Перейти к контенту
Zif

IMSA SportsCar Championship

Recommended Posts

IWTSC-logo-4C.jpg

2023_IWSC_GTP_DiscoverLandingPage_TheClasses.png2023_IWSC_LMP2_DiscoverLandingPage_TheClasses.png2023_IWSC_GTDPRO_DiscoverLandingPage_TheClasses.png2023_IWSC_GTD_DiscoverLandingPage_TheClasses.png

https://www.imsa.com/

Чемпионат IMSA по гонкам на спорткарах (англ. IMSA SportsCar Championship, спонсорское наименование: IMSA WeatherTech SportsCar Championship) — чемпионат по автогонкам на спортивных автомобилях, проводимый американской ассоциацией IMSA (International Motor Sports Association) в США и Канаде. Возник после объединения Американской серии Ле-Ман и чемпионата Rolex Sports Car Series(также известного как чемпионат спорткаров Grand-Am) в 2014 году. Главным событием чемпионата является его открывающая гонка, 24 часа Дейтоны. Чемпионат включает в себя как гонки на выносливость (от 6 до 24 часов), так и спринтерские гонки протяжённостью менее 3 часов.

Чемпионат проводится как для спортпрототипов, так и для машин Gran Turismo. По состоянию на 2021 год к участию допускаются классы спортпрототипов Daytona Prototype International (DPi), LMP2, LMP3, а также классы автомобилей GT: GTLM (GT Le Mans, соответствует классу GT Endurance по классификации FIA) и GTD (GT Daytona, соответствует классу GT3). До 2019 года прототипы Дейтоны и LMP2 состязались в едином классе прототипов, до 2017 года существовал младший класс прототипов Prototype Challenge (PC). С 2022 года класс GTLM отменяется, а из класса GTD выделяется профессиональный класс GTD-Pro для команд с заводской поддержкой. С 2023 года на смену классу DPi придёт класс гиперкаров GTP (LMH и LMDh).

Во всех классах чемпионата существуют зачёты пилотов и экипажей (учитываются все результаты определённой машины). В классе DPi и во всех классах GT, кроме того, существует зачёт производителей, в который идёт результат лучшей машины каждого производителя в каждой гонке.

Все стартовавшие пилоты получают очки за гонку (сошедшие экипажи считаются классифицированными в соответствии с пройденной до схода дистанцией). Кроме того, вдесятеро меньшие, чем за гонку, очки даются за все места в квалификации. Все этапы (и длинные, и спринтерские) приносят одинаковое количество очков за соответствующие места. За победу в гонке присуждается 300 очков.

Кроме общего зачёта сезона, во всех классах есть отдельный зачёт гонок на выносливость, называющийся Michelin Endurance Cup. Для него действуют отдельные правила подсчёта: очки присуждаются только трём первым экипажам каждого класса (по системе 5-4-3, остальные классифицированные получают по 2 очка), и за гонку очки начисляются 2-4 раза в зависимости от продолжительности. Например, в «24 часах Дейтоны» очки получают после 6, 12, 18 и 24 часов.

IMSA-Schedule-2024-by-Class.jpg

Изменено пользователем SareN

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Веселая гонка получается. На первом месте машина класса P2, а на втором месте машина PC :D

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Балтимор, R08, гонка

Results - 67 laps:

Pos Cl Drivers Team/Car Time/Gap

1. P2 Tucker/Bouchut Level 5 HPD 2h00m39.749s

2. P2 Tucker/Diaz/Gonzalez Level 5 HPD + 2.158s

3. PC Popow/Dalziel CORE FLM + 2.821s

4. GT Henzler/Sellers Falken Porsche + 4.995s

5. GT Gavin/Milner Corvette + 7.203s

6. GT Sharp/van Overbeek Extreme Speed Ferrari + 7.698s

7. GT Muller/Hand RLL BMW + 8.462s

8. GT Bergmeister/Long Flying Lizard Porsche + 9.047s

9. GT Magnussen/Garcia Corvette + 9.311s

10. PC Junqueira/Drissi RSR FLM + 10.491s

11. GT Neiman/Holzer/Long Flying Lizard Porsche + 13.440s

12. GT Muller/Auberlen RLL BMW + 15.046s

13. P1 Marsal/Lux Dyson Lola-Mazda + 27.655s

14. GT Miller/Maassen Miller Porsche + 1 lap

15. GT Sweedler/Bell Alex Job Lotus + 1 lap

16. PC Richard/Ende Dempsey FLM + 1 lap

17. GT Brown/Cosmo Extreme Speed Ferrari + 1 lap

18. GT Goossens/Kendall SRT Viper + 2 laps*

19. GTC Carter/Pilet TRG Porsche + 2 laps

20. GTC MacNeil/Keen Alex Job Porsche + 2 laps

21. GTC LeSaffre/Faulkner Green Hornet Porsche + 2 laps

22. GTC Bunting/Pumpelly TRG Porsche + 2 laps

23. P1 Dyson/Smith Dyson Lola-Mazda + 2 laps

24. P1 Luhr/Graf Pickett HPD + 5 laps*

25. PC Downs/Downs Merchant FLM + 9 laps

26. P2 Plowman/Heinemeier Hansson Conquest Morgan-Nissan + 11 laps*

27. GTC Cumming/Valiante JDX Porsche + 18 laps

Retirements:

PC Marcelli/Burgess Merchant FLM 43 laps

PC Bennett/Braun CORE FLM 31 laps

PC Younessi/Matos Performance Tech FLM 0 laps

* Not running at finish

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Прошёл и этап на Лагуне-Секе.

Хет-трик на этапе сделал экипаж №90 команды Spirit of Daytona Racing - Ричард Уэстбрук и Антонио Гарсия. Британец и испанец к победе в квалификации и гонке добавили лучшее время круга в самом заезде.

Борющийся за титул в личном зачёте экипаж Райана Дальциэля некоторое время лидировал в гонке, но, в итоге, финишировал лишь третьим.

Пруэтт и Рохас финишировали лишь шестыми и позволили перед последним этапом сократить Райану отставание от себя до 13 очков.

Финал сезона состоится 29 сентября в Лайм-Роке.

Покруговка

Протокол гонки

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Кстати, с опозданием новость, но форум лежал.

Гранд Ам и Американская серия Ле Ман объединяются в единую серию в 2014-м.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Кстати, с опозданием новость, но форум лежал.

Гранд Ам и Американская серия Ле Ман объединяются в единую серию в 2014-м.

если а-ля скандинавский туринг не получится, то это можно только приветствовать

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
GRAND-AM Road Racing, American Le Mans Series Announce Historic Merger

Combined Sports Car Organization Will Debut With 2014 Rolex 24 At Daytona; New Board To Feature GRAND-AM, ALMS, NASCAR Executives

by

9/5/2012

DAYTONA BEACH, Fla. (Sept. 5, 2012) – The most significant development in the history of sports car racing in North America was announced today, with plans for a landmark merger of GRAND-AM Road Racing and the American Le Mans Series (ALMS) unveiled at Daytona International Speedway.

Under terms of the merger, the following entities will combine with GRAND-AM: the American Le Mans Series; the International Motor Sports Association, which sanctions ALMS events; the Road Atlanta race track facility in Braselton, Ga.; the Chateau Elan Hotel and Conference Center in Sebring, Fla.; and Sebring International Raceway, via a reassignment of the lease agreement with the Sebring Airport Authority to operate the raceway.

Both sanctioning bodies will continue to operate separate schedules in 2013 before racing under one banner in 2014 beginning with North America’s premier sports car race, the 52nd annual Rolex 24 At Daytona. A board of directors has been formed to operate the new combined organization with GRAND-AM founder Jim France as chairman and ALMS founder Don Panoz as vice chairman. Other members: NASCAR Vice Chair/Executive Vice President Lesa France Kennedy, GRAND-AM President/CEO Ed Bennett, ALMS President/CEO Scott Atherton and NASCAR Vice President/Deputy General Counsel Karen Leetzow.

“Today’s announcement will transform sports car racing on this continent, along with having world-wide industry implications,” said Bennett. “Aside from the organizations involved, everybody wins: drivers, teams, manufacturers, sponsors, tracks – and most all, the fans.

“This new approach is going to be revolutionary, as we take the best components from two premium brands, combine them and then benefit mutually from the considerable resources both sides will bring to our efforts. This is a bold move – and the right one – for the long-term, optimum growth of sports car racing.”

Added Atherton: “This merger will blend the best assets and attributes of each organization in terms of technical rules, officiating, marketing, communications, personnel, scheduling and broadcasting. The result will be one of the strongest, most competitive and powerful motorsports marketing platforms in the world.”

Post-merger branding still is being determined for the new organization and its principal series, as are specifics regarding the 2014 schedule. Also, the competitive class structure and technical rules beginning in 2014 have yet to be finalized.

The ALMS began operations in 1999, with GRAND-AM debuting in 2000. Both organizations were created in the aftermath of the late-’90s departure of the highly popular IMSA Camel GT circuit in North America. IMSA was founded in 1969 by John Bishop and then-NASCAR President Bill France Sr.

“This merger will strengthen professional sports car racing beyond what either of our organizations could have achieved separately,” said Panoz. “The American Le Mans Series was founded for the fans and I’m personally gratified that they will benefit greatly as we now work together with GRAND-AM to take this sport to the level at which it belongs in the North American and international motorsports landscapes.”

France said the merger was exciting both “on a professional and a personal level, with me being a long-time sports car fan. This merger was achieved through a true spirit of cooperation. Moving forward, that same spirit will drive our day-to-day efforts.”Collectively, this merger involves a total of eight sports car series racing throughout North America. GRAND-AM sanctions and operates the Rolex Sports Car Series, the Continental Tire Sports Car Challenge and the TOTAL Performance Showcase. GRAND-AM also sanctions the Ferrari Challenge that is operated by Ferrari North America. IMSA is the sanctioning body for the ALMS, the IMSA GT3 Cup Challenge by Yokohama Series, the Cooper Tires Prototype Lites Powered by Mazda Series and the Porsche GT3 Cup Challenge Canada by Michelin.

“This looks good from a business standpoint but it also ‘feels good’ from a historical standpoint,” Bennett said. “Both GRAND-AM and the ALMS have lineages tied to Daytona Beach, Daytona International Speedway and the France Family. This announcement is a proud moment for all involved, as we now look forward to a bright future for sports car racing.”

http://www.grand-am....?cid=6383&sid=1

Statement From ORECA And Hugues de Chaunac On GRAND-AM/ALMS Merger

Statement from ORECA's Hugues de Chaunac:"The merger between the American Le Mans Series

by

9/7/2012

Statement from ORECA's Hugues de Chaunac:

"The merger between the American Le Mans Series and GRAND-AM Road Racing is fantastic news for auto racing and particularly endurance racing. For ORECA, this announcement has a special meaning since the team won the two most important races in each series, the Rolex 24 At Daytona and the 12 Hours of Sebring. The idea that these two fabulous races are to be reunited under one series is simply fantastic. We’ve never hidden our love for American races and, as a constructor in LMP2 and LMPC, we will be following any developments closely: we will prepare for an even stronger presence in the United States.

"I will be attending Petit Le Mans, and I’m looking forward to discussing the subject with the heads of the American Le Mans Series, and also to meet their Grand-Am Road Racing counterparts. We must applaud this merger which will, without a doubt, strengthen sportscar and endurance racing in America. It’s very big news, also for the fans, who will be able to attend legendary races in the same championship. With two quality organisations coming together, it’s an important moment in the history of endurance racing. A new chapter is beginning and ORECA, which loves US racing, plans on actively being a part of it all."

About ORECA.

Based near the Paul Ricard circuit in France, ORECA (ORganisation Exploitation Compétition Automobile) has developed through almost 40 years of existence into a Group of 200 collaborators on an international level. Originally a racing team, ORECA now covers all auto racing related facets through four sectors. ORECA Racing, either through Team ORECA or as representative of the world’s largest brands, has seen success in all forms of competition. Today, ORECA-Store.com is the leading accessories and parts store in Europe with 30,000 items for both fans and racers. ORECA Events specialises in events organising and championship promoting, accompanying companies in their logistical events planning for over 15 years. In addition to a top European engine department based at Magny Cours, ORECA Technology has a design office and top of the line facilities. Since 2007, ORECA has also become a racing car manufacturer, putting its know-how to service for its customers from around Europe, America and Asia.

In 2013, Hugues De Chaunac, Founder and President of ORECA « The Motorsport Company », will be celebrating the 40th anniversary of a Group that puts the passion for auto sport first.

http://www.grand-am.com/News/GA_News/tabid/141/Article/52426/statement-from-oreca-and-hugues-de-chaunac-on-grand-amalms-merger.aspx?cid=6383&sid=1

Manufacturer/Track President Reaction To GRAND-AM/ALMS Merger

Tres Stephenson, President and General Manager of Sebring International Raceway, Geoff Lee, President and General Manager of Road Atlanta and manufacturer executives weigh in on the GRAND-AM/ALMS merger.

by

9/7/2012

“Today’s announcement is a seismic moment in the sports car racing landscape. This is an event that is natural and will endear itself to all sports car enthusiasts, both in the U.S. and around the world. … We at Ford embrace and support this unification and look forward to working with the organization in the future.”

-- Jamie Allison, Director, Ford North America Motorsports

“This is an exciting moment in sports car racing. This merger combines the best attributes of GRAND-AM Road Racing and the American Le Mans Series to create a singularly focused series. Congratulations to Jim France and Dr. Don Panoz on having the passion for sports car racing and the vision to take it to the next level. The joining of these two series will provide a foundation for Chevrolet to develop technologies and race cars with tremendous relevancy to the production vehicles we sell today and in the future.”

-- Mark Reuss, President, GM North America

“Mazda is thrilled by the announcement of the unification of top-level professional sports car racing in North America today. We have been participants and corporate partners with IMSA, ALMS and GRAND-AM since they were established, and look forward to seeing the sport move from strength-to-strength as a result of this historic announcement. We believe that, together, a single series will create even greater value for fans, racers and corporate partners. ... Having the Rolex 24 at Daytona, the 12 Hours of Sebring, and Petit Le Mans, plus continued racing at Mazda Raceway – all in the same series – is a huge positive for everyone involved.” -- John Doonan, Director, Mazda Motorsports, Mazda North American Operations

“This is a very special day for the sport and an incredibly exciting time as we look ahead. I applaud the leadership of both organizations for this bold move that ultimately benefits the great fans of sports car racing in the North America. I am especially pleased to have Daytona International Speedway host the 2014 Rolex 24 – the first unified race of this new sports car series.” -- Joie Chitwood III, President, Daytona International Speedway

“Today’s development is a significant step forward for both entities, who identified an opportunity to provide a highly recognized and credible platform for manufacturers and drivers to compete at the highest level. … This exciting venture will provide spectator thrills and entertainment value, from the Rolex 24 At Daytona and 12 Hours of Sebring through the Petit Le Mans at Road Atlanta. Porsche is looking forward to being part of this important vision.” -- Andre Oosthuizen, Vice President, Marketing, Porsche Cars North America

“Ferrari has a long and successful road racing tradition in North America, with some of our most historically significant victories coming at tracks such as Daytona, Sebring and Watkins Glen. We have worked with GRAND-AM over the years, both as competitors and through the sanctioning of the Ferrari Challenge Series. Ferrari supports any effort to strengthen the sport of road racing in North America so that the passionate fans find the best possible competition on the track.” -- Marco Mattiaci, President, Ferrari North America

“Racing is more than just a passion for Audi, it is in the DNA of our vehicles and technologies. Today is a special day for sports car racing with the unification of these two incredible organizations. We look forward to the new horizons unfolding in the racing world now and for years to come.”

-- Scott Keogh, President, Audi of America

“Racing success has helped to define The Ultimate Driving Machine, and BMW of North America, LLC welcomes today’s announcement. The France family has been an excellent steward of the sport since its earliest days in North America and we are pleased to see that a unified GRAND-AM and ALMS will provide the direction professional sports car racing will take in the future.”

-- Ludwig Willisch, President and CEO, BMW of North America, LLC

"Congratulations to both leadership teams for unifying their efforts to create what will certainly be an amazing new series featuring outstanding sports car competition at some of the most legendary race courses," said Ralph Gilles, President and CEO - Street and Racing Technology (SRT) Brand and Motorsports, Chrysler Group LLC. "From a factory team perspective and with our recent return to the track with our new SRT Viper GTS-R, we're looking forward to working together to make this new series the best in the world for our teams, sponsors and all fans at the track or watching from home."

-- Ralph Giles, President and CEO, Street and Racing Technology (SRT) Brand and Motorsports, Chrysler Group LLC

“We look forward to this exciting new chapter in Sebring’s history. I’d like to thank Dr. Don Panoz for his dedication to sports car racing – and for the many improvements he orchestrated here at Sebring over the past 14 years. Dr. Panoz and Scott Atherton have played a key role in Sebring’s success and we are most grateful to them.” -- Tres Stephenson, President and General Manager, Sebring International Raceway

“We’re tickled to see the conglomeration of these two premier sports car series. It creates a thrilling development for the Petit Le Mans, and will be exceptional for fans and race teams. … I would like to thank Dr. Don Panoz for his vision and investment in Road Atlanta. He saved the race track from the wolves and set up this opportunity that is far-reaching and unequalled. We’re encouraged for the future of this historic circuit.” -- Geoff Lee, President and General Manager, Road Atlanta

http://www.grand-am.com/News/GA_News/tabid/141/Article/52535/manufacturertrack-president-reaction-to-grand-amalms-merger.aspx?cid=6383&sid=1

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

если а-ля скандинавский туринг не получится, то это можно только приветствовать

Надеюсь что всё нормально будет :)

Главная проблема обоих серий это заполненность стартовых решёток. Теперь они должны быть заполнены не только на Дайтоне и Себринге :)

Вот только непонятно что будет с новым единым высшим классом, какими будут новые прототипы, ибо Дайтоновские и Ле-Мановские сильно отличаются.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

непонятно что будет с новым единым высшим классом, какими будут новые прототипы, ибо Дайтоновские и Ле-Мановские сильно отличаются.

Не хотелось бы терять не один из классов.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Не хотелось бы терять не один из классов.

Ходит слух что Себринг могут потерять, вот это печально было бы. Говорят что 12 часов Себринга только в календаре WEC останутся

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ходит слух что Себринг могут потерять, вот это печально было бы. Говорят что 12 часов Себринга только в календаре WEC останутся

учитывая опыт объединения ChampCar и IndyCar важнее, чтобы ключевые гонки серии сохранились бы хоть в каком-то календаре. В этом смысле несколько боязно за Моспорт и Road Atlanta

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

учитывая опыт объединения ChampCar и IndyCar важнее, чтобы ключевые гонки серии сохранились бы хоть в каком-то календаре. В этом смысле несколько боязно за Моспорт и Road Atlanta

Ну Индикар и Чампкар скорее не объединились, Индикар поглотил обанкротившийся Чампкар.

А тут именно объединение. Все руководящие должности поделены примерно поровну. Президент совета директоров новой серии будет из Гранд Ама, вице-председатель из ALMS

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Ну Индикар и Чампкар скорее не объединились, Индикар поглотил обанкротившийся Чампкар.

А тут именно объединение. Все руководящие должности поделены примерно поровну. Президент совета директоров новой серии будет из Гранд Ама, вице-председатель из ALMS

Поглощения тоже имеют разную форму

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Виргиния, R09, гонка

Results - 135 laps:

Pos Cl Drivers Team/Car Time/Gap

1. P1 Luhr/Graf Pickett HPD 4h01m17.294s

2. P1 Dyson/Smith/Mowlem Dyson Lola-Mazda + 3 laps

3. P2 Tucker/Bouchut Level 5 HPD + 4 laps

4. P2 Plowman/Heinemeier Hansson Conquest Morgan-Nissan + 4 laps

5. PC Bennett/Braun CORE FLM + 7 laps

6. PC Junco/Franchitti PR1 Mathiasen FLM + 8 laps

7. PC Popow/Kimber-Smith CORE FLM + 8 laps

8. GT Gavin/Milner Corvette + 9 laps

9. GT Bergmeister/Long Flying Lizard Porsche + 9 laps

10. GT Sharp/van Overbeek Extreme Speed Ferrari + 9 laps

11. GT Muller/Auberlen RLL BMW + 9 laps

12. PC Junqueira/Drissi RSR FLM + 10 laps

13. GT Neiman/Holzer Flying Lizard Porsche + 10 laps

14. PC Richard/Ende Dempsey FLM + 11 laps

15. GT Sweedler/Bell Alex Job Lotus + 11 laps

16. GT Henzler/Sellers Falken Porsche + 12 laps

17. GT Magnussen/Garcia Corvette + 13 laps

18. PC Burgess/Sanchez/Lux Merchant FLM + 14 laps

19. GT Muller/Summerton RLL BMW + 15 laps

20. GTC MacNeil/Keen Alex Job Porsche + 17 laps

21. GTC Cisneros/Bleekemolen NGT Porsche + 17 laps

22. GTC Cumming/Valiante JDX Porsche + 17 laps

23. GTC LeSaffre/Faulkner Green Hornet Porsche + 17 laps

24. GTC Di Guida/Pumpelly TRG Porsche + 19 laps

25. GTC Benitez/Benitez NGT Porsche + 19 laps

26. GTC Faieta/Avenatti Competition Porsche + 21 laps

Retirements:

GT Miller/Maassen Miller Porsche 98 laps

P1 Marsal/Patterson/Dyson Dyson Lola-Mazda 94 laps

GT Brown/Cosmo Extreme Speed Ferrari 93 laps

PC Marcelli/Downs Merchant FLM 32 laps

P2 Tucker/Diaz/Gonzalez Level 5 HPD DSQ

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Скотт Такер, гонщик и владелец команды Level 5 Motorsports, объявил сегодня, что Дарио Франкитти и его брат Марино Франкитти присоединятся к команде в Petit Le Mans на Road Atlanta в следующем месяце. Как написали в Твиттере: "Шотландское вторжение в Petit Le Mans!" :good:

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Экипаж SunTrust Racing Анджелелли / Тейлор выиграл финальную гонку сезона в Лайм-Роке. Мемо и Скотт финишировали седьмыми и завоевали титул.

Скотт теперь 5-кратный чемпион серии, Мемо - 4-кратный.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Delta Wing, который вскоре должен был дебютировать в серии Petit Le Mans, вчера угодил в аварию на тестах, проходящих на треке Road America. Гуннар Жанетт попробовал обогнать Porsche категории GTС, которым управлял Питер ЛeСаффр, но машины столкнулись, что закончилось плачевно для DElta Wing. Команда была настроена отремонтировать машину и продолжить тесты сегодня.

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Delta Wing, который вскоре должен был дебютировать в серии Petit Le Mans, вчера угодил в аварию на тестах, проходящих на треке Road America. Гуннар Жанетт попробовал обогнать Porsche категории GTС, которым управлял Питер ЛeСаффр, но машины столкнулись, что закончилось плачевно для DElta Wing. Команда была настроена отремонтировать машину и продолжить тесты сегодня.

Порш видимо очень хотел на пит-лейн...

надеюсь им не придётся откладывать их дебют

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

A5dJ-fkCYAAySMF.jpg

Изменено пользователем Jenson1

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Нил Яни выиграл поул за Rebellion Lola-Toyota

Petit Le Mans, Квалификация

Pos Cl Drivers Team/Car Time

1. P1 Belicchi/Jani/Prost Rebellion Lola-Toyota 1m09.089s

2. P1 Luhr/Graf/Dumas Pickett HPD 1m09.428s

3. P1 Dyson/Smith/Kane Dyson Lola-Mazda 1m10.176s

4. P1 Burgess/Patterson/McMurry Dyson Lola-Mazda 1m11.811s

5. P2 Nicolet/Baguette/Pla OAK Morgan-Nissan 1m12.046s

6. P2 Plowman/Heinemeier Hansson/Lux Conquest Morgan-Nissan 1m12.048s

7. P2 Tucker/Franchitti/Franchitti Level 5 HPD 1m12.236s

8. P2 Hartley/Hughes/Firth Murphy ORECA-Nissan 1m12.382s

9. P2 Brundle/Buncombe/Kimber-Smith Greaves Zytek-Nissan 1m12.524s

10. P2 Tucker/Bouchut/Diaz Level 5 HPD 1m12.890s

11. UNC Ordonez/Jeannette Highcroft DeltaWing-Nissan 1m12.850s

12. P2 Beche/Thiriet/Tinseau TDS ORECA-Nissan 1m12.944s

13. P2 Dempsey/Foster/Cameron Dempsey Lola-Judd 1m13.214s

14. PC Marcelli/Downs/Ducote Merchant FLM 1m14.099s

15. PC Bennett/Braun/Gonzalez CORE FLM 1m14.145s

16. PC Richard/Ende/Lewis Dempsey FLM 1m14.268s

17. PC Popow/Dalziel/Wilkins CORE FLM 1m14.433s

18. PC Junqueira/Drissi/Vera RSR FLM 1m14.561s

19. PC Junco/Dobson/Julian PR1 Mathiasen FLM 1m14.940s

20. GT Brown/Cosmo/Lazzaro Extreme Speed Ferrari 1m18.677s

21. GT Sharp/van Overbeek/Vilander Extreme Speed Ferrari 1m18.729s

22. GT Müller/Auberlen/Summerton RLL BMW 1m18.972s

23. GT Gavin/Milner/Westbrook Corvette 1m19.065s

24. GT Magnussen/Garcia/Taylor Corvette 1m19.086s

25. GT Goossens/Kendall/Bomarito SRT Viper 1m19.145s

26. GT Bergmeister/Long/Pilet Flying Lizard Porsche 1m19.225s

27. GT Müller/Alzen/Summerton RLL BMW 1m19.261s

28. GT Neiman/Holzer/Tandy Flying Lizard Porsche 1m19.524s

29. GT Wittmer/Farnbacher/Hunter-Reay SRT Viper 1m19.839s

30. GT Miller/Maassen/Lietz Miller Porsche 1m20.388s

31. GTE-Am Pons/Narac/Armindo Imsa Porsche 1m20.733s

32. GT Henzler/Sellers/Ragginger Falken Porsche 1m20.760s

33. GT Sweedler/Bell/Mowlem Alex Job Lotus 1m21.510s

34. GTE-AM Perazzini/Cioci/Griffin AF Ferrari 1m22.630s

35. GTC MacNeil/Keen/von Moltke Alex Job Porsche 1m24.060s

36. GTC LeSaffre/Faulkner/Wong Green Hornet Porsche 1m24.251s

37. GTC Di Guida/Pumpelly/Canache TRG Porsche 1m24.566s

38. GTC Cisneros/Farnbacher/Giermaziak NGT Porsche 1m24.833s

39. GTC Cumming/Valiante/Johnston JDX Porsche 1m25.058s

40. GTC Benitez/Bullitt/Segal NGT Porsche 1m25.385s

41. GTC Davis/Avenatti/Calvert-Jones Competition Porsche 1m25.456s

42. GTC Collard/Gutierrez/Hedlund TRG Porsche 1m25.641s

Поделиться этим сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или авторизуйтесь, чтобы оставить комментарий

Комментарии могут оставлять только зарегистрированные пользователи

Создать аккаунт

Зарегистрировать новый аккаунт в нашем сообществе. Это несложно!

Зарегистрировать новый аккаунт

Войти

Есть аккаунт? Войти.

Войти

  • Недавно просматривали   0 пользователей

    Ни один зарегистрированный пользователь не просматривает эту страницу.

×
×
  • Создать...