien at Red Bull in 2005, Liuzzi was part of Toro Rosso's first line-up across 2006 and '07 before the team signed Bourdais for '08 instead

Harshness scale: 4.2

ES: Liuzzi was a qualified success in his outings with Toro Rosso and, briefly, the main team, but didn't do enough on or off track to convince the team of his potential. Raised his game when partnered with Vettel, but it was too late.

SM: Too many spins, not enough points. The Toro Rosso wasn't very good but Liuzzi was hardly stunning.

GF: Liuzzi had enough time, and by this point Vettel had arrived and completely moved the bar for Red Bull's juniors.

6. Sebastien Bourdais' mid-2009 Toro Rosso exit

33bc79217400d2d1c44977ad2f2725c8.jpg

What happened: A 29-year-old four-time Champ Car champion got an F1 break with Toro Rosso's 'youth team' but going up against Vettel was a tough arrival. Dropped for Jaime Alguersuari midway though 2009

Harshness scale: 4.7

VK: Bourdais at Toro Rosso was always a strange fit, and it was the right decision to shift back towards the team being about preparing younger drivers for a tilt at the top team. It's only the mid-season nature of the decision that makes it seem slightly harsh.

JN: Given Alguersuari was very underbaked, having only completed straightline testing, Bourdais' sacking cannot have been with the expectation that Alguersuari would outperform him but as an act of realism to give the Spaniard some mileage. Harsh.

ES: His performances over 18 months at Toro Rosso were frustrating given his prodigious ability, but the fact is he couldn't live with Vettel and then failed to lead the team once Sebastien Buemi arrived.

Matt Beer: His signing was leftfield to the point of probably being doomed from the outset. It seems weird to argue that a four-time Champ Car champion has had an underrated career of 'what ifs?' but you have to imagine he'd be regarded differently by history had he got a more predictable F1 chance or a top drive in a unified IndyCar Series when in his prime.

5. Sebastien Buemi losing his Toro Rosso seat

89d034b0a2484539a6192cfbd000cf43.jpg

What happened: After three seasons with Toro Rosso, Buemi lost his race seat in its pre-2012 line-up refresh but remained in the Red Bull fold as a test, reserve and simulator driver

Harshness scale: 4.8

ES: Buemi did a good job over three years at Toro Rosso, it just wasn't good enough for Red Bull ever to see him as a serious option for Red Bull Racing. But he'd done enough to clearly get the nod over Alguersuari for the testing job.

SM: That he maintained a mega relationship with the company and carries out testing duties even now shows Red Bull clearly thought, and still thinks, highly of him - so it must not have been an entirely easy decision to replace him at Toro Rosso.

MB: Proof that Red Bull life needn't always be a doom-or-glory rollercoaster and can actually turn into a sensible professional motorsport career. He had a fair shot at F1 and his sportscar/FE success is well-earned.

4. Jamie Alguersuari losing his Toro Rosso seat

ec656f530e09e281cf28d1f38bfa8bd7.jpg

What happened: Bourdais' mid-2009 replacement spent until the end of 2011 at Toro Rosso before being shown the door when it went for the Ricciardo/Vergne combination

Harshness scale: 4.9

SM: Two full seasons in F1 after being parachuted in so young doesn't feel like the most representative of efforts. But his off-track attitude massively clashed with Red Bull so you can't blame them for having had enough.

ES: His high points were excellent, but he did not make enough progress on improving his low points and frustrated Red Bull with his attitude.

SC: He clearly had talent - as Edd points out, his peaks were outstanding. But you always got the impression that he didn't quite want it enough, almost that he'd been steered into racing against his will and that sometimes he'd rather be doing a DJ set on a beach somewhere. The fizzling of his career post-F1 gives credence to that theory.

GF: Two full seasons were enough time for him to show what he was made of to Red Bull. But perhaps he was a victim of how prolific the driver scheme was at the time, as there were plenty more waiting in the wings that Helmut Marko & co wanted to give a chance to.

JN: In today's environment when a driver doesn't have to prove they're the next Vettel to stay in the Red Bull F1 fold (see Kvyat's recall), Alguersuari may well have had a stay of execution.

3. Gasly's demotion to Toro Rosso

4ec8db064b92f756b5eea4c8c118dc22.jpg

What happened: After half a season at Red Bull Racing in his second F1 campaign, Gasly will be back at Toro Rosso from the Belgian GP

Harshness scale: 5.1

Stephen Lickorish: While team-mate Max Verstappen was winning in Austria, Gasly was a lap down - despite being involved in no incidents. That tells you all you need to know about his level of performance.

MB: No one could claim that Gasly has had a good first half of 2019, but the abrupt switch from insisting his seat was safe to the end of the year to demoting him was jarringly harsh. There's talent and speed in there, and it's hard to see this move being the key to unlocking it.

VK: Red Bull shouldn't give up on him. But given how much his pace oscillated, and how much he struggled in traffic in particular relative to Verstappen, it can't be blamed for wanting to see how someone else would go in the car.

ES: Getting the push after just 12 races is harsh. But he didn't show the capacity to adapt and it does seem that his approach and his struggles to deal with the pressure mentally were decisive in Red Bull feeling it had to make a change.

2. Jean-Eric Vergne's Toro Rosso exit

a83f286e4d9e5a65fec2e1f2e9d94419.jpg

What happened: After losing out on two Red Bull promotions to Toro Rosso team-mates Ricciardo and Kvyat, Vergne was jettisoned when STR had another complete reset for '15 with Sainz and Verstappen

Harshness scale: 5.5

VK: Red Bull was probably quite right to judge him second-best to Ricciardo and Kvyat in terms of F1 potential, but it cost itself a useful asset nonetheless - and a handy yardstick for youngsters - when it cut him loose.

ES: Many in Red Bull saw 'JEV' as having greater potential than Ricciardo, but what he couldn't do in his three seasons at Toro Rosso was eliminate the inconsistency of performances and achieve as productive a relationship with the team as he should have done. Subsequent Formula E performances have shown him now to be a far more rounded driver.

JN: Arguably merited the promotion to Red Bull more than Kvyat in terms of performance, but Marko's insistence on potential won through. Red Bull might be in a very different position now had it kept Vergne on board.

GF: Three seasons was a fair crack. Both he and Buemi were probably victims of this being an era when all Red Bull juniors were still judged against the Vettel benchmark. In Verstappen and Sainz, Red Bull had two drivers well worthy of a shot at Toro Rosso when Vergne was moved aside.

SM: He made a lot of progress at Toro Rosso, but didn't impress with his mental capacity and attitude. Vergne was unlucky to be overlooked for Vettel's vacant Red Bull seat in 2015, let alone dropped entirely. He has since become the calibre of driver that would have definitely earned that seat instead of Kvyat.

1. Kvyat's 2016 Red Bull to Toro Rosso demotion

d65b65dbe551c4c40d89c08415f1b7ec.jpg

What happened: After a year and a half at Red Bull Racing, Kvyat was returned to Toro Rosso in a swap for Verstappen ahead of the 2016 Spanish GP - which Verstappen won

Harshness scale: 5.8

VK: A completely senseless decision judged on its own merits and in isolation. But understandable - if brutal - when viewed as the collateral damage from Red Bull needing to ensure Verstappen's long-term stay.

GF: Kvyat's Red Bull stint wasn't as bad as it is often portrayed, and it shouldn't be remembered only for his clumsy crash into Vettel in his final race before demotion. If anything this switch said more about Verstappen than Kvyat and, while it was clearly the right call, that doesn't make the nature of it any less harsh on Kvyat at the time.

SC: In effect Red Bull burned him in order to stop Verstappen going elsewhere, and you only have to look at Max's results since to see that this was the right decision, if a brutal one

SM: If any other driver had replaced Kvyat this would have been a harsh demotion. But he was crashing, looked rattled, and Red Bull had the chance to secure Verstappen's future with the team. It was a no-brainer, albeit one tinged with misfortune for Kvyat.

ES: Kvyat did a good job in his year-and-a-bit with Red Bull, so his relegation ahead of the 2016 Spanish GP was not about his own underperformance. Instead, it was a consequence of the irresistible rise of Verstappen.

Voting panel: Scott Mitchell, Glenn Freeman, Edd Straw, Charles Bradley, James Newbold, Stephen Lickorish, Valentin Khorounzhiy, Stuart Codling, Matt Beer

 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
2 минуты назад, Artem_R сказал:

Если красные ждут потенциального ухода Феттеля, то и РБ его ждет, а значит ответа после первых гонок Албона не будет. :smile:

Феттель может уйти и не в РБ, а на пенсию. Судя по его интервью, он будет решать по результатам этого чемпионата. В этом плане как раз очень показательными будут ближайшие 2 гонки. Быть 4-5 в чемпионате Феттелю неинтересно. Вряд ли в следующем году у него будет шанс подняться выше. В этом бы 4 удержать. 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
2 часа назад, AceMan сказал:

Старый конь борозды не испортит :) Если смотреть с колокольни Др.Марко Феттель единственный кто приносил титулы РБ. Получается дримтим ...4 кратный и потенциальный претендент на титул в ЛЗ и КК почти в кармане.

Обоюдные краши друг об друга лишат и КК и ЛЗ. 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
6 минут назад, HuKCEP сказал:

Обоюдные краши друг об друга лишат и КК и ЛЗ. 

Именно это и будет разжигать ажиотажный интерес к каждой гонке! И если эти 2 несдержанных гонщика начнут оправдывать возложенные на них надежды и привлекать своей бескомпромиссной борьбой поклонников F1 на трибуны и к телевизорам, то честь им и хвала. 

Ну согласитесь - этот дуэт способен взорвать всё вокруг себя. Не исключаю и драки в гараже РБР - папуля Ферстаппена обязан проявить себя.. :-)

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
52 минуты назад, MGS сказал:

Он не говорил, что не вели переговоры. Конкретных решений нет, но это не значит, что и вариантов нет. Думаю, что они либо ждут ответа от РБ после первых гонок Албона, либо от Альфы/Феррари (в случае ухода Феттеля). Посадка в красные, кстати, не кажется мне такой уж и фантастической. С первым номером Феррари определились, поэтому чемпион с амбициями им не нужен будет. Нужен опытный, неконфликтный напарник, который будет подбирать подиумы в течении двух лет до прихода Шумы младшего. 

Условный "Ботас"? Чем плох для этого Кими?

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
4 минуты назад, MGS сказал:

 Нужен опытный, неконфликтный напарник, который будет подбирать подиумы 

Так в РБ такой же нужен. А в РБ проще всего попасть если сейчас ехать отлично.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
38 минут назад, jurykovalev сказал:

Если кому интересно, рейтинг жёсткости решений

 

спасибо. 

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
1 час назад, Андромеда сказал:

Ну а Квят не лузер, да?

на подиуме с ТР?таких "лузеров"всего 2 за всю историю ТР.Один из них уже 4 кратный "лузер"

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
30 минут назад, HuKCEP сказал:

Обоюдные краши друг об друга лишат и КК и ЛЗ. 

Ну в случае с Квятом и Албоном вероятность таких кршей во много раз больше.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
8 часов назад, WAKKO сказал:

Квят же сам сказал что не вели переговоров до Бельгии, ну вот и результат

Если не вели переговоров, это совсем не значит, что не прощупывали ситуацию. Каждый свое понимает под словом "переговоры".

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
1 час назад, MGS сказал:

Он не говорил, что не вели переговоры. Конкретных решений нет, но это не значит, что и вариантов нет. Думаю, что они либо ждут ответа от РБ после первых гонок Албона, либо от Альфы/Феррари (в случае ухода Феттеля). Посадка в красные, кстати, не кажется мне такой уж и фантастической. С первым номером Феррари определились, поэтому чемпион с амбициями им не нужен будет. Нужен опытный, неконфликтный напарник, который будет подбирать подиумы в течении двух лет до прихода Шумы младшего. 

Кто это первый номер?Леклерк?пока от монегаска слышно только пиканье в тимрадио и "сори гайз".Рано или поздно это может всем надоесть

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...